![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1001 | ||
Minister
|
![]() [quote]
Citaat:
Maar je kunt gelijk hebben want ben niet zeker. Citaat:
Dat is trouwens dagelijkse kost voor hun! Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 15 augustus 2008 om 18:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1002 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
jij kent totaal de theorie van het gewoonterecht niet. Maar ik heb geen zin om je die uit te leggen. U kraamt hier klinkklare onzin uit. Ongelooflijk. jantje: Daarbij moet jij een aangetekend schrijven NOOIT ontvangen hebben om rechtsgeldig te zijn. Het bewijs dat het is verstuurd is voldoende en de inhoud valt onder het briefgeheim. *knip* Gelieve niet persoonlijk te worden. Laatst gewijzigd door Starfire : 16 augustus 2008 om 09:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1003 |
Partijlid
|
![]() 3 dagen na verzending van de brief...
Een lachertje, de post haalt die snelheid nooit... Belgie is een véél te groot en uitgestrekt land om post zo snel ter plaatse te brengen, zéker na de posthervormingen (= minder personeel+ meer werk...) ps, sarcastisch bedoelde post hé |
![]() |
![]() |
![]() |
#1004 |
Banneling
|
![]() Ombudsdienst:
Naar wij vernomen hebben, blijkt het de afspraak te zijn dat langdurig werkzoekenden moeten ingaan op de eerste uitnodiging van VDAB. Het is pas daarna, bij het voorleggen van een attest waaruit minstens 33 % arbeidsongeschiktheid blijkt, dat begeleiding kan geweigerd worden. Concreet betekent dit dat u op de uitnodiging van VDAB had moeten ingaan om vervolgens door te geven dat u wegens minstens 33 % blijvende arbeidsongeschiktheid de cursus niet kan/zal aanvatten. De ombudsdienst wil u meegeven dat deze manier van werken weinig consistent is en dus tot misvattingen kan leiden. Vonnis in een gelijkaardige zaak: Eiser ontving een antwoord op x/x/x met de volgende mededeling: hij had op de uitnodiging moeten ingaan en vervolgens moeten doorgeven dat hij minstens 33% blijvend arbeidsongeschikt was en de cursus dus niet kon aanvatten. Er werd verder meegegeven dat deze manier van werken weinig consistent was en tot misvattingen kon leiden. De rechtbank is van oordeel dat, gezien de houding die vanaf 2004 tot en met februari 2007 (zie stukken eiser) zowel door de RVA als de VDAB werd aangenomen nadat eiser door de aangestelde geneesheer van de RVA in oktober 2004 als zijnde minstens 33% blijvend arbeidsongeschikt werd erkend, dient aangenomen te worden dat eiser zijn afwezigheid opnieuw voldoende heeft gerechtvaardigd. Dit houdt echter niet in dat eiser ook nog in de toekomst zijn afwezigheid op dezelfde wijze kan rechtvaardigen. Thans is eiser immers zeer goed op de hoogte van de verplichtingen die hij dient na te komen. Laatst gewijzigd door Walter X : 15 augustus 2008 om 18:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1005 |
Banneling
|
![]() jantje, op juridisch vlak hoef ik van jou geen les te krijgen. mijn boekenkast puilt uit van juridische vakliteratuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1006 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals zich aan regels en wetten houden. Je kan nu natuurlijk ook inroepen dat niemand je persoonlijk heeft vertelt dat je mensen niet mag beledigen op het forum, er zijn er immers andere die dat ook doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1007 |
Banneling
|
![]() *knip*
Gelieve niet persoonlijk te worden. Ombudsdienst: Naar wij vernomen hebben, blijkt het de afspraak te zijn dat langdurig werkzoekenden moeten ingaan op de eerste uitnodiging van VDAB. Het is pas daarna, bij het voorleggen van een attest waaruit minstens 33 % arbeidsongeschiktheid blijkt, dat begeleiding kan geweigerd worden. Concreet betekent dit dat u op de uitnodiging van VDAB had moeten ingaan om vervolgens door te geven dat u wegens minstens 33 % blijvende arbeidsongeschiktheid de cursus niet kan/zal aanvatten. De ombudsdienst wil u meegeven dat deze manier van werken weinig consistent is en dus tot misvattingen kan leiden. Vonnis in een gelijkaardige zaak: Eiser ontving een antwoord op x/x/x met de volgende mededeling: hij had op de uitnodiging moeten ingaan en vervolgens moeten doorgeven dat hij minstens 33% blijvend arbeidsongeschikt was en de cursus dus niet kon aanvatten. Er werd verder meegegeven dat deze manier van werken weinig consistent was en tot misvattingen kon leiden. De rechtbank is van oordeel dat, gezien de houding die vanaf 2004 tot en met februari 2007 (zie stukken eiser) zowel door de RVA als de VDAB werd aangenomen nadat eiser door de aangestelde geneesheer van de RVA in oktober 2004 als zijnde minstens 33% blijvend arbeidsongeschikt werd erkend, dient aangenomen te worden dat eiser zijn afwezigheid opnieuw voldoende heeft gerechtvaardigd. Dit houdt echter niet in dat eiser ook nog in de toekomst zijn afwezigheid op dezelfde wijze kan rechtvaardigen. Thans is eiser immers zeer goed op de hoogte van de verplichtingen die hij dient na te komen. ________________________________________ Laatst gewijzigd door Starfire : 16 augustus 2008 om 09:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1008 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wie niet komt krijgt een aangetekende.
![]() |
#1009 |
Minister
|
![]() Ben vroeger eens een jaar werkloos geweest en ben toen ook 2x opgeroepen tijdens dat jaar en ben altijd ingegaan op de uitnodiging, weet dus niet of je een aangetekende brief krijgt als je niet opdaagt, maar zoals je zegt dus wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1010 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat dit dagelijkse kost is voor hen, moet je mij niet vertellen. 1 van mijn schoonbroers is hoofdinspecteur bij de RVA. Ik weet van hem dan ook dat zaken zoals die van Walter X slechts 1 op 100worden verloren door de RVA. Gewoon omdat ze nu eenmaal de wetten beter kennen en kunnen interpreteren dan zij die er niet dagelijks mee bezig zijn. En omdat hun advocaten de voorzitters beter kennen dan die van de tegenpartijen. Zij weten dus wat ze moeten zeggen en doen bij welke voorzitter. En ik weet dat Walter X tegen de muren opkruipt als je hem waarschuwd dat hij veel kans loopt terug in het zand te moeten bijten, hij heeft immers reeds een lange gerechtelijke uitputtingslag verloren tegen het riziv. Laatst gewijzigd door Jantje : 15 augustus 2008 om 19:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1011 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet enkel Arkan heeft ervaring met de arbeidsrechtbanken hoor. Beleefd blijven vraagt echt geen inspanningen hoor. Laatst gewijzigd door Starfire : 16 augustus 2008 om 09:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1012 | ||
Minister
|
![]() [quote]
Citaat:
Ik zou er eerlijk gezegd niet de fut voor hebben om te gaan procederen tegen een instantie zoals de RVA, die dag in dag uit, met niets anders bezig zijn. Citaat:
Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 15 augustus 2008 om 20:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1013 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1014 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel mensen met een C47statuut denken dat ze een oproep niet moeten beantwoorden met persoonlijke verschijning, maar dat een briefje voldoende is als antwoord. Het word zo ook voorgestelt door de vakbonden bij aanvraag van een C47 statuut. Ik begrijp zijn frustratie dus best, maar spijtig voor hem, is het zijn grondwettelijke plicht om de wetgevingen te kennen en na te leven. En als hij een voorzitter treft die beter thuis is in het grondwettelijke recht dan in menselijkheid en dat zijn er vele, dan krijgt hij dus terug het deksel op zijn neus, ondanks al zijn beledigingen aan mijn adres. Laatst gewijzigd door Jantje : 15 augustus 2008 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1015 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1016 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nochtans vind ik persoonlijk tot zover ik kan volgen, dat u hem wel al heel veel uitleg hebt gegeven in verband met zijn situatie. Ik versta dus eigenlijk niet goed, waarom hij u niet dankbaar is voor al die info die u hier al heeft gepost omtrent zijn situatie. Misschien wel omdat hij ergens goed genoeg beseft dat u gelijk heeft. Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 15 augustus 2008 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1017 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet namelijk van hem zelf dat hij in grote problemen zit. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1018 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Oesje, nu wordt het pas duidelijk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1019 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het enige verschil met een werkloze zonder C47 en een werkloze met 33% arbeidsongeschiktheid is dat deze laatste niet meer wordt opgeroepen door de RVA inzake het zoekgedrag. De persoon moet wel steeds beschikbaar blijven voor de arbeidsmarkt.
Indien dus iemand met een C47 een oproepingsbrief krijgt van de VDAB, dan moet hij uiteraard ingaan op deze brief en zich melden bij de VDAB. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1020 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |