![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1001 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Veel argumenten heb ik van LcGrs nog niet gezien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1002 |
Minister-President
|
![]() Dit is gebaseerd op de gelekte notas in Le Soir en de reactie van de Franstaligen erop, dat heeft toen in een aantal kranten gestaan. Naar ik mij herinner was er toen al niet veel sprake meer van eisen rond de gezondheidszorg, behalve wat vertegenwoordiging van de regios in sommige organen. Heel wat anders dan de Vlaamse Resoluties, die dit beleid volledig bij Vlaanderen wou.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1003 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wallonië kan haar vennootschapsbelasting niet verlagen, daar hebben ze het geld niet voor. Vlaanderen wil dit wel doen (ik vertel toch niets nieuws). Zal Vlaanderen dan nog altijd budgettaire overschotten hebben? Wie zal de verlaging van de vennootschapsbelasting mogen betalen? Wallonië zal waarschijnlijk de lonen nog meer moeten verlagen, en afbreuk moeten doen aan hun CAO's, en dan mag Vlaanderen volgen. Deze regionalisering is ideaal om de macht en de rechten van de werknemer te breken, ten voordele van het patronaat. Om de economie aan te zwengelen in bepaalde regio's moet er niets geplitst of geregionaliseerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1004 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat is jouw tegenargument trouwens, dat het beter is om alles te laten zoals het nu is? Laatst gewijzigd door Nyquist : 5 augustus 2008 om 16:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1005 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik geef gerust toe dat ik niet de best geïnformeerde ben als het over de staatshervormingen gaat. 'k Lig daar dan ook niet van wakker. Een mens heeft wel andere problemen... Citaat:
Een staatshervorming heeft toch gevolgen voor alle Belgen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1006 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Btw: Vlaanderen mag niet sparen voor de pensioenen. Dat is een federale bevoegdheid, en blijkbaar is het onsolidair en fascistisch om aan de sociale zekerheid te raken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Nyquist : 5 augustus 2008 om 16:05. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1007 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Twee, ik lees in de media dat alle partijen van beide gemeenschappen nu overtuigd zijn van de noodzaak voor een grondige staatshervorming. Jij bent het hier niet mee eens, blijkbaar. Daar mag je wel degelijk argumenten voor aandragen, hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1008 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1009 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Als Vlaanderen niet mag sparen voor de pensioenen, mag ze haar overschotten nog altijd investeren in duurzame energie, waar we nog ver achterlopen. 3 Ontken je nu dat Vlaanderen haar vennootschapsbelasting wil verlagen? Dat verklaarden ze toch. Waarom was het anders één van de strijdpunten? (zie het artikel dat je zelf aanhaalde) De percentages die in het artikel genoemd worden, gelden enkel als alleen de subsidies omgezet worden. Waarom zou Vlaanderen zich daartoe beperken? Natuurlijk verdedigt het patronaat deze regionalisering van vennootschapsbelasting, want voor hen (en alleen voor hen) is dit gunstig. 4 Daar wil ik dan cijfers over zien. Natuurlijk staan de syndicalisten niet te springen om onze lonen en werkvoorwaarden af te bouwen. Ik ook niet, jij wel? want, Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1010 |
Banneling
|
![]() Volgens sommigen mag een ceo ook niet meer verdienen dan een leefloner...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1011 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom zou Vlaanderen zijn kinderen geen extra geld mogen geven? Zullen we het kindergeld maar volledig afschaffen, want er zijn ergens in de wereld kinderen die géén kinderbijslag krijgen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1012 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En mag die samenleving zèlf beslissen over hoe ze dat doet? Zo neen, waarom? 2. Dat zou ik geen slecht alternatief vinden, eerlijk gezegd. Het geld kan ook gebruikt worden om Doel te redden. Dat kan zelfs gecombineerd worden met de investering in duurzame energie. 3. Als een samenleving over mogelijkheden beschikt om haar economie aantrekkelijk te maken voor investeerders, zou ze wel erg dom moeten zijn als ze dat dan niet ook deed. Ik zou het verkieslijker vinden mochten daartoe �*ndere maatregelen worden genomen dan een vermindering van de vennootschapsbelasting (tenzij daar duidelijke en strikte voorwaarden met het oog op duurzame ontwikkeling aan worden verbonden), maar ik moet vaststellen dat voor mijn ideeën nog geen meerderheid kan worden gevonden. 4. Niets of niemand kan syndicalisten beletten over staatsgrenzen heen samen te werken en aldus 'het patronaat' te 'overhalen' overal ter wereld eerlijke lonen en menselijke arbeidsvoorwaarden te voorzien. Dat zal tegelijk helpen bij het menswaardig aanpakken van de migratieproblematiek. Dat lijkt mij een nobeler doel dan met behulp van al bij al weinig overtuigende argumenten proberen de fundamentele hervorming van een inefficiënte en/want ondemocratische staat tegen te houden. Dat u België wil behouden, vind ik niet onmiddellijk een probleem. Als het een democratische en efficiënte organisatievorm krijgt, wordt het misschien toch nog de moeite van het 'lijmen' waard. Ik zou alleen graag willen weten wat u 'de Vlamingen' die het land liever vandaag dan morgen zien verdwijnen kunt aanbieden dat hen van gedacht moet doen veranderen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1013 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het Vlaamse kindergeld kan omhoog omdat dat een zinnige sociale maatregel is in een vergrijzende maatschappij, en we het kunnen betalen. Wat is daar nu op tegen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1014 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En begrijpt gij dan ook niet waarom een kind in Terneuzen of Tilburg, in Aachen of Monchau, in Charleville-Mizerie of Bray-Dunes meer of minder kinderbijslag heeft dan eentje in Gent of Turnhout, Verviers of Malmédy, Bouillon of De Panne??? Begrijpt gij hoe het komt dat de EU dat toestaat? Begrijpt gij dat zoiets kan met de Europese Rechten van de Mens, en de kinderrechten ????
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#1015 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
3 Je eigen economie "versterken", door te concurreren met ander economieën, door de lonen en de arbeidsvoorwaarden naar beneden te halen, vind ik dom en kortzichtig. Zo help je het patronaat vooruit, en je werknemers onderuit. Dat vind ik geen argument om te regionaliseren. 4 De vakbonden werken over de grenzen heen samen. (of proberen het althans) Maar het patronaat overhaal je niet zomaar, die moet je verplichten met wetten. Vakbonden proberen niet om fundamentele hervormingen tegen te houden. Ze willen geen regionalisering van de sociale zekerheid, van CAO's, arbeidsrecht, in het belang van de werknemer. De regering zou zich beter bezighouden met de echte problemen in plaats van proberen te hervormen om te hervormen. (zie het gedrocht van de eerste fase van de staatshervorming) 5 Hervormingen voor een beter, efficiënter bestuur, daar kan ik mee akkoord gaan. Dat was de bedoeling dacht ik, maar ik zou niet weten welke van de eisen dit doel dienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1016 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb echter evenmin fundamentele bezwaren tegen een eventuele verhoging van de kinderbijslag (daar zullen ook allochtone gezinnen van kunnen profiteren, en velen daarvan zouden dat geld alleszins goed kunnen gebruiken). 3. Ik zou zelf veeleer willen pleiten voor een vermindering of zelfs afschaffing van de belastingen op inkomsten uit arbeid (ook voor zelfstandigen!) als middel om tot een beter draaiende economie te komen. Helaas lijkt geen enkele politieke partij bereid zich daadwerkelijk voor zo'n voorstel te engageren. 4. Uiteraard weet ik dat 'het patronaat' niet zomaar tot toegevingen bereid is. Ik heb niets tegen wetten die werkende mensen beschermen (of die mensen dat werken nu al of niet in loondienst doen maakt mij niks uit). Ik ben het met u eens dat de richting die de staatshervorming uitgaat de term 'gedrochtelijk' rechtvaardigt. Helaas heeft dat heel veel te maken met de gedrochtelijkheid van de te hervormen staat. 5. Ik denk dat een vreedzame, onder internationale bemiddeling onderhandelde ontmanteling van de Belgische Staat op langere termijn de grootste kans op succes zal bieden. Om te begrijpen waarom ik dat denk volstaat het de 'resoluties' van de verschillende regionale parlementen naast elkaar te leggen en te vergelijken. Ik geloof dat het 'point of no return' bereikt is. Of ik mij vergis zal binnen een goeie maand blijken. Dan is de vakantie voorbij, en wordt het tijd voor het rapport.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1017 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Een maatregel tegen de vergrijzing? Hoeveel kinderen zullen er meer geboren worden? Denk je dat er iemand één kind meer wil omwille van het kindergeld? 3 Ik haal dit niet aan als argument tegen de verhoging van het kindergeld. Jij haalde de budgettaire overschotten aan als argument voor de verhoging. En dan kan ik heel wat nuttiger bestedingen bedenken. 4 Ja, ik dacht het wel. Op mijn stelling Citaat:
Citaat:
5 Een concurrentieslag met verlaging van vennootschapsbelasting levert niets op. Uit het door jou aangehaalde artikel blijkt dat ook Yves Leterme nu afstand neemt van dit idee. 6 Ik nog altijd niet. (Ik zou nog altijd graag de cijfers zien, over de scholingsgraad en de productiviteit.) http://forum.politics.be/showthread....22#post3610222 Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1018 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat: