Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 23 december 2007, 22:39   #81
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wat Dewever wil is een onafhankelijk Vlaanderen. Dewever is geen federalist, wel een separatist. En voor een separatist zijn zulke staatshervormingen altijd te weinig. U gaat nu zien dat Dewever excuses gaat vinden om niet mee te gaan in een staatshervorming. De vis die dan in de pan zal liggen, zal voor hem nooit vet genoeg zijn. Dat is de taktiek van Dewever vanaf het begin. Een taktiek die nu stilletjesaan wel doorzichtig begint te worden.
En hoe dacht u dat Dewever dat separatisme verwezenlijkt wil zien, anders dan door een (stap voor stap) staatshervorming ? Door een revolutie of een burgeroorlog misschien ?
Hallebarde is offline  
Oud 23 december 2007, 22:39   #82
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Idd, maar het is maar om te voorkomen dat de Franstaligen niet weer beginnen te zagen: "Waarom onderhandelen over een staatshervorming als er geen 2/3 is?" Dat hebben we de afgelopen maanden enkele keren gehoord.
Sorry, maar dit is gewoon flauwekul! Hun steun aan Verhofstadt III, is enkel en alleen een poging om zichzelf niet definitief buiten spel te zetten voor regeringsdeelname.

Citaat:
Dat snap ik nog steeds niet
Het is al pijnlijk genoeg dat men meent met lotingen aan politiek te moeten doen. Het dan nog eens proberen te vergoelijken door het te koppelen aan een goed doel, getuigt bovendien nog eens van misplaatst populisme.
Edina is offline  
Oud 23 december 2007, 22:41   #83
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
En hoe dacht u dat Dewever dat separatisme verwezenlijkt wil zien, anders dan door een (stap voor stap) staatshervorming ? Door een revolutie of een burgeroorlog misschien ?
Aangezien hij niet kan dreigen met revolutie of een burgeroorlog, zal er geen vis in de pan komen.

Milquet heeft op de RTBF al gezegd: een paar kleine dingetjes kunnen maar sociale zekerheid enz... kan niet.

Er is niets veranderd sinds juli/aug.

praten kan, maar het is ook alles.
straatrue is offline  
Oud 23 december 2007, 22:42   #84
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Waarop baseren ze zich; ze zeggen nochtans dat Verhofstadt 8 jaar niets gedaan heeft voor meer regionalisering.
Dat is het net. Verhofstadt heeft de boel laten verrotten. Bij veel mensen zijn de ogen opengegaan dat de Franstaligen ons enkel nog dulden omwille van het geld. En tijdens die zes maanden zeiden veel mensen: ho? het ging toch ook goed enkel met de Vlaamse regering?
En dat, mijn beste, heeft mooi het failliet van België aangetoond. De mensen konden verder leven ZONDER België.
Oud 23 december 2007, 22:42   #85
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dewever zal zijn eisen zo hoog stellen dat ze onmogelijk zijn te aanvaarden zijn. Hij kan dan zijn handen in onschuld wassen ( in de zin van : ik heb het geprobeerd maar de anderen willen niet) De staatshervorming zal er komen zonder Dewever. En dat zint Dewever eigenlijk want Dewever is ook bang voor een tweede Egmont. Vergeet niet, twee partijen volgen hem met argusogen: De LDD en het VB. En minstens één van die partijen heeft nog een eitje te pellen met Bart Dewever.

