Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 29 april 2012, 01:48   #10001
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Neen, de conclusie is dan dat buiten-Europese armlastigen sneller tot misdaad overgaan, waardoor de autochtone wens naar selectieve immigratie relevant is.
Het is een juiste conclusie dat er een correlatie bestaat tussen immigranten en criminaliteit. Het is een onjuiste conclusie dat er een oorzakelijk verband tussen de twee bestaat. Maar dat onjuiste oorzakelijke verband wordt wel door de gemiddelde mens gelegd als de verklarende factoren niet en de correlatie wel vermeld wordt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Of wilde u de hele wereld hier huisvesten en van een leefloon voorzien ?
Uw conclusie dat het louter om racisme zou gaan, is dus idd vrij simplistisch.
Wat een complete stropopredenering. Niemand is pro immigratie. Je kan enkel nog meer contra slechte(re) levensomstandigheden voor de immigrant zijn. Niemand wil hier de hele wereld huisvesten en van een leefloon voorzien.

En ik kan er perfect mee leven dat mensen niet te veel immigranten willen opvangen, he. Maar kom er dan gewoon voor uit dat je niet graag solidair bent, en maak de populatie immigranten dan niet zwart door te beweren dat er een oorzakelijk verband immigrant-criminaliteit bestaat.
Robinus V is offline  
Oud 29 april 2012, 01:51   #10002
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smosty Bekijk bericht
Ik geloof niet dat mods draden modereren waarin ze deelnemen. Als dat wel zo zo zijn, dan daalt mod nog wat in mijn toch al sterk verdunde achting.
Een moderator die onder een andere naam deelneemt aan discussies heeft de macht om afwijkende meningen te bestraffen, dat is een ongelijkheid binnen discussies tegenover forumleden en kan dus niet.
alice is offline  
Oud 29 april 2012, 01:51   #10003
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U heeft zichzelf eigenlijk totaal onmogelijk gemaakt op dit forum!
Het ziet ernaar uit dat iedereen die niet met u overeenkomt zich in uw ogen onmogelijk gemaakt heeft op dit forum.
Robinus V is offline  
Oud 29 april 2012, 01:52   #10004
smosty
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En in welke zin is uw bijdrage relevant voor mijn stellingname?
Zal mij een zorg wezen. Maak ervan wat je wil en kan.
Op jouw stellingname heb ik ook al geantwoord

Laatst gewijzigd door smosty : 29 april 2012 om 01:53.
smosty is offline  
Oud 29 april 2012, 01:57   #10005
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Het is een juiste conclusie dat er een correlatie bestaat tussen immigranten en criminaliteit. Het is een onjuiste conclusie dat er een oorzakelijk verband tussen de twee bestaat. Maar dat onjuiste oorzakelijke verband wordt wel door de gemiddelde mens gelegd als de verklarende factoren niet en de correlatie wel vermeld wordt.



Wat een complete stropopredenering. Niemand is pro immigratie. Je kan enkel nog meer contra slechte(re) levensomstandigheden voor de immigrant zijn. Niemand wil hier de hele wereld huisvesten en van een leefloon voorzien.

En ik kan er perfect mee leven dat mensen niet te veel immigranten willen opvangen, he. Maar kom er dan gewoon voor uit dat je niet graag solidair bent, en maak de populatie immigranten dan niet zwart door te beweren dat er een oorzakelijk verband immigrant-criminaliteit bestaat.
Wat een domme redenering.Binnen verschillende culturen worden andere normen en waarden gehanteerd en dus is er wel oorzakelijk verband met gedrag, ook met deviant gedrag.

Dat is een verklarende factor die meer dan enkel deviant gedrag beinvloed,dus ook een factor is binnen de sociaal economische positie van groepen binnen de samenleving. Daar blind voor zijn helpt niemand vooruit.

Het doet er geen lor toe wie voor of tegen immigratie is, via wettelijke mogelijkheden stromen veel kansarme mensen binnen en die komen aan de onderbuik van de samenleving terecht. Die positie verandert voor de meerderheid hiervan niet over verschillende generaties, toch biedt de ontvangende samenleving vele meer kansen dan landen van herkomst.
Dat maakt van uw redenering al brandhout.

Er IS verband tussen migratie en criminaliteit, en daarvan getuigt de gevangenispopulatie, ik begin te begrijpen waarom u een " team" nodig had!
alice is offline  
Oud 29 april 2012, 01:59   #10006
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smosty Bekijk bericht
Zal mij een zorg wezen. Maak ervan wat je wil en kan.
Op jouw stellingname heb ik ook al geantwoord
Uw uitlatingen zijn mijn zorg niet, verband viel nergens te ontdekken en blijkbaar kunt u uw uitspraken niet toelichten.
alice is offline  
Oud 29 april 2012, 02:01   #10007
smosty
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Een moderator die onder een andere naam deelneemt aan discussies heeft de macht om afwijkende meningen te bestraffen, dat is een ongelijkheid binnen discussies tegenover forumleden en kan dus niet.
Citaat:
I
Smosty
Ik geloof niet dat mods draden modereren waarin ze deelnemen. Als dat wel zo zo zijn, dan daalt mod nog wat in mijn toch al sterk verdunde achting.
Met een mod op om het even welk forum discussieer ik (liever) niet, juist omdat die machtsongelijkheid er is. Ik vind een andere nick als discussiedeelnemer voor moderatoren dus noodzakelijk.
smosty is offline  
Oud 29 april 2012, 02:01   #10008
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Het ziet ernaar uit dat iedereen die niet met u overeenkomt zich in uw ogen onmogelijk gemaakt heeft op dit forum.
Wat een domme opmerking is dat nu weer, ik heb mijn mening gegeven op basis van uw uitlatingen waarmee u uzelf onmogelijk maakt op dit forum, in voel helemaal geen nood met u overeen te komen!
alice is offline  
Oud 29 april 2012, 02:02   #10009
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smosty Bekijk bericht
Met een mod op om het even welk forum discussieer ik (liever) niet, juist omdat die machtsongelijkheid er is. Ik vind een andere nick als discussiedeelnemer voor moderatoren dus noodzakelijk.
Joh! We zijn het eens!
alice is offline  
Oud 29 april 2012, 02:04   #10010
smosty
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Joh! We zijn het eens!


Daarom vind ik het ook zo erg als iemand zoals Eigenzinnig de forumidentiteit van een mod prijsgeeft. In mijn ogen verdient dat alleen al een ban.
smosty is offline  
Oud 29 april 2012, 02:14   #10011
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smosty Bekijk bericht


Daarom vind ik het ook zo erg als iemand zoals Eigenzinnig de forumidentiteit van een mod prijsgeeft. In mijn ogen verdient dat alleen al een ban.
Ok, lang heeft het niet geduurd.. wie in de fout gaat is de moderator en niet Eigenzinnig lijkt me.
alice is offline  
Oud 29 april 2012, 02:16   #10012
smosty
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ok, lang heeft het niet geduurd.. wie in de fout gaat is de moderator en niet Eigenzinnig lijkt me.
?
smosty is offline  
Oud 29 april 2012, 02:19   #10013
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat een domme redenering.Binnen verschillende culturen worden andere normen en waarden gehanteerd en dus is er wel oorzakelijk verband met gedrag, ook met deviant gedrag.

Dat is een verklarende factor die meer dan enkel deviant gedrag beinvloed,dus ook een factor is binnen de sociaal economische positie van groepen binnen de samenleving. Daar blind voor zijn helpt niemand vooruit.

Het doet er geen lor toe wie voor of tegen immigratie is, via wettelijke mogelijkheden stromen veel kansarme mensen binnen en die komen aan de onderbuik van de samenleving terecht. Die positie verandert voor de meerderheid hiervan niet over verschillende generaties, toch biedt de ontvangende samenleving vele meer kansen dan landen van herkomst.
Dat maakt van uw redenering al brandhout.

Er IS verband tussen migratie en criminaliteit, en daarvan getuigt de gevangenispopulatie, ik begin te begrijpen waarom u een " team" nodig had!
Je draait oorzaak en gevolg om.

Vergelijk mensen van gelijke inkomenscategorieën, en zeg dan nog eens dat het gedrag door de cultuur bepaald wordt, die zowel op rijkdom als criminaliteit een invloed zou hebben.

Zelfs als cultuur een belangrijke rechtstreekse factor voor rijkdom zou zijn –waar ik geen degelijke argumentatie voor zie– doet dit er niets van af dat de oververtegenwoordiging in criminaliteit door armoede en niet door cultuur of etniciteit bepaald wordt. Er is dan nog steeds geen oorzakelijk verband tussen cultuur en criminaliteit. Bovendien ga je volledig voorbij aan de breed gedocumenteerde discriminatie van 'vreemdelingen' op de arbeidsmarkt.
Robinus V is offline  
Oud 29 april 2012, 02:24   #10014
smosty
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Al die boelmakers zijn naar bed, ik dus ook maar...

@SDX
We zijn hier in K&K, meerwaarde wordt niet vereist noch verwacht van onze berichten, ook niet van die van Smosty.

Laatst gewijzigd door smosty : 29 april 2012 om 02:26.
smosty is offline  
Oud 29 april 2012, 07:28   #10015
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Meiske, ik vrees helemaal niks, zelfs al zou mijn hele oeuvre als 'racistisch' bestempeld worden, dan nog bind ik niet in, en zal ik mijn mening blijven verkondigen tot m'n laatste snik, en achter mijn principes blijven staan, want, en let nu goed op; d�*�*r gaat 't niet om!
Daar gaat het wel om.

Citaat:
Als je je hier inschrijft onderschrijf je de forumregels, 't reglement, en daar staat klaar en duidelijk dit;
Daar staat ook klaar en duidelijk in
Wettelijk niet toegelaten zijn:

aanzetten tot geweld, haat of, discriminatie op basis van zogenaamd ras, afkomst, sekse, seksuele voorkeur, etc. (8 bp)
fysieke bedreiging (8 bp)
revisionisme en negationisme (= het schromelijk minimaliseren of ontkennen van de holocaust) (8 bp)
privacy-schending (in het bijzonder het vrijgeven van privé-gegevens van forumdeelnemers zonder hun uitdrukkelijke toestemming) (5 bp)
het schenden van auteursrechten (5 bp)

Overtredingen van deze categorie kunnen slechts eenmalig begaan worden, een volgende maal volgt een definitieve verbanning.

Citaat:
Begrijp je 't zo'n beetje?
Citaat:
Indien er racistische uitspraken zouden staan heb je 'n hulpmiddel ter beschikking om de moderatie te helpen onoorbare uitspraken te verwijderen, en dat is dat driehoekje links, d�*�*r dient 't voor.

Maar ergens in 1 of ander achterhoekje complotten smeden/didactisch materiaal verzamelen, 'erg onschuldig en naïef' draden openen met 't doel te provoceren/uitspraken uit te lokken is gewoon laagbijdegronds en achterbaks, 'n volwassen persoon onwaardig.
Geef me de post(s) die jou provoceerden om dit neer te schrijven.
http://forum.politics.be/showthread....24#post5329224
http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=83
http://forum.politics.be/showthread....54#post5420554
http://forum.politics.be/showthread....83#post5647283

Citaat:
Strijd met open vizier.
Weet er nu al iemand waarom die draad die Wisord opstartte 'Standaard Racisme op politics.be' binnen de kortste keren verwijderd werd?
artisjok is offline  
Oud 29 april 2012, 07:31   #10016
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Denken ?
Ge moet zo geen ingewikkelde dingen willen doen Sywen.
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 29 april 2012, 07:34   #10017
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
'Anti-racisten' die zich aan racisme ergeren, kunnen proberen racistische uitingen te weerleggen.
Als ze er niet in slagen kunnen ze via juridische weg de 'racisten' het zwijgen opleggen.

'Racisten' die zich ergeren aan anti-racistisch discours, kunnen dat weerleggen in een discussie.
Als ze er niet in slagen, dan houdt het op.

Voelt niemand hoe scheef deze situatie is?
Racistische uitlatingen als deze
... behalve dat ze hun wijf toeken, verminken, en vermoorden, en schapen in hun woonkamer kelen.
Da's wat minder Jan-met-de-pet-achtig, maar toch o zo verrijkend zeker?
Goed dat je 'uitlatingen' schrijft.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wow man!
Fijn zeg!
Wat multicultureel!!!
Wat kosmopolitisch.
Nu begrijp ik je moreel superieure toontje plots heel wat beter.

... behalve dat ze hun wijf toeken, verminken, en vermoorden, en schapen in hun woonkamer kelen.
Da's wat minder Jan-met-de-pet-achtig, maar toch o zo verrijkend zeker?
artisjok is offline  
Oud 29 april 2012, 07:46   #10018
Elbow
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2011
Berichten: 3.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Racistische uitlatingen als deze[indent]... behalve dat ze hun wijf toeken, verminken, en vermoorden, en schapen in hun woonkamer kelen.
Wat is daar racistisch aan?
Kan je de werkelijkheid niet verdragen Artisjok?

De vrouwenhuizen zitten vol afgetoekte moslima's.
In tal van moslimlanden worden vrouwen verminkt : van jongsafaan, door de besnijdenis, later, als ze te mondig of een eigen willetje hebben, worden ze bewerkt door echtgenoot, vader en broers. In Pakistan krijgt om de 2 minuten een moslima een pot zuur in het gezicht. Ze worden vermoord als ze niet trouwen met de gearrangeerde echtgenoot, de 'islamitische eremoord' weet je wel?
En schapen kelen in hun woonkamer, of eerder in de badkamer, doen ze met ramadan.

De enige vorm van racisme die we hier weer kunnen vaststellen is JOUW dubbel racisme.
1. je bombardeert moslims tot ras -> je denkt nog meer raciaal dan de doorsnee neo-nazi
2. je begint weer met je repetitief racismegescheld omdat je zo verzuurd bent dat je geen feiten kan verdragen en dus je kanonnen richt op de boodschapper.
Elbow is offline  
Oud 29 april 2012, 07:55   #10019
Elbow
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2011
Berichten: 3.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Weet er nu al iemand waarom die draad die Wisord opstartte 'Standaard Racisme op politics.be' binnen de kortste keren verwijderd werd?


Onmiddellijke verbanning
In sommige gevallen zal de moderatie onmiddellijk overgaan tot een ban. Dit is onder andere het geval in onderstaande situaties:

•dubbelnicks die gebruikt worden om een ban te omzeilen
forumgangers die bedreigingen uiten aan het adres van de moderatie (bijv. gerechtelijke stappen
forumgangers die zich beperken tot one-liners, smileypostings, provocatie om de provocatie, copy-pastes, spam, eindeloos getrol, etc.
Elbow is offline  
Oud 29 april 2012, 08:00   #10020
Today
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2012
Berichten: 86
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Racistische uitlatingen als deze
... behalve dat ze hun wijf toeken, verminken, en vermoorden, en schapen in hun woonkamer kelen.
Da's wat minder Jan-met-de-pet-achtig, maar toch o zo verrijkend zeker?
Goed dat je 'uitlatingen' schrijft.
Gaa dat zeggen tiege het centrum, Artisjok, dan krijgt ge ene grote rode lekstok.
Wat ies onze strategie?
Zal iek nog een draad openen om wat meer raciseme uit te lokken?
Today is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be