![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1001 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leuke stad btw... Nooit geen hinder van gehad... maar wie weet ![]() Citaat:
Niettemin ... niet alleen dat is 'herschreven' ... zowat heel het wetboek stond nog vol van die gedrochten. Neem nu gewoon : - De wet op pensioenen waardoor een vrouw ( indien ze niet hertrouwde ) aanspraak kon maken op een deel ( in functie van de tijd van het huwelijk ) van 't pensioen van haren ex... omgekeerd ging dat niet. - De wet van 17 februari 1997 betreffende de nachtarbeid stelt een aantal regels op gelijk voor vrouwen en mannen waar dat vroeger niet het geval was. - De wet op de co-ouderschap inzake de bilocatie waar nu een gelijk verdeeld verblijf de regel is ... dat vroeger niet zo Maar ja ... als ik jou zo bezig hoor waren dat allemaal zeer 'eerlijke' en voor iedereen 'gelijke' wetten die onder druk van de homo-lobby allen zijn veranderd in diens voordeel ![]() Laatst gewijzigd door praha : 14 maart 2011 om 22:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1002 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo niet, dan is het discriminatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1003 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U heeft ongelijk Praha.
Het huwelijk was weldegelijk toegankelijk voor iedereen. Dat is niet het geval in de door u aangebrachte vergelijkingen en voobeelden. Dat zijn dan ook echte vormen van discriminatie. Voor het huwelijk was dat niet zo. Misschien nog even deze herlezen... http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=975 Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1004 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het huwelijk diende enkel voor contracten tussen mensen van verschillend geslacht. Net zoals het mannenvoetbal allen voor mannen is. Je gaat toch ook niet zeggen dat men in de sport discrimineert omdat men vrijwel alle sporten gaat opdelen in voor mannen en voor vrouwen. Geef mij anders eens één goede reden waarom men in de mannensporten vrouwen discrimineert? Uw vraag aan mij, is van dezelfde orde. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1005 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt net zo goed vragen waarom mannen niet mogen meespelen in het damenstennis. Omdat het damestennis bedoeld is voor dames. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1006 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1007 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1008 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1009 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1010 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1011 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Koppels van hezelfde geslacht.
Citaat:
Indien je een ander soort relatie wil, gelijke geslachten, bigamie, polygamie enz... dan voldoe je niet aan de voorwaarden van het huwelijk en hoor je daar dus met uw soort relatie niet in thuis. Net zoals mannen niet thuishoren in het vrouwentennis. Hoe goed ze ook kunnen tennissen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 14 maart 2011 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1012 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We discussiëren over het openstellen van het huwelijk voor alle volwassen mensen die uit vrije wil willen huwen; niet over zwemmen of andere sporten Jij gaf geen gegronde reden om mensen die willen huwen met iemand van hetzelfde geslacht uit te sluiten voor het huwelijk. Je geraakt niet verder dan "ze horen er niet thuis". Maar kan niet vertellen waarom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1013 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat is het nu net. Alle volwassen mensen die uit vrije wil willen huwen die kunnen dat. Allemaal! Van de eerste tot de laatste. Ik kan niet geloven dat je dat niet snapt.Enneuh we discuteren niet over het openstellen van het huwelijk. We discuteren over het feit of er al dan niet sprake is van discriminatie. Citaat:
Waarom vind je dat geen goede vergelijking? Je kunt toch wel denken dat er heel wat mannen zijn die wel eens een balletje zouden willen slaan met pakweg Kim Clijsters? Ik snap niet waarom jij dat een slechte vergeljking vindt om aan te tonen waarom iets niet mag. De regels van het huwelijk stonden dat niet toe. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 14 maart 2011 om 22:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1014 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is omdat mannen en vrouwen een verschillende fysiek hebben; en de fysiek een bepalende factor is bij sporten, dat die regel werd gemaakt. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1015 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gaat toch niet? Het is hij die bigamie wil invoeren in het huwelijk die daarvoor met argumentatie moet komen opdraven. En ik zeg, dat de reden die werd opgegeven om de regels van het huwelijk te veranderen, vals zijn. Er was helemaal geen sprake van discriminatie binnen het traditionele huwelijk. Iedereen werd gelijk behandeld. Ik begrijp best dat er heel wat koppels waren van hetzelfde geslacht en men misschien daarom het huwelijk wat kon aanpassen, maar dat is iets anders dan stellen dat mensen gediscrilmineerd waren. Ik zou ook begrip kunnen opbrengen moest pakweg 15% van de bevolking er meerdere vrouwen zou op nahouden, dat men gezeien de maatschappelijke tendens, opnieuw de regels van het huwelijk aanpast. Maar dat is iets anders dan stellen dat er binnen het huwelijk gediscrimineerd werd. Want dat is niet juist. De regels en voorwaarden om te huwen zijn voor iedereen hetzelfde. En dat zou het geval niet zijn als er sprake was van discrminatie. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1016 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1017 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mag ik nu de gegronde reden kennen om die regel opnieuw in te voeren? Je weet wel welke regel ik bedoel. Het is niet die over zwemmen of vrouwentennis. Ook niet over bigamie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1018 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elke club, instelling, groep of wat dan ook heeft zijn eigen regels. precies omdat ze eigen regels en voorwaarden hebben, zijn ze verschillend van elkaar. Ze zijn dicriminerend als zij in hun toegangsvoorwaarden mensen discrimineren. Maar iemand die wil schaken in een damclub zou beter naar een damclub gaan toch? het is toch pue onzin dat een dammer in eenschhakclub zou beweren dat hij gediscrimineerd werd? Zo is het net zo'n grote onzin dat iemand die een soort relatie wil, waar het huwelijk niet voor staat, zegt dat hij gediscrimineerd zou worden. Het huwelijk is er maar voor één soort relaties. Namelijk de manvrouw-relatie. Citaat:
Voor mij is het huwelijk wél meer dan alleen maar een contract in de eerste plaats om eigendommen veilig te stellen. Maar ik hoef het niet te nemen dat ik daarom homofoob zou zijn, waar het allemaal mee begon. Mijn visie heeft niks maar dan ook niks met geaardheden te maken. Van mij mogen homoseksuelen net dezelfde rechten en plichten hebben als hetero's. Meer nog; ze moeten dat ook hebben. Kan het nog duidelijker? Maar dat doet niks af aan het feit dat er uit heterorelaties doorgaans kinderen voortkomen, dat zo gezinnen gevormd worden en dat deze gezinnen enige wettelijke bescherming mogen genieten, als hoeksteen van de samenleving door een huwelijk. Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1019 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet... en dat weet ge best
Citaat:
Of klopt dit niet ? Citaat:
Wat jij summier komt te stellen is dat het huwelijk ( in vorige vorm ) niet zou discrimineren omdat er voor iedereen dezelfde regels golden Dat is toch precies wat je zegt , niet ? Wel dan volstaat het een voorbeeld te schetsen met een regel die voor iedereen zou gelden... dat deed ik dan ook Maar ongeacht hoeveel jij en ik er nog over palaveren... wat blijft is dat het gelijkheidsprincipe maakt dat van een aangeboden service iedereen kan en mag gebruik op een gelijke manier zolang die personen zich in eenzelfde situatie verkeren. Hetero's en homo's bevinden zich in een zelfde situatie wat betreft het willen huwen met het oog op die contractuele verbintenis. Het id dus aan jou om dan aan te tonen waar in die toets het onderscheid zit tussen beiden.... vindt ge dat niet dan dient men het open te stellen. Afkomen met aloude regeltjes is dan geen argument. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1020 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En al moest dat zo zijn dan is het een regeltje dat niks te maken heeft met de bedoeling van het gebeuren : het aangaan van een contract |
||
![]() |
![]() |