Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2008, 20:21   #81
Neptunus
Gouverneur

Standaard Extreemrechtse bekeerlingen

Zonet liep ik een aantal bekeerlingen, op jacht naar superkoopjes op de Meir tegen het llijf. De bekeerde dames (?) liepen er vrijwel onherkenbaar bij als vogelverschrikkers: van top tot teen weggedoken onder lange zwarte doeken en zwarte handschoenen, met enkel een beetje bleke gezichtshuid zichtbaar. Of hoe voorheen normale (?) mensen ineens of in een crisisituatie worden meegezogen in een zwart obscurantisme dat herinnert aan het donkere dagen van het nazisme.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 21:00   #82
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Mij hindert niet snel een mening, dus houd je vooral niet in hoor; ik ben nooit op ruzie uit en gebruik op een/dit Forum hooguit de negeerlijst (als mij dat voor de rust in het perceel bevorderlijk lijkt).

Overigens, door mijn opmerking enige postings eerder aan te vangen met "je klinkt alsof ..." dacht ik toch wel voldoende voorbehoud te hebben ingebouwd, weergevend dat dit slechts was wat ik meende uit je voorliggende stellingname te kunnen opmaken.
Ik stel me vragen over mensen die negeerlijsten gebruiken. Doet mij altijd denken aan de jodenlijsten van de Nazi's. Van 'negeren' kwam 'nacht und nebel'.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 21:37   #83
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik stel me vragen over mensen die negeerlijsten gebruiken. Doet mij altijd denken aan de jodenlijsten van de Nazi's. Van 'negeren' kwam 'nacht und nebel'.
Bedoel je dat je bezwaar hebt tegen de standaardvoorziening "negeerlijst" in Dit Forum? Meer iets voor de rubriek Vragen aan Moderatie, lijkt mij dan toch.
Oud 29 januari 2008, 00:33   #84
Marlboro
Banneling

Standaard

Ik las nog overlaatst ergens in gazet dat er bepaalde kerken zijn in vlaanderen die er slecht in staat zijn tot zelfs ermbarmelijke staat.
Wat zegt men;er is geen geld voor.

Toch wel raar;ze kunnen wel miljoenen euro's geven aan die 6 moskeeen?
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 08:57   #85
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedoel je dat je bezwaar hebt tegen de standaardvoorziening "negeerlijst" in Dit Forum? Meer iets voor de rubriek Vragen aan Moderatie, lijkt mij dan toch.
Ik heb het niet over de standaardvoorziening in deze op dit forum. Ik heb het over de mensen die gebruik maken van die standaardvoorziening.

Laatst gewijzigd door system : 29 januari 2008 om 08:57.
Oud 29 januari 2008, 09:03   #86
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ik las nog overlaatst ergens in gazet dat er bepaalde kerken zijn in vlaanderen die er slecht in staat zijn tot zelfs ermbarmelijke staat.
Wat zegt men;er is geen geld voor.

Toch wel raar;ze kunnen wel miljoenen euro's geven aan die 6 moskeeen?
Maar die staan meestal wel leeg. Moskees niet. Het zou beter zijn dat de gelovigen zelf hun kerken onderhouden. Indien men een overtuigde gelovige is en men iets inzit met het godshuis, dan moet men zich ook financieel engageren.

Laatst gewijzigd door system : 29 januari 2008 om 09:05.
Oud 29 januari 2008, 13:41   #87
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet over de standaardvoorziening in deze op dit forum. Ik heb het over de mensen die gebruik maken van die standaardvoorziening.
Wel, ik weet tamelijk zeker dat minstens 2 personen die ik aan mijn lijstje toevoegde daar best tevreden mee zijn; het voorkomt dat, als ik zo'n geprivilegeerde nickname weer eens vergeet, ik in een achteloos moment, onbedoeld ergernisgevend reageer op een overgevoelige posterik. Nee, ik noem geen namen (die ik trouwens zou moeten gaan opzoeken); vrijheid, blijheid.
Oud 29 januari 2008, 15:31   #88
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar die staan meestal wel leeg. Moskees niet. Het zou beter zijn dat de gelovigen zelf hun kerken onderhouden. Indien men een overtuigde gelovige is en men iets inzit met het godshuis, dan moet men zich ook financieel engageren.

Onderhouden, zoals het proper houden, akkoord. Maar hebt u enig idee wat de restauratiekosten zijn voor een oud kerkgebouw? Moet dit ook op de kap van de gelovige komen of is er een gemeenschappelijke plicht om dit erfgoed te bewaren?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 15:41   #89
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Onderhouden, zoals het proper houden, akkoord. Maar hebt u enig idee wat de restauratiekosten zijn voor een oud kerkgebouw? Moet dit ook op de kap van de gelovige komen of is er een gemeenschappelijke plicht om dit erfgoed te bewaren?
Ik heb die kerken niet besteld en wil er ook niet voor betalen; slopen voor mijn part of er iets nuttigs mee doen.
Oud 29 januari 2008, 15:50   #90
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe definieert men 'erfgoed'?
Oud 29 januari 2008, 15:53   #91
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb die kerken niet besteld en wil er ook niet voor betalen; slopen voor mijn part of er iets nuttigs mee doen.

Bij ons(mijn geboortedorp) hangen er in de kerk een paar schilderijen die een paar honderd jaar oud zijn. Gezien ze ook niet besteld zijn door de huidige atheisten moeten we misschien maar een grootse schilderijenverbranding houden ipv restauratie? En ik weet niet of je onlangs in Brugge geweest bent maar de Sint-Salvators kerk is juist gerestaureerd en ziet er prachtig uit. Volgens jou allemaal weggegooid geld?
Oud 29 januari 2008, 15:55   #92
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hoe definieert men 'erfgoed'?

Iets groots dat we geerfd hebben van onze voorouders. En zijt gij nog zo een atheist die liever een Amerikaans landschap heeft waar alles wat oud is afgebroken wordt?
Oud 29 januari 2008, 16:00   #93
system
Banneling

Standaard

[quote=longhorn;3231153]Iets groots dat we geerfd hebben van onze voorouders. En zijt gij nog zo een atheist die liever een Amerikaans landschap heeft waar alles wat oud is afgebroken wordt?[/QUOTE]

Neen, dat laatste zeker niet. Maar ik vrees dat we niet alles zullen kunnen bewaren. Er zal een keuze moeten gemaakt worden.

Laatst gewijzigd door system : 29 januari 2008 om 16:01.
Oud 29 januari 2008, 16:05   #94
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Bij ons(mijn geboortedorp) hangen er in de kerk een paar schilderijen die een paar honderd jaar oud zijn. Gezien ze ook niet besteld zijn door de huidige atheisten moeten we misschien maar een grootse schilderijenverbranding houden ipv restauratie? En ik weet niet of je onlangs in Brugge geweest bent maar de Sint-Salvators kerk is juist gerestaureerd en ziet er prachtig uit. Volgens jou allemaal weggegooid geld?
Het zal mij een zorg zijn wat je met dingen doet die niet mijn eigendom en dus ook niet mijn verplichting zijn, zolang dat maar niet van mijn geld gaat.
Oud 29 januari 2008, 19:24   #95
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als die gebouwen en kunstvoorwerpen eigendom zijn van die geloofsgemeenschap (en ze er dus vrij over kunnen beschikken en bepalen wat er wel en niet in mag gebeuren) dan moeten ze er ook zelf zorg voor dragen en het onderhouden.

Als men wil dat de hele samenleving (dus ook anders- en niet-gelovigen) dit "erfgoed" mee betaalt voor de restauratie en het onderhoud, dan moet die kerk ook opengesteld worden voor iedereen (als een soort museum) en bepaalt de betalende overheid (stadsbestuur, Vlaamse overheid...) wat er in die kerk mag gebeuren.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be