Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 december 2009, 00:08   #1001
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
ja, de desbetreffende quote van Darwin heb ik al gepubliceerd.
ja dat deed je
Citaat:
En de verwijzing naar waar hij het wel over een metafoor had ook.
Het is me totaal onduidelijk waar je dat deed of over welke ander stuk als metafoor gebruikt het hier zou gaan.




Citaat:
Sorry, maar we hebben het hier wel degelijk over de essentie van de zaak, niet over wat randdetails.
Klopt ... 't gaat inderdaad over de essentie en niet over details
Dus vraag ik me nogmaals af waarom je blijft hameren op gebruikte termen en begrippen.


Citaat:
Als we jou moeten volgen wordt de hele evolutie-hypothese gereduceerd tot: "alles evolueert, nu eens zo, en dan weer zus". Zoals de weervoorspeller die komt zeggen " 't kan vriezen, 't kan dooien, we zien morgen wel".
Zo kan je dat figuurlijk stellen.... want méér haal ik echt niet uit de basis van die evolutietheorie.
Het is pas nadat men informatie en kennis uit andere vakgebieden er naast plaatst dat er misschien ooit een lijn in trekken al vallen.

Haal jij er dan wel wat meer uit ?
Want dan mag je me dat steeds eens vertellen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 00:08   #1002
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
leugens
Zelfkritiek is jou vreemd, zo blijkt.
Je moet wel de juiste link geven hé.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door http://www.answersingenesis.org/creation/v16/i2/flatearth.asp
In 1834, the anti-Christian Letronne falsely claimed that most of the Church Fathers, including Augustine, Ambrose and Basil, held to a flat Earth. His work has been repeatedly cited as ‘reputable’ ever since.

In the late nineteenth century, the writings of John William Draper and Andrew Dickson White were responsible for promoting the myth that the church taught a flat Earth. Both had Christian backgrounds, but rejected these early in life.

Englishman Draper convinced himself that with the downfall of the Roman Empire the ‘affairs of men fell into the hands of ignorant and infuriated ecclesiastics, parasites, eunuchs and slaves’ — these were the ‘Dark Ages’. Draper’s work, History of the Conflict between Religion and Science (1874), was directed particularly against the Roman Church, and was a best seller.

Meanwhile White (who founded Cornell University as the first explicitly secular university in the United States), published the two-volume scholarly work History of the Warfare of Science with Theology in Christendom, in 1896.

Both men incorrectly portrayed a continuing battle through the Christian era between the defenders of ignorance and the enlightened rationalists. In fact, not only did the church not promote the flat Earth, it is clear from such passages as Isaiah 40:22 that the Bible implies it is spherical. (Non-literal figures of speech such as the ‘four corners of the Earth’ are still used today.)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 00:09   #1003
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Ik acht toch de kans redelijk groot dat Darwin met zijn observaties tamelijk dicht bij waarheden kwam.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 00:20   #1004
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Inderdaad, omdat "survival of the fittest" volgens Darwin een duidelijkere uitdrukking was dan 'natural selection'.
En in de vorige reacties heb ik al duidelijk gemaakt dat ik niet degene ben die er nood aan heeft het boekje van Darwin nog eens te lezen

Nu mag ik wel diegene zijn die het boek nooit integraal gelezen heeft en daar ook voor uitkom en jij misschien diegene die het boek wel gelezen heeft maar als er één ding duidelijk is uit de eerdere reacties dat je het geopperde mechanisme niet eens kende ( of er een loopje mee wou nemen )



Citaat:
Je blijft me verbazen. Eerst zeg je zelf:

en dan beweer je dat Darwin het allemaal bij het juiste eind had?
Da's geen tegenspraak
Want dan zou je net zogoed kunnen stellen dat Newton het 'mis' had.



Inderdaad, je blijft me verbazen. Als er nu eens iemand een moderne versie zou maken van de hypothese rekening houdend met de recente inzichten in genetica, dissipatieve systemen, populatie-dynamica, etc, [/quote]
Dat zou alvast geen slecht idee zijn...maar er zijn genoeg boeken te vinden die een synthese geven van waar men nu staat

Citaat:
dan zouden juliie niet voortdurend in spreidstand moeten staan tussen volhouden dat Darwin absoluut gelijk had en het voortdurende gerelativeer dat je dat allemaal vooral niet letterlijk moogt interpreteren, en we d'r vandaag toch wel een andere kijk op hebben enzoverder. Waarom denk je eigenlijk dat er zoiets als neo-darwinisme bestaat?
Je hebt nog steeds niet door hoe wetenschap werkt.

Darwin is niet meer of minder 'mis' dan Newton dat is.
De essentie blijft.
We hebben alleen misschien een ander (ruimer) zicht wat natuurlijke selectie betreft.

Laatst gewijzigd door praha : 11 december 2009 om 00:21.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 06:15   #1005
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Feit is dan een of ander exemplaar van de "Homo Atheisticus" hier in deze draad zonder redenen het geloof weer eens wou belachelijk maken door te verwijzen naar een of ander sprookje over een platte aarde die op pilaren rust enzoverder, dat zogezegd door de Darwin-sceptici zou geloofd worden.
En dat Bertie hier heel terecht heeft op gereageerd met het bewijs dat dit een hoax is van een paar atheïsten.
En dat Ribke daar weer eens de aandacht van wou afleiden met een illustratie die in deze draad volledig irrelevant is, en alleen een toonbeeld is van zijn bekrompen haatdragendheid tegen het geloof.



Toch wel, en dat is dat atheïsten tot elk soort leugen in staat zijn om het geloof belachelijk te maken. Maar goed, atheïsten zijn dan ook niet gebonden door de tien geboden, nietwaar?
Ik heb gemeend medelijden met jou. Vast zitten in de gevangenis van je eigen waanideeën. Beperk jezelf, leef zoals een sukkelaar, op het einde ben je geen moer beter dan die 'domme atheïsten' (op de brandstapel met hen!). De dood verenigt allen. Veel geluk met uw paradijs dat enkel bestaat in sprookjes. De kinderlijkheid van die gedachte is even bewonderenswaardig als ze verwerpelijk is.

Grote woorden voor zo'n klein kind van God. Ik begrijp dat je het niet begrijpt, naïviteit is van alle tijden.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 11 december 2009 om 06:16.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 20:49   #1006
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Feit is dan een of ander exemplaar van de "Homo Atheisticus" hier in deze draad zonder redenen het geloof weer eens wou belachelijk maken door te verwijzen naar een of ander sprookje over een platte aarde die op pilaren rust enzoverder, dat zogezegd door de Darwin-sceptici zou geloofd worden.
En dat Bertie hier heel terecht heeft op gereageerd met het bewijs dat dit een hoax is van een paar atheïsten.
En dat Ribke daar weer eens de aandacht van wou afleiden met een illustratie die in deze draad volledig irrelevant is, en alleen een toonbeeld is van zijn bekrompen haatdragendheid tegen het geloof.



Toch wel, en dat is dat atheïsten tot elk soort leugen in staat zijn om het geloof belachelijk te maken. Maar goed, atheïsten zijn dan ook niet gebonden door de tien geboden, nietwaar?
Gelovigen hebben niemand nodig om zich belachelijk te maken, ze doen dat zelf heel goed.
En nee, ik heb geen haat tegen geloof, zelfs niet tegen gelovigen. Alleen maar serieuze bedenkingen betreffende de onverdraagzaamheid en fanatisme van sommigen.
Van haat heeft alleen de hater last.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor

Laatst gewijzigd door rikbe : 11 december 2009 om 20:49.
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 21:33   #1007
Bertie
Parlementslid
 
Bertie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 1.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
En nee, ik heb geen haat tegen geloof, zelfs niet tegen gelovigen.
Maar wel tegen God want God is oneerlijk/streng/jaloers/bla bla bla...

Atheisten zijn echt "speciallekes". Ze haten iemand die volgens hun toch niet bestaat! Go figure
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 23:22   #1008
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Maar wel tegen God want God is oneerlijk/streng/jaloers/bla bla bla...

Atheisten zijn echt "speciallekes". Ze haten iemand die volgens hun toch niet bestaat! Go figure
Waar haal je dat? Ik haat god echt niet hoor, zoals je zelf zegt, hij bestaat niet eens. Er is maar 1 ding dat ik echt haat aan religie. En dat is het feit dat ik in een wereld moet wonen waar je respect moet hebben voor een waanidee.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 01:55   #1009
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Maar wel tegen God want God is oneerlijk/streng/jaloers/bla bla bla...

Atheisten zijn echt "speciallekes". Ze haten iemand die volgens hun toch niet bestaat! Go figure
Hoe kan ik iets haten dat niet bestaat. Dat is een contractio in terminis.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 01:58   #1010
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Leven en laten leven, graag.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 02:04   #1011
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Waar haal je dat? Ik haat god echt niet hoor, zoals je zelf zegt, hij bestaat niet eens. Er is maar 1 ding dat ik echt haat aan religie. En dat is het feit dat ik in een wereld moet wonen waar je respect moet hebben voor een waanidee.
Ik vermoed projectie: zijn eigen gevoelens (haat) aan iemand anders toeschrijven.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 02:05   #1012
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Leven en laten leven, graag.
Hoe doe je dat met God?
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 02:07   #1013
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Hoe doe je dat met God?
Denk ik nooit aan; ik bedoelde alleen Zijn supporters.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 02:10   #1014
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Denk ik nooit aan; ik bedoelde alleen Zijn supporters.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 04:57   #1015
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Maar wel tegen God want God is oneerlijk/streng/jaloers/bla bla bla...

