Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2003, 14:45   #1001
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
En daarenboven weet ik me gesterkt door het feit dat wat ik zeg gewoon de interpretatie van eeuwen is,
Behoeft geen commentaar.
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2003, 14:46   #1002
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter

Blijkbaar heb je de tekst weer niet gelezen (volg de link) en indien wel, trek je weer iemands auhoriteit in twijfel.
Behoeft geen commentaar
Oud 17 april 2003, 14:48   #1003
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als u natuurlijk alleen maar dat zinnetje uit .........leest, dan kan men er natuurlijk alles van maken.
Behoeft geen commentaar..

Of toch wel....

EIGEN TECHNIEKEN EERST
Oud 17 april 2003, 14:50   #1004
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
"Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld worde. Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke maat gij meet, zal u wedergemeten worden." Het zijn de woorden van onze Heere Jezus Christus, laten wij vooral acht slaan op Hem! M.a.w. als jij homoseksuelen gaat veroordelen, zal jij als homoseksueel geoordeeld worden. Wij lezen nergens over liefde tussen 2 homoseksuelen op 1 Bijbeltekst na: Ik ben benauwd om uwentwil, mijn broeder Jónathan. Gij waart mij zeer liefelijk; uw liefde was mij wonderlijker dan liefde der vrouwen. (2 Samuel: 1:26) (In Statenvertaling Hadden zij een homoseksuele relatie? Dat zou kunnen, maar het hoeft niet. Sommige orthodoxe Joden denken van wel.
Even nuanceren, daar sommige mensen de Bijbelteksten niet alleen eenzijdig lezen maar ook weglaten wat hen niet aanstaat. In het christendom is het inderdaad niet toegestaan een persoon te oordelen, d.i. een persoon alsdusdanig te veroordelen. Het is echter wel zo dat christenen de taak en de plicht hebben foute gedragingen te veroordelen. "Veroordeel de zonde, niet de zondaar" is het grote adagio van de Kerk. Bijgevolg worden homoseksuelen niet veroordeeld - zij blijven immers kinderen Gods zelfs al is hun levensstijl zondig - maar wel hun daden.

Wat het aangehaalde citaat betreft, het gaat hier duidelijk om een uit de context rukken van een bepaalde zin. In de vorige boeken van de Bijbel wordt verhaald over de innige vriendschap die heerste tussen Jonathan en David. Jonathan was een koningszoon die uiteindelijk de macht van het koningschap aan David geeft. Het wordt eigenlijk nog grappig wanneer men weet dat David juist een zwak had voor vrouwen. Het geheel heeft niets met homoseksualiteit te maken, maar verwoordt gewoon in de typische oosterse beeldspraak de grote vriendschap die David voor Jonathan had.

De Bijbel is heel duidelijk over homoseksualiteit: het is een gruwelijke zonde. En dat zowel in het Oude als Nieuwe Testament: Leviticus 18:22-23; Leviticus 20:13 en 1 Korinthiers 6:9-10.
Bijbel, Bijbel, wie hecht er daar nu nog belang aan in deze tijden. Kan je bewijzen dat het een gruwelijke zonde is?
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2003, 15:00   #1005
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Trouwens, ik schijn me te herinneren dat Jezus er ook niet vies van was om met één of meer (?) van zijn apostelen te flikflooien...
Ja? Dan herinnert u zich verkeerd.
Jij bent zeker een negationist? Weet jij veel wat die kerel allemaal heeft uitgevreten. Ik heb zelfs vernomen dat hij een fervent "pothead" was, en dat het branden van wierook in de kerk hiernaar zou verwijzen
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2003, 15:11   #1006
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Bijbel, Bijbel, wie hecht er daar nu nog belang aan in deze tijden. Kan je bewijzen dat het een gruwelijke zonde is?
Jazeker, leest u maar even die Engelse bladzijde over de uitspraken van de eerste christenen en kerkvaders. En hier alvast een proefje uit het Nieuwe Testament:

"Wat! Weet gij niet dat onrechtvaardigen Gods koninkrijk niet zullen beërven? Wordt niet misleid. Noch hoereerders, noch afgodsdienaars, noch overspelers, noch mannen die er voor onnatuurlijke doeleinden op na worden gehouden, noch mannen die bij mannen liggen, (10) noch dieven, noch hebzuchtige personen, noch dronkaars, noch beschimpers, nog afpersers zullen Gods koninkrijk beërven."

Korinthiërs 6:9-10
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2003, 15:12   #1007
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jazeker, leest u maar even die Engelse bladzijde over de uitspraken van de eerste christenen en kerkvaders. En hier alvast een proefje uit het Nieuwe Testament:

"Wat! Weet gij niet dat onrechtvaardigen Gods koninkrijk niet zullen beërven? Wordt niet misleid. Noch hoereerders, noch afgodsdienaars, noch overspelers, noch mannen die er voor onnatuurlijke doeleinden op na worden gehouden, noch mannen die bij mannen liggen, noch dieven, noch hebzuchtige personen, noch dronkaars, noch beschimpers, nog afpersers zullen Gods koninkrijk beërven."

Oud 17 april 2003, 15:14   #1008
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

"Wat! Weet gij niet dat onrechtvaardigen Gods koninkrijk niet zullen beërven? Wordt niet misleid. Noch hoereerders, noch afgodsdienaars, noch overspelers, noch mannen die er voor onnatuurlijke doeleinden op na worden gehouden, noch mannen die bij mannen liggen, noch dieven, noch hebzuchtige personen, noch dronkaars, noch beschimpers, nog afpersers zullen Gods koninkrijk beërven."

ach ach...
God vergeeft alle zonden dus de hel is leeg
Oud 17 april 2003, 15:21   #1009
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

"Wat! Weet gij niet dat onrechtvaardigen Gods koninkrijk niet zullen beërven? Wordt niet misleid. Noch hoereerders, noch afgodsdienaars, noch overspelers, noch mannen die er voor onnatuurlijke doeleinden op na worden gehouden, noch mannen die bij mannen liggen, (10) noch dieven, noch hebzuchtige personen, noch dronkaars, noch beschimpers, nog afpersers zullen Gods koninkrijk beërven."

Tja zo zie je maar de misdadigheid van de Kerk zou ik het durven te noemen. Onschuldige wezens beschuldigen van iets. Maar argumenteren dat zal de Kerk wel nooit doen. Een geluk nog dat in onze maatschappij de rol van de Kerk nagenoeg nihil is en dat is maar goed ook.
Oud 17 april 2003, 15:28   #1010
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ach ach...
Alleen aan wie berouw heeft.
Oud 17 april 2003, 15:31   #1011
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja zo zie je maar de misdadigheid van de Kerk zou ik het durven te noemen. Onschuldige wezens beschuldigen van iets.
Onschuldig is men niet, daar men ingaat tegen een goddelijk gebod. Trouwens, niet alleen de Kerk zegt dat ook de joodse godsdienst leert identiek hetzelfde. En in alle culturen waar ook ter wereld en in om het even welk tijdperk wordt homoseksualiteit als verwerpelijk beschouwd. Rekening houdend met het feit dat in heel veel volkeren de wetten eigenlijk voortspruiten uit de godsdienst zegt dit meer dan genoeg. Het gaat hier dus om een algemeen geldende wet. Dat kan ook moeilijk anders daar homoseksualiteit tegennatuurlijk is en bijgevolg de geest van de mens die er verder in gaat ziek maakt en hem steeds verder in zijn ongeluk duwt.
Oud 17 april 2003, 15:32   #1012
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
ach ach...
Alleen aan wie berouw heeft.
Berouw hebben voor iets dat je nooit misdaan hebt??? Rare kronkel vind ik persoonlijk.
Oud 17 april 2003, 15:34   #1013
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Berouw hebben voor iets dat je nooit misdaan hebt??? Rare kronkel vind ik persoonlijk.
Homoseksualiteit is een zonde. Dat is dus de overtreding van Gods gebod.
Oud 17 april 2003, 15:34   #1014
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Tja zo zie je maar de misdadigheid van de Kerk zou ik het durven te noemen. Onschuldige wezens beschuldigen van iets.
Onschuldig is men niet, daar men ingaat tegen een goddelijk gebod. Trouwens, niet alleen de Kerk zegt dat ook de joodse godsdienst leert identiek hetzelfde. En in alle culturen waar ook ter wereld en in om het even welk tijdperk wordt homoseksualiteit als verwerpelijk beschouwd. Rekening houdend met het feit dat in heel veel volkeren de wetten eigenlijk voortspruiten uit de godsdienst zegt dit meer dan genoeg. Het gaat hier dus om een algemeen geldende wet. Dat kan ook moeilijk anders daar homoseksualiteit tegennatuurlijk is en bijgevolg de geest van de mens die er verder in gaat ziek maakt en hem steeds verder in zijn ongeluk duwt.
En dat terwijl David en Jonathan twee gillende nichten waren. van je geloofsgenoten moet je het hebben...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2003, 15:34   #1015
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onschuldig is men niet, daar men ingaat tegen een goddelijk gebod.
Dat gaat enkel op voor wie van die leer op de hoogte is en hem aanhangt.
In niet katholieke regio's of onder mensen die dergelijke 'heilsleren' laten voor wat ze zijn, leeft dit ingepompte schuldgevoel niet.
Oud 17 april 2003, 15:36   #1016
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
In niet katholieke regio's of onder mensen die dergelijke 'heilsleren' laten voor wat ze zijn, leeft dit ingepompte schuldgevoel niet.
Ingepompt? Mag ik dan van u vernemen in welke godsdiensten of culturen homoseksualiteit aanvaardbaar is en niet door een of andere wet wordt afgestraft. Het oude Germaanse heidendom keurde het bijvoorbeeld ook af, en dat lang voor er hier zendelingen aankwamen die het christendom verkondigden.
Oud 17 april 2003, 15:37   #1017
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Homoseksualiteit is een zonde. Dat is dus de overtreding van Gods gebod.
Bewijs dat het een zonde is? Ik zie niet in wat homo's verkeerd doen? Wie ze kwaad doen??
Oud 17 april 2003, 15:39   #1018
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Onschuldig is men niet, daar men ingaat tegen een goddelijk gebod.
Vandaar dat steeds meer en meer Kerken leeglopen en dat de mensen roepen om een Nieuwe Kerk. Hier en daar is er al een priester wiens vieringen de moeite zijn bij te wonen. Helaas bijna een nihilisme.
Oud 17 april 2003, 15:41   #1019
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Ingepompt? Mag ik dan van u vernemen in welke godsdiensten of culturen homoseksualiteit aanvaardbaar is en niet door een of andere wet wordt afgestraft. Het oude Germaanse heidendom keurde het bijvoorbeeld ook af, en dat lang voor er hier zendelingen aankwamen die het christendom verkondigden.
We hadden het hier over het feit of homosexualiteit al dan niet pervers is??? En godsdiensten, tja zijn allemaal hopeloos verouderd.
Dus we blijven wachten op bewijzen dat het pervers zou zijn.
Oud 17 april 2003, 15:46   #1020
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bewijs dat het een zonde is? Ik zie niet in wat homo's verkeerd doen? Wie ze kwaad doen??
Dan nog een tweede streepje Nieuw Testament:

"Daarom heeft God hen prijsgegeven aan onterende hartstochten. En vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke. Eveneens hebben de mannen de natuurlijke gemeenschap met vrouwen opgegeven en zijn ze in lust voor elkaar ontbrand: mannen plegen ontucht met mannen."

Romeinen 1:26:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be