![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#981 |
Europees Commissaris
|
![]() wel jongens, nog maar 66 paginas!
![]() Tegen morgen 20 bladzijden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#982 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#983 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#984 |
Parlementslid
|
![]() In de natuur komt homosexualiteit toch ook voor ? Dus onnatuurlijk is het niet .
En nu ga ik terug mijn vriendin aflebberen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#985 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Jullie moeten DIT eens gaan lezen.
Speciaal voor Zotfried die er zo graag het geloof bij betrekt. Deze vond ik leuk; * Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#986 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat het aangehaalde citaat betreft, het gaat hier duidelijk om een uit de context rukken van een bepaalde zin. In de vorige boeken van de Bijbel wordt verhaald over de innige vriendschap die heerste tussen Jonathan en David. Jonathan was een koningszoon die uiteindelijk de macht van het koningschap aan David geeft. Het wordt eigenlijk nog grappig wanneer men weet dat David juist een zwak had voor vrouwen. Het geheel heeft niets met homoseksualiteit te maken, maar verwoordt gewoon in de typische oosterse beeldspraak de grote vriendschap die David voor Jonathan had. De Bijbel is heel duidelijk over homoseksualiteit: het is een gruwelijke zonde. En dat zowel in het Oude als Nieuwe Testament: Leviticus 18:22-23; Leviticus 20:13 en 1 Korinthiers 6:9-10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#987 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#988 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#989 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
JIJ gaat nog veel moeten nuanceren! Maar leer het eerst. En gebruik ook eens wat JOU niet aanstaat. Ik koester nog steeds de ijdele hoop dat je ooit een waar licht zal zien. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#990 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#991 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kerkvaders en vroege christelijke geschriften: http://home.pacbell.net/perozich/Church_Fathers.html http://www.catholic.com/library/Earl...osexuality.asp Uit de laatste Catechismus van de Katholieke Kerk die enkele jaren geleden werd uitgegeven: http://www.catholic-defense.com/homosex.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#992 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar laten we bij het begin beginnen. Ben jij echt zo onvoorstelbaar arrogant om te beweren dat de manier waarop JIJ een tekst interpreteert, de enige juiste manier is?
||
![]() |
![]() |
![]() |
#993 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik hier naar voorschuif is helemaal geen interpretatie. Het staat gewoon zwart op wit wie Jonathan was (lees maar I Samuel) en wie David was en hoe die twee een diepe vriendschapband hadden. Ook wordt verhaald dat David meer dan een oogje liet vallen op vrouwelijk schoon (staat ook in II Samuel). Men moet maar die boeken openslaan en lezen. Ik beweer gewoon niets: mijn interpretatie is niet "mijn" interpretatie en nog minder een "interpretatie". Heel de geschiedenis door heeft niet alleen de Kerk maar ook de joden het verhaal van Jonathan en David zo gelezen. Wat men nu doet is een soort verkrampte poging om toch maar een homoseksueelvriendelijke tekst in de Bijbel te zoeken. Jammer voor de strijdende homo's, maar er staan er geen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#994 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#995 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#996 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#997 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#998 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Volgens mij waren die de voorlopers van The Village People |
|
![]() |
![]() |