Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2007, 12:06   #1001
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Eerst en vooral aan iedereen een prettige feestdag gewenst. Nu het antwoord op je opmerkingen. Voor mij geen probleem dat ik even goed het Belgische volk heb gedefinieerd. Alleen heb ik er geen affiniteit mee. Waarom? Omdat de Belgische constructie niet werkt. Alle grote dossiers lopen vast op de dualiteit die dit land kenmerkt. Werkgelegenheid, werkloosheid, de vergrijzing en noem maar op.
Mooi zo. Staatsnationalisme en geen volksnationalisme.

Citaat:
Je goed recht. Dat het niet rationeel verklaarbaar is, daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ieder volk heeft recht op zelfbeschikkingsrecht. Een natiestaat die me dit recht ontzegt, die bevecht ik met alle democratische middelen waarover ik beschik.
Je bent maar een rare ideoloog, hoor. Eerst heb je het Vlaamse volk gedefinieerd door een geografische beschrijving om dan te zeggen dat Belgie een natiestaat is, terwijl je toch zegt dat je Vlaanderen wilt omdat België praktisch niet werkt. Wat maakt het toekomstig Vlaanderen geen natiestaat als je het gaat definieren op basis van geografische grenzen?

Ik bespeur ideologisch oppurtunisme.

Citaat:
Wat bedoel je met "democratisch beslist"? Een referendum?
Een 2/3 meerderheid in de kamers die tot afscheiding beslist? Niet erg waarschijnlijk, maar niet onmogelijk. Wait and see.
Lang leve een Belgisch referendum over de toekomst van België.

Citaat:
Je eerste zijn is muggenzifterij. De term "Groot-Brittaniërs" wordt hier niet gebruikt.
Ik ga ook nooit tegen een schot zeggen dat hij Engels is. Net zoals ik niet tegen een Vlaming zal zeggen dat hij Waal is.

Citaat:
Het is nogal wiedes dat Vlamingen zich niet beschouwen als Walen, en omgekeerd. Persoonlijk heb ik, zoals reeds vermeld, geen België-gevoel. Voorlopig herinnert alleen mijn identiteitskaart mij er aan dat ik een "Belg" ben. Voor de rest, opdoeken die handel.
Puur op basis van praktische redenen, zeg je eerst. Maar toch af komen met 'soevereniteit van volkeren', dat je definieert aan de hand van geografische factoren.

Je bent hip.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 12:07   #1002
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

[quote=ericferemans;2782137]
Citaat:

Het geloof in "één volk" is al anti-democratisch: het land bestaat over allemaal verschillende "volkeren", die het bijna nergens over eens zijn.

En degenen die dat nu nog altijd niet doorhebben en willen tegenhouden zijn fascisten. PUNT.
Stelling : trouw jij eens als gewone Vlaamse katholieke of vrijzinige jongen met een islamitisch-hindoe-boedischtisch meisje ! Hoe gaat hun volk reageren ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 12:09   #1003
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht

Stelling : trouw jij eens als gewone Vlaamse katholieke of vrijzinige jongen met een islamitisch-hindoe-boedischtisch meisje ! Hoe gaat hun volk reageren ?
Als je mij zo'n meid vindt (die alle 3 die geloven heeft) dan trakteer ik je op een bak bier. Duvel zelfs.

Verder maakt het complkeet af welke stroming binnen de religie/geloofsovertuigng of die familie er moeite mee zal hebben.

Ik vind het wel grappig. Om je zélf goed te praten, ga je het vergelijken met gedrag van mensen die je 'buiten' België wilt houden. Goed bezig, zou ik zeggen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 12 juli 2007, 13:03   #1004
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Als je mij zo'n meid vindt (die alle 3 die geloven heeft) dan trakteer ik je op een bak bier. Duvel zelfs.
Belachelijke respons. Zelfs een idioot weet wat ancapa hier bedoelt. Hij plaats de komma's verkeerd (letterlijk), wellicht wordt het voor jou dan iets te moeilijk.

Citaat:
Verder maakt het complkeet af welke stroming binnen de religie/geloofsovertuigng of die familie er moeite mee zal hebben.
Dat zal ferm geen waar zijn. Geef mij één voorbeeld van zo'n stroming die daar geen moeite mee zal hebben?

Citaat:
Ik vind het wel grappig. Om je zélf goed te praten, ga je het vergelijken met gedrag van mensen die je 'buiten' België wilt houden. Goed bezig, zou ik zeggen.
Wat heeft dat ermee te maken? Alsof het al dan niet willen buitenhouden van 'die' mensen iets af doet van ancapa zijn betoog.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 13:14   #1005
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Belachelijke respons. Zelfs een idioot weet wat ancapa hier bedoelt. Hij plaats de komma's verkeerd (letterlijk), wellicht wordt het voor jou dan iets te moeilijk.
'Haha' kan er al niet meer vanaf?

Citaat:
Dat zal ferm geen waar zijn. Geef mij één voorbeeld van zo'n stroming die daar geen moeite mee zal hebben?
Wel, er zat een moslimmeid op mijn oude school. (Verschrikkelijk mens, overigens.) Maar ik denk niet dat ze daar al te veel moeite mee heeft?

Citaat:
Wat heeft dat ermee te maken? Alsof het al dan niet willen buitenhouden van 'die' mensen iets af doet van ancapa zijn betoog.
Niet zoveel. Ik vond het gewoon een grappige opmerking.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 12 juli 2007 om 13:14.
Oud 12 juli 2007, 14:05   #1006
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Haha' kan er al niet meer vanaf?

Wel, er zat een moslimmeid op mijn oude school. (Verschrikkelijk mens, overigens.) Maar ik denk niet dat ze daar al te veel moeite mee heeft?

Niet zoveel. Ik vond het gewoon een grappige opmerking.
Hmm, doorslaggevende argumenten , maar niet helemaal oneerlijk.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 14:08   #1007
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

?
Oud 12 juli 2007, 17:54   #1008
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mooi zo. Staatsnationalisme en geen volksnationalisme.
Begrijpend lezen is precies je sterkste kant niet. Niemand ontkent het bestaan van België als staat. Maar als volksnationalist streef ik naar een onafhankelijk Vlaanderen, die dan ook een volwaardige staat wordt.

Citaat:
Je bent maar een rare ideoloog, hoor. Eerst heb je het Vlaamse volk gedefinieerd door een geografische beschrijving om dan te zeggen dat Belgie een natiestaat is, terwijl je toch zegt dat je Vlaanderen wilt omdat België praktisch niet werkt. Wat maakt het toekomstig Vlaanderen geen natiestaat als je het gaat definieren op basis van geografische grenzen?
Niet iedereen beschikt over jouw analytisch vermogen. Ik zal het nog éénmaal herhalen. Indien Vlaanderen onafhankelijk wordt, verandert de taalgrens in staatsgrens.
Citaat:
Ik bespeur ideologisch oppurtunisme.
Je bespeurt wat je wil.

Citaat:
Lang leve een Belgisch referendum over de toekomst van België.
Voor mij niet gelaten.

Citaat:
Ik ga ook nooit tegen een schot zeggen dat hij Engels is. Net zoals ik niet tegen een Vlaming zal zeggen dat hij Waal is.
Logisch.

Citaat:
Puur op basis van praktische redenen, zeg je eerst. Maar toch af komen met 'soevereniteit van volkeren', dat je definieert aan de hand van geografische factoren.
Het ene is niet tegenstrijdig met het andere.
Citaat:
Je bent hip.
Dat is niet de bedoeling.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 18:10   #1009
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Begrijpend lezen is precies je sterkste kant niet. Niemand ontkent het bestaan van België als staat. Maar als volksnationalist streef ik naar een onafhankelijk Vlaanderen, die dan ook een volwaardige staat wordt.
Waarbij je het volk definieert op basis van geografische factoren.
Even voor de duidelijkheid.
De moslim wiens ouder Marokkaan zijn, maar in Vlaanderen is geboren, is voor jou een volks-Vlaming?

Zo ja, dan heb je een heel cool beeld van volksnationalist. Meer zelfs, het heeft helemaal niets met de definitie van 'volk' te maken. (Echter: als en slechts als het zo is.)

Citaat:
Niet iedereen beschikt over jouw analytisch vermogen. Ik zal het nog éénmaal herhalen. Indien Vlaanderen onafhankelijk wordt, verandert de taalgrens in staatsgrens.
Oh, maar daar was ik al achter, hoor.
Oud 12 juli 2007, 18:11   #1010
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mooie planeet, spijtig van al dat volk...
De maan is ook niet lelijk, gaat daar wonen daar is geen volk!
Oud 12 juli 2007, 18:45   #1011
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarbij je het volk definieert op basis van geografische factoren.
Even voor de duidelijkheid.
De moslim wiens ouder Marokkaan zijn, maar in Vlaanderen is geboren, is voor jou een volks-Vlaming?

Zo ja, dan heb je een heel cool beeld van volksnationalist. Meer zelfs, het heeft helemaal niets met de definitie van 'volk' te maken. (Echter: als en slechts als het zo is.)
Wat is het nu feitelijk? Wil je me niet of kan je me niet begrijpen? Een moslim die in Vlaanderen geboren is gewoon een Vlaming. Geen volksnationalist, tenzij hij/zij daar voor kiest. Is dat zo moeilijk?

Citaat:
Oh, maar daar was ik al achter, hoor.
Oef!
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 18:48   #1012
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is het nu feitelijk? Wil je me niet of kan je me niet begrijpen? Een moslim die in Vlaanderen geboren is gewoon een Vlaming. Geen volksnationalist, tenzij hij/zij daar voor kiest. Is dat zo moeilijk?
Wel, je definieert een volk op basis van (uitsluitend) geografische factoren.
Dat is staatsnationalisme, me dunkt. En geen volksnationalisme.
Oud 12 juli 2007, 19:46   #1013
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

mensen die weigeren te beseffen dat Limburg en Brabant nu eenmaal geen Vlaanderen is kunnen niet anders dan mentaal wat achter zijn. Dus De Croo heeft gewoon gelijk.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 19:48   #1014
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

vervang - door of en je bent er !!

waarom trouwen zoveel meisjes enkel en alleen met iemand uit hun land, van hun nationaliteit, of geloof ?

waarom trouwen de jongens wel met Belgische meisjes ? en bijna nooit omgekeerd ?!

snap je het nu ???
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 12 juli 2007 om 19:53.
Oud 12 juli 2007, 19:50   #1015
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is het nu feitelijk? Wil je me niet of kan je me niet begrijpen? Een moslim die in Vlaanderen geboren is gewoon een Vlaming. Geen volksnationalist, tenzij hij/zij daar voor kiest. Is dat zo moeilijk?Oef!
een echte Vlaming heeft slechts één nationaliteit ! De Belgische tot nu toe en geen dubbele. Of is dit iets te moeilijk ? OEF !
Oud 12 juli 2007, 19:52   #1016
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
mensen die weigeren te beseffen dat Limburg en Brabant nu eenmaal geen Vlaanderen is kunnen niet anders dan mentaal wat achter zijn. Dus De Croo heeft gewoon gelijk.
Naam: 070616%20Steenuil%20Kempen.jpg
Bekeken: 64
Grootte: 152,6 KB
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 19:53   #1017
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vervang - door of en je bent er !!

waarom trouwen zoveel meisjes enkel en alleen met iemand uit hun land, van hun nationaliteit, of geloof ?

waarom trouwen de jongens wel met Belgische meisjes ? en bijna nooit omgekeerd ?!

snap je het nu ???
Je zoekt mensen op waarmee je meer gemeen hebt. Dat lijkt me logisch.
Oud 12 juli 2007, 19:54   #1018
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dit is wel een steenuil ! geen steenezel !
Oud 12 juli 2007, 19:55   #1019
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zoekt mensen op waarmee je meer gemeen hebt. Dat lijkt me logisch.
antwoord ook eens op vraag 2 en 3
Oud 12 juli 2007, 19:56   #1020
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
En nog een keer!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be