![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1001 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1002 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
[quote] en daarom weigert hij deze te quoten maar heeft ze wel gemeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1003 |
Banneling
|
![]() Ik heb een totaal vergeefse strijd gevoerd tegen FIFY toen ik nog een enthousiast collaborateur was met MOD
Laatst gewijzigd door eno2 : 10 januari 2012 om 01:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1004 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1005 |
Banneling
|
![]() Ik hoorde zojuist op BBC dat Iran fuel upgrade doet tot op 20%, juist below weapon-grade
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1006 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1007 |
Banneling
|
![]() Ze zijn gewoon begonnen met enrichen in een ondergrondse basis, en huilen van de VS gaat daar niets aan veranderen. Ze hebben daar alle recht toe en staat 24/7 ondr toezicht.
Iran enriching uranium at Fordo plant near Qom On Monday, a spokeswoman for International Atomic Energy Agency (IAEA), Gill Tudor, said the agency could "confirm that Iran has started the production of uranium enriched up to 20%". She added that "all nuclear material in the facility remains under the agency's containment and surveillance". |
![]() |
![]() |
![]() |
#1008 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1009 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 20% U235, verdomd leuk voor plutoniumproductie. De 80% U238 is zoveel makkelijker om te zetten in Pu239 met die verrijkingsgraad.
En het proces om Plutonium uit gebruikte brandstofstaven te halen is zoveel gemakkelijker en goedkoper dan uranium te verrijken tot wapenkwaliteit. De andere toepassing voor zo verrijkt uranium is voor kernreactoren die lang zonder onderhoud of herladen moeten kunnen. Zoals voor kernonderzeeërs. Hoezo, Iran wil uranium alleen verrijken voor niet militaire toepassingen????
![]() |
#1010 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze 'war' is no go ! Stalemate ! Mss binnen een 6-tal maanden. Dit is nog niet voor nu. De olieprijs moest opgekrikt worden en er werd een beetje gepolst... Flexing... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1011 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iran denkt victorie te kraaien...
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1012 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1013 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoef ik niet, ik heb al vele keren mensen geqoute om hun te wijzen op agressie, racisme ed en nog nooit iets gekregen.
En indien je dat echt gelooft stuur dan een PM
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
![]() |
![]() |
![]() |
#1014 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1015 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat de VS Iran zal aanvallen. Dat zou leiden tot een grote oorlog van Afghanistan tot Irak en misschien wel Syrië en Libanon. Ze proberen Iran zo veel mogelijk onder druk te zetten met economische chantage. Probleem daarbij is dat landen als China, de VS, Indië en Brazilië niet van plan zijn sancties op Iraanse olie goed te keuren, dus heeft de VS een wetgeving in de maak die bedrijven die handel voeren met Iran de toegang tot de Amerikaanse markt ontzeggen. Dat is echter verboden door de WTO en zal mogelijk tot een handelsoorlog leiden. Ik hoop alleszins dat die landen zich niet laten doen door de VS. Als hun bedrijven door de VS gestraft worden omdat ze handel met Iran voeren moeten er strafmaatregelen komen tegen Amerikaanse bedrijven. Ik denk dat dat ook het geval zal zijn.
China trekt zich bvb. niets aan van het embargo tegen Cuba en Chinese bedrijven worden daar ook niet voor vervolgd in de VS. Dat zou vooral de VS zelf pijn doen en China een excuus geven Amerikaanse bedrijven uit China te weren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1016 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overigens hoop ik dat de Iraniërs doorzetten tot ze nukes hebben. Dan is er geen sprake meer van Iran aan te vallen, hun enige garantie op veiligheid.
Irak en LibiË hebben hun mvw's programma stopgezet en je ziet het resultaat... |
![]() |
![]() |
![]() |
#1017 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1018 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1019 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter geef ik U enkel volgende data, de laatste maanden was de consumptie van crude in de VS 20% en in de EU 10% gezakt. Dit zou een grote prijsvermindering als gevolg hebben. Goed voor de economie maar niet goed voor sommigen. Echter... Oil prices fall as concerns about Iran retreat De druk zal weer opgevoerd moeten worden, de prijs zakt weer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1020 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het IAEA kijkt nauwkeurig toe... Geen reden tot paniek.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |