Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2011, 23:29   #981
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Trek het u niet aan, dat blijft niet duren
Maar ach, voor een keertje is het best wel plezant.
Oud 8 januari 2011, 23:39   #982
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Geniet ervan nu het nog duurt zou ik zeggen.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 09:44   #983
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Volgens mij is het ook een belediging voor onze taal door deze Vlaams te noemen i.p.v. Nederlands. Het heeft nogal wat weg van het romantisch één-natie-één-taal-gedachtegoed dat opmars maakte met het 19de eeuws nationalisme. Het ironische eraan is dat iedereen in deze draad één en dezelfde taal gebruikt.
Mensen die hun taal Vlaams noemen zijn, zeker in mijn kringen, een marginale minderheid. Ik vind dat u nogal in de hoogte doet om uzelf kennelijk een hogere positie toe te wijzen dan iemand wiens familie minder generaties hier woont, als ware het een soort rangorde, waarop u groot en streng als een agente neerziet.

De waarheid is echter: de jonge generatie noemt haar taal in overgrote meerderheid Nederlands, wat onze taal ook is. En nee, het betekent niet 'van het Koninkrijk der Nederlanden' of 'van de provincie Noord-Holland uit 't Gooi'.
Ik blijf het provinciaals en marginaal vinden eerlijk gezegd, en ik prijs mezelf gelukkig dat het me volkomen vreemd is.
Volgens mij spruit het overgrote deel van het Vlaamse particularisme juist daar uit voort: de associatie van de term 'Nederlands' met het land Nederland en de Hollandse tongval en daaruit voortvloeiend de angst dat men toch maar iets gemeen zou hebben met 'den ollander'.

Bange, blanke Vlaamse patattenboeren.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 10:21   #984
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Volgens mij spruit het overgrote deel van het Vlaamse particularisme juist daar uit voort: de associatie van de term 'Nederlands' met het land Nederland en de Hollandse tongval en daaruit voortvloeiend de angst dat men toch maar iets gemeen zou hebben met 'den ollander'.

Nou , dat lijkt me hartstikke juist .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 10:25   #985
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Nou , dat lijkt me hartstikke juist .
Rofl.
Oud 9 januari 2011, 13:49   #986
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht

Eerlijk gezegd, ik herinner me nog dat ik 6 jaar oud was, en dat één kind zei: “Neije, ik spreek geen Nederlands, ik ben geen keiskop. Waarom noemen we het vak 'taal' opeens 'Nederlands' ?” Ik vraag me af wat voor ouders dat kind had. Alle jaren tussen die kinderleeftijd en mijn vroege twintigerjaren ben ik eerlijk gezegd bijna enkel mensen tegengekomen die hun taal Nederlands noemden.

Ik vind mensen die die associatie maken 'moedwillig' oerdom en derhalve losgeschoten wild dat naar hartelust geminacht mag worden. Ik vind ze zelfs onbeschaafde boerenkinkels die geen trots uitstralen; nu ja die hun boertigheid verwarren met trots. Zulke mensen moeten al veel andere verdiensten hebben vooraleer ik die in mijn vriendenkring toelaat.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 9 januari 2011 om 13:59.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 03:18   #987
louis1949
Banneling

Standaard

sugar in uw posting van 7 januari verraad je uzelf even door te zeggen vertel het zelf even aan de alochtonen als je durft ,dus jij vind het normaal dat we schrik moeten hebben om ons gedacht te zeggen tegen alochtonen?
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 10:49   #988
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 Bekijk bericht
sugar in uw posting van 7 januari verraad je uzelf even door te zeggen vertel het zelf even aan de alochtonen als je durft ,dus jij vind het normaal dat we schrik moeten hebben om ons gedacht te zeggen tegen alochtonen?
Ik mezelf verraden?

Gast, wat interesseert mij het wat gij en anderen van allochtonen vinden. Met mn posting wilde ik slechts duidelijk maken dat bepaalde watjes hier maar al te graag de allochtonen bashen. Ik zie deze watjes niet snel ingaan tegen een allochtoon. Watjes zijn alleen maar goed in het gillen op fora vanachter hun pc'tje. Sluit hun internettoevoer af en ge hoort er niks meer van.
Oud 11 januari 2011, 11:16   #989
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik mezelf verraden?

Gast, wat interesseert mij het wat gij en anderen van allochtonen vinden. Met mn posting wilde ik slechts duidelijk maken dat bepaalde watjes hier maar al te graag de allochtonen bashen. Ik zie deze watjes niet snel ingaan tegen een allochtoon. Watjes zijn alleen maar goed in het gillen op fora vanachter hun pc'tje. Sluit hun internettoevoer af en ge hoort er niks meer van.
Dus bij Orania Fallaci, Theo van Gogh, Hirshi Ali had men gewoon het internet moeten afsluiten en het "probleem" was van de baan geweest?
Evengoed bij Peter Calluy, en Peter Velle?
Ik denk je nu wat kort door de bocht gaat, ge hebt gelijk wanneer je zegt dat lang niet iedere allochtoon, of moslim voor problemen zorgt, maar je kunt toch lastig de problemen met een gedeelte van de Marokkaanse jongeren bijvoorbeeld gaan ontkennen.
En dan hebben we het nog niet over besnijdenissen die hier in Europa evengoed gebeuren bij vooral vrouwen uit Afrika, meestal uit een moslimfamillie, het uithuwelijken, vrouwen die door hun man worden thuisgehouden, of onder druk worden gezet een hoofddoek te dragen , enz..
Je mag best kritisch zijn hoor, ookal ben je moslima!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 11:28   #990
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
..., maar je kunt toch lastig de problemen met een gedeelte van de Marokkaanse jongeren bijvoorbeeld gaan ontkennen.
Is die katholieke kinderverkrachter al opgepakt, of krijgt hij zijn royale maandelijkse toelage nog van het eigen volk?

Citaat:
En tante, ben je al kritisch op het onvermogen van het 'eigen volk'?

Ook al ben je geen moslima?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 11 januari 2011 om 11:29.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 11:31   #991
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Is die katholieke kinderverkrachter al opgepakt, of krijgt hij zijn royale maandelijkse toelage nog van het eigen volk?

Wel neef, ik moet de eerste nog tegenkomen die dit niet veroordeeld en verdiep je eens in het strafrecht, vooral in de term verjaring, dan snap je misschien waarom je diene mens nog rondloopt, niet dat ze van mij dat verjaren niet mogen afschaffen he?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 17:14   #992
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus bij Orania Fallaci, Theo van Gogh, Hirshi Ali had men gewoon het internet moeten afsluiten en het "probleem" was van de baan geweest?
Evengoed bij Peter Calluy, en Peter Velle?
Ik denk je nu wat kort door de bocht gaat, ge hebt gelijk wanneer je zegt dat lang niet iedere allochtoon, of moslim voor problemen zorgt, maar je kunt toch lastig de problemen met een gedeelte van de Marokkaanse jongeren bijvoorbeeld gaan ontkennen.
En dan hebben we het nog niet over besnijdenissen die hier in Europa evengoed gebeuren bij vooral vrouwen uit Afrika, meestal uit een moslimfamillie, het uithuwelijken, vrouwen die door hun man worden thuisgehouden, of onder druk worden gezet een hoofddoek te dragen , enz..

Dus dat zijn watjes ?
Oud 11 januari 2011, 17:41   #993
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik mezelf verraden?

misschien omdat deze "watjes" wel een leven hebben?
Oh ja, ik was vergeten dat we terug in de jungle leven, tussen de psychisch gestoorden.
Die kans is groot, gezien de inteelt.
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 17:43   #994
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
misschien omdat deze "watjes" wel een leven hebben?
Oh ja, ik was vergeten dat we terug in de jungle leven, tussen de psychisch gestoorden.
Die kans is groot, gezien de inteelt.

Waar woon jij makker ??.. In de zoo ?
Oud 11 januari 2011, 17:43   #995
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Echt arm zijn is...maar één enkel argument hebben..

Of de kinderlokkers mogen verjaard worden is een vraag apart, feit is dat de misdaden zelf allemaal minstens 20 jaar geleden zijn gebeurt wat men niet kan zeggen van de dagelijkse multicul uitwassen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 17:45   #996
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik mezelf verraden?

Ik zie iemand die het 'recht van de straat' wil inschakelen om een pijnlijk democratisch debat te kunnen ontlopen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 17:47   #997
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik zie iemand die het 'recht van de straat' wil inschakelen om een pijnlijk democratisch debat te kunnen ontlopen..

Waar ?
Oud 11 januari 2011, 18:14   #998
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar woon jij makker ??.. In de zoo ?
Yep, de zoo genaamd MULTIKULLLL

Waarom zijn Marokaanse jongens 7 KEER MEER SCHIZOFREEN en wat zijn de gevolgen vor de omgeving denk je?
Oud 11 januari 2011, 18:15   #999
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar ?
Haal je kop uit het zand dan zie je nog eens iets

Ook doen alsof, verandert niet aan de feiten, je blijft maar proberen.
Soms veel met allochtonen omgegaan de laatste tijd waardoor je alles 5 X moet vragen?

Laatst gewijzigd door Caligula : 11 januari 2011 om 18:16.
Oud 11 januari 2011, 18:28   #1000
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
Haal je kop uit het zand dan zie je nog eens iets

Ook doen alsof, verandert niet aan de feiten, je blijft maar proberen.
Soms veel met allochtonen omgegaan de laatste tijd waardoor je alles 5 X moet vragen?
Waar dan makker ? ... Ik vraag een citaat die die zever mss kan aantonen .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be