Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 november 2019, 15:59   #1001
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik hou het bij het hoerenlopers gezegde ...you can take the girl out of the bar but you can't take the bar out of the girl.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 16:02   #1002
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Dat zie je verkeerd mijn beste.

Antwerpen is een wereldstad en al de rest is parking.
Ik blijf wel op de parking.
Je staat er 2 uur in de file alleen al om er omheen te rijden.
In de stad zelf mag je alleen nog met een gehandikapten wagentje rijden en dat wordt dan nog steevast gepikt als je het ergens 5 min laat staan ....
Je hebt er "wel" altijd een vacantie gevoel, je voelt je in Marrakech "Borgerrokko" ligt nooit ver af en je komt er af en toe een Belg tegen die Nederlands praat.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 16:05   #1003
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik hou het bij het hoerenlopers gezegde ...you can take the girl out of the bar but you can't take the bar out of the girl.

Ik merk het. Uit uw commentaren besluit ik dat dat jij ook slimmer bent dan dat je er uit ziet. Welke anti-rimpel crème gebruik je?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 16:06   #1004
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Eigenlijk heb je hier nog niet anders gedaan dan Brussel vol te kakken
Maar je bevestigt daarmee wat ik schreef.

Echter is het spijtig voor U dat het in Antwerpen er eigenlijk in geen enkel opzicht beter aan toegaat.
Mijn kritiek ("kakken" laat ik aan u over) op Brussel verschilt geen haar van de irritatie die veel andere Vlamingen ervaren wanneer ze zich in Brussel bevinden. Het is zogezegd "onze" hoofdstad maar in feite wordt het door de Vlamingen ervaren als een verfranste of verwaalste stad. Wij voelen er ons niet echt thuis. Het ligt midden in Vlaanderen en wanneer je ergens iemand in vlekkeloos Nederlands aanspreekt is de kans vrij groot dat je ofwel een antwoord krijgt in een soort krom en moeilijk verstaanbaar gewauwel dat voor "Nederlands" zou moeten doorgaan, ofwel een antwoord in het Frans ofwel in het ergste geval een gesnauwd "comprends pas". Wanneer je jezelf er rekenschap van geeft dat Vlaanderen als de economisch veruit belangrijkste deelstaat en verantwoordelijk is van zowat 65% van het Belgisch BNP, 85% van de Belgische export en bovendien via de transfers financieel zwaar afdraagt aan die zeer zelf-ingenomen "francofonie", dan hoef je niet verbaasd te zijn dat onze sympathie voor die Beulemansstad op een laag pitje staat. Kom nu weer niet aandraven met jouw verhaal dat je "altijd en overal Nederlands spreekt in Brussel" want dat is al te gemakkelijk. Ik ken ook handelszaken in Brussel waar ik ongestoord in het Nederlands terecht kan. Maar ik ken er nog veel meer waar dit hoegenaamd niet zo is.

Wees dan ook niet verwonderd dat we met Brussel niet hoog oplopen.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 16:11   #1005
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Ik blijf wel op de parking.
Je staat er 2 uur in de file alleen al om er omheen te rijden.
In de stad zelf mag je alleen nog met een gehandikapten wagentje rijden en dat wordt dan nog steevast gepikt als je het ergens 5 min laat staan ....
Je hebt er "wel" altijd een vacantie gevoel, je voelt je in Marrakech "Borgerrokko" ligt nooit ver af en je komt er af en toe een Belg tegen die Nederlands praat.
Een Belg die Nederlands praat? Niet overdrijven he vent.
Misschien wel in Brussel maar in Antwerpen?
In Antwerpen kom je zelfs nooit een Belg tegen.
Antwerpen is een internationale stad.
Je vindt er vlugger de weg als je het in het Zoeloes vraagt!
Die mannen lopen et nog rond sinds het einde van de wereldtentoonstelling van 58.

Laatst gewijzigd door werkman : 18 november 2019 om 16:20.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 16:15   #1006
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Mijn kritiek ("kakken" laat ik aan u over) op Brussel verschilt geen haar van de irritatie die veel andere Vlamingen ervaren wanneer ze zich in Brussel bevinden. Het is zogezegd "onze" hoofdstad maar in feite wordt het door de Vlamingen ervaren als een verfranste of verwaalste stad. Wij voelen er ons niet echt thuis. Het ligt midden in Vlaanderen en wanneer je ergens iemand in vlekkeloos Nederlands aanspreekt is de kans vrij groot dat je ofwel een antwoord krijgt in een soort krom en moeilijk verstaanbaar gewauwel dat voor "Nederlands" zou moeten doorgaan, ofwel een antwoord in het Frans ofwel in het ergste geval een gesnauwd "comprends pas". Wanneer je jezelf er rekenschap van geeft dat Vlaanderen als de economisch veruit belangrijkste deelstaat en verantwoordelijk is van zowat 65% van het Belgisch BNP, 85% van de Belgische export en bovendien via de transfers financieel zwaar afdraagt aan die zeer zelf-ingenomen "francofonie", dan hoef je niet verbaasd te zijn dat onze sympathie voor die Beulemansstad op een laag pitje staat. Kom nu weer niet aandraven met jouw verhaal dat je "altijd en overal Nederlands spreekt in Brussel" want dat is al te gemakkelijk. Ik ken ook handelszaken in Brussel waar ik ongestoord in het Nederlands terecht kan. Maar ik ken er nog veel meer waar dit hoegenaamd niet zo is.

Wees dan ook niet verwonderd dat we met Brussel niet hoog oplopen.
Vooreerst wie is we ? Gebruik met dat soort stellingen gewoon de Ik vorm dat klinkt geloofwaardiger.

Maar goed ;

Denk jij dat een inwoner uit Bastenaken hoog oploopt met Brussel ?

Denk jij dat een inwoner uit de Polders hoog oploopt met Antwerpen ?

Denk jij dat een inwoner uit Aix en Provence hoog oploopt met Parijs ?

Of dat een Redneck uit Texas hoog oploopt met Washington ?

Of een inwoner uit Barcelona hoog oploopt met Madrid ?

Of een inwoner van Glasgow hoog oploopt met Londen ?

Begin je het absurde en het belachelijke van uw schrijven al een beetje in te zien ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 november 2019 om 16:39.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 16:25   #1007
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vooreerst wie is we ? Gebruik met dat soort stellingen gewoon de Ik vorm dat klinkt geloofwaardiger.

Maar goed ;

Denk jij dat een inwoner uit de Polders hoog oploopt met Antwerpen ?

Denk jij dat een inwoner uit Aix en Provence hoog oploopt met Parijs ?

Of dat een Redneck uit Texas hoog oploopt met Washington ?

Of een inwoner uit Barcelona hoog oploopt met Madrid ?

Of een inwoner van Glasgow hoog oploopt met Londen ?

Begin je het absurde en het belachelijke van uw schrijven al een beetje in te zien ?
Uw argumentaties doen mij sterk denken aan een bewijs uit het ongerijmde.
Ze raken wal noch kant. Probeer nog eens.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 16:31   #1008
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vooreerst wie is we ? Gebruik met dat soort stellingen gewoon de Ik vorm dat klinkt geloofwaardiger.

Maar goed ;

Denk jij dat een inwoner uit de Polders hoog oploopt met Antwerpen ?

Denk jij dat een inwoner uit Aix en Provence hoog oploopt met Parijs ?

Of dat een Redneck uit Texas hoog oploopt met Washington ?

Of een inwoner uit Barcelona hoog oploopt met Madrid ?

Of een inwoner van Glasgow hoog oploopt met Londen ?

Begin je het absurde en het belachelijke van uw schrijven al een beetje in te zien ?

Gelijk kan je hebben. Maar onze politiekers gebruiken altijd we en nooit ik.
En als het belangrijke zaken betreft zullen de zeggen : "De meerderheid denkt er zo over. Denken doen ze zelf nooit. Te moeilijk waarschijnlijk!
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 16:32   #1009
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Uw argumentaties doen mij sterk denken aan een bewijs uit het ongerijmde.
Ze raken wal noch kant. Probeer nog eens.


Probeer gij nu eens meer dan 1 zinnetje te schrijven.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 november 2019 om 16:39.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 16:40   #1010
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vooreerst wie is we ? Gebruik met dat soort stellingen gewoon de Ik vorm dat klinkt geloofwaardiger.

Maar goed ;

Denk jij dat een inwoner uit de Polders hoog oploopt met Antwerpen ?

Denk jij dat een inwoner uit Aix en Provence hoog oploopt met Parijs ?

Of dat een Redneck uit Texas hoog oploopt met Washington ?

Of een inwoner uit Barcelona hoog oploopt met Madrid ?

Of een inwoner van Glasgow hoog oploopt met Londen ?

Begin je het absurde en het belachelijke van uw schrijven al een beetje in te zien ?
Uw vergelijkingen houden geen steek. Het hyper-dwaze van een staatje zoals la Belgique is dat je als Vlaming in de hoofdstad voor meer dan 90% botst op een andere formele taal dan die van de belangrijkste deelstaat. Voor al de voorbeelden die u opsomt is de formele taal van de bezoeker dezelfde als die in de bezochte stad.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 16:46   #1011
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Uw vergelijkingen houden geen steek. Het hyper-dwaze van een staatje zoals la Belgique is dat je als Vlaming in de hoofdstad voor meer dan 90% botst op een andere formele taal dan die van de belangrijkste deelstaat. Voor al de voorbeelden die u opsomt is de formele taal van de bezoeker dezelfde als die in de bezochte stad.
Denk jij dat een inwoner van Bastenaken hoog oploopt met Brussel terwijl men daar wel voor 90 % zijn taal spreekt ?
Uw afkeer van Brussel heeft weinig vandoen met de taal die de meeste bewoners daar spreken of anders zou uw afkeer van de Ardennen minstens even groot moeten zijn.
Ik heb daar al bij al weinig last van als ik in Brussel naar een tentoonstelling museum of concert ga.
Maar dat neemt niet weg dat ik zeker niet altijd akkoord ga met het taalgebruik in Brussel en dat ik weet als geen ander dat er dikwijls een loopje wordt genomen met de taalwetgeving.
Echter blijf ik erbij dat de schuld ook voor een groot deel bij de Vlamingen zelf ligt.
Echter denk ik niet dat de meeste mensen die een afkeer hebben van Brussel dit hebben omwille van het taalgebruik. Er zijn evenveel Walen die een afkeer hebben van Brussel als Vlamingen. Er komen ook niet meer Walen naar Brussel dan Vlamingen.

En in de meeste landen hebben de mensen een afkeer van hun hoofdstad gewoon opdat het daar is dat men hun de regels oplegt. Mensen hebben van nature uit een afkeer voor plaatsen vanwaar hun de regels worden opgelegd.

Maar U heeft gelijk dat België op dat vlak een unicum is.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 november 2019 om 16:52.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 16:59   #1012
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Denk jij dat een inwoner van Bastenaken hoog oploopt met Brussel terwijl men daar wel voor 90 % zijn taal spreekt ?
Uw afkeer van Brussel heeft weinig vandoen met de taal die de meeste bewoners daar spreken of anders zou uw afkeer van de Ardennen minstens even groot moeten zijn.
Ik heb daar al bij al weinig last van als ik in Brussel naar een tentoonstelling museum of concert ga.
Maar dat neemt niet weg dat ik zeker niet altijd akkoord ga met het taalgebruik in Brussel en dat ik weet als geen ander dat er dikwijls een loopje wordt genomen met de taalwetgeving.
Echter blijf ik erbij dat de schuld ook voor een groot deel bij de Vlamingen zelf ligt.
Echter denk ik niet dat de meeste mensen die een afkeer hebben van Brussel dit hebben omwille van het taalgebruik. Er zijn evenveel Walen die een afkeer hebben van Brussel als Vlamingen. Er komen ook niet meer Walen naar Brussel dan Vlamingen.

En in de meeste landen hebben de mensen een afkeer van hun hoofdstad gewoon opdat het daar is dat men hun de regels oplegt. Mensen hebben van nature uit een afkeer voor plaatsen vanwaar hun de regels worden opgelegd.

Maar U heeft gelijk dat België op dat vlak een unicum is.
Het verschil is dat Brussel formeel een tweetalig statuut heeft. Wallonië niet. Als ik Wallonië bezoek ben ik mij van dat verschil bewust en pas ik mij dan ook vlot aan door zo behoorlijk mogelijk Frans te spreken.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 17:12   #1013
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vooreerst wie is we ? Gebruik met dat soort stellingen gewoon de Ik vorm dat klinkt geloofwaardiger.

Maar goed ;

Denk jij dat een inwoner uit Bastenaken hoog oploopt met Brussel ?

Denk jij dat een inwoner uit de Polders hoog oploopt met Antwerpen ?

Denk jij dat een inwoner uit Aix en Provence hoog oploopt met Parijs ?

Of dat een Redneck uit Texas hoog oploopt met Washington ?

Of een inwoner uit Barcelona hoog oploopt met Madrid ?

Of een inwoner van Glasgow hoog oploopt met Londen ?

Begin je het absurde en het belachelijke van uw schrijven al een beetje in te zien ?

Wanneer ga je zelf eens 'het naast de kwestie' van jouw antwoorden inzien en daarbij nog denken dat je het licht hebt uitgevonden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 17:15   #1014
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Denk jij dat een inwoner van Bastenaken hoog oploopt met Brussel terwijl men daar wel voor 90 % zijn taal spreekt ?
Uw afkeer van Brussel heeft weinig vandoen met de taal die de meeste bewoners daar spreken of anders zou uw afkeer van de Ardennen minstens even groot moeten zijn.
Ik heb daar al bij al weinig last van als ik in Brussel naar een tentoonstelling museum of concert ga.
Maar dat neemt niet weg dat ik zeker niet altijd akkoord ga met het taalgebruik in Brussel en dat ik weet als geen ander dat er dikwijls een loopje wordt genomen met de taalwetgeving.
Echter blijf ik erbij dat de schuld ook voor een groot deel bij de Vlamingen zelf ligt.
Echter denk ik niet dat de meeste mensen die een afkeer hebben van Brussel dit hebben omwille van het taalgebruik. Er zijn evenveel Walen die een afkeer hebben van Brussel als Vlamingen. Er komen ook niet meer Walen naar Brussel dan Vlamingen.

En in de meeste landen hebben de mensen een afkeer van hun hoofdstad gewoon opdat het daar is dat men hun de regels oplegt. Mensen hebben van nature uit een afkeer voor plaatsen vanwaar hun de regels worden opgelegd.

Maar U heeft gelijk dat België op dat vlak een unicum is.
En onze afkeer heeft wel alles te maken met de francofone arrogantie en het francofoon racisme tegenover alles wat Vlaams is...

Wil dat nu zeggen dat indien Brussel gewoon Brussel was gebleven en niet dat francofoon nest, of we dan meer van Brussel zouden gehouden hebben is een ander verhaal; maar gezien hoe de toestand nu is zullen we dat natuurlijk nooit weten...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 17:17   #1015
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het verschil is dat Brussel formeel een tweetalig statuut heeft. Wallonië niet. Als ik Wallonië bezoek ben ik mij van dat verschil bewust en pas ik mij dan ook vlot aan door zo behoorlijk mogelijk Frans te spreken.
Het tweetalig statuut van Brussel is louter een institutionele regel en is als dusdanig helemaal niet van toepassing op de privé-betrekkingen in de stad. Daar bestaat er trouwens zelfs geen verplichting om een van beide talen te praten (los van misschien een paar uitzonderingen).

Dat een aantal Vlamingen daar allerlei fantasieën aan verbinden, is niet de verantwoordelijkheid van de Brusselaars zelf hé.

Dat de instellingen tweetalig dienen te zijn, en dat de Vlamingen het recht hebben om in hun eigen taal gediend te worden, dat is daarentegen wel een evidentie, dat enkel door de meest rabiate Franskiljons tegengesproken wordt.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 17:22   #1016
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
... En in de meeste landen hebben de mensen een afkeer van hun hoofdstad gewoon opdat het daar is dat men hun de regels oplegt. Mensen hebben van nature uit een afkeer voor plaatsen vanwaar hun de regels worden opgelegd. ...
Als ik zo de kranten lees uit diverse Europese landen, bemerk ik eveneens dat de afkeer voor 'Brussel' sterk groeiende is. De factor regelneverij komt inderdaad sterk naar voor.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 17:34   #1017
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het verschil is dat Brussel formeel een tweetalig statuut heeft. Wallonië niet. Als ik Wallonië bezoek ben ik mij van dat verschil bewust en pas ik mij dan ook vlot aan door zo behoorlijk mogelijk Frans te spreken.
Quercus, jij weet toch even goed als iedereen dat het tweetalig statuut van Brussel enkel gaat over de communicatie tussen burger en overheid ?
Als om bij jouw voorbeeld te blijven Brussel bezoekt heb je recht op nederlandstalige of franstalige communicatie als je bv naar de dienst toerisme stapt om info te vragen. (= een overheidsdienst)
Maar verder praat iedereen in Brussel wat hij wil, los van enig statuut.
Jouw taalhoffelijkheid mag dan nog een zeer goed voorbeeld zijn van hoe het idealiter zou verlopen op algemene schaal, maar je kunt daar geen regels uit puren noch rechten uit verkrijgen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 17:37   #1018
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En onze afkeer heeft wel alles te maken met de francofone arrogantie en het francofoon racisme tegenover alles wat Vlaams is...

Wil dat nu zeggen dat indien Brussel gewoon Brussel was gebleven en niet dat francofoon nest, of we dan meer van Brussel zouden gehouden hebben is een ander verhaal; maar gezien hoe de toestand nu is zullen we dat natuurlijk nooit weten...
Oei... francofoon racisme... waarom doen jullie Walen dat eigenlijk ?
Waarom beter je je leven niet ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 18:18   #1019
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het tweetalig statuut van Brussel is louter een institutionele regel en is als dusdanig helemaal niet van toepassing op de privé-betrekkingen in de stad. Daar bestaat er trouwens zelfs geen verplichting om een van beide talen te praten (los van misschien een paar uitzonderingen).

Dat een aantal Vlamingen daar allerlei fantasieën aan verbinden, is niet de verantwoordelijkheid van de Brusselaars zelf hé.

Dat de instellingen tweetalig dienen te zijn, en dat de Vlamingen het recht hebben om in hun eigen taal gediend te worden, dat is daarentegen wel een evidentie, dat enkel door de meest rabiate Franskiljons tegengesproken wordt.
Enkel door de meest rabiate Franskiljons of door de werkelijkheid waar de franstalige politici er geen werk van maken om de Vlamingen in hun taal te bedienen, waar ze nogthans wel recht op hebben...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 18:23   #1020
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hou jij op te kakken op Brussel dan zal ik ophouden te kakken op Antwerpen.
In Brussel kakken ze niet. Daar zorgen Manneke en Jeanneke Pis wel voor.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be