Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2013, 16:25   #1021
Scheefpoeper
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zolang ze niemand vermoorden niet.
Waarom begint u er dan over?
Van draad vergist?
Scheefpoeper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 16:31   #1022
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij had evengoed kunnen zeggen "moslims zijn een pest". Dan had u daar evenmin een probleem mee gehad. In het geval van Joden zat u waarschijnlijk te denken aan het rode driehoekje. Dit soort van selectieve verontwaardiging over racisme is zelf racisme.
dit is rond de pot draaierij. Blijkbaar heeft u ook Etienne Vermeersch nooit goed begrepen. jammer voor U.

Citaat:
Katholieken kennen ook geen halal, Joden wel iets in die aard. So?
Joden hebben mijn kinderen nooit verplicht om op school kosher te eten.

Citaat:
Het autochtone zowel als het allochtone racisme is zijn een deel van het probleem dat ons verhinderd een leefbare en rechtvaardige samenleving op te bouwen. Stimuleer bewust de haat tegen moslims en je bent zeker een deel van het probleem.
De koran is al iets ouder dan ik. Vraag rijst dus wie de veroorzakers zijn van deze onmogelijkheid tot integratie? Blijkbaar is het enkel weggelegd voor niet-moslims om zich te kunnen aanpassen na zelfgekozen emigratie.

Nog een een paar lieve vredelievende koranversjes lezen met opdracht hoe ze zich moeten gedragen tegen ongelovigen zoals ik?

Citaat:
De islam op zich is niet min of meer nazistisch dan de andere abrahamische religies.
Ik zie dat ik mijn werk dus nog moet verderzetten en de mensen nog beter informeren.

Citaat:
Europa zou er beter aan doen te pogen een Europese variant van de islam te stimuleren in plaats van uw houding die enkel tot meer conflict zal leiden en lijkt op de stigmatisering waarvan uw familie slachtoffer was in het verleden, of aan de andere kant de hielen te likken van Saoudi Arabië en hun racistische, onverdraagzame vorm van Islam.
u bedoelt dat mijn familie beter de nazi's hadden gevolgd zodat we hier nu allemaal een gesteven armpje hadden en Duits spraken (enfin, binnenkort Arabisch zoals in heel de maghreb en de levant nietwaar).
Bon, dan weet ik ook weer aan welke zijde van het spectrum U staat.
Ooit van Chamberlain gehoord? of sta je liever in de schoenen van Pétain?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 23 juni 2013 om 16:33.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 16:32   #1023
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wat ik wil zeggen ?? Dat "zij" na vijftig jaar migratie nog altijd enkel kunnen denken in "moslims" en "niet-moslims". Alsof het al dan niet moslim zijn het belangrijkste zou zijn.
De migratie is hier zo'n kleine vijftig jaar bezig, en nog denken ze niet verder dan hun religie. Een mooi bewijs dat integreren hen eigenlijk geen bal interesseert, en nooit heeft geïnteresseerd.
Ik denk dat daar een grond van waarheid in zit. Sommige culturen zijn flexibeler dan anderen. Dat geldt voor 'zij', maar ook voor 'wij'. De vraag is "wat is de prijs van inflexibiliteit?".

Ik heb toch de indruk dat de VS beter om kunnen met migraties dan Europa (ongeacht de religie). Migratie is iets van alle tijden. De vraag is hoe ermee om te gaan. Het 'wij' tegen 'zij' gevoel stimuleren is zeker niet de snuggerste weg mijns inziens.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 16:33   #1024
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juni 2013 om 16:33.
Oud 23 juni 2013, 16:33   #1025
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

,

Website
Oud 23 juni 2013, 16:34   #1026
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het feit dat het westen zowat dagelijks moslim landen bombardeert heeft er misschien ook wel iets mee te maken dat moslims zich nogal geviseerd voelen.
Heeft u dan een logische verklaring voor het feit dat er overal langs de grenzen van het islamitische rijk geweld te vinden is? Niet alleen aan de westkant maar ook in het zuiden het oosten en het noorden van hun grenzen.

We kunnen er niet van tussen dat er inderdaad overal aan de grenzen van het islamitische rijk problemen zijn van reli-militaire aard. Denk maar aan ex-joegoslavië, Turkije, Iran, Irak, India, Pakistan, Afghanistan, Tjetjenië, De Filipijnen, China, Israël, Soedan....

