Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2011, 07:08   #1021
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ge moet daar niet mee lachen.
*snip*
Ad hominem is dan weer de pathologie van een gebrek aan argumenten

Laatst gewijzigd door Alboreto : 6 december 2011 om 07:08.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 07:09   #1022
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het is geen kwestie van "niet liggen", maar aanbrengen van valse argumentatie om de mening te verrechtvaardigen.

Dat kan natuurlijk niet.

Wie zoiets doet, discuteert oneerlijk en staat bij voorbaat blok.
Waarom blijft ge het dan constant doen, Paulus?
Oud 6 december 2011, 07:15   #1023
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Waarom blijft ge het dan constant doen, Paulus?
Graag bron + link.

Ad hominem is immers de pathologie van een gebrek aan argumenten volgens u.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 6 december 2011 om 07:16.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 07:33   #1024
Alboreto

Standaard

Citaat:
Graag bron + link.

Paulus.
Ook het gebruik van stropoppen is aanbrengen van valse argumentatie om de mening te verrechtvaardigen, Paulus.

Veeg dus eerst even voor eigen deur eer ge andere mensen de les spelt
Oud 6 december 2011, 07:39   #1025
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook het gebruik van stropoppen is aanbrengen van valse argumentatie om de mening te verrechtvaardigen, Paulus.
Graag bron + link.

Citaat:
Veeg dus eerst even voor eigen deur eer ge andere mensen de les spelt
ik spel u de les niet. Ik vraag gewoon bron + link voor uw beweringen ad hominem in mijn richting.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 6 december 2011 om 07:40.
Oud 6 december 2011, 07:45   #1026
Alboreto

Standaard

Citaat:
Graag bron + link.
Ge weet over wat het gaat, het was rond half november dat we het er over gehad hebben, dus nog niet zo lang geleden.

http://forum.politics.be/showthread....11#post5797811
Oud 6 december 2011, 07:56   #1027
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge weet over wat het gaat, het was rond half november dat we het er over gehad hebben, dus nog niet zo lang geleden.

http://forum.politics.be/showthread....11#post5797811
Dat is een correcte weergave van mijn mening vanuit mijn visie en geen op de man spelen zoals u nu doet. In volgende postings leg ik dat ook grondig uit.

Geen bron + link dus, naar het aanbrengen van valse argumentatie om de mening te verrechtvaardigen. Maar nog maar eens een loze beschuldiging er bovenop. Wat een leukerd ben jij toch.

Waar ik echter nog altijd op wacht is een inhoudelijke reactie op het gebruik van stropoppen waar u me continue van beschuldigt.

Ik legde u met handen en voeten uit wat een stropop juist is. Ik gebruikte daarvoor uw manier van redeneren en uw bronnen ter ondersteuning, om u tegemoet te komen.

kijk maar:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=663

Maar daar kwam verder geen reactie op. Alleen blijf je het loze verwijt uiten dat ik stropoppen zou gebruiken. Ook vandaag weer.

Het lijkt wel of het een stopwoord is van je, wanneer je weer eens volkomen blok staat.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 6 december 2011 om 08:04.
Oud 6 december 2011, 08:06   #1028
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dat is een correcte weergave van mijn mening vanuit mijn visie en geen op de man spelen zoals u nu doet.
Neen, dat is het aanbrengen van valse argumentatie om de mening te verrechtvaardigen.
Ik heb het u daar al uitgebreid uitgelegd en ga de discussie hier niet opnieuw voeren, ik heb wel beter te doen.
Als ge mijn mening daarover wilt weten leest ge er mijn posts maar eens op na.

Dus stop met anderen de les te spellen waar ge zelf faalt en probeer op een ordentelijke manier te discussiëren.
Oud 6 december 2011, 08:11   #1029
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat is het aanbrengen van valse argumentatie om de mening te verrechtvaardigen.
Als het een argument zou zijn, zoals u beweert ipv mijn mening zoals ik beweer, welke stelling ondersteunt ze dan?

Citaat:
Ik heb het u daar al uitgebreid uitgelegd en ga de discussie hier niet opnieuw voeren, ik heb wel beter te doen.
Als ge mijn mening daarover wilt weten leest ge er mijn posts maar eens op na.
Ik heb u daar heel duidelijk gemaakt dat je verkeerd was. Uitendelijk ben je van de discussie weggelopen. Doe dus niet alsof je daar een punt had.

Bovendien steekt u het vuurtje aan door er opnieuw over te beginnen en bij de eerste repliek weer wegloopt, met de woorden: "...en ga de discussie hier niet opnieuw voeren, ik heb wel beter te doen."

Het vuurtje aansteken en als het dan brandt, weglopen wegens 'wat beters te doen dan brandjes blussen...'

Flink hoor jongen.

Citaat:
Dus stop met anderen de les te spellen waar ge zelf faalt en probeer op een ordentelijke manier te discussiëren.
Nogmaals; Ik legde u met handen en voeten uit wat een stropop juist is. Ik gebruikte daarvoor uw manier van redeneren en uw bronnen ter ondersteuning, om u tegemoet te komen.

kijk maar: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=663

Kan het nog ordentelijker? Kan het nog inschikkelijker? Kan het nog meer getuigen van goede wil om er uit te komen?

Maar daar kwam verder geen reactie op. Alleen blijf je het loze verwijt uiten dat ik stropoppen zou gebruiken. Ook vandaag weer.

Het lijkt wel of het een stopwoord is van je, wanneer je weer eens volkomen blok staat.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 6 december 2011 om 08:24.
Oud 6 december 2011, 09:13   #1030
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat speelt wel een rol heb ik al gezegd en uitgelegd waarom in vorige postings.

Geef je nu nog die wet(ten) uit de sharia('s), of moet je toegeven dat je die niet kent/ die wet niet terug te vinden is.
leuk om te zien hoe weinig kennis je hebt.
De sharia is geen boek, er zijn ook geen verschillende sharia(s).
De sharia is een rechtsSYSTEEM dat gebaseerd is op de koran (die jij nog nooit hebt gelezen) en de duizenden ahadith (overleveringen) en is bijgevolg interpreteerbaar. Er bestaan geen "wetten" zoals bij die kennen, enkel "fatwas" die door geleerden worden uitgesproken. Zo ook de fatwa die aan gelijkwelke moslim de opdracht gaf Salman Rushdie te vermoorden.

In de ahadith staat dat Mohammed zijn kindvrouw waarmee hij op haar zesde was gehuwd, heeft gepenetreerd toen het 9 maanjaren was. Het is dit voorbeeldgedrag dat door elke moslim moet/kan worden nagestreefd, maar gelukkig zijn het niet allemaal pedofielen.

Recent heeft er nog een MAROKKAANSE (ziedewel?) imam een fatwa uitgesproken waar huwelijken met kinderen worden opgelegd:

Citaat:
Mohamed Al Maghraoui hernieuwt zijn fatwa die het ​​huwelijk van kinderen toelaat
16 april 2011
Mohamed Al Maghraoui, symbool van de Wahabi Salafisme in Marokko, die in 2008 een fatwa had uitgevaardigd die het ​​huwelijk van meisjes vanaf 9 jaar toeliet, herhaalde zijn fatwa tijdens een bijeenkomst dinsdag in Marrakesh.

De controversiële religieuze verklaarde namelijk dat "9-jarige meisjes even bekwaamd waren om te trouwen als jongen vrouwen van 20 jaar en meer".

De man, die naar Saudi-Arabië was gevlucht om aan een rechtszaak te ontsnappen na zijn uitspraken van 2008, wordt op dag van vandaag vervolgd voor "aanval op de familie-code en kinderrechten en aanzet tot verkrachting".

De krant Al Ittihad Al Ichtiraki reagerend op deze fatwa, is van mening dat "vicieuze theologen vandaag in staat zij de religie te gebruiken om pedofilie aan te moedigen".

Mohamed Al Maghraoui die de vereniging Addaaoua wa Sounna fi Al Coraane (Prediking en soenna in de koran) voorzit, is dinsdagavond op het luchthaven Marrakesh Menara aangekomen waar hij werd verwacht door bijna 300 van zijn discipelen
http://www.bladna.nl/mohamed-al-magh...twa,00501.html

Noteer hierbij dat de Marokkaanse "familiecode" zéér recent werd aangepast op democratische wijze en bijgevolg niet meer gebaseerd is op de sharia. Zo moet de eerste vrouw ondertussen wel toestemming geven vooraleer manlief er een tweede mag bijnemen, wat dus ook niet in overeenstemming is met de sharia die vier vrouwen toelaat en waarbij de vrouwen geen lepel in de pap te brokken hebben. Het is dus niet omdat de Marokkaanse mutawwa(familiecode) min of meer op weg naar de 21ste eeuw werd gezet, dat de islamitische basis veranderd is.
Belgie kan/kon als christelijk land worden gekenmerkt, en toch mochten gehuwden scheiden, iets wat voor de katholieke kerk onmogelijk is.
We spreken hier over dezelfde verschillen tussen seculiere wetten en religie.

O ja, en diezelfde mijnheer Mohamed Al Maghraoui kwam recent naar Nederland om daar wat voor de volgelingen te gaan prediken.
Noteer ook dat de wet op het afsluiten van huwelijken massaal worden overtreden door de imams (pastoors moeten eerst het bewijs van het burgerlijke huwelijk, nl. huwelijksboekje hebben, imams doen daar niet aan mee). Bijgevolg bestaat de mogelijkheid dat ze dus (uiteraard niet officieel) ook zulke "huwelijken" afsluiten in onze landen.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 6 december 2011 om 09:18.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 11:28   #1031
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
De sharia is een rechtsSYSTEEM dat gebaseerd is op de koran (die jij nog nooit hebt gelezen) en de duizenden ahadith (overleveringen) en is bijgevolg interpreteerbaar. Er bestaan geen "wetten" zoals bij die kennen, enkel "fatwas" die door geleerden worden uitgesproken. Zo ook de fatwa die aan gelijkwelke moslim de opdracht gaf Salman Rushdie te vermoorden.

In de ahadith staat dat Mohammed zijn kindvrouw waarmee hij op haar zesde was gehuwd, heeft gepenetreerd toen het 9 maanjaren was. Het is dit voorbeeldgedrag dat door elke moslim moet/kan worden nagestreefd, maar gelukkig zijn het niet allemaal pedofielen.

Recent heeft er nog een MAROKKAANSE (ziedewel?) imam een fatwa uitgesproken waar huwelijken met kinderen worden opgelegd:

http://www.bladna.nl/mohamed-al-magh...twa,00501.html

Noteer hierbij dat de Marokkaanse "familiecode" zéér recent werd aangepast op democratische wijze en bijgevolg niet meer gebaseerd is op de sharia. Zo moet de eerste vrouw ondertussen wel toestemming geven vooraleer manlief er een tweede mag bijnemen, wat dus ook niet in overeenstemming is met de sharia die vier vrouwen toelaat en waarbij de vrouwen geen lepel in de pap te brokken hebben. Het is dus niet omdat de Marokkaanse mutawwa(familiecode) min of meer op weg naar de 21ste eeuw werd gezet, dat de islamitische basis veranderd is.
Belgie kan/kon als christelijk land worden gekenmerkt, en toch mochten gehuwden scheiden, iets wat voor de katholieke kerk onmogelijk is.
We spreken hier over dezelfde verschillen tussen seculiere wetten en religie.

O ja, en diezelfde mijnheer Mohamed Al Maghraoui kwam recent naar Nederland om daar wat voor de volgelingen te gaan prediken.
Noteer ook dat de wet op het afsluiten van huwelijken massaal worden overtreden door de imams (pastoors moeten eerst het bewijs van het burgerlijke huwelijk, nl. huwelijksboekje hebben, imams doen daar niet aan mee). Bijgevolg bestaat de mogelijkheid dat ze dus (uiteraard niet officieel) ook zulke "huwelijken" afsluiten in onze landen.
Blij dat u mevrouw A even erop wijst dat je beter iets van kennis opdoet, alvorens jezelf als deskundig uit te laten, en bedankt voor uw deskundige samenvatting.
Wat die huwelijken betreft die worden afgesloten, dat gebeurde ook in Nederland , twee Nederlandse journalisten in dienst bij de Volkskrant deden onderzoek en schreven er een boek over, het ging over de groep waarvan ook de moordenaar van Van Gogh deel van uitmaakte.

Natuurlijk zijn die huwelijken onwettig maar ze gebeuren wel en met alle gevolgen vandien!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 17:25   #1032
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, dat heb je niet. Dat lieg je.

Ik spreek geen Arabisch. Daarom geef ik je links in het Nederlands die dat funderen.

Maar waar is uw link die uw bewering zou funderen dat er Soenistische stromingen zouden bestaan die het kindhuwelijk niet zouden aanvaarden?

Dat is nu al de negende keer dat ik ze vraag.

Ga je die nu nog geven of moet je toegeven, dat je onwaarheden verkondigd?

Paulus.
Van zodra jij die wet(ten) uit de de sharia('s) + vermelding van de stroming(en) geeft wil ik toegeven dat ik het verkeerd voor had.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 17:28   #1033
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Graag bron + link.

Paulus.
Citaat:
Het is geen kwestie van "niet liggen", maar aanbrengen van valse argumentatie om de mening te verrechtvaardigen.

Dat kan natuurlijk niet.

Wie zoiets doet, discuteert oneerlijk en staat bij voorbaat blok.

Paulus.
Oud 6 december 2011, 17:38   #1034
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
De sharia is een rechtsSYSTEEM dat gebaseerd is op de koran (die jij nog nooit hebt gelezen) en de duizenden ahadith (overleveringen) en is bijgevolg interpreteerbaar.
Wil jij dat eens vertellen aan Paulus? Want als ik het hem vertel negeert hij dit.
De vier voornaamste scholen zijn:

Hanbalisme
Hanafisme
Malikisme
Sjafisme
http://nl.wikipedia.org/wiki/Madhhab
Elke school heeft zijn eigen wetten en zijn eigen sharia.
Een belangrijk probleem bij de bespreking van het begrip sharia is dat de islamitische wereld geen eenstemmig leergezag kent, waardoor er vele, soms sterk uiteenlopende versies van het begrip sharia bestaan. Er kan wat dat betreft dus niet gesproken worden van 'de' sharia, net zomin als er sprake is van één rechtssysteem in de rest van de wereld. Toch wordt in de praktijk wel vaak van de sharia gesproken. In dit geval betreft het een abstract begrip ervan, of wordt aan een van de varianten ervan gerefereerd.

Doorgaans wordt verwezen naar de interpretaties van de madhahib of rechtsscholen. Er zijn vier soennitische en twee sjiitische rechtsscholen, met elk hun eigen interpretatie van de sharia. Voor veel actuele maatschappelijke vraagstukken worden verschillende en soms zelfs tegenstrijdige richtlijnen opgesteld.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sharia

Nochtans vertrouwd Paulus blindelings op wiki (als het hem uitkomt)
Oud 6 december 2011, 17:39   #1035
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Van zodra jij die wet(ten) uit de de sharia('s) + vermelding van de stroming(en) geeft wil ik toegeven dat ik het verkeerd voor had.
ik denk dat ik op haar negerlijst sta, want ik heb haar gisterden toch netjes uitgelegd waarom er geen sharias in het meervoud bestaan en waarom er geen "wetten" uit de sharia bestaan.
Of zou Artisjok het niet verstaan hebben?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 17:39   #1036
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Ge moet daar niet mee lachen.
*snip*
Citaat:
Ad hominem is dan weer de pathologie van een gebrek aan argumenten
Daarmee dat het ook hier nodig was om berichten te knippen.
Oud 6 december 2011, 18:46   #1037
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan geen dingen geven die niet bestaan.

Het gaat om Soennitische wetten. Dat is de sharia niet.

Het gaat om Soennitische wetten volgens diverse links die ik je reeds gaf.

Deze bijvoorbeeld: http://samenleving-en-ontwikkeling.i...udi-arabi.html

Wat is daar mis mee dat je het niet aanvaard?

Je gaf, jandorie nog aan toe, zelf een link van een 80-jarige die waarvan een meisje wilde scheiden, waarin gesteld wordt dat sommige moslims er geen geen probleem in zien omdat de profeet Mohammed zelf met een meisje van negen trouwde.

Vertrouw jij zelfs je eigen links niet meer?

Hoe onredelijk kan men zijn?

Paulus.
Oud 6 december 2011, 18:49   #1038
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wil jij dat eens vertellen aan Paulus? Want als ik het hem vertel negeert hij dit.

Hanbalisme
Hanafisme
Malikisme
Sjafisme
Een belangrijk probleem bij de bespreking van het begrip sharia is dat de islamitische wereld geen eenstemmig leergezag kent, waardoor er vele, soms sterk uiteenlopende versies van het begrip sharia bestaan. Er kan wat dat betreft dus niet gesproken worden van 'de' sharia, net zomin als er sprake is van één rechtssysteem in de rest van de wereld. Toch wordt in de praktijk wel vaak van de sharia gesproken. In dit geval betreft het een abstract begrip ervan, of wordt aan een van de varianten ervan gerefereerd.

Doorgaans wordt verwezen naar de interpretaties van de madhahib of rechtsscholen. Er zijn vier soennitische en twee sjiitische rechtsscholen, met elk hun eigen interpretatie van de sharia. Voor veel actuele maatschappelijke vraagstukken worden verschillende en soms zelfs tegenstrijdige richtlijnen opgesteld.

Een beetje saai aan het worden al dat gezever over die islamstrontboel uit de 7de eeuw! We wensen daar niets mee te maken te hebben! Laat dat achterlijk dictatoriaal boeltje waar ze thuishoort: in de islamlanden.

Lost al dat geleuter iets op ivm de multiculproblemen die dat soort mensen meezeulen naar ons land, en daarbij nog de pretentie hebben te beweren dat wij daar allemaal rekening zouden mee moeten houden...
Het woordje "godsdienstvrijheid" dat ze hier ontdekken (en in eigen landen vierkant hun voeten aan vegen) dient eigenlijk om hun dictatoriale "godsdienst" door onze strot te duwen en langzaam maar zeker onze maatschappij om te wisselen voor de hunne! In veel van onze scholen moeten onze eigen kinderen "halal" vreten omdat dat de moslims goed uitkomt??? Om maar één voorbeel te geven... Bijna niet te vatten!
Wie niet akkoord gaat met het denken en het functioneren van onze maatschappij hoeft hier niet te komen en nog minder voor de rest van zijn/haar dagen te blijven rondhangen ,meestal op onze kosten dan nog!
De multicul is een grote vergissing die moet aangepakt worden voor het te laat is!
Hanbalisme
Hanafisme
Malikisme
Sjafisme enz man-man-man...wat een miserie!
Met wat zitten we hier onze tijd en middelen te verknoeien???????
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 18:49   #1039
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hanbalisme
Hanafisme
Malikisme
Sjafisme

Wat heeft het voor belang of wat heeft het voor zin te weten, uit welke islamitische school de leer zou komen die kindhuwelijken doet aanvaarden, om de stelling te bekampen dat kindhuwelijken weldegelijk eigen zijn aan de islam?

Ik vraag je bovendien, nu al voor de negende keer, naar een bron + link voor jouw bewering dat er Soennieten zijn die het kindhuwelijk niet aanvaarden.

Waarom negeer je dit tot nu toe al acht keer?

Paulus.
Oud 6 december 2011, 18:56   #1040
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk doet dat er toe.
Pas wanneer je weet in welke stromingen van de islam dit wet is, kan je stellen dat het inherent is aan die stroming.
De stelling was niet dat het inherent is aan een stroming, maar wel binnen de islam.

En dat is het ook. Het wordt volgens je eigen linkne gerechtvaardigd doordat Mohammed himself met een 9-jarige huwde.

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be