![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#981 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zitten wel in dezelfde partij. Kunnen ze nieuwe verkiezingen organiseren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#982 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Farage, de nuttige idioot, die speelde zijn rol maar nu moet Boris zijn greep naar de macht kunnen bestendigen en dat doet hij binnen zijn partij. De meute buiten wat kalm houden met lulkoek over 'there is no haste' en dan in oktober de finale machtsgreep binnen de conservative party. Daarna kan niemand hem nog tegen houden in het britse systeem. De UKIP speelt niet de minste rol, die zijn bij landelijke verkiezingen toch kansloos. Boris zijn talent is dat hij het stemmenpotentieel van Farage heeft kunnen gebruiken voor ZIJN politieke agenda. (lees : zijn carrière) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#983 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#984 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#985 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, ze blijven staan op het forum voor wie ze wil lezen. Net als jouw eerdere opmerkingen terzake.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#986 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk bent u er wel bang voor. Anders bent u de eerste in het lang en in het breed te herhalen wat u eerder schreef. Bij wijze van spreken: u hoort uzelf graag praten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#987 |
|
![]() Ik vraag me af wat er zou gebeuren als EU consensus vindt over:
- eruit is eruit (voor VK) - we laten geen eventueel nieuwe ex-VK staten toe
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#988 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrij belachelijk ook dat men het bij een 50%+1 houdt als het gaat om zulke materie én vooral als ge dan bedenkt dat het toetreden ( ook al is dat geen directe democratie ) ook wat meer om het lijf had én dat er is '75 al eens een referendum was. ...maar niet getreurd beter laat dan niet dat ze het afbollen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#989 | |
|
![]() Citaat:
Interessant en Brexit, de Britten worden Voorzitter van de Europese raad ![]() Laatst gewijzigd door Adrian M : 24 juni 2016 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#990 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
...niks dan last Op middellange en langere termijn alleen maar een goede zaak voor Europa. Wat het voor de VN brengt is moeilijk in te schatten maar beter gaan ze er niet van worden Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#991 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#992 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De USA en Rusland zijn geen vriendjes hoor. Je weet toch dat er zoiets bestaat als de NAVO?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#993 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#994 | |
|
![]() Citaat:
Ik probeer mensen niet dom te noemen, ik heb zelf ook niet genoeg kennis namelijk. Associatieverdrag met Oekraïne? Wat, moet ik dat lezen? En bij de EU blijven, ja, ik ben voor, maar ik kan toch echt niet opnoemen welke vrijhandelsverdragen ik dan zo belangrijk vind of wat meer grenzen precies met vluchtelingenbewegingen zouden doen. De basis van democratie is dat iedere mening evenveel waard is, maar we stemmen niet alleen op meningen, we stemmen ook op expertise. Stel, een dokter legt jou het volgende voor: Er is een jong meisje dat teveel breezers gedronken heeft en dat nu een nieuwe lever nodig heeft, zonder heeft ze nu nog maar een jaar te leven. De enige geschikte lever die beschikbaar is is van een oude man die net zijn achterkleinkinderen heeft leren kennen en die bereid is een stuk lever te doneren (dat kan met levers, zo werken die) ondanks dat hij weet dat hij de operatie waarschijnlijk niet overleefd. Moet de dokter die operatie uitvoeren? De meesten van ons zullen op een vraagstuk als dat een goed antwoord weten te formuleren, ongeacht wat we kiezen. Maar de dokter moet ons niet proberen te vragen hoe die operatie dan uitgevoerd moet worden. Dat is met maatschappelijke problemen hetzelfde. Het zijn razend ingewikkelde kwesties en zelfs de experts zitten er vaak een stuk verder naast dan een snijdende dokter, simpelweg omdat het allemaal zo ingewikkeld is. Democratie zegt dat wij ons moeten kunnen uitspreken dat wij minder moorden en minder verkrachtingen, willen, en dat we dat belangrijk genoeg vinden om dit en dit bedrag aan te spenderen. Maar vervolgens word ons ook gevraagd hoe dat geld dan uitgegeven moet worden. Een muur voor Mexico? Is dat echt de meest efficiënte optie? En achtergrondchecks en een registratieplicht bij de