Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 juli 2012, 11:13   #981
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wonderbaarlijk hoe de berichtgeving rond dat brave manneke plots stilvalt op de televisie...
Een paar dagen geleden zouden ze hem nog gevolgd zijn tot op de pot om te vragen of hij niet te plat kakte sinds zijn repatriëring...
De arme man , hij wist zelfs niet meer waar hij vroeger woonde.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 11:19   #982
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hij had een Indisch vriendinnetje. Waarom huwen ze niet ineens zodat ze beide naar India kunnen?

Of zou het Indische vriendinnetje hier ook asiel hebben gekregen en puur Belgische papierkes hebben, dan kunnen ze zeker niet snel genoeg zijn om te trouwen. Desnoods rap een kindje maken en ervoor zorgen dat het op Belgische bodem wordt geworpen... et voil�* een belgske bij dat beide ouders kan importeren.

het leven kan toch zo simpel zijn hé.


http://www.standaard.be/artikel/deta...20714_00223005
Niet te geloven hoeveel er zich hier komen neerplanten, uit hun land weggelopen...en er dan op vakantie gaan eens dat ze hier bekomen hebben waar ze op zoek naar waren...naar het land waaruit ze wegliepen!
Een deel van onze stomme hypocriete "politiekers" die dat allemaal mogelijk maken moeten het maar eens aftrappen!
Stoppen die mallemolen aub!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 11:26   #983
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Niet te geloven hoeveel er zich hier komen neerplanten, uit hun land weggelopen...en er dan op vakantie gaan eens dat ze hier bekomen hebben waar ze op zoek naar waren...naar het land waaruit ze wegliepen!
Een deel van onze stomme hypocriete "politiekers" die dat allemaal mogelijk maken moeten het maar eens aftrappen!
Stoppen die mallemolen aub!
Gewoon vervolgen wegens het leveren van hand- en spandiensten ter plundering van de door ons opgebouwde reserves.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 11:30   #984
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Hij is al teruggestuurd en de kans dat hij terugkomt , gezien zijn leugens is zo goed als nihil.
En De Block gaat er nog terugsturen.
Ik veronderstel het ook maar zeker is het niet! Als die bende multicuzeikers kunnen aantonen dat het volgens bepaalde wetten en afspraken kan...dan staat hij hier opnieuw. En moet men maar weer alles in het werk stellen om die kerel opnieuw buitengegooid te krijgen! Aan zijn lief smoeltje hebben we niets meer tenzij het besef hoe we bedrogen en belogen worden!
Helemaal vanzelfsprekend, volgens sommigen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 11:32   #985
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Godverdomme , zijt ge zeker. Een lucratieve business is dat . Ik ga eens zien of ik niet kan diversifiëren . Ik ga ze dan wel niet te veel eten geven.
Misschien een eigen gesloten centrum er op na houden en je er dik voor laten betalen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 11:37   #986
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
² opmerkelijk inderdaad.

Zouden ze zoiets niet "door de mand vallen" noemen? Sigridje is op haar staartebeen gevallen.
In dat wereldje zijn ze daar op getraind en straks staan ze weer voor een ander geval met hetzelfde zielige smoeltje dezelfde show op te voeren!
Erg spijtig dat ze om het even wat uit hun botten kunnen slaan en aan gans de natie verkondigen zonder dat er telkens iemand bij mag staan die wijst op de komedie die ze staan te verkopen! Gemakkelijk is dat...
Volksverlakkerij: wat een mooi woord...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 11:39   #987
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Daar zijn we helemaal niet over uitgepraat. Ik denk ook niet dat we via de pers de waarheid zullen achterhalen. Grappig dat iedereen plots alles wat in de krant verschijnt voor waar aanneemt, terwijl de pers anders kop van jut is. Er valt heel wat te zeggen over die zogeheten onthullingen zoals waarom zou een parlementslid niet kunnen liegen over het al dan niet schrijven van een brief (geen enkele journalist heeft die brief gezien hoor). Vanwaar komen zijn brandwonden als zijn huis niet is afgebrand? Waar is zijn vader? Enzovoort.

En mijn mening blijft hoe dan ook dezelfde hoor: het is daar oorlogsgebied. Daar stuur je geen vluchtelingen naar terug. En je stuurt sowieso geen vluchtelingen terug na 4 jaar. Dat is onmenselijk wanbeleid.
Ik behoor niet tot 'iedereen'. Ik heb geduld en wacht af. De pers klakkeloos geloven gaat me te ver. De tijd moet het bevestigen.(heb ik al in een bericht geschreven).

Maar zelfs dan nog, denk ik dat hij in zijn hoedanigheid als jonge man een redelijke kans heeft in zijn thuisland.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 11:45   #988
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Er zijn hier al meer dan genoeg werklozen die eenvoudig tot lasser omgeschoold kunnen worden.
Als het zo eenvoudig, was beste Macchiavelli, dan was lasser al lang geen knelpuntberoep meer. Wat zeg ik, dan weren er gewoon geen knelpuntberoepen meer. De realiteit is wel even anders hé?

Citaat:
En zo'n repatriëring zal best een paar duizend euro kosten, maar dat is niets vergeleken met wat het gaat kosten als die gast mag blijven, zodat hij daarna hier met de rest van zijn dorp of wijk kan gaan familieherenigen. Want hoe "zoek" zijn familie nu opeens moge zijn, in het geval hij had mogen blijven, zou zijn familie opeens overal in grote getalen opgedoken zijn. "Familie" tussen aanhalingstekens uiteraard.
Een paar duizend euro? Doen dat maar x10 en je komt meer in de buurt. Bovendien ken je blijkbaar de voorwaarden niet voor gezinshereniging in België. Ik kan mij alvast niemand van zijn familie bedenken die daarvoor in aanmerking zou komen. Een wettelijke partner heeft hij niet, kinderen evenmin en aangezien hij ouder is dan 18 kan hij ook zijn ouders niet laten overkomen. Hij zou kunnen trouwen met een buitenlandse, maar om die partner dan naar hier te halen, zou hij wel eerst moeten bewijzen dat hij over stabiele en toereikende bestaansmiddelen én huisvesting beschikt. Hij zou dus met andere woorden moeten werken.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 11:47   #989
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik mag dat.
Ik ben een man.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 11:48   #990
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
In vind dat Lieve Verstraete zich in het openbaar moet excuseren ,
Kunnen excuses een verbrande journalist nog redden?
Wie zo uit de bocht gaat met emo-journalistiek zonder enige grond in de realiteit, is voorgoed al zijn krediet en geloofwaardigheid kwijt.
Citaat:
toegeven dat hij in de val is gelopen en erkennen dat Parweis niets meer is dan een platte leugenaar die van plan was onze sociale kassen te plunderen.
Dat soortje gaat met droge ogen verder alsof er niks gebeurde.
Zelfs al verkochten ze aantoonbaar een hoop leugens, dan nog geloven ze dat het moet kunnen voor het 'hogere' doel: realisatie van hun politieke multicul-agenda.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 11:55   #991
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en de pleegmoeder kreeg daar geen kindergeld noch extra serieuze toelage als pleegouder voor? Dat is nieuw voor me.
Die toelage valt behoorlijk mee hoor. En ik denk dat dit soort opvang onder crisisopvang valt en dat er dan geen kindergeld wordt uitgekeerd (al ben ik daar niet zeker van). De tijd dat hij hier illegaal verbleef (ongeveer 2 jaar) zal zij hoe dan ook geen aanspraak hebben kunnen maken op welke uitkering dan ook. Bovendien wou ze hem adopteren zodat er van een uitkering als pleegouder al helemaal geen sprake meer zou zijn. Maar zelfs dat mocht niet. Nee, hij moest en zou teruggestuurd worden om een politiek statement te maken. Bespottelijk noem ik dat.

