Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2008, 15:59   #981
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ga nog eenmaal proberen door te dringen, rechts heeft geen haat tegen homo's, rechts is voor normen en waarden, rechts vindt daarom dat homo's niet kunnen huwen en kinderen adopteren het is al.
Mensen als minderwaardig behandelen en hen gelijke rechten ontzeggen op basis van hun seksuele voorkeur heeft niets met normen en waarden te maken.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 16:02   #982
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga nog eenmaal proberen door te dringen, rechts heeft geen haat tegen homo's, rechts is voor normen en waarden, rechts vindt daarom dat homo's niet kunnen huwen en kinderen adopteren het is al.
Dat Haider zijn vrouw bedroog met andere mannen vind ik verschrikkelijk ,niet omdat het met andere mannen was , maar gewoon dat hij zijn vrouw bedroog, en eigenlijk alleen maar getrouwd was omdat dat zijn politieke carriere ten goede kwam, het kan natuurlijk ook zijn dat hij zoals de man van mijn nicht (42) pas later ontdekte dat hij homo was.
Nou ja, verschrikkelijk. AIDS in Afrika is verschrikkelijk, dit is gewoon een individueel voorval dat op wereldlijke schaal niets voorstelt.

Overigens zou ik ook niet kwakkeloos stellen dat 'rechts' voor normen en waarden staat. Ik ben bijvoorbeeld ultra-liberaal, en tegen wettelijk vastgelegde normen en waarden. De Nederlandse ChristenUnie is hartstikke links, en toch zeer pro-'normen en waarden'.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 16:14   #983
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Nou ja, verschrikkelijk. AIDS in Afrika is verschrikkelijk, dit is gewoon een individueel voorval dat op wereldlijke schaal niets voorstelt.

Overigens zou ik ook niet kwakkeloos stellen dat 'rechts' voor normen en waarden staat. Ik ben bijvoorbeeld ultra-liberaal, en tegen wettelijk vastgelegde normen en waarden. De Nederlandse ChristenUnie is hartstikke links, en toch zeer pro-'normen en waarden'.
Toch was Nederland in het verleden het schoolvoorbeeld van een "alles moet kunnen" maatschappij. Ze zijn natuurlijk ook in Nederland aan het verechtsen, kwestie van het door te krijgen dat zonder normen en waarden het samenleven niet kan werken.
Het gaat me niet om mensen uit te sluiten, maar meer om kinderen in een normaal patroon te laten opgroeien;
Ik heb geen problemen met een samenlevingscontract voor homo's zodat ze van elkaar kunnen erven bv. Maar een huwelijk in de zin van een traditioneel huwelijk met alle rechten en plichten er aan verbonden is er voor mij althans over. Wat is normaal en wat is abnormaal???
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 16:18   #984
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb geen problemen met een samenlevingscontract voor homo's zodat ze van elkaar kunnen erven bv. Maar een huwelijk in de zin van een traditioneel huwelijk met alle rechten en plichten er aan verbonden is er voor mij althans over.
Wat is het verschil?
Oud 25 oktober 2008, 16:27   #985
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch was Nederland in het verleden het schoolvoorbeeld van een "alles moet kunnen" maatschappij. Ze zijn natuurlijk ook in Nederland aan het verechtsen, kwestie van het door te krijgen dat zonder normen en waarden het samenleven niet kan werken.
Het gaat me niet om mensen uit te sluiten, maar meer om kinderen in een normaal patroon te laten opgroeien;
Ik heb geen problemen met een samenlevingscontract voor homo's zodat ze van elkaar kunnen erven bv. Maar een huwelijk in de zin van een traditioneel huwelijk met alle rechten en plichten er aan verbonden is er voor mij althans over. Wat is normaal en wat is abnormaal???
Voornamelijk op het gebied van vreemdelingenbeleid. Dit komt omdat de gemiddelde Nederlander de strenge 'normen en waarden' van de Islam, die overigens ook de vrijheid van homo's en andersgelovigen bedreigt, de keel uitkomen. Ik zie hier, naar opiniepeilingen en de algemene geluiden op straat geen tendens in de debatten over de 'drie verworvenheden' (abortus, homohuwelijk en euthanasie).

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 25 oktober 2008 om 16:27.
Oud 25 oktober 2008, 16:47   #986
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Voornamelijk op het gebied van vreemdelingenbeleid. Dit komt omdat de gemiddelde Nederlander de strenge 'normen en waarden' van de Islam, die overigens ook de vrijheid van homo's en andersgelovigen bedreigt, de keel uitkomen. Ik zie hier, naar opiniepeilingen en de algemene geluiden op straat geen tendens in de debatten over de 'drie verworvenheden' (abortus, homohuwelijk en euthanasie).
Dat is in Vlaanderen niet anders.
Oud 25 oktober 2008, 16:55   #987
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, maar met die drie laatste worden we niet dagelijks geconfronteerd.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 18:58   #988
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Die zien gewoon in hoe hypocriet rechts wel niet is... Enerzijds het traditionele gezin promoten, anderzijds zelf chocopotten... Hela, zo niet he.
Hoe dan ook, rechts word belachelijk gemaakt, en dat is wat telt. Ik moet toegeven dat het misschien geestiger geweest zou zijn moest die nog leven...
Die vent deed toch wat hij wilde zeker ? "zo niet, hé"....Wie ben jij om dat te beslissen ? Als die het nu beter vond om dat niet op de daken te schreeuwen, dat zijn toch zijn zaken ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 19:00   #989
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
de man was gehuwd.
Het was niet de bedoeling dat hij er een minnares of minnaar op nahield, maar net zoals Mitterand... "et alors", dat is niet onze zaak.

Wat me wèl stoort is dat onze politiek correctelingen nu ineens moord en brand schreeuwen omdat het over een mannelijke minnaar ging. Wat als Haider een linkse politicus was geweest met een mannelijke minnaar? Ik ben ervan overtuigd dat de Pravda in dat geval "et alors" in koeien van letters op teletekst had gezet.
Precies. En dan maar liggen brullen van "HYPOCRIET" !! De pot, de ketel...Gekend verhaal.
Oud 25 oktober 2008, 19:00   #990
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Die vent deed toch wat hij wilde zeker ? "zo niet, hé"....Wie ben jij om dat te beslissen ? Als die het nu beter vond om dat niet op de daken te schreeuwen, dat zijn toch zijn zaken ?
De vraag is nu of je als 'politiek gelijkgezinde' respect moet hebben voor iemand die achteraf onvoorstelbaar hypocriet blijkt.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 25 oktober 2008 om 19:01.
Oud 25 oktober 2008, 19:03   #991
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

't doet precies pijn...
Haider jongen, wat deed je je "vriendjes" toch aan...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 19:20   #992
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
de man was gehuwd.
Het was niet de bedoeling dat hij er een minnares of minnaar op nahield, maar net zoals Mitterand... "et alors", dat is niet onze zaak.

Wat me wèl stoort is dat onze politiek correctelingen nu ineens moord en brand schreeuwen omdat het over een mannelijke minnaar ging. Wat als Haider een linkse politicus was geweest met een mannelijke minnaar? Ik ben ervan overtuigd dat de Pravda in dat geval "et alors" in koeien van letters op teletekst had gezet.
Voor mijn part had hij een hele harem mannelijke minnaars, gaat mij geen fluit aan. Maar als hij als politicus tegelijkertijd extreem traditionele familiewaarden vooropstelt, is/was hij een torenhoge hypocriet. En dat stoort mij dan weer.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 19:22   #993
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Voor mijn part had hij een hele harem mannelijke minnaars, gaat mij geen fluit aan. Maar als hij als politicus tegelijkertijd extreem traditionele familiewaarden vooropstelt, is/was hij een torenhoge hypocriet. En dat stoort mij dan weer.
Het stoort u? Ik vind het wel komisch. Het conservatisme maakt zo een karikatuur van zichzelf.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 25 oktober 2008 om 19:23.
Oud 25 oktober 2008, 19:33   #994
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het stoort u? Ik vind het wel komisch. Het conservatisme maakt zo een karikatuur van zichzelf.
Bon, storen is misschien overdreven, al heb ik moeite met zo'n overdreven hypocrisie. En uiteraard dat hij van zijn eigen conservatisme één grote karikatuur maakte, door zijn eigen standpunten aan zijn laars te lappen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 19:59   #995
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Bon, storen is misschien overdreven, al heb ik moeite met zo'n overdreven hypocrisie. En uiteraard dat hij van zijn eigen conservatisme één grote karikatuur maakte, door zijn eigen standpunten aan zijn laars te lappen.
Zondaars zijn de beste kristenen Piet.

Beschouw het maar zoals in de toekomst, als belgie barst, dan draai jij ook je kazak en wij, wij bedekken dat dan met de mantel der liefde.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 20:31   #996
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Zondaars zijn de beste kristenen Piet.

Beschouw het maar zoals in de toekomst, als belgie barst, dan draai jij ook je kazak en wij, wij bedekken dat dan met de mantel der liefde.
Neen, zondaars zijn de slechtste christenen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 20:37   #997
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen, zondaars zijn de slechtste christenen.
Jij hebt zedenleer gevolgd zeker?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 21:45   #998
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Jij hebt zedenleer gevolgd zeker?
Berouwvolle zondaars kunnen eventueel goede christenen worden.

Maar zondaars zijn slechte christenen. Dat lijkt me de evidentie zelf.

Laatst gewijzigd door system : 25 oktober 2008 om 21:46.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 22:14   #999
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
De vraag is nu of je als 'politiek gelijkgezinde' respect moet hebben voor iemand die achteraf onvoorstelbaar hypocriet blijkt.
Bah, wat politici in bed uitspoken, met wie , en of ze dat willen rondbazuinen of geheim houden...D�*t heeft mij nooit speciaal geïnterresseerd. Wat hun vreemdelingenbeleid betreft wel, d�*t is wat telt. En daarin zat Haider op de goede weg. Laat zijn tegenstanders nu maar victorie kraaien, en op zijn graf dansen, en zich vrolijk maken dat de vent homo was, of bi of weet ik veel. Ondertussen staan er reeds opvolgers zich klaar te maken, de koning is dood ? Leve de koning. Geen enkel mens is onvervangbaar .
Oud 25 oktober 2008, 22:17   #1000
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
't doet precies pijn...
Haider jongen, wat deed je je "vriendjes" toch aan...
Mooi zo, leedvermaak dat er iemand dood is. Prima reclame voor jou.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be