Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2006, 22:46   #981
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Het probleem is dat de VS noch Israël noch de VN hier ronduit durven voor uitkomen en dat de Palestijnen dus geen recht hebben op een schadeclaim en hun plan moeten trekken dikwijls zonder stroom en water, erger soms zonder dak en onder het vuur van raketten ......
Juist was vergeten dat Madame Arafat er met een paar miljard vanb door gegaan was en dan nog eens 800M euro door een paar Fatah meden begin dit jaar. Het zou mooi zijn moest elk pallietje zo'n sommeken krijgen... en wedden dat ze dan nog niet content zouden zijn. Zelfs de greenhouses moesten ze al onmiddelilijk vernietigen in Gaza. Dat zegt al genoeg wat voor gespuis daar tussen zit.
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2006, 01:42   #982
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Bush wil Amerikaanse troepen sturen naar Libanon om de 'Amerikaanse belangen te verdedigen'.

Het is duidelijk dat de VS-regering die zich al uitsprak voor verdere bombardementen op Libanon, de spanning in het Midden-oosten verder wil opdrijven.

Bush wil VS-troepen sturen naar Libanon

VRT, wo 19/07/06 - De Amerikaanse president George Bush wil soldaten naar Libanon sturen om er landgenoten en Amerikaanse belangen te verdedigen. Intussen komt er opnieuw kritiek op de Israëlische bombardementen op Libanon.

De Amerikaanse president Bush wil Amerikaanse troepen naar Libanon sturen. Hij heeft daarover een brief geschreven naar het Amerikaanse congres.

De soldaten zouden enkel dienen om landgenoten en de Amerikaanse belangen te beschermen want Bush blijft Israël steunen in zijn afwijzing van een staakt-het-vuren en een interventiemacht.

"Israëlische moordpartij"

De Libanese premier Foead Siniora vraagt intusen een onmiddellijk staakt-het-vuren. Siniora is ook van plan Israël schadevergoeding te vragen voor de geleden schade. Hij vraagt internationale hulp voor de heropbouw van z'n land.

De eerste minister beschuldigde Israël er ook van, een moordpartij onder de Libanese burgers aan te richten en alles wat Libanon nog rest om in leven te blijven te vernietigen.

Ook de Jordaanse koning Aballah vraagt de Amerikanen om zo snel mogelijk een eind te maken aan de vijandelijkheden.

Het internationale Rode Kruis in Genève stelt zich ernstige vragen bij het militair optreden van Israël in Libanon. Er zijn te veel burgerslachtoffers, vindt het Rode Kruis.

De mensenrechtencommissaris van de Verenigde Naties, Louise Arbor, zegt dat de "schaal van het doden en de voorspelbaarheid ervan" in Libanon, Israël en de bezette Palestijnse gebieden mogelijk inhoudt dat er oorlogsmisdaden gebeuren.

Oorlogvoerende partijen hebben de verplichting burgers te beschermen tijdens de vijandelijkheden, zo zei ze, en diegenen die het commando voeren kunnen persoonlijk aansprakelijk gesteld worden.

Corridors voor vluchtelingen

Europees commissaris Louis Michel vraagt intussen dat Israël corridors zou toestaan voor de evacuatie van wie wil vluchten uit Libanon.

Ook de Franse president Jacques Chirac vraagt dat er dringend "humanitaire corridors" zouden opgezet worden in Libanon zelf en tussen Libanon en Cyprus, zodat mensen kunnen vluchten zonder angst voor Israëlische bombardementen.

Chirac riep ook op tot een humanitaire wapenstilstand en de toepassing van VN-resolutie 1559 die de ontwapening van alle milities in Libanon vraagt.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2006, 01:45   #983
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Juist was vergeten dat Madame Arafat er met een paar miljard vanb door gegaan was en dan nog eens 800M euro door een paar Fatah meden begin dit jaar. Het zou mooi zijn moest elk pallietje zo'n sommeken krijgen... en wedden dat ze dan nog niet content zouden zijn. Zelfs de greenhouses moesten ze al onmiddelilijk vernietigen in Gaza. Dat zegt al genoeg wat voor gespuis daar tussen zit.
Er wordt inderdaad bijster weinig gerept over wat Mevrouw Fatje nu geworden is, de Lustige Witwe zeker? Dat is niet erg, ze heeft het verdiend.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2006, 01:55   #984
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

werkgroep morkhoven heeft nu een kindje als avatar... hoe passend.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2006, 02:04   #985
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ja, is het een Palestijns kindje met een foto van Filip Dewinter?
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2006, 02:07   #986
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Beter een kindje dan het portret van jullie Führer.
Oud 20 juli 2006, 02:16   #987
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Terwijl de Belgische Minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht, na afloop van een gesprek met zijn Amerikaanse ambtgenoot Condoleezza Rice in Washington, verklaarde dat de "VS een diplomatieke oplossing wil in het Midden-Oosten", was het de bloedigste dag in Libanon sinds het begin van het Israëlisch offensief.

In Libanon kostte dit vandaag aan minstens 60 mensen het leven zonder er de totale verwoesting van de Libanese infrastructuur tengevolge van de bombardementen van het Israëlische leger bij te rekenen.

Karel De Gucht (liberalen) is wel niet direct bekend omwille van zijn waarheidsgetrouwe en progressieve standpunten...
Oud 20 juli 2006, 05:58   #988
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Ge hebt geen verstand van oorlogvoering en geen inzicht in geschiedenis.Slappe praat.
Verstand hebben van oorlogsvoering is in het rechtse kamp dus een bewonderenswaardige kwaliteit, om te onthouden!

U bent waarschijnlijk een doorwinterde veteraan?
Oud 20 juli 2006, 06:03   #989
Metal Tom
Parlementslid

Standaard Macabere wiskunde

Aan alle voorstanders van het idee dat het Israël om de Hezbollah te doen is; verklaar het volgende;

*gedode Hezbollah strijders sinds de campagne: 6
*gedode burgers: 300+

Rekensommetje: gesteld dat Hezbollah 1000 strijders heeft, dan is Israel dus bereid om daar 50.000 mensen voor te vermoorden? Te rechtvaardigen? Weer overdreven en slap gelul voor onze megalomaantjes hier zeker?

Luistertip: 'Warpigs' van Black Sabbath
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2006, 08:32   #990
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Weer overdreven en slap gelul voor onze megalomaantjes hier zeker?
Ja
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2006, 08:39   #991
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
En u weet dat allemaal omdat u toevallig in Beiroet woont? Tweehonderd doden vind je niet zo erg? Nu eenmaal de prijs van de oorlog of zoiets? Hopelijk hoef jij NOOIT een geliefde vanonder brandend puin te graven. Ik snap mensen zoals jij en kingtiger niet: 'och het valt met die burgerslachtoffers nog wel mee'.
Ik pleit voor correct taalgebruik en ik zie niet in waarom ik mij zou moeten opwinden. Er is al oorlog geweest in Libanon en het was toen veel, veel erger. Vandaar dat ik overdreven taalgebruik schuw.
Oud 20 juli 2006, 08:42   #992
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Ik pleit voor correct taalgebruik en ik zie niet in waarom ik mij zou moeten opwinden. Er is al oorlog geweest in Libanon en het was toen veel, veel erger. Vandaar dat ik overdreven taalgebruik schuw.
De morele maatstaf is dus: zolang het niet erger is dan vroeger valt het best mee? Wat zit je je dan druk te maken over die paar aanslagen in Israël? In vergelijking met de holocaust valt het best mee ...

PS: ik pleit voor een correcte navolging van de Verklaring van de Rechten van de Mens, mijn enige religie.
Oud 20 juli 2006, 08:52   #993
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
De morele maatstaf is dus: zolang het niet erger is dan vroeger valt het best mee? Wat zit je je dan druk te maken over die paar aanslagen in Israël? In vergelijking met de holocaust valt het best mee ...
Heb ik gezegd dat het meeviel? Neen. Jij zet die woorden in mijn mond. Heb ik mij druk gemaakt over die aanslagen in Israël? Ook niet.
Oud 20 juli 2006, 09:02   #994
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Heb ik gezegd dat het meeviel? Neen. Jij zet die woorden in mijn mond. Heb ik mij druk gemaakt over die aanslagen in Israël? Ook niet.
Het minimaliseren van burgerslachtoffers (hoeveel of hoe weinig ook) stuit mij zwaar tegen de borst en dat is in meerdere posts van u gebeurd.
Oud 20 juli 2006, 09:06   #995
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Het minimaliseren van burgerslachtoffers (hoeveel of hoe weinig ook) stuit mij zwaar tegen de borst en dat is in meerdere posts van u gebeurd.
Verlies geen tijd met iemand die met Filip De Winter aan de Deense ambassade te Brussel is gaan betogen...

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 20 juli 2006 om 09:10.
Oud 20 juli 2006, 09:16   #996
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Zo'n 200 Libanezen betoogden maandag op het Schumanplein aan de Europese Commissie tegen de Israëlische aanvallen.

Zij vroegen om de tussenkomst van Europa en eisten het stopzetten van de invasie ter bescherming van de kinderen in Libanon.

http://www.indymedia.be/en/node/3238
Oud 20 juli 2006, 09:48   #997
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Beter een kindje dan het portret van jullie Führer.
Of een foto van uw Führer Ahmadinejad?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2006, 09:54   #998
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustius Bekijk bericht
Alle Vlamingen naar Madagascar en Belgie aan de Turken, wat is me dat nu, jullie moeten blij zijn gdv
Hier schreeuwen sommige mensen moord en brand omdat "buitenlanders hun werk afpakken", maar dat de Joden een land afpakken van een ander volk zien ze niks ergs aan raar, dit is allemaal islamhaat, doe zo maar verder jongens, dankzij mensen als u worden ze ginder eindelijk stilletjes aan wakker
De politiek van het VB doorgeprikt : voor centen willen ze verhuizen naar de Côte d'Opale, Tom Boonen achterna ........ voor centen zouden ze hun ziel verkopen, hun roots verraden en hun vaderland verlaten.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 20 juli 2006 om 10:09.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2006, 10:13   #999
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Verlies geen tijd met iemand die met Filip De Winter aan de Deense ambassade te Brussel is gaan betogen...
???

O ja, je zegt dat omdat ik een Deense vlag heb staan in mijn handtekening. Je hebt echt niet veel nodig he ?
Oud 20 juli 2006, 10:47   #1000
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het uitbuiten en uitvergroten van menselijk leed om punten te scoren tegen landen die men zowiezo altijd afkeurt wat ze ook doen, stuit mij tegen de borst. Er is hier aandacht voor het leed van de Libanezen omdat dat leed door Israël veroorzaakt wordt. Indien Syrië Libanon zou aanvallen ipv Israêl zou er veel minder aandacht zijn en zou de werkgroep morkhoven geen fototjes van Libeneze kinderen zijn gaan opzoeken. Ik neem daar aanstoot aan, ja.

In kort : ik geloof niet dat jij echt inzit met het lot van die mensen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be