Laatst gewijzigd door system : 23 december 2007 om 22:46.
system is offline  
Oud 23 december 2007, 22:43   #86
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Dat is het net. Verhofstadt heeft de boel laten verrotten. Bij veel mensen zijn de ogen opengegaan dat de Franstaligen ons enkel nog dulden omwille van het geld. En tijdens die zes maanden zeiden veel mensen: ho? het ging toch ook goed enkel met de Vlaamse regering?
En dat, mijn beste, heeft mooi het failliet van België aangetoond. De mensen konden verder leven ZONDER België.
Dat is omdat ze de politiek niet kennen:
sociale zekerheid, justitie, defensie, enz... = allemaal federaal.
straatrue is offline  
Oud 23 december 2007, 22:46   #87
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Dewever zal zijn eisen zo hoog stellen dat ze onmogelijk zijn te aanvaarden zijn. Hij kan dan zijn handen in onschuld wassen ( in de zin van : ik heb het geprobeerd maar de anderen willen niet) De staatshervorming zal er komen zonder Dewever. En dat zint Dewever eigenlijk want Dewever is ook bang voor een tweede Egmont.
OK, dus voor het bewerkstelligen van zijn zo gewenst onafhankelijk Vlaanderen rekent Dewever uitsluitend op anderen, volgens u.

Kan zijn, maar dat zou me erg verbazen.
Hallebarde is offline  
Oud 23 december 2007, 22:48   #88
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Juist ja, door o.a. beleid van justitie en defensie zijn de ogen van de Vlamingen pas goed open gegaan.
rik47 is offline  
Oud 23 december 2007, 22:49   #89
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dewever zal zijn eisen zo hoog stellen dat ze onmogelijk zijn te aanvaarden zijn. Hij kan dan zijn handen in onschuld wassen ( in de zin van : ik heb het geprobeerd maar de anderen willen niet) De staatshervorming zal er komen zonder Dewever. En dat zint Dewever eigenlijk want Dewever is ook bang voor een tweede Egmont. Vergeet niet, twee partijen volgen hem met argusogen: De LDD en het VB. En minstens één van die partijen heeft nog een eitje te pellen met Bart Dewever.
Ja, die uitspraak over die mesthoop en die prostituee wordtniet vergeten.
filosoof is offline  
Oud 23 december 2007, 22:53   #90
system
Banneling

Standaard

Citaat:
OK, dus voor het bewerkstelligen van zijn zo gewenst onafhankelijk Vlaanderen rekent Dewever uitsluitend op anderen, volgens u.

Kan zijn, maar dat zou me erg verbazen.
Op wie anders? Met zijn paar parlementairen zal hij het niet kunnen. En dan heeft hij nog zoveel verkozenen omdat hij in kartel is gegaan. Anders waren er misschien slechts 2 of 3 NVA-ers gekozen geweest.

Laatst gewijzigd door system : 23 december 2007 om 22:54.
system is offline  
Oud 23 december 2007, 22:58   #91
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Van justitie en defensie verwachten de mensen niks meer. Trouwens de mensen voelen meer affiniteit met de lokale politie dan met de federale politie. En sociale zekerheid, men zegt:"geef dat aan ons, aan de gemeenschappen, of moeten we later op onze kin kloppen door die Franstaligen?"
Oud 23 december 2007, 22:59   #92
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Op wie anders? Met zijn paar parlementairen zal hij het niet kunnen. En dan heeft hij nog zoveel verkozenen omdat hij in kartel is gegaan. Anders waren er misschien slechts 2 of 3 NVA-ers gekozen geweest.
Dat hij het alleen niet zou kunnen, is ook voor hem duidelijk, denk ik.

Kan het derhalve niet zijn dat hij in kartel is gegaan met CD&V om vanuit die partij meer steun te hebben voor zijn gewenste staatshervorming ?

Of was het om, zoals u impliceert, absoluut geen kans te hebben om een staatshervorming te forceren ?
Hallebarde is offline  
Oud 23 december 2007, 23:02   #93
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangezien hij niet kan dreigen met revolutie of een burgeroorlog, zal er geen vis in de pan komen.

Milquet heeft op de RTBF al gezegd: een paar kleine dingetjes kunnen maar sociale zekerheid enz... kan niet.

Er is niets veranderd sinds juli/aug.

praten kan, maar het is ook alles.

Het zal (binnen een redelijke termijn) een grote staatshervorming worden…
Of ze kan haar eigen 'natie' vormen...

Niets meer aan te doen... Het lachen zal haar wel vergaan!

