![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Gouverneur
|
![]() Zonet liep ik een aantal bekeerlingen, op jacht naar superkoopjes op de Meir tegen het llijf. De bekeerde dames (?) liepen er vrijwel onherkenbaar bij als vogelverschrikkers: van top tot teen weggedoken onder lange zwarte doeken en zwarte handschoenen, met enkel een beetje bleke gezichtshuid zichtbaar. Of hoe voorheen normale (?) mensen ineens of in een crisisituatie worden meegezogen in een zwart obscurantisme dat herinnert aan het donkere dagen van het nazisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bedoel je dat je bezwaar hebt tegen de standaardvoorziening "negeerlijst" in Dit Forum? Meer iets voor de rubriek Vragen aan Moderatie, lijkt mij dan toch.
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Ik las nog overlaatst ergens in gazet dat er bepaalde kerken zijn in vlaanderen die er slecht in staat zijn tot zelfs ermbarmelijke staat.
Wat zegt men;er is geen geld voor. Toch wel raar;ze kunnen wel miljoenen euro's geven aan die 6 moskeeen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Ik heb het niet over de standaardvoorziening in deze op dit forum. Ik heb het over de mensen die gebruik maken van die standaardvoorziening.
Laatst gewijzigd door system : 29 januari 2008 om 08:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Maar die staan meestal wel leeg. Moskees niet. Het zou beter zijn dat de gelovigen zelf hun kerken onderhouden. Indien men een overtuigde gelovige is en men iets inzit met het godshuis, dan moet men zich ook financieel engageren.
Laatst gewijzigd door system : 29 januari 2008 om 09:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() Wel, ik weet tamelijk zeker dat minstens 2 personen die ik aan mijn lijstje toevoegde daar best tevreden mee zijn; het voorkomt dat, als ik zo'n geprivilegeerde nickname weer eens vergeet, ik in een achteloos moment, onbedoeld ergernisgevend reageer op een overgevoelige posterik. Nee, ik noem geen namen (die ik trouwens zou moeten gaan opzoeken); vrijheid, blijheid.
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Onderhouden, zoals het proper houden, akkoord. Maar hebt u enig idee wat de restauratiekosten zijn voor een oud kerkgebouw? Moet dit ook op de kap van de gelovige komen of is er een gemeenschappelijke plicht om dit erfgoed te bewaren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() Ik heb die kerken niet besteld en wil er ook niet voor betalen; slopen voor mijn part of er iets nuttigs mee doen.
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() Hoe definieert men 'erfgoed'?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bij ons(mijn geboortedorp) hangen er in de kerk een paar schilderijen die een paar honderd jaar oud zijn. Gezien ze ook niet besteld zijn door de huidige atheisten moeten we misschien maar een grootse schilderijenverbranding houden ipv restauratie? En ik weet niet of je onlangs in Brugge geweest bent maar de Sint-Salvators kerk is juist gerestaureerd en ziet er prachtig uit. Volgens jou allemaal weggegooid geld? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() [quote=longhorn;3231153]Iets groots dat we geerfd hebben van onze voorouders. En zijt gij nog zo een atheist die liever een Amerikaans landschap heeft waar alles wat oud is afgebroken wordt?[/QUOTE]
Neen, dat laatste zeker niet. Maar ik vrees dat we niet alles zullen kunnen bewaren. Er zal een keuze moeten gemaakt worden. Laatst gewijzigd door system : 29 januari 2008 om 16:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als men wil dat de hele samenleving (dus ook anders- en niet-gelovigen) dit "erfgoed" mee betaalt voor de restauratie en het onderhoud, dan moet die kerk ook opengesteld worden voor iedereen (als een soort museum) en bepaalt de betalende overheid (stadsbestuur, Vlaamse overheid...) wat er in die kerk mag gebeuren.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |