![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1001 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De splitsing van de bevoegdheden is een louter communautair aspect dat NIET zwaarder weegt dan het ethische. Zeker niet voor Vlamingen die zich 'links' noemen. In die zin is de goedkeuring van de wapenwet door 'linkse' Vlamingen een schande, en wel degelijk in strijd met het IJzertestament. Als ik een fout maak, toon me dan aan waar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1002 | |
|
![]() Citaat:
Maar de bedevaart mag ook niet staan tegen een bepaalde politieke partij. Laatst gewijzigd door luc broes : 7 augustus 2004 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1003 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De wapenwet is integendeel wat u hier schrijft, communautair. Wallonië kan inderdaad gemakkelijker wapens uitvoeren maar indien u streeft naar meer Vlaamse zelfstandigheid, zijn dat de consequenties die u er bij moet nemen. Voor Vlaanderen betekent dit meer controle op wapenuitvoer, tenzij een andere Vlaamse regering, er een ander mening zou op na houden. De IJzertraditie : "Vrede" en "Nooit meer oorlog" passen integraal in de optiek van gecontoleerde en strenge wapenuitvoer. Als zelfstandig Vlaanderen kunnen we ook niet beletten dat Nederland, onze bevoorrechte buur, zijn steun aan de oorlog in Irak gaf. Men kan NIET voor Vlaamse zelfstandigheid zijn, en intussen de Walen beletten hun lot in eigen handen te nemen. Laatst gewijzigd door Clemens : 7 augustus 2004 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1004 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Op de IJzerbedevaart is IEDEREEN WELKOM, dus ook Blokkers. Men moet natuurlijk de gedachte van de IJzertraditie respecteren en zich onthouden van brutaal geweld. Of is dit teveel gevraagd ? Trouwens, lees eens de PM's Van de IJzerbedevaart voorzitter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1005 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik herhaal nog even: Zeker voor een 'linkse' Vlaming is Nooit meer Oorlog belangrijker dan communautair. Daarom mag een linkse Vlaming geen wapenwet goedkeuren waardoor meer bloed vloeit (en dan nog de les durven spellen aan 'rechtse' Vlamingen). Want zeker voor hen moet ethiek belangrijker zij dan nationalisme. Spirit en Lionel profileerden zich als linkse Vlamingen en zij zijn de pijlers van de IJzerbedevaart als vredesbeweging van de laatste jaren. Daarbij komt dat de Waalse autonomie ivm wapenhandel in de praktijk zo goed als niets de Vlaamse autonomie verstevigt. Dus communautair hebben wij er ook niets aan. Dus globaal en praktisch: alleen maar meer bloed! Nu ik wil dat allemaal vergeten en vergeven. Ik wou juist maar aantonen dat 'linkse' Vlamingen het IJzertestament soms links laten liggen als de partijpolitieke bindingen dit vereisen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1006 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Elke stap naar meer Vlaamse Zelfstandigheid, hoe miniem ook, is een stap vooruit. Enkel de stap voor stap strategie brengt ons naar meer Vlaamse Zelfstandigheid, dat heeft 100 jaar Vlaamse beweging bewezen. Dat linkse en rechtse Vlamingen het IJzertestament links laten liggen en partijpolitieke spelletjes belangrijker vinden, kan ik alleen maar betreuren. Tussendoor wordt dank zij een Vlaams front rond het Vlaams regeerakkoord een volgende stap gezet naar meer Vlaamse zelfstandigheid. De Vlaamse beweging heeft na de oorlog grote stappen gezet van een unitaire staat naar een federale staat. Thans bouwen we verder de federale staat om naar een confederale staat, om uiteindelijk te belanden in een onafhankelijk Vlaanderen, deelstaat van Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1007 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wel voor de rechtse Vlaming geldt evenzeer dat 'Nooit meer Oorlog' ZEKER belangrijker is dan het communautaire. Voor elke Vlaming vanuit eender welke strekking moet 'Nooit meer Oorlog' belangrijker zijn dan het communautaire. En JA! De paars-groene regering heeft erg geblunderd toen de wapenwet nog federale materie was! Blijkbaar hebben ze uit eerlijke schaamte en om dit in de toekomst te vermijden deze materie geregionaliseerd. Dit zijn nu éénmaal de feiten. Kleeft hierdoor meer bloed aan onze handen? Neen, want voor de regionalisering was er federaal al een nieuwe wapenwet die de wapenleveringen vergemakkelijkte. De mensenrechten en de wapenwet moesten wijken voor Waalse economische belangen. Frieda Brepoels verweet de paarse groene regering deze houding! Lees maar wat zij o.a. schreef omtrent deze nieuwe wapenwet Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1008 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
U bewijst hier duidelijk dat u NIETS gesnopen hebt van de IJzertraditie. De IJzerbedevaart is 77 jaar een bijéénkomst geweest van Vlaamse bezinning. Vlaamsgezinden, over de partijgrenzen heen, ontmoeten er elkaar om de IJzertragedie te herdenken en de Vlaamse strijdpunten te actualiseren. Vlaamse minimalisten en maximalisten reikten er 77 jaar symbolisch de hand, en vergaten er even hun politieke meningsverschillen. Dank zij dit Vlaams front van alle Vlaamsgezinden heeft de Vlaamse beweging grote stappen voorwaarts gezet in de Vlaamse ontvoogdingsstrijd. Het is het beste bewijs dat leeuwen met klauwen meer bereiken dan brullende circusleeuwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1009 | |
|
![]() Citaat:
Niet verwonderlijk... Ik verwacht immers van eender welke vlaamsgezinde bijeenkomst, dan men tenminste Vlaams gezind was. Mijn jaarlijkse teleurstelling begon stilaan deprimerend te worden. Moeten zien hoe diezelfde Vlaams Gezinde beweging een BELGISCHE rechtbank begon in te roepen om protesten te verbieden, heeft de doorslag gegeven. Je mag je pseudo-Vlaamse bedevaart houden.
![]() |
![]() |
#1010 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1011 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1012 | |
|
![]() Citaat:
Als er een ééntalig Franse èn een ééntalig Vlaamse aanwezig is dan is de dienstverlening in orde. Ik hoop dat alles nu duidelijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1013 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Inderdaad; u hoort NIET thuis op een IJzerbedevaart waar "Godsvrede" en "Verdraagzaamheid" een 77 jaar oude traditie is. U vertoont ziekelijke paranoia wanneer u schrijft dat "Een Vlaamsgezinde beweging een Belgische rechtbank begon in te roepen om protesten te verbieden". Raven, onruststokers die op een brutale manier een vredesmanifestatie als de IJzerbedevaart verstoren, en Blok-jongeren die schade toebrengen aan de toren, moeten inderdaad vervolgd worden wegens wandaden. Uw reactie bewijst nog eens dat u van de Vlaamse beweging geen snars hebt begrepen. Deze Vlaamse beweging heeft haar vele resultaten geboekt op een vreedzame manier, en zo willen we het houden. Vreemdelingenhaat heeft de Vlaamse beweging en haar symbolen besmeurd en vleugellam gemaakt. Het is dan ook best dat individuen als u er wegblijven zodat de Vlaamse beweging terug een brede Vlaamse volksbeweging kan worden zonder parasieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1014 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als ik zie wat sommige Blokkers hier komen neerpennen die geen snars begrepen hebben van de IJzertraditie is er slechts één middel, ze met de neus op de feiten drukken. Ik vraag niet liever dan dat de Blok- top zijn scheldpartijen naar andere Vlaamsgezinden stopt, en NIET langer verdeeldheid zaait in Vlaamse rangen. Dan zullen deze reacties van mij vanzelf achterwege blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1015 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1016 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De waarheid kwetst schijnbaar. Als u ontkent dat de Blok-top verdeeldheid zaait onder de Vlamingen, en ontkent dat de Blok vreemdelingenhaat de Vlaamse beweging veel schade heeft toegebracht bent u wereldvreemd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1017 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1018 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom reageert ge dan ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1019 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1020 | ||||
|
![]() Citaat:
[size=7]een bevel verkregen door een klacht van Lionel bij het Belgische gerecht om zo een deel van de Vlaamse beweging te muilkorven![/size] Dat is helemaal niet paranoide, dat is gewoon een feit. Ben jij soms net 16 jaar geworden ofzo, en daarom dat je dit niet weet? En Ik heb het hier helemaal niet over de onruststokers van jaren terug die de weide bestormt hadden. Ik heb het over een vreedzame protestbeweging die het ontslag van Lionel Van den Berge eistte omdat hij niet thuis hoorde op de plaats voorzitter van het ijzerbedevaart comité! Of beweert u dat Lionel Van den Berge een goede voorzitter was de laatste jaren van zijn functie????? Enfin, Vermits Lionel nu bij Spirit zit, en nauwelijks nog Vlaams Nationalistisch is, was dit protest gegrond en ben trots toen de juiste kant te hebben gekozen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |