Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2016, 01:30   #10141
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
En dus in handen van een miniem percentage van het Chinese volk...
Volgens dezelfde redenering is ook onze regering, leger, onderwijs, wegen, spoorwegen, etc. in handen van een zeer klein deel van de bevolking.
Maar wel een deel van de bevolking dat deze niet gebruikt ter eigen verrijking, of dat is toch zeker de bedoeling niet. Dat is wel de bedoeling van de kapitalistische elite...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2016, 01:31   #10142
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Arlen's eerste dag op school na de annexatie van Crimea door rusland en de vlucht van zijn familie naar Kiev : https://www.youtube.com/watch?v=mHYoSv2q1JY
ja ja pathetische propaganda daar bent U goed in, als ik met feiten afkom ondersteunt door betrouwbare bronnen bent U in geen velden of wegen te bekennen...
Oud 28 september 2016, 01:47   #10143
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

geertvdbDa's raar! Ik heb andere cijfers:
Citaat:
http://www.mapsofworld.com/world-top-ten/world-top-ten-poorest-countries-map.html[/url]
Zimbabwe is het 2e armste land in de wereld in 2015.
Ik heb NET iets meer vertrouwen in de cijfers van de VN...

Citaat:
Sinds Mugabe aan de macht kwam in 1980 is het BBP nooit nog op dat niveau geweest.
Heeft zich mooi herstelt sinds de inbeslagnames...
Zimbabwe heeft een gemiddeld BBP per capita voor een Afrikaans land.

Wat heb je overigens aan een relatief hoog BBP als slechts 1% van de bevolking daarvan profiteert, zoals het was tot de jaren 2000?

Citaat:
Maar als ge wilt dat in Kenya de grootgrondbezitters ook hun land afgepakt wordt, geen probleem hoor. Maar Kenya is nu 1 van de rijkste landen van Afrika. We gaan eens zien wat dat landje pik voor gevolgen gaat hebben.
Wel ik ken het land iets beter dan U, ben er al 30 of zo keer geweest, gemiddeld 4 maand per jaar. Het land is op de 12 jaar dat ik daar kom er niet op vooruit gegaan. Alle rijkdom zit geconcentreerd bij 1% van de bevolking, voornamelijk bestaande uit blanken en Indiërs, maar ook enkele zwarten (kikuyu's en uiteraard de familie van politici). De huidige president (zoon van een vorige president) bezit bvb. bijna 30% van alle landbouwgrond, tweede rijkste is een andere ex-president.
Dan heb je nog een kleine middenklasse (denk een maandloon van 200 tot 300 euro per maand) van ongeveer 5 tot 10%, vooral in de hoofdstad. De grote meerderheid leeft in absolute armoede, er zijn hongernoden in bepaalde delen van het land, slechts 15% heeft toegang tot drinkbaar water of elektriciteit.
Alleen het onderwijs is iets beter dan in andere Afrikaanse landen.

Citaat:
Het is nu niet dat ik de onrechtvaardigheid niet inzie van grootgrondbezit. Maar uw extreem links alternatief is erger dan de kwaal. Zoals de geschiedenis ten overvloede heeft bewezen.
De levensstandaard in landen als Oekraïne lag veel hoger 30 jaar geleden dan nu.
Ideaal zou zijn de boeren elk hun stuk grond te geven, en dan gemeenschappelijk hen toegang geven tot landbouwmachines, zaden, nieuwe technieken, etc.
Oud 28 september 2016, 07:44   #10144
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
inderdaad, en dat steekt... Die vermaledijde communisten hebben de westerse suprematie doorbroken, hoe durven ze!
Welke Westerse suprematie? 2 kleine kolonies terug in handen, die opvallend veel rijker zijn dan de rest van China. Ja, die Hongkongers zijn zo blij dat Beijing de baas is nu!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2016, 07:46   #10145
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens dezelfde redenering is ook onze regering, leger, onderwijs, wegen, spoorwegen, etc. in handen van een zeer klein deel van de bevolking.
Maar wel een deel van de bevolking dat deze niet gebruikt ter eigen verrijking, of dat is toch zeker de bedoeling niet. Dat is wel de bedoeling van de kapitalistische elite...
Eum, dat is ook zo? Het verschil met China is echter dat wij door verkiezingen kunnen kiezen wie deel uitmaakt van dat 'zeer klein deel van de bevolking'. En als ze zich misdragen verliezen ze hun zetels bij de volgende verkiezingen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2016, 09:10   #10146
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Welke Westerse suprematie?
Lees & leer:

https://en.wikipedia.org/wiki/First_Opium_War
https://en.wikipedia.org/wiki/Second_Opium_War
https://en.wikipedia.org/wiki/Old_Su...ce#Destruction

