Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 december 2023, 23:12   #10041
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.886
Standaard

Killers of the Flower Moon

3,5u

met een uur minder had er een goede film ingezeten.
Wel lekkere ijspralines tijdens de pauze.
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2023, 08:46   #10042
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Falling Down.

Nog steeds een correcte kritiek en persiflage van hedendaagse tijden imo.
Dat is inderdaad nog altijd een fantastische prent.

en zo herkenbaar,

Je moet ergens dringend zijn en dan is het altijd wel iets, een of andere debiel die te traag rijdt, een onozelaar die besluit om de trein te gaan tegenhouden, Stakingen, ...

En dan staat ge in de McDo of bij Ali in die pitta tent, en trekt dat eten inderdaad niet op die foto die daar omhoog hangt.

en dan gaan die clowns nog in discussie ook...

https://www.youtube.com/watch?v=Vy5vkTqpk8M

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 3 december 2023 om 08:48.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2023, 22:23   #10043
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Napoleon



“Een militair genie met één zwakke plek.” Zo portretteert regisseur Ridley Scott (85) de legendarische Napoleon in z'n gelijknamige film. De hoofdrol is weggelegd voor Joaquin Phoenix (49), en dat was een geniale keuze.
Een prachtige film, echt van genoten.
Ik ben naar de cinema geweest voor een historische film. Het gaf een beeld van het leven van sommige van mijn rechtstreekse voorouders, bokkenrijders , dat eindigde aan de galg.




https://youtu.be/WwaZNimVYBY?si=bFwTxcYCkIHU3Vwi
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2023, 22:32   #10044
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik ben naar de cinema geweest voor een historische film. Het gaf een beeld van het leven van sommige van mijn rechtstreekse voorouders, bokkenrijders , dat eindigde aan de galg.




https://youtu.be/WwaZNimVYBY?si=bFwTxcYCkIHU3Vwi
Hoe verder in de tijd hoe meer mensen, dus inderdaad, er zullen wel wat echte bokkerijders tussen gezeten hebben wiens bloed door jouw aderen vloeit.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2023, 22:41   #10045
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Hoe verder in de tijd hoe meer mensen, dus inderdaad, er zullen wel wat echte bokkerijders tussen gezeten hebben wiens bloed door jouw aderen vloeit.
Ik ken hun naam en toenaam, de daden waarvoor ze al dan niet na een fake proces veroordeeld werden. De dag dat ze de dood vonden door ophanging*.
Stamboomonderzoek leert mij veel meer over de geschiedenis van mijn geboortestreek dan de geschiedenislessen op school die zelden iets vertelden over dit deel van het land.
i
*net over de grens, in wat nu Ned.-Limburg is.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2023, 12:09   #10046
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.489
Standaard

Dit keer geen film maar de serie "Squid game, the challenge" gekeken.

Superspannend, omdat het dit keer geen acteurs waren maar doodgewone mensen. Hopelijk volgt er nog een tweede seizoen....


- Green room : moet ik nog verder kijken.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2023, 14:53   #10047
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Killers of the Flower Moon

3,5u

met een uur minder had er een goede film ingezeten.
Wel lekkere ijspralines tijdens de pauze.
Kreeg bericht dat die op Telenet beschikbaar was. Dacht hem gisteren te bekijken, bleek ‘a la carte’ te zijn, kost 15€.
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2023, 18:16   #10048
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.388
Standaard

Miniserie: Lonesome Dove



Al wat oudere maar prachtige western. De speciale effecten zijn soms lachwekkend maar de verhaallijnen, situaties, het decor, de dialogen, de personages, het ritme, ... zijn zalig.
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2023, 18:38   #10049
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.697
Standaard

The Wicker Man (1973)



De echte versie en niet die slecht geacteerde uit 2006. Erg goeie soundtrack ook! Staat op mijn Spotify nu. Britt Ekland was ook een bloedmooie vrouw.

Laatst gewijzigd door Weyland : 10 december 2023 om 18:39.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2023, 19:35   #10050
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 7.417
Standaard

La Passion de Dodin Bouffant



Eugénie roert al twintig jaar in de potten van de beroemde restauranthouder Dodin. Hun passie voor gastronomie is wederzijds, de liefde van Dodin voor Eugénie lijkt eerder op een koude steen te vallen. Eugénie geniet van haar vrijheid, hoewel ze duidelijk meer voelt dan een werkrelatie. Tot Dodin besluit om haar hart te veroveren met een heerlijk delicaat diner. Want gaat liefde niet door de maag? Tran An Hung (The Scent of Green Papaya) maakt van de keuken een sensuele plek, bijgestaan door topchefs Pierre Gagnaire en Michel Nave die door Michelin bekroond werden.

