Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 maart 2023, 19:32   #1021
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.665
Standaard

Waar was Greta zo rond die periode?
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2023, 19:45   #1022
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 15.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik vrees dat dat aantal veel groter is dan je zou denken.

Ik ken tal van intelligente mensen die desalsnog alles slikken wat de media hen verteld. Maakt terzake niet uit over welk onderwerp, of de media gisteren het tegenovergestelde vertelde, en of er enige logica in het verhaal zit.

Het enige waar ik nog niet over uit ben is of het:

- om een vorm van massapsychose gaat
- een drang naar conformisme is, ie de media bepalen wat je moet denken over een bepaald onderwerp en ze wensen daar niet kritisch over na te denken enkel zich te conformeren

Ik heb het dan niet specifiek over de Oekraïne oorlog, je ziet dat bij onnoemelijk veel onderwerpen. Ukraine is simpelweg wat nu 'hot' is. Maar die mensen gaan bij het volgende topic (ongeacht wat dat mag zijn) exact hetzelfde doen.

I.e. ik ben ervan overtuigd dat als er morgen een massale mediacampagne komt dat Ukraine zijn eigen burgers al 10 jaar beschiet, allesbehalve een democratie is en we die zeker niet moeten steunen die mensen onmiddellijk hun kar keren alhoewel ze de dag van vandaag op eerste lijn staan om te roepen dat er meer wapens en steun voor Ukraine moet zijn.

Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken, een rationele discussie met argumenten vermijden ze als de pest - ik heb het hier over persoonlijke vrienden en kennissen op het forum heb je dat ook vaak maar dat is toch anders imo- en elke overweging die niet in hun beeld past wordt zonder meer weggefilterd.

Orwell toestanden - zo voelt het vaak aan.
Ik moet ook meermaals aan Orwell denken. Ik denk dat het antwoord op uw vraag een hele zoektocht is. Mogelijk geeft deze ondertussen zowat verboden lectuur (op de unief) meer inzicht. Ik heb het zelf niet gelezen. Wel een interviews gezien.

https://www.bol.com/be/nl/p/de-psych...UaAqbfEALw_wcB

Het is een avondvullend thema wat je hier aanhaalt. Ik blijf soms ook verbaasd achter hoe de logica langs de kant geschoven kan worden om een narratief te volgen. Of hoe mensen die zich als de moreel superieuren of anti fascisten beschouwen taal uitslaan die aan nazi's doet denken. Of hoe er totaal geen interesse is in wat 'de andere kant' te zeggen heeft behalve door de filter van de 'eigen media'. Of hoe vlug het middenveld verloren gaat en je overblijft met een "wie niet voor ons is is tegen ons" mentaliteit waarbij degene die het hardste te keer gaat tegen de vermeende vijand, het meest ongenuanceerd, de grootste bewondering wegdraagt. Of hoe feiten, wederkerigheid of gerechtigheid niet eens meer tellen als ze niet passen in het bipolair narratief. Of wie voor vrede of onderhandelen pleit gezien wordt als de vijand.

Het is niet ver gezocht dit een pre oorlogssituatie te noemen. Het lijkt zelfs alsof men ons er bewust op aan het voorbereiden is. Ik hoop dat ik me vergis.

Vanuit psychologisch oogpunt is het interessant om de laatste jaren te analyseren. Zowel Covid als Oekraïne tonen hoe gemakkelijk mensen tot de meest extreme gedragingen te verleiden zijn, en dat in naam van een of ander superieur geacht ideaal. Vele lessen uit het verleden lijken verleerd. De leugen viert hoogtij. De leugen wordt toegejuicht. Wordt de leugen ontmaskerd dan wordt dat genegeerd. Men omhelst de leugen alsof hij veiligheid biedt. Alsof twijfel verraad is.

Bedreigingen en uiteindelijk geweld beginnen verlangd te worden alsof het waarden zijn. Dat is de volgende fase. Je begint dat ook al te zien op dit forum. Een dialoog is ongewenst. De ander dient gewoon 'dood'.

Ik kan me voorstellen dat je je verweesd begint te voelen bij het oprukken van deze mentaliteit. Misschien zelfs wanhopig. Alsof je in een absurd labyrint zit. Ik zou zeggen, laten we niet opgeven en niet zwijgen. Angst is als voeding voor deze 'kanker'.

Waarom dit alles? En waarom geldt het niet voor iedereen? Misschien leer je in nood en in crisis echt je vrienden of 'zielsgenoten' kennen.

Laatst gewijzigd door Bach : 9 maart 2023 om 19:52.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2023, 20:53   #1023
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 44.463
Standaard

Een nieuwsuitzending 'leerde' dat wij de oorlog in de Oekraïne door de aankoop van het dure gas uit Rusland sponsoren.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2023, 21:03   #1024
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 15.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Een nieuwsuitzending 'leerde' dat wij de oorlog in de Oekraïne door de aankoop van het dure gas uit Rusland sponsoren.
Dus wij sponseren ook de ethnische zuivering tegen de Palestijnen?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2023, 21:24   #1025
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik ben veel meer voor gedecentraliseerde energie-voorziening. Zoals een stookolietank of een gastank in mijn hof. als mijn "social-credit-score" dan negatief is, heb ik het tenminste nog warm.
Ik ben nu wel aan't zien voor warmtepomp-boilers met daaraan een PV-installatie gekoppeld, maar wel "stand-alone" dus zonder koppeling aan't net.
VEEL milieuvervuilender om te maken dan een simpele elektrische boiler, maar véél politiek correcter, en als het lukt tegen een aanvaardbare prijs, quasi "individueel warm water." Ben ik toch politiek correct, en onafhankelijk van "the collective."

"We" verdelen zoals het gevraagd wordt. Neenee, we verdelen als ge ne "correcte" burger bent.

Laat maar, gij se energie-collectivist.




Wij hebben te weinig koolwaterstoffen. Wij hebben te weinig zon. Wij hebben te weinig wind. Wij hebben te weinig uranium en plutonium. Maar alles bij mekaar hebben wij een goede mix.

Waar wél voldoende van hebben is de angst dat wij de wereld naar de vaantjes kunnen helpen.

De hoogmoed....
het enige dat kan werken verdelen ze niet in belgie...

eisspeicher...
https://www.viessmann.de/de/wissen/t...sspeicher.html

Laatst gewijzigd door brother paul : 9 maart 2023 om 21:29.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2023, 22:36   #1026
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik moet ook meermaals aan Orwell denken. Ik denk dat het antwoord op uw vraag een hele zoektocht is. Mogelijk geeft deze ondertussen zowat verboden lectuur (op de unief) meer inzicht. Ik heb het zelf niet gelezen. Wel een interviews gezien.

https://www.bol.com/be/nl/p/de-psych...UaAqbfEALw_wcB

Het is een avondvullend thema wat je hier aanhaalt. Ik blijf soms ook verbaasd achter hoe de logica langs de kant geschoven kan worden om een narratief te volgen. Of hoe mensen die zich als de moreel superieuren of anti fascisten beschouwen taal uitslaan die aan nazi's doet denken. Of hoe er totaal geen interesse is in wat 'de andere kant' te zeggen heeft behalve door de filter van de 'eigen media'. Of hoe vlug het middenveld verloren gaat en je overblijft met een "wie niet voor ons is is tegen ons" mentaliteit waarbij degene die het hardste te keer gaat tegen de vermeende vijand, het meest ongenuanceerd, de grootste bewondering wegdraagt. Of hoe feiten, wederkerigheid of gerechtigheid niet eens meer tellen als ze niet passen in het bipolair narratief. Of wie voor vrede of onderhandelen pleit gezien wordt als de vijand.

Het is niet ver gezocht dit een pre oorlogssituatie te noemen. Het lijkt zelfs alsof men ons er bewust op aan het voorbereiden is. Ik hoop dat ik me vergis.

Vanuit psychologisch oogpunt is het interessant om de laatste jaren te analyseren. Zowel Covid als Oekraïne tonen hoe gemakkelijk mensen tot de meest extreme gedragingen te verleiden zijn, en dat in naam van een of ander superieur geacht ideaal. Vele lessen uit het verleden lijken verleerd. De leugen viert hoogtij. De leugen wordt toegejuicht. Wordt de leugen ontmaskerd dan wordt dat genegeerd. Men omhelst de leugen alsof hij veiligheid biedt. Alsof twijfel verraad is.

Bedreigingen en uiteindelijk geweld beginnen verlangd te worden alsof het waarden zijn. Dat is de volgende fase. Je begint dat ook al te zien op dit forum. Een dialoog is ongewenst. De ander dient gewoon 'dood'.

Ik kan me voorstellen dat je je verweesd begint te voelen bij het oprukken van deze mentaliteit. Misschien zelfs wanhopig. Alsof je in een absurd labyrint zit. Ik zou zeggen, laten we niet opgeven en niet zwijgen. Angst is als voeding voor deze 'kanker'.

Waarom dit alles? En waarom geldt het niet voor iedereen? Misschien leer je in nood en in crisis echt je vrienden of 'zielsgenoten' kennen.
In feite zijn uw "bijdragen" en die van uw usual suspects "denkers" alleen maar een zelfverheerlijking van uw eigen toegekende intelligentie en pseudo analyse geest. Degenen die u en de uwen niet volgen zijn idioten, schapen, meelopers die niet denken.
Het maakt het deelnemen aan dit forum absoluut niet meer uitdagend om discussies te voeren. Er is er al één van uw maten die ik al een jaar negeer maar ik zit nu tussen de keuze van een half dozijn van nuttige idioten te negeren of doodgewoon deze draad en gelijkaardige draden compleet te negeren.

Dit zijn geen ernstige meningen of discussies meer.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 9 maart 2023 om 22:40.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2023, 22:49   #1027
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het enige dat 'we' naar de vaantjes kunnen en precies vanwege die 'hoogmoed' zo goed als zéker zullen helpen, is 'onze wereld'; de biotopen, culturen en habitats zonder dewelke 'we' het mogen vergeten.


En zoals "patrickve" al aangaf: als 'wij' het niet zélf doen, doen 'onze' Machines dat wel voor 'ons'.


Ik ga het waarschijnlijk niet meer meemaken, maar van de kinderen van mijn vrienden en vriendinnen zou ik dat niet durven te zeggen.
De wereld lacht ons vierkant uit, makker. “De mens” is maar amper, en zal maar amper, een voetnoot, een verwijzing, zijn in de geschiedenis van de aarde.

En de hoogmoed bestaat er in dat “de mens” buiten de mierengangetjes die we uitgegraven hebben, iets wezenlijk te betekenen heeft op aarde, laat staan in ons zonnestelsel, laat staan in ons heelal.

Dus nogmaals, wat een hoogmoed.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 9 maart 2023 om 23:08.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2023, 22:58   #1028
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het enige dat kan werken verdelen ze niet in belgie...

eisspeicher...
https://www.viessmann.de/de/wissen/t...sspeicher.html
Snel eens gelezen, bedankt voor de link. Uiteraard bekend proces, dat er voor zorgt dat de buitenlucht (bij dit systeem vervangen door water in een ondergrondse tank) niet te koud wordt. Dat is ook bij mij een probleem. Ik verwarm met 2 warmtepompen (inverters), maar de buiten-units vriezen bij koud vochtig weer zoals nu gemakkelijk aan, en moeten dan regenereren. De binnenunits fungeren dan even als airco (wat ze in de zomer overigens perfect doen) om de buitenunits te ontvriezen. Maar uiteraard is dat regeneratieproces binnen niet zo aangenaam.

Deze eisspeichers voorzien in weze gewoon in een stabieler energiemedium dan buitenlucht.

Wel interessant! Merci.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2023, 23:03   #1029
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 33.196
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
De wereld lacht ons vierkant uit, makker. “De mens” is maar amper, en zal maar amper, een voetnoot, een verwijzing, zijn in de geschiedenis van de aarde.

En de hoogmoed bestaat er in dat “de mens” buiten de mierengangetjes die we uitgegraven hebben, iets wezenlijk te betekenen hebben op aarde, laat staan in ons zonnestelsel, laat staan in ons heelal.

Dus nogmaals, wat een hoogmoed.

< Nanochips, digitale identiteit, sociale kredietscore, digitaal geld, en dat allemaal bijgehouden door artificiële intelligentie... >

+ 'klimaatverandering tegenhouden', 'make america great again', 'migratiestromen beheersen', 'oorlog tegen drugs', 'oorlog tegen een virus', 'speciale militaire operaties', 'woke' en nog van die zottigheden.

Hoogmoed ?* volonté.

Wat denkt u: gaat het nog lang duren?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE"
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=PGREbC-Q2Do
MAKE RACISTS AFRAID AGAIN
https://www.youtube.com/watch?v=ua-s5ozQjLQ
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2023, 23:05   #1030
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In feite zijn uw "bijdragen" en die van uw usual suspects "denkers" alleen maar een zelfverheerlijking van uw eigen toegekende intelligentie en pseudo analyse geest. Degenen die u en de uwen niet volgen zijn idioten, schapen, meelopers die niet denken.
Het maakt het deelnemen aan dit forum absoluut niet meer uitdagend om discussies te voeren. Er is er al één van uw maten die ik al een jaar negeer maar ik zit nu tussen de keuze van een half dozijn van nuttige idioten te negeren of doodgewoon deze draad en gelijkaardige draden compleet te negeren.

Dit zijn geen ernstige meningen of discussies meer.
Ge bewijst gewoon zijn punt. Kritisch denken, daar gaat het over. ALLES moet in twijfel getrokken worden. ALLES, en zeker als het een overheidsnarratief is.

Dus, negeer maar gewoon. Ga rustig verder slapen, in uw echo-kamer.

Da’s de andere mogelijkheid.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2023, 23:06   #1031
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
< Nanochips, digitale identiteit, sociale kredietscore, digitaal geld, en dat allemaal bijgehouden door artificiële intelligentie... >

+ 'klimaatverandering tegenhouden', 'make america great again', 'migratiestromen beheersen', 'oorlog tegen drugs', 'oorlog tegen een virus', 'speciale militaire operaties', 'woke' en nog van die zottigheden.

Hoogmoed ?* volonté.

Wat denkt u: gaat het nog lang duren?
Neen. Binnenkort zijn we allemaal woke. Eeuh, dood, bedoel ik.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2023, 23:10   #1032
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ge bewijst gewoon zijn punt. Kritisch denken, daar gaat het over. ALLES moet in twijfel getrokken worden. ALLES, en zeker als het een overheidsnarratief is.

Dus, negeer maar gewoon. Ga rustig verder slapen, in uw echo-kamer.

Da’s de andere mogelijkheid.
Voila ge zijt nummer 2 die ik compleet definitief negeer wat ik feitelijk al min of meer deed.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2023, 23:25   #1033
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik moet ook meermaals aan Orwell denken. Ik denk dat het antwoord op uw vraag een hele zoektocht is. Mogelijk geeft deze ondertussen zowat verboden lectuur (op de unief) meer inzicht. Ik heb het zelf niet gelezen. Wel een interviews gezien.

https://www.bol.com/be/nl/p/de-psych...UaAqbfEALw_wcB

Het is een avondvullend thema wat je hier aanhaalt. Ik blijf soms ook verbaasd achter hoe de logica langs de kant geschoven kan worden om een narratief te volgen. Of hoe mensen die zich als de moreel superieuren of anti fascisten beschouwen taal uitslaan die aan nazi's doet denken. Of hoe er totaal geen interesse is in wat 'de andere kant' te zeggen heeft behalve door de filter van de 'eigen media'. Of hoe vlug het middenveld verloren gaat en je overblijft met een "wie niet voor ons is is tegen ons" mentaliteit waarbij degene die het hardste te keer gaat tegen de vermeende vijand, het meest ongenuanceerd, de grootste bewondering wegdraagt. Of hoe feiten, wederkerigheid of gerechtigheid niet eens meer tellen als ze niet passen in het bipolair narratief. Of wie voor vrede of onderhandelen pleit gezien wordt als de vijand.

Het is niet ver gezocht dit een pre oorlogssituatie te noemen. Het lijkt zelfs alsof men ons er bewust op aan het voorbereiden is. Ik hoop dat ik me vergis.

Vanuit psychologisch oogpunt is het interessant om de laatste jaren te analyseren. Zowel Covid als Oekraïne tonen hoe gemakkelijk mensen tot de meest extreme gedragingen te verleiden zijn, en dat in naam van een of ander superieur geacht ideaal. Vele lessen uit het verleden lijken verleerd. De leugen viert hoogtij. De leugen wordt toegejuicht. Wordt de leugen ontmaskerd dan wordt dat genegeerd. Men omhelst de leugen alsof hij veiligheid biedt. Alsof twijfel verraad is.

Bedreigingen en uiteindelijk geweld beginnen verlangd te worden alsof het waarden zijn. Dat is de volgende fase. Je begint dat ook al te zien op dit forum. Een dialoog is ongewenst. De ander dient gewoon 'dood'.

Ik kan me voorstellen dat je je verweesd begint te voelen bij het oprukken van deze mentaliteit. Misschien zelfs wanhopig. Alsof je in een absurd labyrint zit. Ik zou zeggen, laten we niet opgeven en niet zwijgen. Angst is als voeding voor deze 'kanker'.

Waarom dit alles? En waarom geldt het niet voor iedereen? Misschien leer je in nood en in crisis echt je vrienden of 'zielsgenoten' kennen.
Bedankt voor de link. Ik had het boek een jaar geleden besteld, en ik was helemaal vergeten dat ik het nooit gekregen heb.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2023, 23:27   #1034
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Voila ge zijt nummer 2 die ik compleet definitief negeer wat ik feitelijk al min of meer deed.
Gij moet dringend eens wat bruine suiker in uw onderbroek steken, want ge zijt nogal een zuurpruim.

Lighten up, dude. De wereld is al zot genoeg.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 01:41   #1035
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.887
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik vrees dat dat aantal veel groter is dan je zou denken.

Ik ken tal van intelligente mensen die desalsnog alles slikken wat de media hen verteld. Maakt terzake niet uit over welk onderwerp, of de media gisteren het tegenovergestelde vertelde, en of er enige logica in het verhaal zit.

Het enige waar ik nog niet over uit ben is of het:

- om een vorm van massapsychose gaat
- een drang naar conformisme is, ie de media bepalen wat je moet denken over een bepaald onderwerp en ze wensen daar niet kritisch over na te denken enkel zich te conformeren

Ik heb het dan niet specifiek over de oekraine oorlog, je ziet dat bij onnoemelijk veel onderwerpen. Ukraine is simpelweg wat nu 'hot' is. Maar die mensen gaan bij het volgende topic (ongeacht wat dat mag zijn) exact hetzelfde doen.

I.e. ik ben ervan overtuigd dat als er morgen een massale mediacampagne komt dat Ukraine zijn eigen burgers al 10 jaar beschiet, allesbehalve een democratie is en we die zeker niet moeten steunen die mensen onmiddelijk hun kar keren alhoewel ze de dag van vandaag op eerste lijn staan om te roepen dat er meer wapens en steun voor Ukraine moet zijn.

Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken, een rationele discussie met argumenten vermijden ze als de pest - ik heb het hier over persoonlijke vrienden en kennissen op het forum heb je dat ook vaak maar dat is toch anders imo- en elke overweging die niet in hun beeld past wordt zonder meer weggefilterd.

Orwell toestanden - zo voelt het vaak aan.
Orwell
US special forces prepare psychological operations with "deep fake" in other countries (DOCUMENT)
8 mrt 2023
De opgegeven link zorgt voor een directe vertaling van een artikel van afkomstig van een Bulgaarse onderzoeksjournaliste naar het nederlands:
Het US Special Operations Command bereidt zich voor op het voeren van
online propaganda- en desinformatiecampagnes in andere landen met behulp
van nepvideo's die zijn gemaakt met behulp van zogenaamde diepe nep-
technologie. Dat blijkt uit federale aanbestedingsdocumenten die op 23
februari zijn gepubliceerd in het Federal Contract Register van de Amerikaanse
overheid.

Amerikaanse Special Forces zijn op zoek naar aannemers om dergelijke
deepfake-technologie of iets dergelijks te ontwikkelen.

(...)

Volgens het federale aanbestedingsdocument van het Amerikaanse Special
Operations Command zal dergelijke technologie worden gebruikt voor
Amerikaanse psychologische operaties in het buitenland.

(...)
(fig.)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  deep-fake-ops.png‎
Bekeken: 22
Grootte:  152,2 KB
ID: 117648  

__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 10 maart 2023 om 01:47.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 07:09   #1036
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 24.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dus wij sponseren ook de ethnische zuivering tegen de Palestijnen?
En slavernij en oorlogen in de olielanden
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 07:25   #1037
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 24.239
Standaard

Ik ken de gegevens van het onderzoek niet maar er is sprake van 300 kg TNT voor de eerste ontploffing en 900 kg voor de 2de. Al weten we nu dat er 3 explosies zijn geweest dus die 2de kan een dubbele explosie geweest zijn. Al bij al spreken we over ruim meer dat een ton TNT of equivalent.
Die springstof moet dan nog waterbestendig zijn, werken onder hoge druk en met afstandsbediening. Dat is niet iets wat een klein onafhankelijk groepje voor elkaar kan krijgen. Eigenlijk gaat iedereen die wat serieus is, ervan uit dat een staat de sabotage heeft uitgevoerd. Dan zijn er logisch gezien maar 2 mogelijke kandidaten als je de Russen niet meerekent, de VS of Oekraïne met de steun van de VS.

https://www.geopoliticalmonitor.com/...idence-so-far/

The mystery of the differently sized gas bubbles

A widely brushed aside oddity is formed by the immensely differing radius of the escaping gas plumes. According to a joint letter from Denmark and Sweden to the UN Security Council dated September 29, 2022, the blast impact developed a force that caused a radius of the plumes on the surface of the sea to 555 and 680 meters in the Danish EEZ and about 900 and 200 meters in the Swedish EEZ. From the magnitudes and dimensions of the gas leak, the letter concluded that the explosive charges were “probably corresponding to an explosive load of several hundred kilos.” Another estimate, published by Der Spiegel and said to be based on German security sources, suggested 500 kilograms of TNT equivalent per leak. NORSAR, in turn, gave the first detonation as having a TNT equivalent of 190-320 kilograms and the second as having a force of 650-900 kilograms. What is striking about the sabotage is that although two of the four leaks affected Nord Stream 2, only strand A was blasted in two locations within 17 hours. Moreover, if one considers the size of the gas bubbles, it is also worthwhile to point out that one of the Nord Stream 2 leaks was only slightly more than one-fifth the size of the largest leak in the sabotage.

Conclusion

In summary, it is generally assumed that a state actor was the perpetrator. Through Björn Lund we know that there were three blasts detected by the seismic networks. One southeast of Bornholm and two northeast of Bornholm. But there were four (1+3) leaks detected by the Naval Administrations. The location of the three leaks northeast of Bornholm has a peculiarity: they form the termination of the parallel pipeline in deep waters.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 08:21   #1038
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Wij hebben te weinig zon. Wij hebben te weinig wind.
Nee, we hebben meer dan zon genoeg. Wind is bijzaak, maar kan ook gebruikt worden, maar zon, daar hebben we meer dan voldoende van.

In Belgie is het jaar 24 uur gemiddelde zonnevermogen ongeveer 100 W per vierkante meter. Voor het totale elektriciteitsverbruik in Belgie, ongeveer 11 GW, volstaat dus in principe een oppervlak van 100 miljoen vierkante meter, dat is 10 kilometer op 10 kilometer.

Een installatie van 10 kilometer op 10 kilometer vangt dus gemiddeld genoeg zonne energie om Belgie continu van stroom te voorzien. Doe dat maal 10 om efficientie en andere dingen mee op te vangen, en je zit met 30 kilometer op 30 kilometer.

Met een industriele installatie van 30 kilometer op 30 kilometer is het energie probleem in Belgie dus, met marge, voorgoed van de baan. Zoals ik stelde, een installatie ter grootte van Luxemburg. We zijn daar niet aan toe, maar het is wel fysisch MOGELIJK.

Kortom, je hebt een industriele installatie die 30 x 30 km groot is, een paar verdiepingen hoog, en "bovenaan" zonnenergie capteert, en "in de verdiepingen" aan omzetting en opslag doet. Dat is nog niet van "deze tijd" maar fysisch perfect mogelijk.

DAT is de "toekomst met totaal industrieel hernieuwbaar". En ja, dat moet niet EEN groot gebouw zijn van 30 x 30 km. Dat kan ook in 9 gebouwen van 10 x 10 km. Of in 900 gebouwen van 1 km x 1 km.

Noem dat 900 "stedelijke installaties".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 09:16   #1039
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 15.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Bedankt voor de link. Ik had het boek een jaar geleden besteld, en ik was helemaal vergeten dat ik het nooit gekregen heb.
Ik lees graag je opinie er over.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 09:21   #1040
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dus wij sponseren ook de ethnische zuivering tegen de Palestijnen?
Dat zijn moslims. Waar kan ik storten?
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be