Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wat is de staat van uw dromen?
Groot Limburg 3 4,62%
Groot Brabant 4 6,15%
Groot Vlaanderen 7 10,77%
Groot Holland 3 4,62%
Groot Nederland 25 38,46%
Groot Belgie 6 9,23%
anders ,namelijk 17 26,15%
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 april 2009, 18:19   #1001
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Neen, dat doet alleen de doorsnee vlaming.

Daar horen ikzelf en System voor jullie hier allang niet meer bij.
maak er maar doorsnee-Belgiscisten van ipv Vlamingen.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 18:28   #1002
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
och toch toch. Zo'n boude uitspraak kunt u vast wel even onderbouwen.
Ik heb dat reeds uitgelegd op dit forum. Een voormalige CEO van Fortis heeft dit zeer duidelijk uit de doeken gedaan in De Morgen. We hebben daar zelfs nog een discussie over gehad u en ik. Ik ga deze discussie dus niet overdoen. Er was een Benelux-solidariteit mbt de Banken. Nederland heeft zich niet gehouden aan deze solidariteit.

Laatst gewijzigd door system : 2 april 2009 om 18:29.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 18:50   #1003
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
System geeft zelfs de Hollanders de schuld van een stuk kauwgom onder zijn schoen. Compleet gebrek aan zelfreflectie. En een kenmerk van een psychopaat; altijd iemand anders zijn schuld.
Tja, onderbouwt u nu eens wat u zo stelt in plaats van goedkope sloganeske taal te gebruiken. En dan zullen we zien wie gelijk heeft. Zo simpel is het. Ik kijk met belangstelling uit naar uw argumenten.

Laatst gewijzigd door system : 2 april 2009 om 18:51.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 20:16   #1004
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik heb dat reeds uitgelegd op dit forum.
Dat is uw standaard antwoord als u iets niet kunt onderbouwen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Een voormalige CEO van Fortis heeft dit zeer duidelijk uit de doeken gedaan in De Morgen.
zijn belang lijkt me evident.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
We hebben daar zelfs nog een discussie over gehad u en ik. Ik ga deze discussie dus niet overdoen. Er was een Benelux-solidariteit mbt de Banken. Nederland heeft zich niet gehouden aan deze solidariteit.
alstublieft, hier is wat leesvoer. Laten we wel wezen, het debacle is in eerste instantie het gevolg van een falende Fortis organisatie. Daarnaast hebben de overheden niet optimaal samengewerkt tijdens de reddingsoperatie. Ok, dat kan men poneren. Overigens, een bank van die omvang in een weekend redden vereist NOGAL wat daadkracht.

Maar zoals u even zeggen "de Nederlanders hebben ons belazerd" lijkt me nogal eenzijdig. Maar dat kunnen we verwachten.

http://www.nu.nl/economie/1889897/be...rtis-zaak.html

http://bizniz.blog.nl/bedrijfskunde/...huld-van-belgi

http://www.telegraaf.nl/dft/bedrijve...&tab=2,3,1,3,2

http://www.express.be/joker/nl/platd...taal/98029.htm
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 20:26   #1005
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Dat is uw standaard antwoord als u iets niet kunt onderbouwen



zijn belang lijkt me evident.



alstublieft, hier is wat leesvoer. Laten we wel wezen, het debacle is in eerste instantie het gevolg van een falende Fortis organisatie. Daarnaast hebben de overheden niet optimaal samengewerkt tijdens de reddingsoperatie. Ok, dat kan men poneren. Overigens, een bank van die omvang in een weekend redden vereist NOGAL wat daadkracht.

Maar zoals u even zeggen "de Nederlanders hebben ons belazerd" lijkt me nogal eenzijdig. Maar dat kunnen we verwachten.

http://www.nu.nl/economie/1889897/be...rtis-zaak.html

http://bizniz.blog.nl/bedrijfskunde/...huld-van-belgi

http://www.telegraaf.nl/dft/bedrijve...&tab=2,3,1,3,2

http://www.express.be/joker/nl/platd...taal/98029.htm
Moest ik Hollander of Nederlander zijn, zou ik ook zulke onzin en propaganda debiteren.

Laatst gewijzigd door system : 2 april 2009 om 20:26.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 20:28   #1006
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Moest ik Hollander of Nederlander zijn, zou ik ook zulke onzin en propaganda debiteren.
Wie leeft er in de bubbel? De Belg of de Nederlander?

Het antwoord lijkt me niet al te moeilijk te raden.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 20:35   #1007
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wie leeft er in de bubbel? De Belg of de Nederlander?

Het antwoord lijkt me niet al te moeilijk te raden.
Feit is dat Fortis had kunnen gered worden. Maar de Hollanders hadden een rancune tegen de Belgen omdat deze één van hun (symbool) banken hadden overgenomen. Vooral de president van de Nederlandse Bank, Nout Wellinck, was hierdoor erg gebelgd en zon op wraak. En met zijn lakei, in de persoon van Kabouter Wouter, heeft hij inderdaad ook wraak kunnen nemen en heeft hij de Belgen gepakt op een ogenblik dat ze financieel zwak stonden. Zo zijn de Nederlanders nu eenmaal.

Laatst gewijzigd door system : 2 april 2009 om 20:43.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 20:37   #1008
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Feit is dat Fortis had kunnen gered worden. Maar de Hollanders hadden een rancune tegen de Belgen omdat deze één van hun (symbool) banken hadden overgenomen. Vooral de president van de Nederlandse bank, Nout Wellinck, was hierdoor erg gebelgd en zon op wraak. En met zij lakij in de persoon van Kabouter Wouter, heeft hij inderdaad ook wraak kunnen nemen.
Als je het niet eens bent met de deal die de overheden hebben gemaakt, klaag dan bij je eigen overheid, en niet bij de onze.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 20:55   #1009
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Als je het niet eens bent met de deal die de overheden hebben gemaakt, klaag dan bij je eigen overheid, en niet bij de onze.
Ja ja, maar ondertussen zijn we wel gerold.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 22:10   #1010
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja ja, maar ondertussen zijn we wel gerold.
goedkope retoriek.

Fortis molt eerst ABNAMRO (wat een klotebedrijf was, maar wel een historisch)
Vervolgens molt Fortis zichzelf omdat ze eigenlijk te zwak en ongezond waren.

en dan is het volgens System de schuld van de Nederlandse overheid, omdat die niet ongelimiteerd met miljarden wil gaan gooien om het te redden.

Enige introspectie zou u goed doen.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 22:21   #1011
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
goedkope retoriek.

Fortis molt eerst ABNAMRO (wat een klotebedrijf was, maar wel een historisch)
Vervolgens molt Fortis zichzelf omdat ze eigenlijk te zwak en ongezond waren.

en dan is het volgens System de schuld van de Nederlandse overheid, omdat die niet ongelimiteerd met miljarden wil gaan gooien om het te redden.

Enige introspectie zou u goed doen.
Fortis was helemaal niet ongezond. Daar ligt het hem juist. Fortis heeft zich wat 'overeten' door die Nederlandse bank over te nemen op het slechte moment omdat juist die crisis toen losbrak. Anders zou er niets aan de hand zijn geweest. En in het raam van de solidariteit onder Benelux-landen had Nederland toen moeten bijspringen en coulant zijn. En dat hebben ze niet gedaan omdat ze nijdig waren dat de Belgen een Nederlandse bank overnamen. Nederlanders doen zich altijd tolerant voor. Vergeet het! Nederlanders zijn gewoon aasgieren in het zakendoen. Hollanders willen altijd het uiterste uit te kan. Daarom zijn Nederlanders ook niet erg geliefd.

Laatst gewijzigd door system : 2 april 2009 om 22:22.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 22:25   #1012
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

U vergeet even dat DNB bijna de overname van ABN had geblokkeerd omdat TOEN al bekend was dat Fortis mogelijk niet sterk genoeg was. Dat heeft men uiteindelijk niet gedaan, om de schijn van protectionisme te vermijden. Kom daar maar eens om in een land als Frankrijk!

Fortis heeft zich inderdaad overeten, en dat wisten ze maar al te goed. Men hoopte er mee weg te komen, maar door de crisis werd men hard met de neus op de anders verborgen feiten gedrukt. Uw beschuldigingen aan het adres van Dhr Bos zijn bijzonder onverdiend en ongefundeerd.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 22:35   #1013
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
U vergeet even dat DNB bijna de overname van ABN had geblokkeerd omdat TOEN al bekend was dat Fortis mogelijk niet sterk genoeg was. Dat heeft men uiteindelijk niet gedaan, om de schijn van protectionisme te vermijden. Kom daar maar eens om in een land als Frankrijk!

Fortis heeft zich inderdaad overeten, en dat wisten ze maar al te goed. Men hoopte er mee weg te komen, maar door de crisis werd men hard met de neus op de anders verborgen feiten gedrukt. Uw beschuldigingen aan het adres van Dhr Bos zijn bijzonder onverdiend en ongefundeerd.
Neen, dat wisten ze niet. Moesten ze het geweten hebben, ze hadden het niet gedaan. Ze hebben gewoon pech gehad. Gewoon het verkeerde moment. En toen ze dachten te kunnen rekenen op de Benelux-solidariteit, kregen ze een mes in de rug. D�*t was hun kapitale fout: hun naïeviteit. Een onvergeeflijke naïeviteit overigens. Laat daar geen twijfels over bestaan. Maar ze hadden het kunnen weten. Wie met Nederlanders zaken doet, moet steeds op zijn 'qui vive' zijn. Zeker weten! Het weze een les voor de toekomst.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 22:39   #1014
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Waarom kunt u gewoon niet toegeven dat dat niets te maken had met onschuldige naieve Belgen die door zogenaamde Ollanders een mes in de rug gestoken kregen, maar gewoon zoals altijd met hebzucht, macht en status?

Bovendien had de Fortis top nog een appeltje te schillen met de arrogante ABN top. Dit was een buitenkansje die ze maar al te graag aangrepen. Maar wél onverstandig.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 22:40   #1015
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Hier nog een uitsmijter voor u, voordat ik ga slapen:

goed toeven in België!

