![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1001 |
Banneling
|
![]() Maar als u zegt 'ik geloof niet in god', dan impliceert dit dat er geen bestaat voor u.
Laatst gewijzigd door system : 14 mei 2010 om 21:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1002 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat is niet zo moeilijk te begrijpen. Doordat hij de schaal zo verkleint, versnelt hij ook de tijd (de tijd dat een elektron nodig heeft om rond de atoomkern te gaan vergelijkt hij met een aardjaar). Daardoor heeft de micro-beschaving er al een enorme tijd achter de rug waardoor ze zeer geavanceerd zijn.
![]() |
![]() |
#1003 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens is het nog de vraag of er wel tijd is in deze microwereld. Tijd wordt gecreeërd door materie. Materie is vergankelijk en daarom onstaat er tijd. En de vraag is nu of men in zulke verkleinde quantum- wereld nog echt kan spreken van 'materie' zoals wij dit verstaan. En als er geen materie is, is er dus ook geen tijd. Laatst gewijzigd door system : 14 mei 2010 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1004 |
|
![]() Ik geloof ook niet in goden.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 14 mei 2010 om 21:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1005 | |
|
![]() Citaat:
Gezien zijn atoomkern bestaat uit ruimteschepen en die op zich ook weer bestaan uit atomen is er wel degelijk materie en dus ook tijd. Stel dat die wezentjes een atoomklok zouden hebben, dan zou die veel sneller gaan dan die van ons.
![]() |
![]() |
#1006 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 14 mei 2010 om 22:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1007 | |
|
![]() Citaat:
Fotonen maken geen deel uit van het atoom, ze worden gecreëerd wanneer elektron-ruimteschepen in een lagere baan gaan vliegen.
![]() |
![]() |
#1008 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En hoe komt hij nu bij het feit dat een foton word geschapen wanneer elecotron-ruimteschepen in een lagere baan gaan vliegen. Overigens 'schepen' veronderstelt ook materie, maar die is er op dat niveau niet meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1009 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
We zijn gewoon te dom daarvoor. Ook harrie begrijpt dat niet, maar dat is geen probleem, dat moet de wetenschap dan maar oplossen. Citaat:
Ook de neutronen en protonen hebben massa en zijn dus materie. En in zijn nogal ehm, laat ik het 'eenvoudige geest' noemen, moet die materie dan weer bestaan uit atomen en zo zijn we terug vertrokken.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 14 mei 2010 om 22:16. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1010 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1011 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik impliceer inderdaad dat er geen god is. Net zoals ik dat doe over kabouters, het monster van loch ness, elfjes en het mannetje op de maan. Als jij toegeeft dat jij agnostisch bent over al die zaken, en de kans openlaat dat ze wel bestaan, dan geef ik toe dat er de consequenties van uw uitspraak ook maar enig belang hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1012 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het moet wel raar zijn in de huidige tijd om een gelovige te begrijpen. Ik hoef geen wetenschappelijke analyse over het bestaan van God. Ik geloof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1013 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1014 | |
|
![]() Citaat:
De zekerheid van een gelovige.
![]() |
![]() |
#1015 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1016 |
|
![]() Wat System waarschijnlijk bedoelt (correct me when I'm wrong) is dat elektronen niet uit atomen bestaan.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 15 mei 2010 om 08:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1017 |
Banneling
|
![]() Zoiets ja. En dat wil dus zeggen dat we electronen niet echt als materie kunnen beschouwen. Tenminste, indien we aanvaarden dat het atoom het kleinst mogelijke deeltje is dat nog als materie kan worden beschouwd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1018 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In onze wereld is een atoom is de kleinste herkenbare bouwsteen van een scheikundig element. Zijn bouwstenen, het eleKtron, neutron en proton zijn wel degelijk materie. Een huis is van steen omdat het gemaakt is van bakstenen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1019 | |
|
![]() Citaat:
Volgens de definitie van Wiki bestaat materie uit bovenvernoemde elementen. En gezien materie in gas, vaste, vloeibare en plasma vorm kan bestaan, kan je dat over een elektron vb niet zeggen. Ik deel wel je mening (zoals ik al eerder schreef), maar ik zie die deeltjes niet als materie zoals Harrie dat ziet (of wat dacht je).
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 15 mei 2010 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1020 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |