Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2011, 21:51   #1001
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Van imperialisme is pas sprake wanneer het gaat om uitzuiging.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 08:54   #1002
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Van imperialisme is pas sprake wanneer het gaat om uitzuiging.
Klopt, rijke Hollanders jagen de huizenprijzen in het Antwerpse de hoogte in.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 09:21   #1003
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
'we' brengen dus geld, in plaats van andersom.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 11:35   #1004
AAA
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Antwerpen IS nederland.
In je dromen misschien. Maar de werkelijkheid ligt wel iets anders.
AAA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 12:29   #1005
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AAA Bekijk bericht
Als je pro-Nederland bent ga je toch niet in zo,n tokkiestad als Antwerpen wonen zeker.... Vies, vuil en grauw met inwoners met het verstand van een pindanoot. Laat me niet lachen, man..(surinaams accent)
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 12:54   #1006
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Hollanders komen massaal wonen in Antwerpen e.o omdat de prijzen daar zo laag zijn.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 18:03   #1007
maatthias
Vreemdeling

Standaard Vraag

Goedendag (toekomstig)landgenoten,

Dit forum heb ik al een aantal keer bekeken, en door de politieke onrust die er nu heerst in Vlaanderen, Wallonië en Brussel interesseert mij dit onderwerp. Zelf ben ik een Nederlander :O
En ik vraag mij zo een aantal dingen af over dit onderwerp (ik weet niet of ze in één van de vorige honderden pagina’s al naar voren zijn gekomen)

Maar ik vraag mij altijd af wat de Vlamingen zelf nou liever willen en welke voor- en nadelen er zitten aan een land met Wallonië of eventueel Nederland in de toekomst. En als je een afweging maakt, wat komt daar dan uit?

En als er dan een Groot-Nederland ontstaat (de kans dat dit gerealiseerd wordt, lijkt mij heel klein), zelf ben ik overigens geen tegenstander van het zogenaamde Groot-Nederland. Maar…

- Wat moet er met Brussel gebeuren? (naar Wallonië, naar allebei een beetje, hoofdstad van de EU (Europees grondgebied), gewoon bij Groot-Nederland)???
- En wat moet er met Wallonië zelf gebeuren? (een land vormen met Luxemburg lijkt me uitgesloten, aansluiten bij Frankrijk (dan worden ze denk ik een achterstandsprovincie), een zelfstandig land)???

En nog even voor de mensen die zeggen dat ‘het cultuurverschil’ te groot is: Dit vind ik persoonlijk onzin. Want dan zou Nederland zelf al lang opgesplitst moeten worden; je hebt Friezen, die ander daar in noord-oosten, Hollanders en Zeeuwen, Brabanders, en de Limburgers(net als in Vlaanderen) Bovendien, in deze tijd van multiculturele samenlevingen is toch alles gemixt. De diversiteit is al zo groot wie maalt nog om dat kleine cultuur verschil.
Nederland en Vlaanderen zijn de enige TWEE ‘landen’ waar NORMAAL Nederlands wordt gesproken. Economisch zouden we er naar mijn mening ook alleen maar op vooruit gaan.

Ik.
maatthias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 18:12   #1008
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maatthias Bekijk bericht

Dit forum heb ik al een aantal keer bekeken, en door de politieke onrust die er nu heerst in Vlaanderen, Wallonië en Brussel interesseert mij dit onderwerp. Zelf ben ik een Nederlander :O
En ik vraag mij zo een aantal dingen af over dit onderwerp (ik weet niet of ze in één van de vorige honderden pagina’s al naar voren zijn gekomen)

Maar ik vraag mij altijd af wat de Vlamingen zelf nou liever willen en welke voor- en nadelen er zitten aan een land met Wallonië of eventueel Nederland in de toekomst. En als je een afweging maakt, wat komt daar dan uit?

En als er dan een Groot-Nederland ontstaat (de kans dat dit gerealiseerd wordt, lijkt mij heel klein), zelf ben ik overigens geen tegenstander van het zogenaamde Groot-Nederland. Maar…

- Wat moet er met Brussel gebeuren? (naar Wallonië, naar allebei een beetje, hoofdstad van de EU (Europees grondgebied), gewoon bij Groot-Nederland)???
- En wat moet er met Wallonië zelf gebeuren? (een land vormen met Luxemburg lijkt me uitgesloten, aansluiten bij Frankrijk (dan worden ze denk ik een achterstandsprovincie), een zelfstandig land)???

En nog even voor de mensen die zeggen dat ‘het cultuurverschil’ te groot is: Dit vind ik persoonlijk onzin. Want dan zou Nederland zelf al lang opgesplitst moeten worden; je hebt Friezen, die ander daar in noord-oosten, Hollanders en Zeeuwen, Brabanders, en de Limburgers(net als in Vlaanderen) Bovendien, in deze tijd van multiculturele samenlevingen is toch alles gemixt. De diversiteit is al zo groot wie maalt nog om dat kleine cultuur verschil.
Nederland en Vlaanderen zijn de enige TWEE ‘landen’ waar NORMAAL Nederlands wordt gesproken. Economisch zouden we er naar mijn mening ook alleen maar op vooruit gaan.

Ik.
Wat Vlamingen zeker niet willen zijn bemoeienissen vanuit het noorden.

De Ollanders zijn hier in 1830 immers met geweld verdreven.

Als de Ollanders hier terug de plak zouden komen zwaaien of de dienst uitmaken, kiest U zelf maar, dan zijn onze dappere strijders voor niets gesneuveld.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 25 januari 2011 om 18:33.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 18:26   #1009
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Gelieve niet in naam van alle Vlamingen te spreken. Mijn familie bijvoorbeeld hoorde al niet tot uw dappere strijdersclub.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 18:33   #1010
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Gelieve niet in naam van alle Vlamingen te spreken. Mijn familie bijvoorbeeld hoorde al niet tot uw dappere strijdersclub.
Dat kunt U niet beweren wegens geen bewijzen.

Zwak van U, u onteert misschien zo uw geneuvelde voorouders.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 18:49   #1011
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Ik heb aan u niks te bewijzen.
Mijn familiegeschiedenis is goed gedocumenteerd, beste, ze stonden onder andere mee aan de wieg van de Meeting-partij en waren ook actief in het orangistisch verzet dat in Antwerpen nog acht jaar lang heel actief was (ondanks de zware repressie).
Met je debiele belediging onteer je eigenlijk mijn gesneuvelde voorouders.
Oud 25 januari 2011, 18:53   #1012
maatthias
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Wat Vlamingen zeker niet willen zijn bemoeienissen vanuit het noorden.

De Ollanders zijn hier in 1830 immers met geweld verdreven.

Als de Ollanders hier terug de plak zouden komen zwaaien of de dienst uitmaken, kiest U zelf maar, dan zijn onze dappere strijders voor niets gesneuveld.
Tja, dat was 1830, de tijd van mannen die elkaar afmaken. Het is dat we nu in een fatsoenlijke wereld wonen, waar geweld in west-europa/eu nooit of de nimmer getolereerd zou worden. Anders zou de situatie in belgie MISSCHIEN ook wel anders lopen dan alleen met woorden. Dat verleden is totaal niet representatief aan de huidige samenleving van zowel vlaanderen als nederland. Lijkt mij althans, maar voor jou is het alleen die historie die in de weg staat?
maatthias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 17:00   #1013
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 26 januari 2011, 18:27   #1014
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En een flinke tak van mijn voorouders is dan weer vroegtijdig gestorven omdat belgique als klein land in 1914 een gemakkelijke prooi leek om even ten strijde tegen te trekken.

Man man, heb je nog idiotere argumenten?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 26 januari 2011 om 18:43.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 21:38   #1015
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Terug naar de tijden van het "Heilige Roomsche Rijk" is misschien nog een andere optie?
Nederland, Vlaanderen, Luxemburg, Duitsland en Oostenrijk herenigd?
En dan noemen we de nieuwe munt de n-euro
Oud 1 februari 2011, 10:43   #1016
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Serieus, wat is die fuzz over hereniging met NL? We hebben evenveel gemeen met Nederlanders als met Fransen zenne.
Dabij, in NL is er "niks" te zien
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 11:02   #1017
(petitio principii)
Provinciaal Gedeputeerde

(petitio principii)'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik vraag mij altijd af wat de Vlamingen zelf nou liever willen en welke voor- en nadelen er zitten aan ....
Een grote ergernis zijn de ruwe aanvallen op de Vlaamse soevereiniteit, zoals deze:

Citaat:

Ik.
(petitio principii) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 11:09   #1018
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Wettelijke integratie lijkt me niet eenvoudig. En als je niet aan wettelijke integratie doet, wat voor zin heeft het dan om samen te gaan?

'k zie echt het voordeel niet, en 'k zie wel grote moeilijkheden/kosten.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 11:18   #1019
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Serieus, wat is die fuzz over hereniging met NL? We hebben evenveel gemeen met Nederlanders als met Fransen zenne.
Dit cliché is van het hetzelfde rijtje als "Belgen zijn dom". Als je geen echte argumenten hebt, kun je beter zwijgen.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 11:21   #1020
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (petitio principii) Bekijk bericht
Een grote ergernis zijn de ruwe aanvallen op de Vlaamse soevereiniteit, zoals deze:
Je moet echt van kwade wil zijn of anders voer voor de psychologen, om oprechte belangstelling voor een aanval uit te geven. Overigens is Vlaanderen niet soeverein, het zit vooralsnog onder de Belgische plak.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be