Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2004, 20:29   #1001
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Toch wel, herlees het laatste zinnetje van artikel 444:

hetzij door geschriften, al dan niet gedrukt, door prenten of zinnebeelden die aangeplakt, verspreid of verkocht, te koop geboden of openlijk tentoongesteld worden; hetzij tenslotte door geschriften, die niet openbaar gemaakt, maar aan verscheidene personen toegestuurd of meegedeeld worden
en wat is dit dan:

Citaat:
hetzij in openbare bijeenkomsten of plaatsen; hetzij in tegenwoordigheid van verscheidene personen, in een plaats die niet openbaar is, maar toegankelijk voor een aantal personen die het recht hebben er te vergaderen of ze te bezoeken; hetzij in om het even welke plaats, in tegenwoordigheid van de beledigde en voor getuigen;
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2004, 20:30   #1002
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Het uiten van de mening wordt aan banden gelegd. Een van onze belangrijkste grondwettelijke rechten, nl. recht op vrije meningsuiting, werd hier in grote mate gefnuikt.
We leven terug in de middeleuwen Nu hopen dat de 2de Verlichting maar rap op gang komt !!!
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2004, 20:31   #1003
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, het is onmiddellijk duidelijk dat mr. Pianodinges eens te meer ontmaskerd wordt als een goedkope leugenaar. Hij beweerde immers eerst dat de wet op het negationisme slechts een wet was tegen het publiceren van bepaalde meningen en dat Verbeke dus omwille van zijn publicaties werd veroordeeld.

Wie goed de tekst bekijkt, ziet onmiddellijk dat men schuldig kan bevonden worden wanneer men revisionisme bespreekt met enkele personen, wanneer men een lezing erover geeft, wanneer men geschriften erover verspreidt, wanneer men boeken erover laat drukken, wanneer men publicaties erover verkoopt, wanneer men in een zaaltje een voordracht erover geeft, wanneer men iemand eens een pamflet toestopt... Dit alles is in combinatie met de wet op het negationisme en revisionisme, maakt dat dus iedere uiting van een dergelijke mening door de wet bestraft.

Het uiten van de mening wordt aan banden gelegd. Een van onze belangrijkste grondwettelijke rechten, nl. recht op vrije meningsuiting, werd hier in grote mate gefnuikt.
Andermaal een puike demonstratie van de manipulatietechnieken van revisionist Jantje van den Leugenberghe. Het georganiseerd en publiek uiten van leugens en verdachtmakingen wordt inderdaad aan banden gelegd. Daarentegen belet niemand jou en je bruine makkers om in de riolen van je kelder of in de catacomben van de Leeuw van Vlaanderen te Antwerpen, in besloten vergadering virtueel de holocaust nog eens over te doen.

Pauze: thePiano gaat een hapje eten, tot later.

Laatst gewijzigd door thePiano : 8 december 2004 om 20:34.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2004, 20:35   #1004
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het georganiseerd en publiek uiten van leugens en verdachtmakingen wordt inderdaad aan banden gelegd
vreemd is dat, nog geen pagina geleden beweerde u immers dat publicatie een nodige verreiste was om veroordeeld te worden op basis van de negationismewet...
Oud 8 december 2004, 20:37   #1005
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
vreemd is dat, nog geen pagina geleden beweerde u immers dat publicatie een nodige verreiste was om veroordeeld te worden op basis van de negationismewet...
Daarom ook dat hij "een hapje gaat eten" nu. 8)
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2004, 20:44   #1006
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Andermaal een puike demonstratie van de manipulatietechnieken van revisionist Jantje van den Leugenberghe. Het georganiseerd en publiek uiten van leugens en verdachtmakingen wordt inderdaad aan banden gelegd. Daarentegen belet niemand jou en je bruine makkers om in de riolen van je kelder of in de catacomben van de Leeuw van Vlaanderen te Antwerpen, in besloten vergadering virtueel de holocaust nog eens over te doen.
Ongetwijfeld bedoelt u uw eigen leugens. Ondertussen bent u immers reeds tot driemaal toe in deze berichtenreeks op groteske leugens betrapt:

(a) U stelde eerder dat het Vlaams Blok ALLE vreemdelingen, halfbloeden, geadopteerden... wil deporteren zodra ze aan de macht zijn;
(b) u stelde dat de wet op het negationisme en revisionisme enkel een verbod betekent op het publiceren van revisionistische werken;
(c) u stelde dat ik die wet niet citeerde en dat ik er het "artikel 444" uit weg liet.

Welnu, voor

(a) heeft u geen enkel bewijs aangebracht;
(b) zat u er compleet naast wat werd aangetoond door verwijzing naar de volledige wettekst alsook artikel 444;
(c) idem als (b).

In artikel 444 staat trouwens dat men ook vervolgd kan worden wanneer de strafbare handelingen zich stellen in een ruimte "die niet openbaar is".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2004, 20:51   #1007
thePiano

Standaard

Citaat:
In artikel 444 staat trouwens dat men ook vervolgd kan worden wanneer de strafbare handelingen zich stellen in een ruimte "die niet openbaar is".
Ongelooflijk hoe U onbeschaamd teksten weet te manipuleren door er de essentiële zaken uit weg te laten en Uw mening op te dringen als zou ze de schijn van waarheid betekenen:

Ik herhaal jouw citaat (blauw) en voeg het hele zinnetje toe (rood)

hetzij in tegenwoordigheid van verscheidene personen, in een plaats die niet openbaar is, maar toegankelijk voor een aantal personen die het recht hebben er te vergaderen of ze te bezoeken

Oud 8 december 2004, 20:52   #1008
thePiano

Standaard

Citaat:
(a) U stelde eerder dat het Vlaams Blok ALLE vreemdelingen, halfbloeden, geadopteerden... wil deporteren zodra ze aan de macht zijn;.
Jeps, daar ben ik 100% van overtuigd en ik kan dat ook werkelijk aantonen, maar dat doet in deze kontekst helemaal niet terzake.
Oud 8 december 2004, 20:54   #1009
thePiano

Standaard

Citaat:
(b) u stelde dat de wet op het negationisme en revisionisme enkel een verbod betekent op het publiceren van revisionistische werken;.
Onzin. Ik heb dat als belangrijkste item aangehaald, de rest zat vervat in artikel 444 dat U bewust had weggemoffeld onder Uw bruine tapijt.
Oud 8 december 2004, 20:56   #1010
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jeps, daar ben ik 100% van overtuigd en ik kan dat ook werkelijk aantonen, maar dat doet in deze kontekst helemaal niet terzake.
net zoals u er 100% overtuigd van was dat iedere revisionist voorstander is van de Nieuwe Orde en u bijgevolg met uw mond vol tanden staat door de opmerkingen over professor Yehuda Bauer?? net zoals u er 100% van overtuigd was dat publicatie een noodzakelijke verreiste was om vervolgd te worden op basis van de negationismewet en u bijgevolg met uw monden vol tanden staat aangezien de negationismewet en art.444 van het Strafwetboek dat helemaal niet verreisen?
Oud 8 december 2004, 20:57   #1011
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ongelooflijk hoe U onbeschaamd teksten weet te manipuleren door er de essentiële zaken uit weg te laten en Uw mening op te dringen als zou ze de schijn van waarheid betekenen:

Ik herhaal jouw citaat (blauw) en voeg het hele zinnetje toe (rood)

hetzij in tegenwoordigheid van verscheidene personen, in een plaats die niet openbaar is, maar toegankelijk voor een aantal personen die het recht hebben er te vergaderen of ze te bezoeken
U is wel de manipulator. Ik had het toen immers niet over artikel 444, maar wel over het grondrecht "vrijheid van vergadering". Juist dit artikel is niet toepasselijk op een besloten vergadering, terwijl u juist dat grondwettelijk recht inriep toen we het over een besloten vergadering hadden.
Oud 8 december 2004, 20:58   #1012
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Onzin. Ik heb dat als belangrijkste item aangehaald, de rest zat vervat in artikel 444 dat U bewust had weggemoffeld onder Uw bruine tapijt.
neeneen, u staat hier te liegen: u had imemrs gesteld dat dat een noodzakelijke voorwaarde was om vervolgd te worden op basis van de negationismewet. Toen bleek dat dat niet in de negationismewet stond, verwees u naar art.444. Maar ook daar staat helemaal niet in dat publicatie een verreiste is Piano:

Citaat:
hetzij in openbare bijeenkomsten of plaatsen; hetzij in tegenwoordigheid van verscheidene personen, in een plaats die niet openbaar is, maar toegankelijk voor een aantal personen die het recht hebben er te vergaderen of ze te bezoeken; hetzij in om het even welke plaats, in tegenwoordigheid van de beledigde en voor getuigen;
Oud 8 december 2004, 20:58   #1013
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, u kan dat aantonene

Nogmaals, zoals al meerdere keren gezegd: ik ben tevreden met één citaat.
Oud 8 december 2004, 21:00   #1014
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb niets weggemoffeld. Ik heb gewoon, integraal dan nog, het eerste artikel van de wet op het negationisme en revisionisme geciteerd. Indien ik ook maar iets had willen wegmoffelen, dan had ik wel die passage eruit geknipt. Dat heb ik niet gedaan, zodat iedereen zelf kon grijpen naar artikel 444.
Oud 8 december 2004, 21:01   #1015
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
u beseft ondertussen toch wel al hopelijk dat art.444 helemaal niet verreist dat er sprake is van publicatie, in tegenstelling tot wat u eerder beweerde?
Oud 8 december 2004, 21:05   #1016
thePiano

Standaard

Citaat:
Inderdaad, u kan dat aantonene

Nogmaals, zoals al meerdere keren gezegd: ik ben tevreden met één citaat.
U krijgt er al eentje omtrent een bepaald deel van onze bevolking, en zo zijn er velen over andere groepen:

Oud 8 december 2004, 21:06   #1017
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U krijgt er al eentje omtrent een bepaald deel van onze bevolking, en zo zijn er velen over andere groepen:
De aangehaalde tekst bewijst helemaal niet uw eerdere stelling als zou het Vlaams Blok ALLE vreemdelingen, halfbloeden en geadopteerden willen deporteren.

Conclusie: u blijft liegen.
Oud 8 december 2004, 21:10   #1018
thePiano

Standaard

Nog een toemaatje voor Jantje de Leugeneer omtrent andere door het Vlaams Bezinksel geviseerde bevolkingsgroepen. Dit maal door de broer van Siegfried Verbeke, Herbert:

Herbert Verbeke schrijft op 26 december 1992 aan de hoofdredactie van het weekblad Humo: "Wat mij betreft, vooral de joden zullen als eersten en meest machtigste groep Vlaanderen dienen te verlaten met in hun zog de rest van Afrikanen tot en met Ollanders ! Ik erken geen mensenrechten en andere verdragen die dienen om gespuis en criminelen te beschermen voor het profijt van de verzorgers van de Nomenklatura."
Oud 8 december 2004, 21:11   #1019
thePiano

Standaard

Citaat:
De aangehaalde tekst bewijst helemaal niet uw eerdere stelling als zou het Vlaams Blok ALLE vreemdelingen, halfbloeden en geadopteerden willen deporteren.

Conclusie: u blijft liegen.
Nee, maar als ik al deze citaten bij elkaar optel, kom ik snel tot de halve bevolking die door het VB wordt gegijzeld.
Oud 8 december 2004, 21:12   #1020
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, maar als ik al deze citaten bij elkaar optel, kom ik snel tot de halve bevolking die door het VB wordt gegijzeld.
Ook dat is niet waar. In ieder geeft u hierbij dus toe dat het Vlaams Blok in geen enkele publicaties of bijeenkomst ook maar ooit heeft gezegd of geschreven dat ALLE vreemdelingen, halfbloeden of geadopteerden gedeporteerd zullen worden.

Kortom, u loog.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be