Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2019, 15:03   #981
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Stelt u daar een vraag? Waarom zou iemand daar nog op antwoorden gezien uw onwil zelf dit te doen. Zeker over zaken die al eerder werden toegelicht.
Dan moet u andere zaken erbij betrekken. De redenering "het komt voor" vormt een nepargument, omdat de gegevenheid van een bepaald verschijnsel niet inhoudt dat het normaal is, aanvaardbaar of moreel goed te keuren. Dan zijn we al over andere zaken bezig.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 15:08   #982
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan moet u andere zaken erbij betrekken. De redenering "het komt voor" vormt een nepargument, omdat de gegevenheid van een bepaald verschijnsel niet inhoudt dat het normaal is, aanvaardbaar of moreel goed te keuren. Dan zijn we al over andere zaken bezig.
U draait de bewijslast om. U moet aantonen waarom een verschijnsel onaanvaardbaar is of moreel af te keuren valt.

Of het al dan niet 'normaal' is doet er niet toe. Paars haar is niet normaal. Indien men beperkingen wil opleggen aan paarsharigen, moet men een reden geven waarom het onaanvaardbaar of moreel af te keuren is.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 15:12   #983
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
U draait de bewijslast om. U moet aantonen waarom een verschijnsel onaanvaardbaar is of moreel af te keuren valt.
Ik draai niets om. Ik reageer op de stelling "het komt voor, dus hoort het bij de mens". Dat is slechts de eerste stap. Hieruit vloeit dan logisch de vraag: "Kan men dit element ook gebruiken in de vraag naar de moraliteit?" Is het dan aanvaardbaar "omdat het voorkomt"? Of hanteren we voor die tweede stap dan andere argumenten?
Oud 19 juni 2019, 15:12   #984
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Of het al dan niet 'normaal' is doet er niet toe. Paars haar is niet normaal. Indien men beperkingen wil opleggen aan paarsharigen, moet men een reden geven waarom het onaanvaardbaar of moreel af te keuren is.
Dan zitten we in de wereld van de moraal.
Oud 19 juni 2019, 15:17   #985
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fijn dat u me nu uitlegt wat ik moet, waarom begin je niet bij jezelf door gestelde vragen te beantwoorden? Legt u even uit waarom u homoseksualiteit niet als normaal, aanvaardbaar of moreel acceptabel kunt zien?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 15:18   #986
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan zitten we in de wereld van de moraal.
Kunt u even uitleggen waarom we dan " in de wereld van de moraliteit" zitten?
Oud 19 juni 2019, 15:19   #987
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik draai niets om. Ik reageer op de stelling "het komt voor, dus hoort het bij de mens". Dat is slechts de eerste stap. Hieruit vloeit dan logisch de vraag: "Kan men dit element ook gebruiken in de vraag naar de moraliteit?" Is het dan aanvaardbaar "omdat het voorkomt"? Of hanteren we voor die tweede stap dan andere argumenten?
Kunt u even uitleggen waarom voor u dat een logische stap is, van homoseksualiteit naar een moreel oordeel?
Oud 19 juni 2019, 15:19   #988
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fijn dat u me nu uitlegt wat ik moet, waarom begin je niet bij jezelf door gestelde vragen te beantwoorden? Legt u even uit waarom u homoseksualiteit niet als normaal, aanvaardbaar of moreel acceptabel kunt zien?
Beste alice, in allerlei draden (waarin u steevast opduikt) heb ik dat al meer dan eens uitgelegd. Ik heb nog nooit geheim gemaakt van mijn beleving van het christelijk geloof.

Ook nu heb ik al aangebracht. Dan dringt de vraag zich op waarom u schijnbaar niet wil lezen wat er staat. Onwil? Gefixeerdheid? Doen alsof? U alleen weet het.
Oud 19 juni 2019, 15:21   #989
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste alice, in allerlei draden (waarin u steevast opduikt) heb ik dat al meer dan eens uitgelegd. Ik heb nog nooit geheim gemaakt van mijn beleving van het christelijk geloof.

Ook nu heb ik al aangebracht. Dan dringt de vraag zich op waarom u schijnbaar niet wil lezen wat er staat. Onwil? Gefixeerdheid? Doen alsof? U alleen weet het.
Kunt u even uitleggen waarom u verwijst naar uw geloof maar nergens uitlegt waarom u standpunten inneemt en vragen steevast niet beantwoordt?
Oud 19 juni 2019, 15:22   #990
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kunt u even uitleggen waarom voor u dat een logische stap is, van homoseksualiteit naar een moreel oordeel?
Het argument "het komt voor" houdt slechts een vaststelling in. Verschijnselen beschrijf je.

De volgend stap die binnen onze cultuur zich dan aandringt, is "is het ook moreel aanvaardbaar"?

