![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#981 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het ontstaan van Israël wel alle problemen veroorzaak waarmee we nu geconfronteerd worden. Arendt onderstreepte het in een van haar essays: doordat men gedaan heeft alsof de werkelijkheid niet bestond (de aanwezigheid van een Arabische meerderheid), is er binnen die context geen kans op vergelijk en vrede.
|
|
|
|
|
|
#982 | |
|
Minister
|
Citaat:
1.http://www.youtube.com/watch?v=o37GH...eature=related. Ik ken de persoon die de opnamen heeft gemaakt en weet dat hij eerlijk is. Waarmee ik bedoel dat dit dus werkelijk in Gaza werd opgenomen. Ik heb er trouwens nog andere voor je. 2. O ja Broederlijk Delen en Oxfam solidariteit zitten er weer bij. Dat zijn dus verenigingen die gewoon antisemitisch zijn, daar kun je weinig aan verhelpen. Ik zal nooit vergeten dat die in volle intifada, de ene zelf- moord aanslag na de andere in Israel, met boycot acties en puur Palestijnse propaganda begonnen. Oxfam solidariteit had zelfs het lef een brief naar de Joodse gemeenschap in Antwerpen te sturen met als aanhef, Aan onze joodse vrienden. Ik heb zowel die brief als het antwoord erop hier nog ergens liggen. Maar ik wil je niet op de aanhef van het antwoord laten wachten: Noem mij geen vriend Schreeuw luidkeels “Kauft nicht bei Juden”, doch noem me geen vriend. Moedig de moordenaars van onze vrouwen en kinderen aan, doch noem me geen vriend. Ontneem ons na 2000 jaar lijden in de diaspora het recht om in het eigen land tot rust te komen, doch noem me geen vriend. Verplicht ons, zoals tijdens de Tweede Wereldoorlog weerloos de dood in te gaan, doch noem mij geen vriend. Vraag me mijn idealen te verloochenen en mijn ziel op te geven, doch noem me geen vriend. Verdraai mijn geschiedenis en ontneem me mijn toekomst, doch noem me geen vriend. Want een eerlijke antisemiet is mij liever dan een valse vriend. Dr. M. Rosenblum De verantwoordelijkheid voor de Palestijnse vluchtelingen ligt NIET bij Israel maar bij de staten die indertijd aan Israel de oorlog verklaarden. |
|
|
|
|
|
|
#983 |
|
Minister-President
|
Ligt wel degelijk bij Israel. De witte fosfor en de bulldozers zijn van Israel, niet van de staten die indertijd clinchten met Israel.
|
|
|
|
|
|
#984 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En mensen die omkomen bij een bombardement zijn net zo dood als de genen die omkomen door een zelfmoordaanslag. Er is geen moreel verschil. Bij u is het alleen erg als het Israël overkomt. "When they do it , it is terrorism , when we do it, it is counterterrorism" De Israëlische propaganda is in het westen van veel grotere invloed dan welke andere dan ook. Citaat:
De rechten die een mens heeft zijn niet afhankelijk van afkomst, van wat anderen in het verleden hebben gedaan. Met dit principe is eigenlijk iedereen het wel eens, behalve wanneer het om Israël gaat.
|
|
|
|
#985 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Man, man. Alsof de Arabische bevolkingen, van de Sahara tot aan de Nijl, zich reeds eeuwenlang niet aan het uitmoorden waren. Met of zonder Israel. |
|
|
|
|
|
|
#986 | |
|
Minister
|
Citaat:
Die onderlijnt wordt met een luxe hotel, een olympisch zwembad en markten vol eten. Kunnen de armen in Gaza dat niet betalen? Maar het eten is er toch, niet? Dat ze het verdomme opeisen! O ja, waterverontreiniging. Ik weet niet meer welk agentschap van de VN daar wat wilde aan doen. En geen aannemers vond omdat die aannemers dan zaken zouden moeten doen met Israelische ondernemingen die de knowhow hebben. En bereid waren te helpen. Wil je nog meer weten? Vraag het dan maar. d |
|
|
|
|
|
|
#987 |
|
Minister-President
|
En daar gaan we weer.... ga eens naar Gaza Francientje en beleef hoe om de paar weken ze bestookt worden met bombardementen, en dagelijks incidententen met de IDF.
Maar goed, er zijn er een paar luxehotels dus alles zal er wel goed zijn. |
|
|
|
|
|
#988 |
|
Minister-President
|
http://www.google.de/search?hl=de&q=...w=1238&bih=738
duidelijk het werk van de andere buurlanden, zeker niet Israel. Francientje wou waarschijnlijk dat ze er toen was in dit paradijs. Laatst gewijzigd door Tamam : 2 augustus 2012 om 11:39. |
|
|
|
|
|
#989 | |
|
Minister
|
Citaat:
is. Wie begon met het leven van de inwoners van Sderot in een hel te veranderen met raketten? En waarom zijn jullie en de klatch van Broederlijk Delen, Pax Christie, Oxfam Solidariteit eigenlijk zo begaan met de Palestijnen en hielden jullie je veilig stil toen er in Algerije mensen voor drie keer niets de keel werden overgesneden? Toen er in Darfoer duizenden stierven. Ik zwijg nog over Somalie./ Maar goed aan de Palestijnse zaak is véél geld te verdienen, niet. |
|
|
|
|
|
|
#990 | |
|
Minister
|
Citaat:
wat er gebeurde in volle intifada. Het was toen dat Broederlijk Delen, Oxfam Solidariteit , Pax christie met een lijstje tevoorschijn kwamen van Israelische producten die geboycot hoorden te worden en er aan toevoegden dat je die producten o.m. in de meeste Joodse winkels vond. KOOP NIET BIJ JODEN. By the way: ik was perso heel blij met dat lijstje.We hebben maandenlang niets anders dan Israëlische wijn gedronken. En dat in Frankrijk! Ik heb het doorgestuurd naar vrienden in de U.S.A. en Australie. Ondertussen verdien jij een paar fikse draaien om je oren. |
|
|
|
|
|
|
#991 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#992 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#993 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#994 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#995 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#996 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb u in vorige discussies genoeg laten blijken dat ik het werk van Arendt niet alleen gelezen heb, maar zelfs goed ken. Misschien zelfs beter dan u.
U blijkt dat te vergeten. Oftewel omdat u aan amnesie lijdt, ofwel bewust. In beide gevallen is het niet meer nodig dat ik nog op uw - meestal niet zo interessante - berichten reageer. Laatst gewijzigd door Antoon : 2 augustus 2012 om 14:27. |
|
|
|
|
|
#997 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De Muur, het afsnijden en onleefbaar maken van Palestijnse gebieden, het wederrechtelijk laten inpikken van Palestijnse gronden, boomgaarden, woningen... en nog veel meer. Allemaal uitgevoerd door de staat Israël of op z'n minst oogluikend toegestaan.
|
|
|
|
|
|
#998 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
wat een trol
|
|
|
|
|
|
#999 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Inderdaad, het valt moeilijk in discussie als u weet dat de kritiek reeds werd geformuleerd door een Joodse. Niet zomaar iemand, maar een persoon die een zekere rol speelde in de zionistische beweging. Haar gedachten kunt u in ieder geval niet losjes weg aan de kant schuiven met de dooddoener "antisemiet!". |
|
|
|
|
|
|
#1000 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
trololol
|