Leuke ontspannende film, voor de mensen die van koken en romantiek houden is het zeker een aanrader.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2023, 22:14   #10051
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.050
Standaard

Knock at the Cabin.

De premise klonk redelijk, maar toen, in de opening credits, die naam: M. Night Shyamalan. Ik wist dat ik hem uit moest zetten, maar ik deed het niet. Ik hoopte ergens ver in mijn hoofd dat zijn films weer iets beter geworden waren. Dat er een hint in zou zitten van wat we zagen in The Sixth Sense.

Selecteer voor spoilers-> Helaas. Ken je die film van hem dat er een aantal mensen vast zitten in een lift? Dan roept een van de lift operators: "de duivel zit in die lift!" En iedereen heeft zoiets van: "Wat? Dat slaat nergens op!" En het is alleen dat debat de hele film, en dan is de twist die je echt absoluut totaal niet aan zag komen, let op, de duivel zat echt in die lift. Die film? Hij heeft een manier gevonden om exact hetzelfde plot nog dommer te verfilmen.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 11 december 2023 om 22:14.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2023, 00:05   #10052
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik ken hun naam en toenaam, de daden waarvoor ze al dan niet na een fake proces veroordeeld werden. De dag dat ze de dood vonden door ophanging*.
Stamboomonderzoek leert mij veel meer over de geschiedenis van mijn geboortestreek dan de geschiedenislessen op school die zelden iets vertelden over dit deel van het land.
i
*net over de grens, in wat nu Ned.-Limburg is.
Die van mij zijn hun bol verloren, struikrovers, ... ( t was niet dat die struikskes gingen pieken he, ... )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2023, 00:07   #10053
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Knock at the Cabin.

De premise klonk redelijk, maar toen, in de opening credits, die naam: M. Night Shyamalan. Ik wist dat ik hem uit moest zetten, maar ik deed het niet. Ik hoopte ergens ver in mijn hoofd dat zijn films weer iets beter geworden waren. Dat er een hint in zou zitten van wat we zagen in The Sixth Sense.

Selecteer voor spoilers-> Helaas. Ken je die film van hem dat er een aantal mensen vast zitten in een lift? Dan roept een van de lift operators: "de duivel zit in die lift!" En iedereen heeft zoiets van: "Wat? Dat slaat nergens op!" En het is alleen dat debat de hele film, en dan is de twist die je echt absoluut totaal niet aan zag komen, let op, de duivel zat echt in die lift. Die film? Hij heeft een manier gevonden om exact hetzelfde plot nog dommer te verfilmen.
Ik had exact hetzelfde gevoel toen ik hem begon te zien, ... zo eerst is het nog goed maar even later denkt ge wat voor crap is dit...

ik moet in slaap gevallen zijn zelf, of ben ik gestopt met kijken, in elk geval dikke zever dus.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2023, 00:15   #10054
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Knock at the Cabin.

De premise klonk redelijk, maar toen, in de opening credits, die naam: M. Night Shyamalan. Ik wist dat ik hem uit moest zetten, maar ik deed het niet. Ik hoopte ergens ver in mijn hoofd dat zijn films weer iets beter geworden waren. Dat er een hint in zou zitten van wat we zagen in The Sixth Sense.

Selecteer voor spoilers-> Helaas. Ken je die film van hem dat er een aantal mensen vast zitten in een lift? Dan roept een van de lift operators: "de duivel zit in die lift!" En iedereen heeft zoiets van: "Wat? Dat slaat nergens op!" En het is alleen dat debat de hele film, en dan is de twist die je echt absoluut totaal niet aan zag komen, let op, de duivel zat echt in die lift. Die film? Hij heeft een manier gevonden om exact hetzelfde plot nog dommer te verfilmen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik had exact hetzelfde gevoel toen ik hem begon te zien, ... zo eerst is het nog goed maar even later denkt ge wat voor crap is dit...

ik moet in slaap gevallen zijn zelf, of ben ik gestopt met kijken, in elk geval dikke zever dus.
M. Night heeft het probleem dat iedereen zijn films vergelijkt met The Sixth Sense. Dat was een shocker en topfilm en sinds dan verwacht men meesterwerken van hem.
Ik dacht eerst ook bij zijn volgende films ‘dat is toch niet zo goed’ maar al bij al heeft hij toch wel films gemaakt die stukken beter zijn dan de gemiddelde ‘fantasy/horror’ films die je momenteel op je bord krijgt.
De films van Carpenter en Raimi waren ook niet allemaal meesterwerken.
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2023, 07:54   #10055
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
M. Night heeft het probleem dat iedereen zijn films vergelijkt met The Sixth Sense. Dat was een shocker en topfilm en sinds dan verwacht men meesterwerken van hem.
Ik dacht eerst ook bij zijn volgende films ‘dat is toch niet zo goed’ maar al bij al heeft hij toch wel films gemaakt die stukken beter zijn dan de gemiddelde ‘fantasy/horror’ films die je momenteel op je bord krijgt.
De films van Carpenter en Raimi waren ook niet allemaal meesterwerken.
Oh ik heb totaal niet gekeken wie de regiseur was , gewoon op netflix, aangezien ik nogal een fan ben van "er gaat iets mis in het bos films" of dat nu een losgeslagen huurmoordenaar is op pensioen, of iets als cabin in the woods, of Deliverance maakt op zich niks uit.