Atheisten zijn echt "speciallekes". Ze haten iemand die volgens hun toch niet bestaat! Go figure
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wikipedia
Van elke honderd personen zal de ziekte zich bij gemiddeld één ontwikkelen.
bron (een heel simpele):http://nl.wikipedia.org/wiki/Schizofrenie

Geen nood, t'is een veel voorkomende ziekte.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wikipedia
De gespletenheid bij schizofrenie uit zich niet, zoals vaak wordt gedacht, in een meervoudige persoonlijkheid, maar in een beeld waarbij de samenhang in het denken, tussen waarneming en gedachten en tussen emoties en gedachten in ernstige mate is afgenomen, althans voor anderen minder goed invoelbaar is.
Treffend, hé?
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 12 december 2009 om 05:12.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 05:01   #1016
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Inderdaad, omdat "survival of the fittest" volgens Darwin een duidelijkere uitdrukking was dan 'natural selection'.
En in de vorige reacties heb ik al duidelijk gemaakt dat ik niet degene ben die er nood aan heeft het boekje van Darwin nog eens te lezen



Je blijft me verbazen. Eerst zeg je zelf:

en dan beweer je dat Darwin het allemaal bij het juiste eind had?


Inderdaad, je blijft me verbazen. Als er nu eens iemand een moderne versie zou maken van de hypothese rekening houdend met de recente inzichten in genetica, dissipatieve systemen, populatie-dynamica, etc, dan zouden juliie niet voortdurend in spreidstand moeten staan tussen volhouden dat Darwin absoluut gelijk had en het voortdurende gerelativeer dat je dat allemaal vooral niet letterlijk moogt interpreteren, en we d'r vandaag toch wel een andere kijk op hebben enzoverder. Waarom denk je eigenlijk dat er zoiets als neo-darwinisme bestaat?
Blablablablabla (je vorige post kort samengevat).
Rond de pot draaien geeft je nog altijd niet het recht om geteste bevindingen te weerleggen. Hoe graag je dat ook zou hebben, de waarheid is de waarheid. Leer ermee leven.

PS: Wat weet jij over de inzichten in de genetica als je niet eens de basisprincipes begrijpt? En als jij beweert dat je het wel weet: verklaar; wat is het basisprincipe van de genetica, die terugslaat op de moleculaire structuur van het erfelijk materiaal?

Iemand met jouw goddelijk intellect en inzicht moet dit toch kunnen weerleggen, of toch ten minste kunnen uitleggen. Ik betwijfel dit ten zeerste. Prove me wrong.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 12 december 2009 om 05:10.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 10:07   #1017
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
bron (een heel simpele):http://nl.wikipedia.org/wiki/Schizofrenie

Geen nood, t'is een veel voorkomende ziekte.



Treffend, hé?
Erg treffend, het is een extra topic waard
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 13:05   #1018
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Maar wel tegen God want God is oneerlijk/streng/jaloers/bla bla bla...

Atheisten zijn echt "speciallekes". Ze haten iemand die volgens hun toch niet bestaat! Go figure
Bertie, ik haat God niet. Hij bestaat niet en heeft dus niets gedaan van al wat de gelovigen hem toedichten.
Ik heb zelfs niks tegen gelovigen. Ik vind ze verbazingwekkend, in dezelfde mate als ik een vogelbekdier verbazingwekkend vind. Maar zolang ze mij met rust laten moeten ze het recht hebben hun ding te doen.

Waar ik mij wel aan erger, en waar ik wel virulent tegen ben, is wanneer gelovigen mij hun ding willen opleggen omwille van de wil van hun God.

Ze zijn schadelijk wanneer ze euthanasie willen verbieden omdat "de dood aan god toebehoort".
Ze moeten weerstaan worden wanneer ze hun creationistische onzin aan de scholen willen opdringen.
Er moet paal en perk aan hun onzin worden gemaakt wanneer ze het homohuwelijk en de homo-adoptie willen tegenhouden "omdat God Adam en Eva creëerde".

Helemaal schadelijk zijn gelovigen die vaccinaties als zondig beschouwen, of gebedsgenezers en handopleggers die hun klanten een reguliere behandeling ontzeggen.

Laatst gewijzigd door driewerf : 12 december 2009 om 13:05.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 13:09   #1019
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Leven en laten leven, graag.
Zolang ze ons hun ding niet opdringen. En daar zit het pijnpunt. Rond zoveel thema's willen ze ons hun regels opdringen: rond homohuwelijk, rond euthanasie en abortus, rond halla-eten op school etc etc.

Helemaal schadelijk zijn de gebedsgenezers en de handopleggers. Voor dat slag mag het zwaarste kaliber worden bovengehaald.

Laatst gewijzigd door driewerf : 12 december 2009 om 13:09.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 13:17   #1020
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Zolang ze ons hun ding niet opdringen. En daar zit het pijnpunt. Rond zoveel thema's willen ze ons hun regels opdringen: rond homohuwelijk, rond euthanasie en abortus, rond halla-eten op school etc etc.

Helemaal schadelijk zijn de gebedsgenezers en de handopleggers. Voor dat slag mag het zwaarste kaliber worden bovengehaald.
En vergeet niet: waarheden verdraaien en vervalsen met leugens. En die leugens onderwijzen aan de jongsten.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be