Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 december 2007, 10:55   #81
leeuw
Burger

leeuw's schermafbeelding

Standaard

Ik erger mij steeds aan ex VB'ers die overstappen met de reden dat het VB, niet luistert naar haar mandatarissen.

Ik ben zelf ook lokaal fractielieder voor het VB in de gemeenteraad van Malle, en ervaar het tegendeel.

Het VB beseft dat de lokale mandatarissen (en kaderleden) de ruggengraad van de partij zijn.
Oud 25 december 2007, 11:02   #82
leeuw
Burger

leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
In Nederland begint de PVV en ToN van Verdonk ook communicerende vaten te worden.
Verdonk vond de VVD te links en de PVV/Wilders te Islamfoob.
Nu wil ze al samen gaan regeren

http://www.volkskrant.nl/binnenland/...ilders_regeren

OOk LDD zal met VB en NVA gaan regeren als ze genoeg stemmen krijgen.
Ik heb nooit goed begrepen, waarom Verdonck en Wilders niet samenwerken. Ze zijn beide rechts en liberaal.

In zoverre ik er zicht op heb, denk ik dat de verschillen véél kleiner zijn dan tussen VB en LDD. Want ook dat zou ik eens willen benadrukken.

LDD is veel minder Vlaams Gezind (er zitten ook Belgisch-gezinden bij LDD) denk maar aan het kamerlid uit Aalst.

Daarnaast is het VB, véél minder "liberaal" dan LDD. En ook "ethisch" zijn er tegengestelde meningen. Een losse samenwerking met LDD, kan dus wel, maar geen samensmelting.

Al ben ik natuurlijk geen tegenstander van een "forza flandria". Maar dan wel in "kartel-formule" en niet in één grote "partij-formule".

Met vriendelijke groeten. En vrolijk Vlaams kerstfeest.
Oud 25 december 2007, 11:05   #83
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leeuw Bekijk bericht
Ik erger mij steeds aan ex VB'ers die overstappen met de reden dat het VB, niet luistert naar haar mandatarissen.

Ik ben zelf ook lokaal fractielieder voor het VB in de gemeenteraad van Malle, en ervaar het tegendeel.

Het VB beseft dat de lokale mandatarissen (en kaderleden) de ruggengraad van de partij zijn.
In één woord: het is gewoon dikke trut die ze gebruiken om over te stappen. Maar 't past in het beeld dat LDD van het Vlaams Belang wil: een autoritair geleide partij die extremer wordt en niet luistert naar de (raads)leden. Dat zijn kermismolen ondertussen vierkant draait zal Dedecker wel niet vertellen.

Laatst gewijzigd door De Garde : 25 december 2007 om 11:05.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2007, 11:10   #84
leeuw
Burger

leeuw's schermafbeelding

Standaard

Soms erger ik mij, dat in een forum over Frank Vanhecke of andere VB-mandatarissen of VB-thema's, dit herleid word naar het fascisme.

Deze staan los van elkaar, debateer over nazisme en facisme dus in andere thema-fora.

Of is het steeds maar weer de taktiek van de VB-tegenstanders om dit te "linken"??
Oud 25 december 2007, 11:57   #85
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Soms erger ik mij, dat in een forum over Frank Vanhecke of andere VB-mandatarissen of VB-thema's, dit herleid word naar het fascisme.

Deze staan los van elkaar, debateer over nazisme en facisme dus in andere thema-fora.

Of is het steeds maar weer de taktiek van de VB-tegenstanders om dit te "linken"??
Als je daar de achtergrond van wil kennen moet je het 'racisme'-nummer van Tekos maar eens zien vast te krijgen.
Oud 25 december 2007, 18:34   #86
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:

Men wil dat cordon ontwijken door naar LDD te gaan en er zijn ook mensen van sp-a die naar LDD gaan en wat zal er mss nog gaan gebeuren;yep,ze zullen zien dat er zeer veel vb'ers naar LDD komen en dat zal nog botsen,daar ben ik van overtuigd.
Sp-a is al helemaal niet vlaams gezind en deze die samen troepen naar LDD,lol,vroeg of laat grote ambras in de klas.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2007, 18:39   #87
the_special_one
Provinciaal Statenlid

the_special_one's schermafbeelding

Standaard

leuk hé, zo van die veronderstellingen maken.
the_special_one is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2007, 18:41   #88
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Het gras is elders niet groener...

Onze mejuffrouw zal dat nog wel ontdekken.
Oud 25 december 2007, 18:46   #89
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_special_one Bekijk bericht
leuk hé, zo van die veronderstellingen maken.
Veronderstelling?
Ik zeg u nu al dat dat nog zal gebeuren.Onthoud dat maar goed;25 december 2007;gezegd en voorspeld door marlboro op politics.be
Gewoon leuk afwachten,kwestie van tijd.Ik plak er geen datum op maar het zal wel nog komen,wees gerust.
Oud 25 december 2007, 18:48   #90
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Uw stichter-voorzitter, wijlen Karel Dillen, was anders niet zo vies van het antidemocratisch gedachtengoed. En sommige huidige VB-ers evenmin.

Laatst gewijzigd door system : 25 december 2007 om 18:53.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2007, 18:58   #91
Marlboro
Banneling

Standaard

f
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Uw stichter-voorzitter, wijlen Karel Dillen, was anders niet zo vies van het antidemocratisch gedachtengoed. En sommige huidige VB-ers evenmin.