Maar het moet niet te veel bij de haren getrokken zijn ook niet, of juist helemaal over the top zijn dat het komisch wordt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2023, 11:06   #10056
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.986
Standaard

Leave the world behind. Sterrencast, maar de film slaat enorm tegen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2023, 11:15   #10057
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Oh ik heb totaal niet gekeken wie de regiseur was , gewoon op netflix, aangezien ik nogal een fan ben van "er gaat iets mis in het bos films" of dat nu een losgeslagen huurmoordenaar is op pensioen, of iets als cabin in the woods, of Deliverance maakt op zich niks uit.

Maar het moet niet te veel bij de haren getrokken zijn ook niet, of juist helemaal over the top zijn dat het komisch wordt.
Ik heb hem ook op Netflix gezien en ik vond hem goed. M. Night maakt meestal films met een ‘ongewoon’ plot en daar heb je veel suspension of disbelief voor nodig.
Ik vind zijn films in ieder geval stukken beter dan die massa’s ‘familie gaat in een oud huis op de buiten wonen’ of ‘kind wordt door de duivel bezeten’ of ‘vrouw heeft psychische problemen’ etc. eenheidsworst.
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2023, 12:16   #10058
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb hem ook op Netflix gezien en ik vond hem goed. M. Night maakt meestal films met een ‘ongewoon’ plot en daar heb je veel suspension of disbelief voor nodig.
Ja, maar...

(Pas op, ik ga de hele film super spoilen hier!)

De hele spanning in het plot in meerdere van zijn films waaronder deze komt uit "zou deze complete onzin waar zijn of niet?" Er wordt geen enkele moeite gestoken in het geloofwaardig maken van de onzin, sterker nog, het wordt vooral onwaarschijnlijk gemaakt. En toch weet je al dat dat alleen maar gedaan wordt zodat het straks verrassend is wanneer blijkt dat de complete onzin waar al de hele film over gepraat wordt dan toch waar is.

Suspension of disbelief is wanneer een film complete onzin als de in-universe waarheid presenteert, vaak met een of twee zinnetjes als justificatie, en vervolgens gaat de film over een wereld waarin dat waar is. "De kern van de aarde stolt en de enige manier om dat te stoppen is een grote ondergronder bouwen vol kernwapens!" Oké, top, sign me up. Op die manier kan je ook een film maken over vier mensen die visioenen krijgen over het einde van de wereld en de enige manier om het te stoppen is drie willekeurige mensen psychisch terroriseren tot ze bereid zijn elkaar te vermoorden. Het is extreem vergezocht, en de enige manier waarop het ook maar enigszins werkt is als die wereld een god heeft en die god echt een krankzinnig psychotische eikel is, maar daar kan ik mee werken. Als die god zo'n eikel is bijvoorbeeld, moet je hem/haar dan het genoegen geven van weer een succesvolle marteling, of kan je beter voor je principes kiezen? Dat kan een interessante vraag zijn (of "Is er een manier om te onderhandelen?" of "Waarom is die god zo'n eikel?") die in deze film totaal niet aan de orde komt, want de film is alleen maar bezig met "is het waar?" "Is het waar?" is geen interessante vraag, want het antwoord erop is eigenlijk alleen maar "als de filmmaker dat zo bedacht heeft, ja", verder is er geen reden.

Dus dat is wat er voor mij niet aan werkte.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2023, 12:18   #10059
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Leave the world behind. Sterrencast, maar de film slaat enorm tegen.
Die heb ik ook gekeken en ja, die viel zwaar tegen.

Ik had iets heel anders / beters verwacht.
Absoluut geen aanrader!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2023, 13:07   #10060
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb hem ook op Netflix gezien en ik vond hem goed. M. Night maakt meestal films met een ‘ongewoon’ plot en daar heb je veel suspension of disbelief voor nodig.
Ik vind zijn films in ieder geval stukken beter dan die massa’s ‘familie gaat in een oud huis op de buiten wonen’ of ‘kind wordt door de duivel bezeten’ of ‘vrouw heeft psychische problemen’ etc. eenheidsworst.
Vrouw heeft psychische problemen, dat is toch niet iets om een film over te maken he.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be