Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juli 2009, 12:04   #1001
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het voorbeeld dat artisjok gaf over het dragen van een korte broek, terwijl het reglement werd aangepast voor de laagste klassen eerst, toont natuurlijk aan dat hij het bij het verkeerde eind heeft.

Indien er een verbod op hoofddoeken zou moeten komen, enkel vanaf de laagste klas eerst, dan zouden de hogere klassen - naar het voorbeeld van Artisjok - moeten gaan eisen dat ook zij geen hoofddoek meer moeten dragen....
me dunkt is dat hier weldegelijk een scheve vergelijking.
Circe, heb ik ergens een voorbeeld gegeven over het dragen van een korte broek?
Je vergist je.
Kan je meegeven over welke post je het hebt?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 12:06   #1002
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Is dat hier NOG niet gedaan, klootjesvolk?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 12:15   #1003
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Amai Flannie uw dag niet?? Dus medeforummers zijn voor jou klootjesvolk??
Als belediging kan dit tellen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 12:15   #1004
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wij moeten dit en wij moeten dat, we moeten niets, behalve als samenleving voor onszelf gaan denken, in het belang van iedere burger en dit leidt tot beslissingen waarbij de "religieuze identiteit" niet steeds voorop kan staan en wie hiermee niet wil of kan leven geeft zichzelf een probleem! Dan kun je nog altijd in een islamitisch land gaan wonen, daar kan religieuze waanzin wel. Maar dan mis je wel uitstekende voorzieningen...
... en die zijn er gekomen omdat onze cultuur niet door achterlijke voorschriften in haar ontwikkeling wordt geremd. Wie mohammedaan wil zijn, moet er de nadelen maar eens gaan bijnemen, en het in eigen land zonder niet-islamitische voorzieningen gaan stellen.

De mentaliteit uit de tijd van de slavendrijvende pedofeet vzmh, of van de veroveraars van Byzantium, of van de barbarijse zeerovers, moet maar eens worden bijgesteld. De islamcultuur heeft nog nooit ergens kunnen bestaan zonder volkeren met hoger staande beschavingen, met name hindoes, boeddhisten, joden en christenen, uit te zuigen. Op eigen kracht lukt het hun niet...
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 12:15   #1005
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Is dat hier NOG niet gedaan, klootjesvolk?
Heb jij daar last van?
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 12:16   #1006
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Over belangrijke gebeurtenissen amper een draad. Over een doek schieten er draden uit de grond als zwammen. Toont aan hoe dom, bekrompen en minderwaardig bepaalde mensen zijn.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 12:19   #1007
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Welke belangrijke gebeurtenissen Flannie, waarom open je zelf dan geen draad??
Je beledigt opnieuw stevig, dom bekrompen minderwaardig....last van de warmte misschien??
Die "doek" is vooral een "hot item" door de houding van een aantal moslims he, of ben je daar "blind" voor?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 12:19   #1008
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Over belangrijke gebeurtenissen amper een draad. Over een doek schieten er draden uit de grond als zwammen. Toont aan hoe dom, bekrompen en minderwaardig bepaalde mensen zijn.
Je hebt er zelfs die zo dom, bekrompen en minderwaardig zijn, dat ze na al die discussie nog steeds denken dat het over "een doek" gaat.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 12:19   #1009
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Heb jij daar last van?
Evenveel als jij van andere dingen hier op't forum. Ieder het zijne.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 12:21   #1010
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Je kunt er ook uit besluiten dat een bepaalde groep moslims met hun houding aversie tegen islam ontzettend doen toenemen, en blijkbaar vele mensen zich door het debat laten beroeren, dient daat dit forum niet voor?
Jij hoeft niet te lezen, of te reageren, open dan een draad over wat jij belangrijk vindt??
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 12:24   #1011
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
, open dan een draad over wat jij belangrijk vindt??
...die zijn er al legio ... "De Stropdas", over een kapotte pen, over wolkskes en nat keukenpapier in de magnetron steken ... allemaal stuk voor stuk hot items en zéér belangrijk voor de toekomst van het land - voor het behoud van onze westerse decadente non-existing non-cultuur van het kleinburgerlijk klootjesvolk.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 12:24   #1012
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Over belangrijke gebeurtenissen amper een draad. Over een doek schieten er draden uit de grond als zwammen. Toont aan hoe dom, bekrompen en minderwaardig bepaalde mensen zijn.
Heb je deze optie al eens geprobeerd: ?
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 12:25   #1013
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Heb je deze optie al eens geprobeerd: ?
Jij toch ook niet wanneer het over Floppy en zijn gevolg gaat?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 12:27   #1014
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Jij toch ook niet wanneer het over Floppy en zijn gevolg gaat?
Toch wel hoor.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 12:28   #1015
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
lees eens goed wat ik heb geschreven.



bedtijd? nog altijd beledigingen strooien?


heb het weekend me goed geamuseerd op couleur café, plezante bende, vol met franstalige allochtoontjes, geef mij maar liever meer levenslustige en plezier makende allochtoontjes dan bittere en klagende autochtoontjes
bedoel je nu dat het daar vol met single hoofddoekjes liep die vrij en vrolijk mèt hoofddoek levenslustig plezier maakten?
Dan moet je toch wel sneller verwittigen want ik denk dat d�*�*r heel veel volk naar zal komen kijken.
(ben je zeker dat ze alleen buitenmochten?)
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 12:28   #1016
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Toch wel hoor.
Jij vindt het jagen daarop best wel amusant, geef toe
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 12:33   #1017
globalmedia
Minister-President
 
globalmedia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 4.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Is dat hier NOG niet gedaan, klootjesvolk?
__________________
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij)
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 12:35   #1018
globalmedia
Minister-President
 
globalmedia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 4.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Jij vindt het jagen daarop best wel amusant, geef toe
ik vermoed dat dit een nieuwe hippe sport gaat worden,jagen op wilde losgeslagen hoofddoeken
__________________
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij)
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 13:03   #1019
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Artisjok, doe je dit express of zo?? Je hangt hele redeneringen op,
Ja, een redenering ophangen doe ik opzettelijk.
Citaat:
maar blijkt helemaal niet gevolgd te hebben wat op die scholen gebeurd is of te vinden dat moslims uit naam van "vrijheid van religie" geen strobreed in de weg gelegd mogen worden.
Waaruit blijkt dit?

Citaat:
De directrice heeft heel duidelijk haar standpunt toegelicht, ze is voor het recht op de hoofddoek, in het verleden werden afspraken gemaakt dat de hoofddoek mocht maar enkel haren dienden te bedekken, een afspraak die steeds verder geschonden werd omdat er steeds meer bedekt werd, de leerlingen hebben de situatie dus in zekere zin aan zichzelf te danken.
Als sommige leerlingen zich niet aan de afspraak houden, moet ze die sommige leerlingen tot de orde roepen.
Deze situatie is dus te danken aan sommige leerlingen.

Citaat:
Bovendien bleken leerlingen enkel omdat de hoofddoek gedragen mocht worden voor die school te kiezen, volgens de directie geeft dit problemen omdat zij de schoolkeuze op het programma gebaseerd willen zien.
Wat bedoel je met programma?

Citaat:
Komt daarbij ook nog dat een aantal steeds verder ingepakte moslima's ook nog druk op anderen uitoefend, een goede moslima draagt immers een hoofddoek die enkel het gezicht vrijlaat??
Dit soort prietpraat wordt verkocht door figuren die dan prompt als" bemiddelaar" op vraag van die meisjes komt opdraven, imam Nourdine, hevig verdediger van het standpunt dat hoofddoeken moeten,
De directie moet de imam helemaal niet toestaan als bemiddelaar. Tenzij de imam kinderen heeft die er school lopen; heeft hij daar niets verloren.
Citaat:
en omdat deze "discriminatie' media aandacht nodig heeft springt de pers erop, school en directrice kop van jut!
Die redenering begrijp ik niet: Omdat er media aandacht nodig is, springt de pers erop.
Citaat:
Het is heel eenvoudig Artisjok, niet moslims maar een schooldirectie beslist wat in het belang van alle leerlingen en school is en als je daarmee niet kunt of wilt leven dan zoek je aan andere school,
De schooldirectie stelt het schoolreglement op in overleg met de schoolraad.
In de schoolraad zit er een vertegenwoordiging van ouders, leerlingen, personeel.
Ik ben niet van het principe "als je daarmee niet kan leven ga elders" Als ik ergens niet mee kan leven probeer ik het te veranderen. Als ik telkens moet wijken,..

Citaat:
meisjes die zo geindoctrineerd zijn zullen ook geen werkvloer betreden zonder opnieuw die discussie over hoofddoeken maar als islam hun leven bepaald mogen ze niet werken zonder toestemming van hun echtgenoot, het inkomen is de plicht van de man en vrouwen mogen enkel werken wanneer hun aanwezigheid thuis niemand tekort doet...iets wat niet zij zelf maar hun echtgenoot beslist, tegen deze en andere absoluut beperkende maatregels vanuit religie hoor ik van jou niets, je blijft maar doordrammen!
Jij hoort daarover van mij niets? Ik heb nochthans, ten behoeve van een andere forummer, herhaaldelijk en expliciet geschreven dat ik zowel tegen een gebod als tegen een verbod ben. Vertel me niet dat jij dat ook niet kan vatten.
Speciaal voor jou : Ik ben tegen elke beperkende maatregel, ook deze vanuit religie.

Citaat:
Wij moeten dit en wij moeten dat, we moeten niets, behalve als samenleving voor onszelf gaan denken, in het belang van iedere burger en dit leidt tot beslissingen waarbij de "religieuze identiteit" niet steeds voorop kan staan en wie hiermee niet wil of kan leven geeft zichzelf een probleem! Dan kun je nog altijd in een islamitisch land gaan wonen, daar kan religieuze waanzin wel. Maar dan mis je wel uitstekende voorzieningen...
Volledig mee akkoord, we moeten voor onszelf denken.
Misschien kan de school een steentje bijdragen om haar leerlingen dit bij te brengen.
Ik denk dat er daarover zelfs iets staat in de vakoverschrijdende eindtermen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 13:05   #1020
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Globalmedia, is jou nieuwe sport niet minachting voor wie de noodzaak tot hoofddoek steeds en overal in vraag stelt?
Eigenlijk spreekt je houding boekdelen, minachting voor wie ook eigen identiteit en cultuur belangrijk vindt, dat het ondertussen onder allochtone jongeren steeds meer een nieuwe hippe sport wordt vrouwen lastig te vallen in o.a zwembaden moeten we lijdzaam over ons heen laten gaan, we vragen erom met dat badpak of bikini niet?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be