Citaat:
Me dunkt zijn het toch mensen zoals U die "uw hart" laten spreken en minderjarige asielzoekers hier een opleiding bieden tot ze 18 jaar zijn? of ben jij daar nu ineens tegen?
Kan je dit gebrabbel even ophelderen, want ik begrijp er geen moer van. Tegen wat zou ik tegen moeten zijn?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 11:57   #992
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Kunnen excuses een verbrande journalist nog redden?
Wie zo uit de bocht gaat met emo-journalistiek zonder enige grond in de realiteit, is voorgoed al zijn krediet en geloofwaardigheid kwijt.
Dat soortje gaat met droge ogen verder alsof er niks gebeurde.
Zelfs al verkochten ze aantoonbaar een hoop leugens, dan nog geloven ze dat het moet kunnen voor het 'hogere' doel: realisatie van hun politieke multicul-agenda.
Zeer juist verwoord
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 11:58   #993
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

Volgens schattingen is circa 30% van alle mannen wereldwijd besneden, 68% hiervan is moslim.

Achtenzestig procent van alle besneden mannen zijn moslims.
Commentaar overbodig.
Er is m.i. niks verkeerd met mannelijke besnijdenissen. In Europa wordt het toegepast tengevolge van een infectie of zelfs als voorzorgsmaatregel.

Ik heb als Vlaamse mijn zoon laten besnijden toen hij drie maanden oud was in een katholiek ziekenhuis. Ik vindt het aangenamer voor een vrouw om seks te hebben met een besneden man dan met een onbesneden man. Dat is heel subjectief, hoor.

Mijn twee broers zijn besneden, een neef van mij, mijn partner.

Een schatting van 30% besneden mannen in de wereld waarvan 68% moslims? Wikipedia is daar zelf even vaag over. Laat die onderzoeken maar meteen overdoen. Ik geloof er niet veel van. Van welk jaar dateren die schattingen? Dat staat er niet bij, hé?

Laatst gewijzigd door parsprototem : 15 juli 2012 om 12:04.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 12:00   #994
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Toen ik laatst in de kliniek lag was mijn kamergenote een Iraanse asielzoekster, 24 en moeder van 7 kinderen (24 - geen typfout). Ze had een volledig verbrande hals en half verbrand gezicht, mogelijk ook brandwonden op haar borst.
Toen ze klein was had ze zich verbrand aan een pot kokend water vertelde ze.

Of had je liever gehad dat haar huis was afgebrand en haar vader vermoord?

waar de vader zit is weinig interessant, ik wil weten waar de moeder zit. Ondertussen blijkt al dat hij nog 2 zussen en 1 broer + die moeder heeft.

Raar toch hé, die journalisten.
Ik weet niet waar zijn brandwonden vandaan komen, jij blijkbaar wel. Hij heeft nooit ontkend dat hij nog een moeder en broers/zussen had hoor. Hij weet alleen niet waar die zijn. Jij weet dat blijkbaar wel.

Grappig hoor, hoe de betrouwbaarheid van bronnen blijkbaar afhangt van of wat ze vertellen past in uw kraam.

Laatst gewijzigd door Edina : 15 juli 2012 om 12:00.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 12:02   #995
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Zeer juist verwoord
Mijn opmerking was wel sarcastisch bedoeld.
Lieve Verstraete is gewoon de titel "journalist" niet waardig.
Ontslag wegen zware beroepsfouten dringt zich op.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 12:03   #996
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

Volgens schattingen is circa 30% van alle mannen wereldwijd besneden, 68% hiervan is moslim.

Achtenzestig procent van alle besneden mannen zijn moslims.
Commentaar overbodig.
En wat heeft dat met vrouwenbesnijdenis te maken?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 12:04   #997
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Edina gaat verder ook voorbij aan de realiteit als Edina stelt dat het volgens haar perfect te scheiden is.

Kindermisbruik vind je ook niet terug bij alle priesters, maar het risico onder priesters is wel beduidend hoger.
Euh ja, en betekent dat dat alle priesters kinderen misbruiken of dat je kinder misbruik niet bij niet priesters vind? Nee toch hé. Je bewijst hier zelf dat het wel degelijk gescheiden is.

Citaat:
Jij had het helemaal niet specifiek over vrouwenbesnijdenis, en dat kan ook helemaal niet, want jij reageerde op mijn initiële post waar ik het over genitale verminking van kinderen had. Dat is dus van zowel jongetjes als meisjes, he.
Je hebt het woord vrouwenbesnijdenis dan ook helemaal niet genoemd verder. Wel bij de les blijven, slimmerik.
Ik weet dat jij graag in anderen hun naam spreekt en als je je beter voelt door te denken dat ik het niet specifiek over vrouwenbesnijdenis had, dan moet je dat vooral doen hoor! Maar je beseft toch wel hopelijk dat je daarmee helemaal niets aantoont?

Citaat:
En ja, doe nog maar eens het "ja, maar zij doen het ook"-argument, waarom ook niet.
(oei, pars pro totem, nog zo ene met van die discussietechnieken die jij veracht).
Je hebt het argument dus niet begrepen. Hoe verwonderlijk. Ik heb nergens beweert dat het ok is omdat anderen het ook doen. Ik zei alleen dat je dus bezwaarlijk kunt spreken dat dit gebruik wordt geïmporteerd door moslims. Het bestond hier immers al. En ik zei ook dat het niet makkelijk zal zijn om er maatregelen tegen te nemen. Net omwille van het feit dat het gebruik niet geïmporteerd is.

Laatst gewijzigd door Edina : 15 juli 2012 om 12:13.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 12:05   #998
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik weet niet waar zijn brandwonden vandaan komen, jij blijkbaar wel. Hij heeft nooit ontkend dat hij nog een moeder en broers/zussen had hoor. Hij weet alleen niet waar die zijn. Jij weet dat blijkbaar wel.

Grappig hoor, hoe de betrouwbaarheid van bronnen blijkbaar afhangt van of wat ze vertellen past in uw kraam.
Hij wist zelfs niet meer waar hij woonde , waar precies zijn afgebrande ouderlijke woning stond.
De arme man.

PS : dit alles is sarcastisch bedoeld.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 12:11   #999
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Na een beetje zoekwerk moet ik toegeven dat Edina ergens een punt heeft wat betreft vrouwenbesnijdenis.

De (veelal Afrikaanse) landen waar die barbaarse praktijk hoogtij viert, zijn zeker niet altijd voor 100% met moslims bezaaid.
De vrouwelijke circumcisie wordt er veelal uitgevoerd naar aanleiding van nog achterlijker en nog primitievere lokale en religieuze gebruiken.

Al bij al is het een dégoutant, totaal onverantwoord gebruik uit andere werelden dan de onze, en het moet hier zeker niet geïmporteerd worden door asielbedriegers en goudzoekers uit die apelanden waar ze er zich aan vergrijpen.
Mijn nieuwste buren zijn Ethiopisch of Somalisch, na een bakje frambizen, weet ik het nog niet. Ze hebben twee meisjes, eentje van vier (lang rokleedje tot op de enkels) en eentje van ongeveer negen �* tien jaar oud (tot op de enkels gekleed met hoofddoek op de trampoline een half uurtje per dag).
Dan it ik daar tussen mijn planten in de tuin en telkens vraag ik me dus af of die meisjes besneden zijn of niet. Plezante dagelijkse gedachte.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 12:15   #1000
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Mijn nieuwste buren zijn Ethiopisch of Somalisch, na een bakje frambizen, weet ik het nog niet. Ze hebben twee meisjes, eentje van vier (lang rokleedje tot op de enkels) en eentje van ongeveer negen �* tien jaar oud (tot op de enkels gekleed met hoofddoek op de trampoline een half uurtje per dag).
Dan it ik daar tussen mijn planten in de tuin en telkens vraag ik me dus af of die meisjes besneden zijn of niet. Plezante dagelijkse gedachte.
En ? Werken ze , of zijn ze onze sociale kassen aan het plunderen ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be