enzovoort, enzovoort...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2016, 10:01   #10147
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel ik ken het land iets beter dan U, ben er al 30 of zo keer geweest, gemiddeld 4 maand per jaar. Het land is op de 12 jaar dat ik daar kom er niet op vooruit gegaan. Alle rijkdom zit geconcentreerd bij 1% van de bevolking, voornamelijk bestaande uit blanken en Indiërs, maar ook enkele zwarten (kikuyu's en uiteraard de familie van politici). De huidige president (zoon van een vorige president) bezit bvb. bijna 30% van alle landbouwgrond, tweede rijkste is een andere ex-president.
Dan heb je nog een kleine middenklasse (denk een maandloon van 200 tot 300 euro per maand) van ongeveer 5 tot 10%, vooral in de hoofdstad. De grote meerderheid leeft in absolute armoede, er zijn hongernoden in bepaalde delen van het land, slechts 15% heeft toegang tot drinkbaar water of elektriciteit.
Bravo! Economische ontwikkeling op zijn kapitalistisch... Dan toch liever het Chinees model, met al zijn beperkingen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 28 september 2016, 10:32   #10148
geertvdb

Standaard

Oh, zijt maar gerust. Ik weet er alles van.

Wat heeft dat met Westerse suprematie te maken? Waarom hebt ge het niet over de Japanse invallen. Dat was pas erg en veel recenter!

En wat betreft Westerse suprematie nu in China. Ik zal u een paar voorbeelden geven:
Op de openbare weg, in luchthavens, etc staat alles 2 talig aangeduid: Chinees (Mandarijn) - Engels.
Het principe van de 7 dagen week, en weekend: afgekeken van het Westen.
Om computer en GSM te gebruiken: gebeurt in het pinyin, de manier om Chinees te schrijven met ons alfabet.
Meisjes kleden zich Westers, jongen volgen de Premier League en de NBA.
Mac Donalds, Starbucks en KFC op elke hoek van de straat.
Etc etc etc.

DAT is Westerse suprematie.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 28 september 2016 om 10:39.
Oud 28 september 2016, 10:37   #10149
geertvdb

Standaard

Citaat:
Neen! Hier kan iedereen zich kandidaat stellen voor een politiek ambt, en een eigen partij oprichten. In China niet. En hier is er ook vrij en privaat onderwijs.
Citaat:
Maar wel een deel van de bevolking dat deze niet gebruikt ter eigen verrijking, of dat is toch zeker de bedoeling niet.
Ha ha ha! Als ge dat gelooft!
Oud 28 september 2016, 10:50   #10150
geertvdb

Standaard

Citaat:

Ja, dat kan ik mij voorstellen! Cijfers die uw extremistisch wereldbeeld tegenspreken, zeker moet ge die verwerpen! Stel u voor dat ge van gedacht zou moeten veranderen! Dat zou een ramp zijn!
Citaat:

Heeft zich mooi herstelt sinds de inbeslagnames...
Zimbabwe heeft een gemiddeld BBP per capita voor een Afrikaans land.
Nee! het heeft zich gemiddeld veel minder hersteld dan het Afrikaans gemiddelde.
Citaat:

Wat heb je overigens aan een relatief hoog BBP als slechts 1% van de bevolking daarvan profiteert, zoals het was tot de jaren 2000?
Omdat alles beter is als een werkloosheid van 95%, een inflatie van miljoenen % en een achteruitgang van de levensverwachting.
Citaat:

Wel ik ken het land iets beter dan U, ben er al 30 of zo keer geweest, gemiddeld 4 maand per jaar.
Machtsargument! Ge zit hier ook de grootste onzin over China te vertellen, zonder daar ooit geweest te zijn. Terwijl ik 8 jaar in China heb gewerkt, tussen de Chinezen.
Citaat:
Het land is op de 12 jaar dat ik daar kom er niet op vooruit gegaan. Alle rijkdom zit geconcentreerd bij 1% van de bevolking, voornamelijk bestaande uit blanken en Indiërs, maar ook enkele zwarten (kikuyu's en uiteraard de familie van politici). De huidige president (zoon van een vorige president) bezit bvb. bijna 30% van alle landbouwgrond, tweede rijkste is een andere ex-president.
Alleen het onderwijs is iets beter dan in andere Afrikaanse landen.
Volgens UW cijfers is het 1 van de rijkste landen van Afrika. pak het land maar af van de grootgrondbezitters, doe maar. Ik ken de gevolgen nu al!
Citaat:

De levensstandaard in landen als Oekraïne lag veel hoger 30 jaar geleden dan nu.
Ideaal zou zijn de boeren elk hun stuk grond te geven, en dan gemeenschappelijk hen toegang geven tot landbouwmachines, zaden, nieuwe technieken, etc.
Ik ken toevallig 3 oekrainers, waarvan 2 uit russisch gebied. Zelfs die zijn het 100% met u oneens.
Oud 28 september 2016, 11:14   #10151
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat heeft dat met Westerse suprematie te maken? Waarom hebt ge het niet over de Japanse invallen. Dat was pas erg en veel recenter!
De Japanners deden van in het begin mee met de plundering van Peking door de Westmogendheden... En toen de Japanners heel China trachtten te bezetten bestonden de Europese koloniale concessies nog, vandaar dat er een aantal Europeanen in Japanse handen gevallen zijn... En vandaag steunen de VS en zijn Europese vazallen nog altijd Japan in zijn territoriale disputen met China.

Driemaal is scheepsrecht, zeggen we in Vlaanderen. Ik denk dat de Chinezen ook tot drie kunnen tellen, hoor.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 28 september 2016, 11:17   #10152
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Ja, dat kan ik mij voorstellen! Cijfers die uw extremistisch wereldbeeld tegenspreken, zeker moet ge die verwerpen! Stel u voor dat ge van gedacht zou moeten veranderen! Dat zou een ramp zijn!
Ja, de VN dat zijn allemaal communisten die God's own country willen belazeren. Dat weet toch iedereen, nietwaar, meneer ... euh... Trump!

So déplorable, mon cher...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 28 september 2016, 12:08   #10153
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Eum, dat is ook zo? Het verschil met China is echter dat wij door verkiezingen kunnen kiezen wie deel uitmaakt van dat 'zeer klein deel van de bevolking'. En als ze zich misdragen verliezen ze hun zetels bij de volgende verkiezingen.
En toch groeit de Chinese economie en levensstandaard vele keren sneller dan de Belgische. Overigens grotendeels schijn, wie er ook verkozen wordt, de EU,NAVO, etc. beslissen alles, vooral een grote comedie, zoals de Trump en Hillary show in de VS, om de mensen valselijk het gevoel te geven dat ze zelf mogen beslissen.
Oud 28 september 2016, 12:10   #10154
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Tja, niet te veel historisch perspectief vragen, dat is moeilijk. Liever braafjes volgen wat de westerse elite hen voorkauwt, dat is gemakkelijker.
Oud 28 september 2016, 12:12   #10155
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Bravo! Economische ontwikkeling op zijn kapitalistisch... Dan toch liever het Chinees model, met al zijn beperkingen.
Ik ken geen enkel land dat meer kapitalistisch is. Geld maakt het verschil tussen leven of dood, letterlijk, want er is geen enkele sociale zekerheid of opvangnet.
Oud 28 september 2016, 12:21   #10156
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En wat betreft Westerse suprematie nu in China. Ik zal u een paar voorbeelden geven:
Op de openbare weg, in luchthavens, etc staat alles 2 talig aangeduid: Chinees (Mandarijn) - Engels.
Het principe van de 7 dagen week, en weekend: afgekeken van het Westen.
Om computer en GSM te gebruiken: gebeurt in het pinyin, de manier om Chinees te schrijven met ons alfabet.
Meisjes kleden zich Westers, jongen volgen de Premier League en de NBA.
Mac Donalds, Starbucks en KFC op elke hoek van de straat.
Etc etc etc.

DAT is Westerse suprematie.
De Westerse machten en Japan waren even erg. Zoekt U even op bokseropstanden, opiumoorlog (de Britten wilden blijvend opium exporteren naar China, hoewel de helft van de bevolking verslaafd was, toen de Chinese regering daar een eind aan wilde maken, verklaarden de Britten de oorlog, alles boven vrije handel hé... )
Communisme is ook ingevoerd uit het Westen, en Engels is de internationale taal geworden. China werd trouwens "westers" onder het communisme, al de oude tradities zoals meisjes hun voeten inbinden, slavernij, eunichen, etc. werden afgeschaft.
Maar niemand dringt hen dat op, ze kiezen daar zelf voor. Westerse suprematie daarmee wordt bedoeld dat de wereld bestuurd wordt vanuit het Westen en dat het Westen de spil in de wereldeconomie is, zoals het eeuwen was. Dat is voorbij. Westerse democratie zie je in het Midden-Oosten, waar Amerikanen landen terroriseren, zoals Irak en Libië, en zag je vroeger in Vietnam (waar ze buiten geshot zijn) en zie je nog steeds in de Filippijnen of Frans-Afrika.
Oud 28 september 2016, 12:35   #10157
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

geertvdb

Citaat:
Ik vertrouw liever VN cijfers, die neutraal zijn, dan een of andere obscure website.

