![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1001 |
Europees Commissaris
|
![]() Van imperialisme is pas sprake wanneer het gaat om uitzuiging.
![]() |
#1002 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1003 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 'we' brengen dus geld, in plaats van andersom.
![]() |
#1004 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1005 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1006 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1007 |
Vreemdeling
|
![]() Goedendag (toekomstig)landgenoten,
Dit forum heb ik al een aantal keer bekeken, en door de politieke onrust die er nu heerst in Vlaanderen, Wallonië en Brussel interesseert mij dit onderwerp. Zelf ben ik een Nederlander :O En ik vraag mij zo een aantal dingen af over dit onderwerp (ik weet niet of ze in één van de vorige honderden pagina’s al naar voren zijn gekomen) Maar ik vraag mij altijd af wat de Vlamingen zelf nou liever willen en welke voor- en nadelen er zitten aan een land met Wallonië of eventueel Nederland in de toekomst. En als je een afweging maakt, wat komt daar dan uit? En als er dan een Groot-Nederland ontstaat (de kans dat dit gerealiseerd wordt, lijkt mij heel klein), zelf ben ik overigens geen tegenstander van het zogenaamde Groot-Nederland. Maar… - Wat moet er met Brussel gebeuren? (naar Wallonië, naar allebei een beetje, hoofdstad van de EU (Europees grondgebied), gewoon bij Groot-Nederland)??? - En wat moet er met Wallonië zelf gebeuren? (een land vormen met Luxemburg lijkt me uitgesloten, aansluiten bij Frankrijk (dan worden ze denk ik een achterstandsprovincie), een zelfstandig land)??? En nog even voor de mensen die zeggen dat ‘het cultuurverschil’ te groot is: Dit vind ik persoonlijk onzin. Want dan zou Nederland zelf al lang opgesplitst moeten worden; je hebt Friezen, die ander daar in noord-oosten, Hollanders en Zeeuwen, Brabanders, en de Limburgers(net als in Vlaanderen) Bovendien, in deze tijd van multiculturele samenlevingen is toch alles gemixt. De diversiteit is al zo groot wie maalt nog om dat kleine cultuur verschil. Nederland en Vlaanderen zijn de enige TWEE ‘landen’ waar NORMAAL Nederlands wordt gesproken. Economisch zouden we er naar mijn mening ook alleen maar op vooruit gaan. Ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1008 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Ollanders zijn hier in 1830 immers met geweld verdreven. Als de Ollanders hier terug de plak zouden komen zwaaien of de dienst uitmaken, kiest U zelf maar, dan zijn onze dappere strijders voor niets gesneuveld. Laatst gewijzigd door Henri1 : 25 januari 2011 om 18:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1009 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelieve niet in naam van alle Vlamingen te spreken. Mijn familie bijvoorbeeld hoorde al niet tot uw dappere strijdersclub.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1010 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1011 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn familiegeschiedenis is goed gedocumenteerd, beste, ze stonden onder andere mee aan de wieg van de Meeting-partij en waren ook actief in het orangistisch verzet dat in Antwerpen nog acht jaar lang heel actief was (ondanks de zware repressie). Met je debiele belediging onteer je eigenlijk mijn gesneuvelde voorouders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1012 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1013 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1014 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Man man, heb je nog idiotere argumenten? Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 26 januari 2011 om 18:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1015 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Terug naar de tijden van het "Heilige Roomsche Rijk" is misschien nog een andere optie?
Nederland, Vlaanderen, Luxemburg, Duitsland en Oostenrijk herenigd? En dan noemen we de nieuwe munt de n-euro
![]() |
#1016 |
Minister
|
![]() Serieus, wat is die fuzz over hereniging met NL? We hebben evenveel gemeen met Nederlanders als met Fransen zenne.
Dabij, in NL is er "niks" te zien ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1017 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1018 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wettelijke integratie lijkt me niet eenvoudig. En als je niet aan wettelijke integratie doet, wat voor zin heeft het dan om samen te gaan?
'k zie echt het voordeel niet, en 'k zie wel grote moeilijkheden/kosten.
![]() |
![]() |
![]() |
#1019 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1020 |
Staatssecretaris
|
![]() Je moet echt van kwade wil zijn of anders voer voor de psychologen, om oprechte belangstelling voor een aanval uit te geven. Overigens is Vlaanderen niet soeverein, het zit vooralsnog onder de Belgische plak.
|
![]() |
![]() |