Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2013, 12:22   #981
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Typische islamofobiefobie
Dat is een contradictio in terminis.

Er bestaat geen islamofobie.

Een fobie is een ONREDELIJKE angst, zoals we die tegenkomen bij agorafobie bijvoorbeeld. Als je bang bent om buiten te komen en jezelf in de open buitenlucht te plaatsen, dan spreken we van een onredelijke angst. Dat is een fobie.

Een islamofobie zou willen zeggen dat je bang bent voor de islam, en dit op een onredelijke manier. Als ik zie dat die mensen echter erg sterk gericht zijn op het onmogelijk maken van het leven van hun medemensen door middel van massahysterie, dat die pleiten voor het invoeren van straffen in België die we bezwaarlijk anders kunnen omschrijven als verminkingen ( handjes afhakken en zo ) , als ik vaststel dat diegenen die hier opgroeien en masse naar Syrië trekken om daar medegelovigen van een andere strekking te gaan onthoofden en massaverkrachtingen goedpraten onder 't motto "dat zijn geen moslima's en dus hoeren", als ik zie dat ze een verleden van gewelddadig gedrag vertonen en momenteel een groot deel van hun eigen leefwereld in brand staat, van Syrië en Turkije, tot Egypte en Tunesië, als ik zie dat buitenlandse mogendheden hier hun ideologieën komen sponsoren ( wahabisme ) , als ik hoor dat een vrouw die dood gaat aan kanker dat volgens hen verdient heeft, als ik luister naar getuigenissen van ex-moslims en wat die allemaal hebben meegemaakt ( hayaan irsi ali ) ... wat is er dan zo onredelijk aan een voorzichtige houding ?

Ik herhaal het voorbeeld van agorafobie : bang zijn om buiten te komen omdat je dan de buitenlucht kan zien.

Hoe kan jij dan volhouden dat angst voor de Islam een fobie zou zijn ? Ik ben akkoord als je stelt dat ik een zekere vrees heb voor de islam, en met mij velen. Maar waar haal jij het lef vandaan om dat af te doen als een onredelijke psychose ?

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 13:39   #982
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Dat is een contradictio in terminis.

Er bestaat geen islamofobie.

Een fobie is een ONREDELIJKE angst, zoals we die tegenkomen bij agorafobie bijvoorbeeld. Als je bang bent om buiten te komen en jezelf in de open buitenlucht te plaatsen, dan spreken we van een onredelijke angst. Dat is een fobie.

Een islamofobie zou willen zeggen dat je bang bent voor de islam, en dit op een onredelijke manier. Als ik zie dat die mensen echter erg sterk gericht zijn op het onmogelijk maken van het leven van hun medemensen door middel van massahysterie, dat die pleiten voor het invoeren van straffen in België die we bezwaarlijk anders kunnen omschrijven als verminkingen ( handjes afhakken en zo ) , als ik vaststel dat diegenen die hier opgroeien en masse naar Syrië trekken om daar medegelovigen van een andere strekking te gaan onthoofden en massaverkrachtingen goedpraten onder 't motto "dat zijn geen moslima's en dus hoeren", als ik zie dat ze een verleden van gewelddadig gedrag vertonen en momenteel een groot deel van hun eigen leefwereld in brand staat, van Syrië en Turkije, tot Egypte en Tunesië, als ik zie dat buitenlandse mogendheden hier hun ideologieën komen sponsoren ( wahabisme ) , als ik hoor dat een vrouw die dood gaat aan kanker dat volgens hen verdient heeft, als ik luister naar getuigenissen van ex-moslims en wat die allemaal hebben meegemaakt ( hayaan irsi ali ) ... wat is er dan zo onredelijk aan een voorzichtige houding ?

Ik herhaal het voorbeeld van agorafobie : bang zijn om buiten te komen omdat je dan de buitenlucht kan zien.

Hoe kan jij dan volhouden dat angst voor de Islam een fobie zou zijn ? Ik ben akkoord als je stelt dat ik een zekere vrees heb voor de islam, en met mij velen. Maar waar haal jij het lef vandaan om dat af te doen als een onredelijke psychose ?

mvg. Sint Ignacius
Ik denk dat ik iets anders bedoel: islamofobiefobie die ik vaststel bij de autochtonenhaters.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 13:51   #983
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ja zo een vijf jaar minder nieuw als gij.
En in al die jaren, heb je dan geleerd hoeveel effect het heeft om te klagen als een draad off-topic gaat?
Oud 23 juni 2013, 14:16   #984
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
En in al die jaren, heb je dan geleerd hoeveel effect het heeft om te klagen als een draad off-topic gaat?
Ik zou nu natuurlijk niet moeten antwoorden omdat we dan weer offtopic gaan, maar toch even dit;
De pro moslims trekken een draad volledig uit zijn voegen en dan zijn er steeds een paar idioten die er in meegaan, meestal hebben ze dat zelf niet door en zeveren ze pagina's door over iets dat totaal uit verband gerukt wordt. En soms kan een kleine terechtwijzing hen laten inzien hoe ze zich laten manipuleren door de moslim lovers.
En nu zwijg ik er verder over omdat ik het gevoel heb dat je nu gaat schrijven: "Zie je het werkt bij Hoomer ook".

Laatst gewijzigd door Hoomer : 23 juni 2013 om 14:24.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 14:42   #985
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Ik denk dat ik iets anders bedoel: islamofobiefobie die ik vaststel bij de autochtonenhaters.
Mijn welgemeende excuses. Ik heb dat inderdaad verkeerd gelezen.

Nou ja, inhoudelijk blijf ik wel bij wat ik schreef, 't was alleen niet op jou gericht.

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
Oud 23 juni 2013, 15:12   #986
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Even de honderden doden in gedachten houden die door hun eigen meute ondersteboven werden gelopen omwille van een paar tekeningetjes?
Inderdaad, met honderdduizenden op straat zodat ze zichzelf vertrappelen voor een paar stomme cartoons, dat vind ik dan toch het grote voordeel van de kerk en z'n volgelingen, die die mag je ten minste beledigen zonder gevaar voor je leven. Dat is voor mij de reden waarom de islam veel slechter is dan de kerk.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 15:16   #987
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik dacht niet dat hier iemand is die 't tegenovergestelde beweert.

Behalve natuurlijk de meute die aan de schoolpoort klaar stond om de juf te lynchen, zo werkt dat niet bij ons.

Er moet eerst 'n onderzoek ingesteld worden, indien de klachten gegrond zijn zal de dader bestraft worden door de rechtbank, maar niet aleer schuld bewezen is.

Aan de schoolpoort dachten ze daar blijkbaar anders over, over dat soort gedrag werd kritiek geuit, maar blijkbaar ben je dan 'n nazi, racist, hitler enzomeer.
Protest is een basisrecht dat dient verdedigt te worden. Soms dient men te roepen vooraleer er rechtvaardigheid plaats vind. Soms wordt er ten onrechte geroepen. Maar het protest op zich dienen we niet onnodig te criminaliseren.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 15:23   #988
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Protest is een basisrecht dat dient verdedigt te worden. Soms dient men te roepen vooraleer er rechtvaardigheid plaats vind. Soms wordt er ten onrechte geroepen. Maar het protest op zich dienen we niet onnodig te criminaliseren.
Protest is nog wat anders dan 'n meute die klaarstaat om de juf te lynchen, mja, ook dat kan jij anders interpreteren.

Maar de school is gesloten omwille van bedreigingen aan 't hele schoolpersoneel.

Ook zijn de ramen ingegooid.

Hoort dit ook nog bij 'protest'?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 15:23   #989
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Inderdaad, met honderdduizenden op straat zodat ze zichzelf vertrappelen voor een paar stomme cartoons, dat vind ik dan toch het grote voordeel van de kerk en z'n volgelingen, die die mag je ten minste beledigen zonder gevaar voor je leven. Dat is voor mij de reden waarom de islam veel slechter is dan de kerk.
het is ook de enige keer dat ze hun mond mogen opendoen natuurlijk.
Enige vraagstelling over islam, laat staan uitgesproken kritiek is natuurlijk totaal uit den boze. thuis mag moeder "ik ken de naam van de juf niet" uiteraard ook enkel ja knikken en de juiste spreidstand aannemen als manlief dat wenst. Vandaar dat ze misschien als brulmoeders even hun opgekropte frustraties kunnen uiten over een meer dan waarschijnlijk nooit gebeurd feit.

Pedofilie bij vrouwen komt amper voor. Hoe onwaarschijnlijk is het dan voor iemand die dan nog eens drie jaar heeft opgeofferd om voor kleuterjuf te studeren dat die dan "met haar vinger in de meisjes" gaat zitten, en "zo en zo" en nog vele onbenoembare dingen deed bij haar zoontje.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 15:25   #990
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Islam heeft er alles mee te maken, het betreft hier in den beginne 1 ouder uit een klas met 10 kinderen die hysterisch begon te doen met erg zwakke argumenten. Voor je het weet staat de straat vol moslima's die allah gehaktbar staan te roepen, doodsbedreigingen tieren en een baardaap die die roept dat jullie kinderen worden verkracht door hen, het wij/zij gevoel weet je wel.