Laatst gewijzigd door Chipie : 23 december 2007 om 23:03.
Chipie is offline  
Oud 23 december 2007, 23:04   #94
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat hij het alleen niet zou kunnen, is ook voor hem duidelijk, denk ik.

Kan het derhalve niet zijn dat hij in kartel is gegaan met CD&V om vanuit die partij meer steun te hebben voor zijn gewenste staatshervorming ?

Of was het om, zoals u impliceert, absoluut geen kans te hebben om een staatshervorming te forceren ?
Dat is niet helemaal uit te sluiten, ik geef het toe. We zullen het relatief vlug weten. Binnen 4 �* 6 maanden zal het beeld al wat duidelijker zijn.
system is offline  
Oud 23 december 2007, 23:08   #95
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is niet helemaal uit te sluiten, ik geef het toe. We zullen het relatief vlug weten. Binnen 4 �* 6 maanden zal het beeld al wat duidelijker zijn.
Nu kan ik u wél volgen ; meer zelfs : ik ben het met u eens.
Hallebarde is offline  
Oud 24 december 2007, 00:03   #96
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Het zal (binnen een redelijke termijn) een grote staatshervorming worden…

Of ze kan haar eigen 'natie' vormen...

Niets meer aan te doen... Het lachen zal haar wel vergaan!

Het is úw reactie die lachwekkend is.
Herr Oberst is offline  
Oud 24 december 2007, 00:27   #97
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
O, daar gaan we weer? Speculeer jij erop dat iedereen vergeten is dat men voor de verkiezingen exact dezelfde roddels rondstrooide? En dat LDD desondanks boven de kiesdrempel afklokte?

Er is in Vlaanderen een ruime markt voor een liberale en Vlaamsgezinde partij, in de plaats van de door en door versleten straathoer die zich ten tijde van verkiezingen nog wel eens met die adjectieven wil tooien.
Vandaag hebben we buiten DD en Ula nog niet veel gezien. Ik speculeer vandaag niets. Ik had zelfs verwacht dat ze de kiesdrempel gingen halen. Ik vind dat de afzonderlijke mensen in die partij zich al moesten geprofileerd hebben. Vandaag draait alles rond 1 persoon. DD.

Trouwens dat Vlaamsgezind zijn wil ik toch nog wel even afwachten. Ik heb op vandaag daar nog steeds mijn twijfels over.
Den Bal is offline  
Oud 24 december 2007, 00:34   #98
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
Vandaag hebben we buiten DD en Ula nog niet veel gezien. Ik speculeer vandaag niets. Ik had zelfs verwacht dat ze de kiesdrempel gingen halen. Ik vind dat de afzonderlijke mensen in die partij zich al moesten geprofileerd hebben. Vandaag draait alles rond 1 persoon. DD.

Trouwens dat Vlaamsgezind zijn wil ik toch nog wel even afwachten. Ik heb op vandaag daar nog steeds mijn twijfels over.
Dedecker is toch een vriend van Rudy Aernoudt?

Hehe op een dag kwam diene mens een praatje met mij maken...hij kon niet weten wie hij voor zich had...
Oud 24 december 2007, 00:43   #99
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Dedecker is toch een vriend van Rudy Aernoudt?

Hehe op een dag kwam diene mens een praatje met mij maken...hij kon niet weten wie hij voor zich had...
Is Aernoudt (actief) lid van LDD? Ik kan het mis hebben maar ik dacht van niet.

http://rudy-aernoudt-premier.be/

http://www.vvb.org/actueel/141/17328
Den Bal is offline  
Oud 24 december 2007, 02:49   #100
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
Is Aernoudt (actief) lid van LDD? Ik kan het mis hebben maar ik dacht van niet.

http://rudy-aernoudt-premier.be/

http://www.vvb.org/actueel/141/17328
Nog niet bij mijn weten. Ik weet dat hij in Gent - daar ben ik hem ook al tegengekomen- oa European Enterprise Policy geeft op die school daar aan het station...t schijnt dat hij pas op 22 november zijn eerste les heeft gegeven.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be