![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#981 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Musk is dan ook een techneut klasse A1++
![]() |
#982 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fan geworden?
Meer van dat: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#983 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, maar ik volg een aantal van zijn ideeën wel.
Citaat:
Maar er is een groot verschil tussen bestraald eten, en radioactief besmet eten.... Maar dat moet ik technologisch "savvy" mensen niet uitleggen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 20 juli 2022 om 23:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#984 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#985 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#986 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tuurlijk eet hij voedsel geteeld in bestraald / besmet gebied.
De kans dat hij doodvalt live op TV met een bussel sla bungelend uit zijn schuimende bek is nihil. De kanker komt maar jaren later Vraag maar aan ene madame Curie, en miljoenen anderen.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 21 juli 2022 om 07:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#987 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En besmet, gelooft u nog steeds dat de wolk van Tjernobyl in 1986 de Belgische grens respecteerde? Met de juiste testen en apparatuur kan een goeie onderzoeker prima uitvinden welke isotoop in de 3de bospaddenstoel bovenin van welke kernproef of kernramp afkomstig is. Citaat:
Citaat:
En mensen kregen al kanker ver voor er maar enig idee was van hoe bestraling en besmetting verschillen, want da's blijkbaar iets dat velen nu, in deze tijden, nog niet doorhebben. Maar ja, van madame Curie is het een feit dat ze veel te lang met radium en soortgelijke natuurlijke producten heeft gewerkt, en dat zonder enige moderne vorm van persoonlijke bescherming. Oh, ze was het nog aan't leren hoe het werkte, is dat geen prachtexcuus?
![]() |
![]() |
#988 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij herhaalt alleen wat hij 20 jaar geleden ook al wist, in de ijdele hoop dat er een lampje gaat branden 1 van de leden van de kiesveekudde. Hij doet dus niets anders dan wat u deed, en wat we nog steeds proberen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 21 juli 2022 om 09:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#989 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles wijst erop dat de laatste kerncentrales in Duitsland helemaal niet dicht gaan. Groen kipt dus ook om....
Economieminister Habeck (Groen) verandert dus van gedacht en spreekt van een "bijzonder scenario" en sluit een verlenging niet meer uit. De kans is zelfs niet onbestaande dat er nog een paar kernreactoren meer langer hun dienst gaan doen, ttz die worden dan terug opgestart. (dat was wel op TV) Er komt weldra een tweede stresstest. Een verlenging minstens tot 2024. CDU: "We moeten snel op zoek naar nieuwe splijtstofstaven" Het heeft niet direct iets met besparing op gas te maken, want dat is maar ~ 0,6%. via vertaler: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 27 juli 2022 om 22:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#990 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beginnen sommigen uiteindelijk in te zien dat het sluiten van de atoomcentrales niet echt de beste optie zou zijn daar er geen enkele goede vervanger is om wat atoomcentrales produceren te evenaren? Niet dat een atoomcentrale de zuiverste vorm van energiewinnen is maar zoals ik al verschillende keren eerder schreef zijn er nieuwe atoomcentrales die voor het grootste deel van hun eigen 'vuil' terug 'opeten/weten te verwerken' p.s. Gisteren in een nieuwsuitzending was er nog een beeld van hoeveel keer men bij een ritje naar het zuiden moest gaan opladen met een elektrische wagen. (11 keer geloof ik????) En dan waren die oplaadcentra nog goed uitgezocht denk ik. ![]() Ik doe dat in 1 keer met mijn benzinewagen zonder stop. (wel stop: een etentje!!) het ik die uitzending verkeerd ingeschat? Alles werkt op elektriciteit tegenwoordig. (huishouden)
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 28 juli 2022 om 08:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#991 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duitsland: Bekende professoren en wetenschappers eisen voortzetting van kernenergie
Uit de tekst: Citaat:
Nieuwere centrales die zoals ik al eerder schreef voor een groot deel van hun eigen afval weten 'op te eten' p.s. De veilige verwerking van kernafval Kerncentrales die op kernafval draaien? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er al enkele van die nieuwere centrales operationeel zijn, die hun eigen afval voor eenn groot deel zelf weten te verwerken. In Frankrijk, in China of was het in Japan???
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 29 juli 2022 om 08:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#992 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Las ik in een PC magazine waarin men zich de vraag stelde:
Restwarmte van datacenters, de duurzame verwarming van de toekomst? (serververwarming voor 1300 flats...) Fjernvarme Fyn Men zou er op bepaalde plaatsen al gebruik van maken. "Het 50.000 vierkante meter grote datacenter van Meta (FB) in Odense te Denemarken levert zo al afvalwarmte aan het plaatselijke stadsverwarmingsnet en verwarmt zo duizenden gebouwen." Een nieuwe manier om bepaalde problemen met op te lossen? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 30 juli 2022 om 09:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#993 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() As of May 2022, the project is two years late and the expected cost is £25–26 billion,[2] 50% more than the original budget from 2016. It is currently slated to be commissioned in June 2027 and has a projected lifetime of 60 years. Citaat:
Hangt van de electrische wagen af. En de lengte van de pauze die je wil besteden. Citaat:
Citaat:
![]() Dus je rijdt onverantwoord onveilig bij een zeer lange vakantiereis? Waarom de onveilige auto nemen als dat zolang duurt? Citaat:
![]() Citaat:
Er gaat teveel overtallige groene stroom zijn bij wat meer wind en zon, waar kunnen die beter opgeslagen en ermee rijden dan in moderne batterijpacks met temperatuurmanagement? Maak je maar geen zorgen wie na 2035 nog een nieuwe wagen wil kopen zal een BEV moeten nemen. Tenzij je natuurlijk liever verder de staatskassa wil sponsoren. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 30 juli 2022 om 10:51. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#994 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De tankinhoud van mijn wagentje is iets groter dan 10 liter.
Ik kook nog op gas daar dit meestal nog altijd sneller gaat dan op de oudere elektrische vuren. Ook in de meeste betere restaurants zal men nog steeds gasplaten/vuren gebruiken. In andere tijden (vroeger) wel gedaan zo eens een trip naar het zuiden, Nice, Menton, Alassio, Monaco... maar nu laat ik dat aan de anderen over, ik blijf in mijn kot. ![]() Ik blijf in mijn kot om reden van dat ik daar alles heb en ik kan tegen geen hoge temperaturen tegen. Ooit geweten dat er mensen waren die juist maar naar het zuiden reden om daarna tegen hun collega's op het werk te kunnen zeggen: wij zijn op reis geweest. Ik heb er zelfs geweten die niet op reis geweest waren maar wel naar een zonnebankencenter gelopen waren en zelfs kaartjes in hun naam door anderen vanuit de zuiderse landen lieten opsturen. ![]() p.s. Ik ga daar de dag van vandaag is het met een benzinewagen of met een elektrische wagen echt geen 780km in de file staan hoor. Met een goed boek de tuin in, drankje bij de hand...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 31 juli 2022 om 10:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#995 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 1 augustus 2022 om 08:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#996 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, ik ga niet meer op reis, ik heb dat vroeger allemaal wel meegemaakt en gezien. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#997 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() zelfs zonder bestuurder: https://nextmove.de/hypermiling-records/ Laatst gewijzigd door Micele : 1 augustus 2022 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#998 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om met een huidig commerciël elektrisch voertuig die 1000km te doen ben je geen verkeersdeelnemer, maar een proefopstelling die elke truk uit de kast moet halen om die paar watt per kilometer toch uit te sparen. Spijtig dat een gat in de vloerplaat niet gaat, anders hadden er kilometers bij gedaan kunnen worden op zijn Flintstones.
![]() |
![]() |
#999 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo (besparingen op de knelpuntberoepers - itt tot de werkgevers- en rijkensubsidieregering Michel). We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1000 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |