Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 3 augustus 2016, 13:13   #1021
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
En dan?
U£ geeft het zelf aan, U hebt weinig normen en waarden gemeen met deze mensen. Hoe wil U dan uw normen en waarden opdringen aan Marokkanen of Turken?
tomm is offline  
Oud 3 augustus 2016, 13:22   #1022
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Seculier? In Polen poogt de regering terug de katholieke normen en waarden aan iedereen op te dringen. En de Sovjet-Unie was ook seculier.

Zoals al gezegd, Islam is er om te blijven. We hebben ze binnengehaald en ze gaan hier niet meer weg. Maar zolang we het radicalisme bestrijden, hoeft dat geen probleem te zijn. Belangrijk is dan wel niet alle islamieten over dezelfde kam te scheren zoals U doet.
Goed, we zullen het Westerse cultuur noemen. Assimileren tot de Westerse cultuur. Man en vrouw gelijk. Niet de vrouw thuis de was en plas en mannen in de vzw. De overgrote meerderheid van uitkeringsgerechtigden in Europa zijn niet Westerse allochtonen. Hebben veel kinderen en trekken quasi hetzelfde als een gemiddeld werkloon. Die mentaliteit is al radicaal tegen onze Westerse drijfsfeer. Hierop is het Westen niet gebouwd.

Ik vind uw beschuldiging er een beetje over. Waar scheer ik ze over één kam?
De islam mag dan wel blijven, ze kan evengoed geprivatiseerd worden.

Laatst gewijzigd door Peche : 3 augustus 2016 om 13:32.
Peche is offline  
Oud 3 augustus 2016, 13:26   #1023
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U£ geeft het zelf aan, U hebt weinig normen en waarden gemeen met deze mensen. Hoe wil U dan uw normen en waarden opdringen aan Marokkanen of Turken?
Welke mensen?
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline  
Oud 3 augustus 2016, 14:15   #1024
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U£ geeft het zelf aan, U hebt weinig normen en waarden gemeen met deze mensen. Hoe wil U dan uw normen en waarden opdringen aan Marokkanen of Turken?
Onze normen en waarden moeten we niet opdringen, wel eisen dat ze gerespecteerd worden. Er mag dan globalisering bestaan, dat maakt de wereld nog niet tot eenheidsworst. Landen hebben een eigen geschiedenis, waaruit hun cultuur ontstond, dat respecteren is een basisvoorwaarde voor wie de samenleving met ons deelt, zo eenvoudig is dit.
alice is offline  
Oud 3 augustus 2016, 14:21   #1025
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Welke "normen en waarden" hebben wij dan gemeen? Welke normen en waarden heeft Filip Dewinter gemeen met Calvo? Welke normen en waarden hebben een katholieke priester en een dragqueen gemeen?
Gelijkheid man en vrouw.
Scheiding kerk en staat
Gelijke toegang tot arbeidsmarkt en publieke ruimtes
Holebi rechten
Recht op zelfbeschikking, vrije partnerkeuze, recht om een religie te verlaten, recht op eigen inkomen en huisvesting.
Recht op een seksueel bestaan, los van de keuze voor huwelijk of zelfs een relatie.
Recht op abortus, voorbehoedsmiddelen, euthanasie.
Persvrijheid.
Democratie als staatsvorm.
Kunt u ze nu echt zelf niet bedenken???
alice is offline  
Oud 3 augustus 2016, 15:05   #1026
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Gelijkheid man en vrouw.
Scheiding kerk en staat
Gelijke toegang tot arbeidsmarkt en publieke ruimtes
Holebi rechten
Recht op zelfbeschikking, vrije partnerkeuze, recht om een religie te verlaten, recht op eigen inkomen en huisvesting.
Recht op een seksueel bestaan, los van de keuze voor huwelijk of zelfs een relatie.
Recht op abortus, voorbehoedsmiddelen, euthanasie.
Persvrijheid.
Democratie als staatsvorm.
Kunt u ze nu echt zelf niet bedenken???
Die paar simpele dingen, en toch moeten ze steeds opnieuw herhaald worden, toch lijken die paar simpele dingen reeds teveel gevraagd...
SDX is offline  
Oud 3 augustus 2016, 17:17   #1027
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Gelijkheid man en vrouw.
Scheiding kerk en staat
Gelijke toegang tot arbeidsmarkt en publieke ruimtes
Holebi rechten
Recht op zelfbeschikking, vrije partnerkeuze, recht om een religie te verlaten, recht op eigen inkomen en huisvesting.
Recht op een seksueel bestaan, los van de keuze voor huwelijk of zelfs een relatie.
Recht op abortus, voorbehoedsmiddelen, euthanasie.
Persvrijheid.
Democratie als staatsvorm.
Kunt u ze nu echt zelf niet bedenken???
En behalve radicale islamieten, welke van deze normen en waarden worden niet gerespecteerd? Uiteraard zijn er die er niet tegen kunnen dat hun zoon homo is, of een relatie zonder te trouwen, of hun dochter met een Belg wil trouwen, maar ze kunnen niet veel doen om het te beletten. Het enige waarin dat zal resulteren is dat ze hem of haar niet meer zullen zien, als ze hun verzet niet opgeven. Eermoorden, als die hier al gebeuren, worden hier streng gestraft, en de seculiere wetten gelden voor iedereen. Als ze onder de Sharia willen leven moeten ze maar verhuizen. De meeste islamieten willen hun geloof ook helemaal niet opdringen, slechts een kleine groep radicalen verpest het voor al de rest.
tomm is offline  
Oud 3 augustus 2016, 20:27   #1028
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Zo pakken ze dat daar aan.
https://www.youtube.com/watch?v=-t32Uqx22SA
LOL Wel radicaal
Peche is offline  
Oud 3 augustus 2016, 20:31   #1029
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Ook leuk, de metro van Moskou vergeleken met die van Parijs

https://www.youtube.com/watch?v=Fsb63e2WznI
tomm is offline  
Oud 3 augustus 2016, 20:36   #1030
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

En hoe ze België in Polen bekijken...
https://www.youtube.com/watch?v=TkEPJOGUfbE
tomm is offline  
Oud 3 augustus 2016, 20:38   #1031
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ook leuk, de metro van Moskou vergeleken met die van Parijs

https://www.youtube.com/watch?v=Fsb63e2WznI
Maar mager hoor? Gewoon een paar zwarten en op't einde een hysterische?
In mijn filmke motten de Polen de refugees (en de rest) van't strand.

Moest zo iemand als Anjem Choudary in Polen rondgaan, hij zal het niet lang trekken. Britain First is daar te braaf mee om gegaan.
We zijn te beschaafd geworden.
Peche is offline  
Oud 3 augustus 2016, 20:41   #1032
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar mager hoor? Gewoon een paar zwarten en op't einde een hysterische?
In mijn filmke motten de Polen de refugees (en de rest) van't strand.

Moest zo iemand als Anjem Choudary in Polen rondgaan, hij zal het niet lang trekken. Britain First is daar te braaf mee om gegaan.
We zijn te beschaafd geworden.
Britain First wordt dagdagelijks aangeklaagd.
Dan weet je 't wel...
SDX is offline  
Oud 3 augustus 2016, 20:41   #1033
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
En behalve radicale islamieten, welke van deze normen en waarden worden niet gerespecteerd? Uiteraard zijn er die er niet tegen kunnen dat hun zoon homo is, of een relatie zonder te trouwen, of hun dochter met een Belg wil trouwen, maar ze kunnen niet veel doen om het te beletten. Het enige waarin dat zal resulteren is dat ze hem of haar niet meer zullen zien, als ze hun verzet niet opgeven. Eermoorden, als die hier al gebeuren, worden hier streng gestraft, en de seculiere wetten gelden voor iedereen. Als ze onder de Sharia willen leven moeten ze maar verhuizen. De meeste islamieten willen hun geloof ook helemaal niet opdringen, slechts een kleine groep radicalen verpest het voor al de rest.
Sharia is al geïnstalleerd in UK en Duitsland. Hoezo, niet opgedrongen?
Mindset is offline  
Oud 3 augustus 2016, 20:46   #1034
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar mager hoor? Gewoon een paar zwarten en op't einde een hysterische?
In mijn filmke motten de Polen de refugees (en de rest) van't strand.

Moest zo iemand als Anjem Choudary in Polen rondgaan, hij zal het niet lang trekken. Britain First is daar te braaf mee om gegaan.
We zijn te beschaafd geworden.
In die landen moeten ze inderdaad zoiets niet proberen of het loopt erg fout af, voor hen. In Rusland zou hij opgepakt worden voor veel minder, en eens mogen vertellen aan de jongens van de geheime dienst wat hij allemaal weet over z'n Tsjetsjeense vrienden. Waarna hij in de Siberische goelag enkele decennia uniformen voor het Russische leger, dat z'n vriendjes in Syrië bombardeert, mag naaien.

Laatst gewijzigd door tomm : 3 augustus 2016 om 20:48.
tomm is offline  
Oud 3 augustus 2016, 20:47   #1035
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Sharia is al geïnstalleerd in UK en Duitsland. Hoezo, niet opgedrongen?
Opgedrongen in Duitsland en het VK? Hoe dan?
tomm is offline  
Oud 3 augustus 2016, 20:52   #1036
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In die landen moeten ze inderdaad zoiets niet proberen of het loopt erg fout af, voor hen. In Rusland zou hij opgepakt worden voor veel minder, en eens mogen vertellen aan de jongens van de geheime dienst wat hij allemaal weet over z'n Tsjetsjeense vrienden.
Inderdaad, dit had men moeten doen.
Sterke signalen stellen.
Ik denk dat Frankrijk daar nu aan gaat beginnen. Een opkuis van het extremisme .
Peche is offline  
Oud 4 augustus 2016, 04:55   #1037
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Inderdaad, dit had men moeten doen.
Sterke signalen stellen.
Ik denk dat Frankrijk daar nu aan gaat beginnen. Een opkuis van het extremisme .
Het zou tijd worden... Ook die Saudische klootzakken die de boel financieren moeten daar EINDELIJK eens over aangesproken worden.
Ook het feit dat deze rijke, Arabische landen geen ENKELE Syrische of Iraakse vluchteling opnemen maar wel van ons eisen dat we dat doen kan natuurlijk niet door de beugel.
tomm is offline  
Oud 4 augustus 2016, 07:08   #1038
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het zou tijd worden... Ook die Saudische klootzakken die de boel financieren moeten daar EINDELIJK eens over aangesproken worden.
Ook het feit dat deze rijke, Arabische landen geen ENKELE Syrische of Iraakse vluchteling opnemen maar wel van ons eisen dat we dat doen kan natuurlijk niet door de beugel.
't Ding is... Het Westen draagt mede schuld aan deze massa migratie.
De Arabische landen hebben zich uit die wespennest gehouden als ik me niet vergis. Frankrijk heeft in Libië voor een open gat gezorgd. Door Khadaffi werden er veel vluchtelingen tegengehouden, vergeet dat niet.
Die Arabische landen denken dus wellicht: eigen schuld dikke bult.
Wat niet wegneemt dat zij ook een handje kunnen helpen.

Ik vraag mij af hoe dit gaat escaleren, maar ik denk het al te weten, en gij ook. We weten waar we voor staan.
Toch blijf ik van mening dat de EU nu moet laten zien sterk in haar schoenen te staan. Dat zij haar middelen weet toe te passen, minder praten meer actie.
Bouw in hemelsnaam grenskampen. Dat is een massa operatie, maar het is humanitair. Ik herinner mij een Europa van vredesmissies, humanitaire missies, ... Wat is er toch met ons gebeurd?

Laatst gewijzigd door Peche : 4 augustus 2016 om 07:10.
Peche is offline  
Oud 4 augustus 2016, 08:09   #1039
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.289
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
't Ding is... Het Westen draagt mede schuld aan deze massa migratie.
De Arabische landen hebben zich uit die wespennest gehouden als ik me niet vergis. Frankrijk heeft in Libië voor een open gat gezorgd. Door Khadaffi werden er veel vluchtelingen tegengehouden, vergeet dat niet.
Die Arabische landen denken dus wellicht: eigen schuld dikke bult.
Wat niet wegneemt dat zij ook een handje kunnen helpen.

Ik vraag mij af hoe dit gaat escaleren, maar ik denk het al te weten, en gij ook. We weten waar we voor staan.
Toch blijf ik van mening dat de EU nu moet laten zien sterk in haar schoenen te staan. Dat zij haar middelen weet toe te passen, minder praten meer actie.
Bouw in hemelsnaam grenskampen. Dat is een massa operatie, maar het is humanitair. Ik herinner mij een Europa van vredesmissies, humanitaire missies, ... Wat is er toch met ons gebeurd?
Het is hardnekkige illusie en gebrek aan kennis van politici en media in Europa en Amerika dat
alleen IS het probleem is en dat als IS is verdreven, het probleem is opgelost.
De moslimwereld verkeert zelf in een crisis en het Westen kan dit niet oplossen .
Tot nu toe hebben de oorlogen van de VS en de EU in het Midden Oosten ,
alleen maar meer jihadisten en meer aanslagen opgeleverd.
Het is een onmogelijke zaak om in alle moslimlanden de jihadisten te verdrijven en te laten vluchten naar Europa.
cato is offline  
Oud 4 augustus 2016, 08:18   #1040
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het is hardnekkige illusie en gebrek aan kennis van politici en media in Europa en Amerika dat
alleen IS het probleem is en dat als IS is verdreven, het probleem is opgelost.
De moslimwereld verkeert zelf in een crisis en het Westen kan dit niet oplossen .
Tot nu toe hebben de oorlogen van de VS en de EU in het Midden Oosten ,
alleen maar meer jihadisten en meer aanslagen opgeleverd.
Het is een onmogelijke zaak om in alle moslimlanden de jihadisten te verdrijven en te laten vluchten naar Europa.
Het is een vicieuze cirkel die ons regelrecht de afgrond in trekt.
We go down, without ever slowing down.
Straight into the fade out line.


Ik ben sterk van mening dat Europa nu moet laten zien cohonnes te hebben en haar burgers beschermd. Niet via een naïef beleid dat zich bij alles neerlegt en problemen op andere continenten afschuiven. Men had daar aan de grens van Libië moeten knokken en een massaal kamp moeten bouwen. Patrouilles op zee die boten met een U turn terug trekt naar dat kamp.

We hebben al deze middelen, maar ze zijn niet ingezet. Daarvoor hebben onze voorouders dan miljarden belastingen betaalt... Zodat ze ons continent met open handen kunnen afgeven. Wij moeten wat meer op onze voorouders en de EEG gaan lijken. Europa moet terug Europa worden.
Peche is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be