België heeft op twee na zwaarste fiscale druk ter wereld


België heeft de op twee na zwaarste fiscale druk ter wereld, na Frankrijk en China. Qatar, de Verenigde Arabische Emiraten en Hongkong hebben dan weer het meest belastingvriendelijke klimaat. Dat blijkt vandaag uit de jaarlijkse Tax Misery-index van het Amerikaanse zakentijdschrift Forbes.

De score die aan elk land wordt gegeven, wordt bepaald door de percentages van de belangrijkste belastingen bij elkaar op te tellen. Qatar, dat helemaal onderaan de lijst staat, heft alleen vennootschapsbelasting.

Acht van de tien landen met de hoogste fiscale druk zijn Europese landen. China voert de lijst van de Aziatische landen aan, nadat de werkgeversbijdragen en de loonlast er door de economische crisis gestegen zijn. (belga/mvdb)
02/04/09 17u56
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 22:44   #1016
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Hier nog een uitsmijter voor u, voordat ik ga slapen:

goed toeven in België!

België heeft op twee na zwaarste fiscale druk ter wereld


België heeft de op twee na zwaarste fiscale druk ter wereld, na Frankrijk en China. Qatar, de Verenigde Arabische Emiraten en Hongkong hebben dan weer het meest belastingvriendelijke klimaat. Dat blijkt vandaag uit de jaarlijkse Tax Misery-index van het Amerikaanse zakentijdschrift Forbes.

De score die aan elk land wordt gegeven, wordt bepaald door de percentages van de belangrijkste belastingen bij elkaar op te tellen. Qatar, dat helemaal onderaan de lijst staat, heft alleen vennootschapsbelasting.

Acht van de tien landen met de hoogste fiscale druk zijn Europese landen. China voert de lijst van de Aziatische landen aan, nadat de werkgeversbijdragen en de loonlast er door de economische crisis gestegen zijn. (belga/mvdb)
02/04/09 17u56
Wij hebben wel geen wachtlijsten. Wij hebben een betere sociale zekerheid dan bij u. En ik zou de Belgische lonen eens willen vergelijken met de Nederlandse. En de grootte van de huizen, en...en... En ja, dan moet men natuurlijk daar iets voor betalen. Maar ik betaal daar ook voor. Geen probleem.

Laatst gewijzigd door system : 2 april 2009 om 22:45.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 23:17   #1017
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

zoals u wilt:

Nederland 38.618 USD per persoon gemiddeld
België 35.712 USD per persoon gemiddeld

En dat bij een lagere belastingdruk........

vergelijkt u maar eens.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 23:27   #1018
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
zoals u wilt:

Nederland 38.618 USD per persoon gemiddeld
België 35.712 USD per persoon gemiddeld

En dat bij een lagere belastingdruk........

vergelijkt u maar eens.

Ik ontken dat niet. Ik zou het eens moet checken, maar goed. Daartegenover staan wel ontegensprekelijke voordelen.Wij betalen veel. Maar wij krijgen ook veel. Voor mijn part mocht het ook wat lager natuurlijk. Maar treuren doe ik er niet over.

Laatst gewijzigd door system : 2 april 2009 om 23:30.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 23:34   #1019
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik ontken dat niet. Ik zou het eens moet checken, maar goed. Daartegenover staan wel ontegensprekelijke voordelen.Wij betalen veel. Maar wij krijgen ook veel. Voor mijn part mocht het ook wat lager natuurlijk. Maar treuren doe ik er niet over.
Dat argument geeft mijn vader ook altijd voor zijn sociaal-democratische standpunten. Maar als je de staat betaalt zodat je dat later weer terug krijgt, dan is het alsof je bij een winkel een waardebon koopt van €15 voor de prijs van €20 (tja, ambtenaren moeten ook betaald worden, hè?), om dat vervolgens in diezelfde winkel uit te geven.

Laat iedereen zijn eigen potje gaar koken zeg ik dan.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 23:38   #1020
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Dat is uw standaard antwoord als u iets niet kunt onderbouwen
Niettegenstaande uw ogenschijnlijke kwade trouw, zal ik het dan maar nog eens zeggen:


Citaat:
'Fortisbaas De boeck haalt scherp uit naar Nederland.
In een inteview met De Morgen laakt Karel De Boeck, CEO van Fortis holding, de houding van de Nederlandse beleidsmakers bij de redding en ontmanteling van Fortis . “De Nederlanders hebben hun rol niet gespeeld. Ze hebben gefaald in het geven van hulp aan een bank aan nood", zegt De Boek. De ontmanteling van de vroegere bank-verzekeringsgroep was volgens De Boeck te vermijden als de Benelux-landen hun steun van in het begin hadden gegroepeerd. Maar volgens De Boeck speelden bij Nout Wellink, voorzitter van de Nederlandse Centrale Bank, revanche-gevoelens mee, omdat Fortis eerder het Nederlandse kroonjuweel ABN/Amro had overgenomen. Ook minister van Financiën Wouter Bos trok volgens de CEO de Nederlandse kaart'.

Laatst gewijzigd door system : 2 april 2009 om 23:41.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be