Citaat:
Nee! het heeft zich gemiddeld veel minder hersteld dan het Afrikaans gemiddelde.
Dat blijkt niet uit de cijfers die ik hier bracht. Je moet weten er is een verschil tussen wat de westerse media brengen, en de realiteit.
Alleen harde cijfers uit neutrale bron zijn niet verdacht.

Citaat:
Machtsargument! Ge zit hier ook de grootste onzin over China te vertellen, zonder daar ooit geweest te zijn. Terwijl ik 8 jaar in China heb gewerkt, tussen de Chinezen.
Ik ben ook al verschillende malen in China geweest. Het land is in volle ontwikkeling. De eerste maal kwam ik van de Filippijnen, een buurland met Amerikaanse militaire basissen, "freedom and democracy", en vooral heel veel bedelende kindjes en krottenwijken. Wat een verschil...
Overigens veel dingen staan wel in het Engels aangeduid maar bijna geen enkele Chinees spreekt Engels. In de Filippijnen, een voormalige VS-kolonie (en volgens velen nog steeds) spreekt iedereen Engels.
Ik was verheugd dat je overal nog portretten van Mao ziet en hij ook op alle bankbiljetten aangeduid staat.

Citaat:
Volgens UW cijfers is het 1 van de rijkste landen van Afrika.
Ze waren ooit het beste land, de parel van Afrika, maar dat is een tijdje geleden. Natuurlijk zijn er landen die het veel beter doen. Maar zoals ik al zei, slechts 15% heeft toegang tot elektriciteit, de infrastructuur is nog steeds dezelfde als 50 jaar geleden (behalve enkele wegen aangelegd door de Chinezen) terwijl de bevolking exponentieel toegenomen is, alles en iedereen is corrupt, dan doen sommige landen die officieel armer zijn, zoals Ethiopië, het toch beter.

Citaat:
pak het land maar af van de grootgrondbezitters, doe maar.

Vroeg of laat gebeurt dat, vanaf er een politicus opstaat die minder corrupt is, niet denkt in etnische termen of puur aan de eigen portemonnee, en de volkswoede kan kanaliseren.

Citaat:
Ik ken toevallig 3 oekrainers, waarvan 2 uit russisch gebied. Zelfs die zijn het 100% met u oneens.

Wel, volgens opiniepeilingen door Amerikaanse bedrijven, heeft Poroshenko nog een populariteit van 3%... Waarom moeten er zoveel opposanten om het leven gebracht worden en de pers het zwijgen opgelegd worden moest het regime populair zijn?
Oud 28 september 2016, 12:40   #10158
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En toch groeit de Chinese economie en levensstandaard vele keren sneller dan de Belgische. Overigens grotendeels schijn, wie er ook verkozen wordt, de EU,NAVO, etc. beslissen alles, vooral een grote comedie, zoals de Trump en Hillary show in de VS, om de mensen valselijk het gevoel te geven dat ze zelf mogen beslissen.
Natuurlijk groeit die sneller. Hoe lager de ontwikkeling, hoe sneller de economie kan groeien. Ethiopië haalde de voorbije vijftien jaar ook vaak meer dan 10% groei per jaar...

Toch ben ik liever een gemiddelde Belg dan een gemiddelde Chinees.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2016, 14:00   #10159
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken geen enkel land dat meer kapitalistisch is. Geld maakt het verschil tussen leven of dood, letterlijk, want er is geen enkele sociale zekerheid of opvangnet.
Het is raar dat al onze neoliberalen die de hele dag zitten zagen over de sociale bijdragen in België niet massaal naar daar emigreren. Rechts lullen, maar links zakkenvullen?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 28 september 2016, 14:01   #10160
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Westerse machten en Japan waren even erg. Zoekt U even op bokseropstanden, opiumoorlog (de Britten wilden blijvend opium exporteren naar China, hoewel de helft van de bevolking verslaafd was, toen de Chinese regering daar een eind aan wilde maken, verklaarden de Britten de oorlog, alles boven vrije handel hé... )
Communisme is ook ingevoerd uit het Westen, en Engels is de internationale taal geworden. China werd trouwens "westers" onder het communisme, al de oude tradities zoals meisjes hun voeten inbinden, slavernij, eunichen, etc. werden afgeschaft.
Maar niemand dringt hen dat op, ze kiezen daar zelf voor. Westerse suprematie daarmee wordt bedoeld dat de wereld bestuurd wordt vanuit het Westen en dat het Westen de spil in de wereldeconomie is, zoals het eeuwen was. Dat is voorbij. Westerse democratie zie je in het Midden-Oosten, waar Amerikanen landen terroriseren, zoals Irak en Libië, en zag je vroeger in Vietnam (waar ze buiten geshot zijn) en zie je nog steeds in de Filippijnen of Frans-Afrika.
Voil?*. De nagel op de kop!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be