Je toetst dan af welke menselijke gedragingen moreel worden gedragen en welke niet.
Oud 19 juni 2019, 23:15   #991
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb nog nooit geheim gemaakt van mijn beleving van het christelijk geloof.
Och Jezus Christus.

Na al die jaren zit schijnheilige fundamentalistische pater Jan vdB hier nog steeds haat te prediken tegen homo's en ze gelijk te stellen met pedofielen.

Mensenlief, doe ons allen een plezier en verkas naar het Kalifaat van IS. Exact dezelfde denkbeelden daar.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 03:18   #992
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Och Jezus Christus.

Na al die jaren zit schijnheilige fundamentalistische pater Jan vdB hier nog steeds haat te prediken tegen homo's en ze gelijk te stellen met pedofielen.

Mensenlief, doe ons allen een plezier en verkas naar het Kalifaat van IS. Exact dezelfde denkbeelden daar.
Jan heeft een rijke spiritualiteit hoor.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 07:49   #993
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Homofilie is 'des mensen'. Als men de geschiedenis bestudeert , valt dit altijd op. In elk tijdvak, in elke beschaving duikt homofilie op. Idem dito voor de dierenwereld.

Blijkbaar heeft uw God het zo gewild. En dat was u effe vergeten.

Bovendien was u ook vergeten dat bij de eerste nakomelingen van Adam en Eva incest aan de orde moet zijn geweest. Mathematisch kan dit niet anders. Ook dat heeft uw God toen zo gewild én goedgekeurd. Ik hoor u daar nooit iets over zeggen. Eigenaardig.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 10:31   #994
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Bovendien was u ook vergeten dat bij de eerste nakomelingen van Adam en Eva incest aan de orde moet zijn geweest. Mathematisch kan dit niet anders. Ook dat heeft uw God toen zo gewild én goedgekeurd. Ik hoor u daar nooit iets over zeggen. Eigenaardig.
Probeer eens de passage aan te kaarten over Lot en zijn dochters. Dan blijft het oorverdovend stil aan Jan zijn kant. Voor de rest een rijk gevuld spiritueel bestaan dat hij heeft, daar niet van. En over de doelmatigheid van sexuele organen hoef je hem ook niets wijs te maken.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 20 juni 2019 om 10:33.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 10:43   #995
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Beste Jan, ik neem deel aan discussies net zoals u doet, dat lijkt me de bedoeling van een discussieforum.
Dus eigenlijk moeten we uw uitlatingen als volgt interpreteren? U denkt of zegt iets, omdat mijn geloof die stelling onderstreept?

Dat is inderdaad een verklaring waarom discussies met u bijzonder moeizaam verlopen...want uw mening is niet gebaseerd op eigen, kritisch denken maar op religieuze dogma's.

U kunt iedereen waaronder u zelf veel tijd besparen door dan in het vervolg dit ook onmiddellijk te laten weten "mijn mening is gebaseerd op mijn geloof" Dat is dan uiteraard einde discussie.
Oud 20 juni 2019, 10:46   #996
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het argument "het komt voor" houdt slechts een vaststelling in. Verschijnselen beschrijf je.

De volgend stap die binnen onze cultuur zich dan aandringt, is "is het ook moreel aanvaardbaar"?

Je toetst dan af welke menselijke gedragingen moreel worden gedragen en welke niet.
Ok.. vanuit uw religieuze dogma's is dit zo, maar ik zou toch wel graag gespaard blijven van die onzin.
Oud 20 juni 2019, 16:49   #997
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Correctie: ik heb het niet over de moraliteit gehad. U wil het daarover hebben, wat natuurlijk geen enkel probleem vormt. Wel verwondert het mij, want we hebben het daar in allerlei draden al menigmaal over gehad. Als christen kan ik immers niet anders dan homoseksualiteit als zondig beschouwen. Van dit standpunt heb ik trouwens nooit enig geheim gemaakt.
ge spreekt u zelf tegen + ge liegt.

Plus ge antwoordt niet op de vraag: waarom is het zondig dat 2 mensen van hetzelfde geslacht de liefde bedrijven?

ik ken het antwoord natuurlijk: religie!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 17:14   #998
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht

Plus ge antwoordt niet op de vraag: waarom is het zondig dat 2 mensen van hetzelfde geslacht de liefde bedrijven?

Ter herhaling: godsdienst is voor & van opium voor het volk !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 18:24   #999
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ter herhaling: godsdienst is voor & van opium voor het volk !
Misschien is homoseksueel neuken met opium geen zonde ?
(en nog plezant ook ? )
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 18:26   #1000
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht

Ja, daarentegen, hij verbergt dat niet he. Hij zegt, "ik kan, als Christen ...".

Het is dus duidelijk dat het om religieuze redenen is. Zijn Christelijk geloof draagt hem op om homoseksuele daden als zonde te beschouwen, waarschijnlijk een beetje zoals varkensvlees eten voor een Moslim een zonde is he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be