![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#981 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moet u andere zaken erbij betrekken. De redenering "het komt voor" vormt een nepargument, omdat de gegevenheid van een bepaald verschijnsel niet inhoudt dat het normaal is, aanvaardbaar of moreel goed te keuren. Dan zijn we al over andere zaken bezig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#982 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of het al dan niet 'normaal' is doet er niet toe. Paars haar is niet normaal. Indien men beperkingen wil opleggen aan paarsharigen, moet men een reden geven waarom het onaanvaardbaar of moreel af te keuren is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#983 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik draai niets om. Ik reageer op de stelling "het komt voor, dus hoort het bij de mens". Dat is slechts de eerste stap. Hieruit vloeit dan logisch de vraag: "Kan men dit element ook gebruiken in de vraag naar de moraliteit?" Is het dan aanvaardbaar "omdat het voorkomt"? Of hanteren we voor die tweede stap dan andere argumenten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#984 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zitten we in de wereld van de moraal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#985 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#986 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#987 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#988 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook nu heb ik al aangebracht. Dan dringt de vraag zich op waarom u schijnbaar niet wil lezen wat er staat. Onwil? Gefixeerdheid? Doen alsof? U alleen weet het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#989 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#990 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De volgend stap die binnen onze cultuur zich dan aandringt, is "is het ook moreel aanvaardbaar"? Je toetst dan af welke menselijke gedragingen moreel worden gedragen en welke niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#991 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Na al die jaren zit schijnheilige fundamentalistische pater Jan vdB hier nog steeds haat te prediken tegen homo's en ze gelijk te stellen met pedofielen. Mensenlief, doe ons allen een plezier en verkas naar het Kalifaat van IS. Exact dezelfde denkbeelden daar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#992 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#993 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar heeft uw God het zo gewild. En dat was u effe vergeten. Bovendien was u ook vergeten dat bij de eerste nakomelingen van Adam en Eva incest aan de orde moet zijn geweest. Mathematisch kan dit niet anders. Ook dat heeft uw God toen zo gewild én goedgekeurd. Ik hoor u daar nooit iets over zeggen. Eigenaardig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#994 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 20 juni 2019 om 10:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#995 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus eigenlijk moeten we uw uitlatingen als volgt interpreteren? U denkt of zegt iets, omdat mijn geloof die stelling onderstreept? Dat is inderdaad een verklaring waarom discussies met u bijzonder moeizaam verlopen...want uw mening is niet gebaseerd op eigen, kritisch denken maar op religieuze dogma's. U kunt iedereen waaronder u zelf veel tijd besparen door dan in het vervolg dit ook onmiddellijk te laten weten "mijn mening is gebaseerd op mijn geloof" Dat is dan uiteraard einde discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#996 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#997 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Plus ge antwoordt niet op de vraag: waarom is het zondig dat 2 mensen van hetzelfde geslacht de liefde bedrijven? ik ken het antwoord natuurlijk: religie! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#998 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#999 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1000 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dus duidelijk dat het om religieuze redenen is. Zijn Christelijk geloof draagt hem op om homoseksuele daden als zonde te beschouwen, waarschijnlijk een beetje zoals varkensvlees eten voor een Moslim een zonde is he. |
|
![]() |
![]() |