Filip dewinter legt hier op deze foto idd de eed af,heel correct
Leuk om zien hoe jij alles klakkeloos gelooft wat anderen steeds beweren.
Iedereen weet dat fdw hier de eedaflegging doet en dit al helmaal geen hitlergroet is maar blijf jezelf maar voor schut zetten.

En iedereen die de eedaflegging doet;als je op het juiste moment die foto trekt dan bekom je zo'n foto als deze.
Oud 25 december 2007, 19:00   #92
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
f
Filip dewinter legt hier op deze foto idd de eed af,heel correct
Leuk om zien hoe jij alles klakkeloos gelooft wat anderen steeds beweren.
Iedereen weet dat fdw hier de eedaflegging doet en dit al helmaal geen hitlergroet is maar blijf jezelf maar voor schut zetten.

En iedereen die de eedaflegging doet;als je op het juiste moment die foto trekt dan bekom je zo'n foto als deze.
Tja, met Dewinter weet je dat toch maar nooit. Pinten pakken met de 'Alte Kameraden' deed hij anders wel.
Oud 25 december 2007, 19:02   #93
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, met Dewinter weet je dat toch maar nooit. Pinten pakken met de 'Alte Kameraden' deed hij anders wel.
Idd,in uwe vriend steve stevaert zijne cafe.
Oud 25 december 2007, 19:07   #94
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd,in uwe vriend steve stevaert zijne cafe.
Figuren zoals nazi Staf De Clercq, de voorman van het VNV, een 'bevoorrechte partner' in de collaboratie wekken de adoratie op van Dewinter. Filip Dewinter: "Staf De Clercq is één van de historische leiders van de partij. Dat is een onderdeel van de Vlaams-nationalistische beweging die onmogelijk te ontkennen valt. Wij zijn de afstammelingen van die beweging."

Heerlijk allemaal.

Niet te vertrouwen die man. Nooit te vertrouwen die man.

Laatst gewijzigd door system : 25 december 2007 om 19:08.
Oud 25 december 2007, 19:10   #95
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Figuren zoals nazi Staf De Clercq, de voorman van het VNV, een 'bevoorrechte partner' in de collaboratie wekken de adoratie op van Dewinter. Filip Dewinter: "Staf De Clercq is één van de historische leiders van de partij. Dat is een onderdeel van de Vlaams-nationalistische beweging die onmogelijk te ontkennen valt. Wij zijn de afstammelingen van die beweging."

Heerlijk allemaal.
U weet de ware reden niet,het is allesins niet hetgeen jij denkt.
Maar ik laat mensen als u daar zelf meezitten.Ik weet het,je kan anders wel zo'n moeite doen om het vb zwart te maken.Mss moet je maar eens de waarheid ook eens leren opzoeken.
Oud 25 december 2007, 19:14   #96
system
Banneling

Standaard

Citaat:
U weet de ware reden niet,het is allesins niet hetgeen jij denkt.
Maar ik laat mensen als u daar zelf meezitten.Ik weet het,je kan anders wel zo'n moeite doen om het vb zwart te maken.Mss moet je maar eens de waarheid ook eens leren opzoeken.
Ik citeer gewoon wat hij zei aan een krant in een interview. Ik denk dat het wel is wat ik denk en dat het niet is wat u denkt.

Laatst gewijzigd door system : 25 december 2007 om 19:15.
Oud 25 december 2007, 20:16   #97
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Heerlijk allemaal.

Niet te vertrouwen die man. Nooit te vertrouwen die man.
Je kan dat ook een heel klein beetje ruimer bekijken: de Vlaamse Beweging bestond ook al in de 19e eeuw en daar maakte het VNV indertijd deel van uit. Mocht hij ontkennen dat het VNV géén deel uitmaakte van de Vlaamse Beweging zou het ook niet goed zijn.

Trouwens, De Clercq was al van voor WO II een voorman in de Vlaamse Beweging.
Oud 25 december 2007, 20:18   #98
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik citeer gewoon wat hij zei aan een krant in een interview. Ik denk dat het wel is wat ik denk en dat het niet is wat u denkt.
Er is er maar één die zeker is wat hij dacht toen hij het vertelde. En dat ben jij zeker niet.
Oud 25 december 2007, 21:45   #99
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Je kan dat ook een heel klein beetje ruimer bekijken: de Vlaamse Beweging bestond ook al in de 19e eeuw en daar maakte het VNV indertijd deel van uit. Mocht hij ontkennen dat het VNV géén deel uitmaakte van de Vlaamse Beweging zou het ook niet goed zijn.

Trouwens, De Clercq was al van voor WO II een voorman in de Vlaamse Beweging.
Iedereen die een beetje op de hoogte is weet nu wel welke connotatie Staf De Clercq oproept. De man bood (onmiddellijk zelfs) zelf zijn diensten aan de Duitsers na de 18-daagse veldtocht, met ziet hem op foto's speechen met op de achtergrond levensgrote foto's van Hitler, hij doet de Hitlergroet, enz en hij hield deze collaboratie vol en na hem Elias en dit tot het allerlaatste ogenblik.

Laatst gewijzigd door system : 25 december 2007 om 22:12.
Oud 25 december 2007, 21:48   #100
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Er is er maar één die zeker is wat hij dacht toen hij het vertelde. En dat ben jij zeker niet.
Maar u evenmin. En wat hij dacht toen hij regelmatig op bezoek ging bij het Sint-Maartenfonds, daar hoeven we geen tekening bij te maken. Trouwens het VB is ontstaan door en uit collaborateurs zoals Lode Claes en constoorten. Ze zijn er zelfs fier op.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be