Islam maakt dom en achterlijk, islam zorgt voor getto's, islam zorgt voor sexuele gefrustreerden, islam is een pest. Ja, islam is verantwoordelijk voor die rellen en belachelijke beschuldigingen, islam is verantwoordelijk voor het vernietigen van het leven van die juf en andere leraars in dat schooltje. Islam is achterlijk en debiel, nog veel erger dan de kerk ooit was.
Al goed dat u zelf niet stigmatizeert en het probleem slechts van één kant komt.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juni 2013 om 15:25.
Oud 23 juni 2013, 15:27   #991
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al goed dat u zelf niet stigmatizeert en het probleem slechts van één kant komt.
heeft U de brulmoeders iets anders horen roepen dan? Ik zie hier bonbon toch gewoon herhalen wat ZIJ hysterisch stonden te brullen.

Of is het al racistisch om dat gewoon te herhalen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 23 juni 2013 om 15:27.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 15:30   #992
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
typisch islamofobie.

er zijn honderden gelijkaardige cases zoals deze, en dat toont duidelijk aan dat de islam er niets mee te maken heeft.

als jij zoals je beweert dat de islam de reden is waarom ouders anderen vals beschuldigen van kindermishandeling, zou je duidelijk moeten kunnen aantonen waar de islam is in deze gegeven cases (in de quotes).

dat kan je natuurlijk niet.
Je had je de moeite kunnen besparen van 't opzoeken van al die andere voorbeelden.

Er is bij mijn weten niemand die beweert wat jij schrijft; " ...dat de islam de reden is waarom ouders anderen vals beschuldigen van kindermishandeling..."
Niemand die beweert dat net d�*t islam-eigen is, steek je stropop die je bij elkaar gefantaseerd hebt dus maar netjes weg.

Er worden wel bedenkingen gemaakt bij de manier waarop, vooral de manier van reageren, en - niet te vergeten - de bedreigingen aan 't hele schoolpersoneel, zodat de school de deuren heeft moeten sluiten, zelfs voordat er ook maar 1 officiële klacht werd ingediend, stond de meute reeds te brullen om 't bloed van de juf te zien.

Daarvan werden voorbeelden gevraagd.

Laatst gewijzigd door SDX : 23 juni 2013 om 15:30.
Oud 23 juni 2013, 15:31   #993
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Protest is nog wat anders dan 'n meute die klaarstaat om de juf te lynchen, mja, ook dat kan jij anders interpreteren.
Lynchen is iets anders. Ik ben voorstander van een rechtstaat, maar niet van een fascistisch systeem waar mensen niet meer mogen protesteren noch van een 'lynchsnelrecht'.

Citaat:
Maar de school is gesloten omwille van bedreigingen aan 't hele schoolpersoneel.

Ook zijn de ramen ingegooid.

Hoort dit ook nog bij 'protest'?
Op het eerste zicht zeg ik nee, maar wat als er werkelijk iets illegaals gebeurd is met die kinderen en de directie trad niet op na herhaaldelijk geklaag van de ouders? Hoe zou je dan zelf zijn? Bon ja... de meeste Belgen zijn nogal laks in dat soort zaken. Ze hebben afgeleerd om voor hun rechten te strijden lijkt het soms. Als ik dat vergelijk met Latijns America is dat zeker zo. Ik verdedig dus een assertieve bevolking die zich niet laat doen door een overheid, maar voor haar rechten opkomt zonder echter de rechten van anderen te schaden. Het blijft steeds een dunne lijn in de praktijk.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juni 2013 om 15:34.
Oud 23 juni 2013, 15:37   #994
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Protest is een basisrecht dat dient verdedigt te worden. Soms dient men te roepen vooraleer er rechtvaardigheid plaats vind.
Tenzij er imperialistische agenda's mee gemoeid zijn.
Salah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 15:40   #995
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
heeft U de brulmoeders iets anders horen roepen dan? Ik zie hier bonbon toch gewoon herhalen wat ZIJ hysterisch stonden te brullen.

Of is het al racistisch om dat gewoon te herhalen?
"Islam is een pest" Stel dat hij zou gezegd hebben "Joden zijn een pest"? Ik vind tenminste dat beide uitspraken niet bijdragen tot een rechtvaardige samenleving.

Het Allah Akbar geroep is daarbij ook niet bevorderlijk voor een verdraagzame en eerlijke samenleving lijkt me omdat het gebruikt lijkt te worden als een soort van uitroep van superioriteit. Typisch voor abrahamische religies.

Wat ik wil zeggen is dus dat als je slechts de fouten van de ander ziet, maar niet in staat bent om naar je eigen fouten te kijken je geen deel bent van de oplossing maar van het probleem zelf.

En Circe, laten we eerlijk zijn, moslims spogen stigmatiseren is zowat een dagelijkse bezigheid voor u.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juni 2013 om 15:42.
Oud 23 juni 2013, 15:40   #996
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lynchen is iets anders. Ik ben voorstander van een rechtstaat, maar niet van een fascistisch systeem noch van een 'lynchsnelrecht'.
ik ben daar ook voorstander van, maar degenen aan de schoolpoort blijkbaar niet.
Citaat:
Op het eerste zicht zeg ik nee, maar wat als er werkelijk iets illegaals gebeurd is met die kinderen en de directie trad niet op na herhaaldelijk geklaag van de ouders? Hoe zou je dan zelf zijn? Bon ja... de meeste Belgen zijn nogal laks in dat soort zaken. Ze hebben afgeleerd om voor hun rechten te strijden lijkt het soms. Als ik dat vergelijk met Latijns America is dat zeker zo. Ik verdedig dus een assertieve bevolking die zich niet laat doen door een overheid, maar voor haar rechten opkomt zonder echter de rechten van anderen te schaden. Het blijft steeds een dunne lijn in de praktijk.
Dan nog kan en mag je niet 't recht in eigen handen nemen, maar om te beginnen aanklacht indienen, daarna onderzoek afwachten, en ja, ook ik ben voorstander van voor je rechten opkomen, assertief zijn e.d., maar hetgeen jij schrijft zijn 'n heleboel veronderstellingen (wat als...?), de juiste toedracht ken je niet, ook ik niet, zelfs degene aan de schoolpoort niet. Ik doe dan ook niet aan 'veronderstellen', maar wacht 't onderzoek af om de 'feiten' te kennen.
Oud 23 juni 2013, 15:41   #997
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja zeg, natuurlijk is het onze schuld ook, wij hebben die debielen naar hier gehaald en doen dit nog steeds.

Die moslims trouwen met hun nicht/neef, ze krijgen dan domme kinderen met mentale problemen. Op welke manier is dat onze schuld behalve dan dat zo'n praktijken gewoon verboden zouden moeten zijn?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 15:42   #998
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lynchen is iets anders. Ik ben voorstander van een rechtstaat, maar niet van een fascistisch systeem waar mensen niet meer mogen protesteren noch van een 'lynchsnelrecht'.

De grens van de assertiviteit werd ruim overschreden.

Hoeveel maal in onze Vlaamse na-oorlogse geschiedenis is het al voorgevallen dat een schoolke twee weken voor de grote vakantie moest sluiten, omdat gans het pedagogisch personeel zich niet meer in staat voelde om hun werk te doen ?
Onder andere omdat info-sessies van zowel directie als politie/gerecht geen fluit uithaalde.
En niet in het minst veroorzaakt door mensen die niet eens kinderen in dat schoolke hadden. We mogen die mensen gerust agitatoren noemen (met een dubbele agenda ... misschien wraak tegen het hoofddoekenverbod ...) van het soort zoals destijds Amada en RAL er hadden. (de huidige pvda zijn maar kittens, in plaats van volwassen leeuwen van destijds ...)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 23 juni 2013 om 15:42.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 15:43   #999
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Dat jullie nog moesten wachten op verdere berichtgeving om jullie conclusies te trekken.
Als je moslima's gehuld in zure zweetlappen ziet schreeuwen over pedofilie, moet het wel gaan om psychisch gestoord bergvolk. Daar heb ik echt geen nieuwsfeiten voor nodig, als ik een glimps van de beelden zag wist ik genoeg.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 15:43   #1000
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Tenzij er imperialistische agenda's mee gemoeid zijn.
Ik snap niet waar dit op slaat. Insinueer je dat de gillende moslims er een imperialistische agenda op nahouden ? Bedoel je dat het imperialistisch is om mensen met de dood te bedreigen ? Denk je dat het zogezegde kindermisbruik in een imperialistische agenda hoorde ? Of hoort het uiten van valse beschuldigingen in een imperialistisch gedachtegoed ?

mvg. Sint Ignacius
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be