aanschaf van semiautomatische wapens dan? Doet dat iets? Een deel van de pijn wordt verzacht dankzij de wijsheid van de massa. Als je een paar honderd voorbijgangers het gewicht van een puppy laat schatten zit het gemiddelde van hun schattingen er dichterbij dan de inschatting van een enkele professionele hondenfokker. En ook politieke kwesties worden vaak wel aardig opgelost doordat we simpelweg niet allemaal tegelijk stom bezig zijn. Als een meerderheid net genoeg van een kwestie snapt zijn we gered. Maar dat moet stiekem toch beter kunnen. Ik heb weleens zitten filosoferen dat we eigenlijk een soort schaduwkamers nodig hebben van experts op een aantal vlakken, zeg werk en economie, gezondheid, wetenschap, dat soort groepen. Hier wordt op gestemd door mensen die veel van een onderwerp weten. Je zou bijvoorbeeld kunnen kwalificeren voor stemrecht voor de economische raad als je in de afgelopen vijf jaar CEO of financieel baas van een groot genoeg bedrijf bent geweest, hoogleraar bent aan een economie faculteit of een bepaalde hoeveelheid vakbondsleden vertegenwoordigd, ik noem maar wat. Echt de top zoeken we, niet mensen die een of twee concepten goed kunnen toepassen, maar mensen met een echt geïnformeerd inzicht. De normale tweede kamer legt de meningen neer, "dit moet gebeuren", de expertkamer benoemd vervolgens een persoon of commissie (mogen mensen van buiten de kamer zijn, op die manier kan "expert" hopelijk een parttime functie blijven voor mensen die nog steeds volop in de maatschappij staan) die alle modellen erbij pakt en gaat zitten rekenen waarna een voorstel gepresenteerd wordt aan de expertkamer. Als die het met se uitkomst eens zijn gaat het resulterende plan terug naar de normale kamer, "zo moet het". Het grote probleem is dat er absoluut geen manier is om de normale kamer geen plannen te laten maken "Nee, ik wil gewoon graag een muur voor Mexico, dat is mijn mening, ik hou van muren" en dat er al helemaal geen manier is om de experts hun mening niet in het beleid te laten verwerken "Meer investeren in bedrijven is absoluut de beste maatregel om daklozen te helpen, trickle down economics". Maar goed, tot zover Bovenbuur's filosofische gekweiter, om een lang verhaal kort te maken: er wordt in de moderne democratie nou eenmaal iets verlangd van mensen dat ze niet kunnen: een diep inzicht hebben in elke mogelijke problematiek. (Bonus: een vorm van democratie met deze expertkamers zou de titel "eidikoicratie" kunnen dragen, van het Griekse eidikoi=experts. Dit klinkt bijna als idiocracy, dus dat bied weer mooi voer voor debatten.)
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 24 juni 2016 om 17:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#995 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ageer tegen uw religie wanneer die een aanslag pleegt op de mensenrechten. Dan houdt u zich op de vlakte. Het valt op dat u uw ware opinie verbergt. Maar ze is tussen de regels af te lezen. Ze staat ver af van waar links voor stond. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 juni 2016 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#996 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De Britten zelf.....
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#997 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#998 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lang geleden was je discours dichter bij Telesur, de ideologische tegenpool van Fox News. Nu sta je in vele forumdiscussies aan dezelfde kant als mensen wier politieke positie volledig de lijn van Fox News weerspiegelt. Dan is het toch normaal dat mensen je op die contradictie gaan aanspreken? Toegegeven, mijn uitdrukking "jouw favoriete zender" was plagerig, maar zeker niet ongepast. Om dan meteen met scheldwoorden te antwoorden, dat is toch maar een beetje flauw. Ik zou zeggen: zie het als een gelegenheid om je positie te preciseren: wat van je vorige posities heb je effectief behouden, en waar ben je van mening veranderd? En past het geheel wel nog coherent tesamen? Of misschien ben je helemaal niet van positie veranderd en heeft men je vroeger gewoon verkeerd begrepen?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 24 juni 2016 om 18:03. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#999 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1000 |
Europees Commissaris
|
![]() Europa zoekt toch ook (economische) contacten met China, ook niet het vriendje van de USA. De NAVO is compleet achterhaald. Men kan zelfs de buitengrenzen van Europa al lang niet meer beschermen. Trouwens alle Noordelijke landen zouden zich beter verenigen tegen het mohammedaans crapuul.
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 24 juni 2016 om 18:16. |
![]() |
![]() |