...en het rijtje is nog lang niet af. Elke dag opnieuw zien we in alle journaals islamgerelateerd geweld en dat al jaaaren aan een stuk.

Wat is de verklaring van dit moslimgeweld volgens u dan? Dat ze zich geviseerd voelen?

Zou het dan echt niet kunnen zijn dat volgens de islam -en daarmee bedoel ik dan elke strekking- , een wereldbeschouwing bestaat, die de wereld opsplitst in enerzijds de islamitische- en anderzijds de heidense wereld? Beter bekend onder de islamitsiche termen dar al-islam en de dar al-harb ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Dar_al-...en_dar_al-harb) Ook al bestaan daar verschillende visies op bestaan binnen de islam?

Dat lijkt mij althans logischer dan uw "geviseerd voelen" als onderliggende oorzaak.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 16:36   #1027
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat daar een grond van waarheid in zit. Sommige culturen zijn flexibeler dan anderen. Dat geldt voor 'zij', maar ook voor 'wij'. De vraag is "wat is de prijs van inflexibiliteit?".
Tiens, "wij" hebben dan enkel een probleem met de o zo flexibele moslims want Italianen, Spanjaarden, Brazilianen, Chinezen, Japanners, Hongaren en zo'n beetje ALLE andere migranten zijn op één generatie netjes geintegreerd. ZONDER extra subsidies voor allerlei groepjes... straf hé. Misschien toch al eens al die marokkaanse en turkse soepsidieslurpende organizaties afschaffen, dan gaat het vast veel beter gaan.

Citaat:
Ik heb toch de indruk dat de VS beter om kunnen met migraties dan Europa (ongeacht de religie). Migratie is iets van alle tijden. De vraag is hoe ermee om te gaan. Het 'wij' tegen 'zij' gevoel stimuleren is zeker niet de snuggerste weg mijns inziens.
ik stel voor dat je even PROBEERT om zonder geld, zonder job, zonder talenkennis, zonder opleiding en zonder enige wil tot integratie naar de VS te emigreren. Vergeet ginds vooral geen levenslange OCMW uitkering, ziekteuitkering of na een aantal dagen werken levenslange werkloosheidsuitkering te eisen. Buiten een goedkope sociale woning, aangepast aan uw normen uiteraard (WC in de juiste richting, genoeg deuren om de vrouw(en) in hun keuken op te sluiten zodat ze nog naar het WC kunnen zonder langs het mannenvertrek te komen en zo.

Of anders smoor je nog een jointje en fantaseer je verder. Dat zal dichter bij de realiteit liggen vrees ik.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 23 juni 2013 om 16:45.
Oud 23 juni 2013, 16:46   #1028
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Protest is een basisrecht dat dient verdedigt te worden. Soms dient men te roepen vooraleer er rechtvaardigheid plaats vind. Soms wordt er ten onrechte geroepen. Maar het protest op zich dienen we niet onnodig te criminaliseren.
Is het niet een ietsje normaler om gewoon langs een vertrouwensarts te gaan en dan klacht in te dienen bij de politie? Ipv op straat te staan brullen en tieren, ramen in te gooien en de mensen met de dood te bedreigen? Of er nu iets aan de hand was of niet, dat zou voor die kinderen dan ook al een pak minder problemen geven.
Als ze mekaar nog een uurtje konden ophitsen had er waarschijnlijk een juf aan een lantaarnpaal gehangen
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 16:49   #1029
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Is het niet een ietsje normaler om gewoon langs een vertrouwensarts te gaan en dan klacht in te dienen bij de politie? Ipv op straat te staan brullen en tieren, ramen in te gooien en de mensen met de dood te bedreigen? Of er nu iets aan de hand was of niet, dat zou voor die kinderen dan ook al een pak minder problemen geven.
Als ze mekaar nog een uurtje konden ophitsen had er waarschijnlijk een juf aan een lantaarnpaal gehangen
Dat niet alleen, maar door op deze achterlijke manier te reageren, IN DE AANWEZIGHEID VAN DE KINDEREN, die zelfs mee naar de info avond werden meegesleurd, wordt het zeer moeilijk om op een serene wijze de correcte informatie van die kinderen nog los te krijgen. Bovendien hebben deze kinderen nu sowieso al schade opgelopen door de krijsende hysterische wijven " zeg dat ze uw broek hebben afgetrokken !!! zeg het ! zeg het !!! zeg het!!!"

Oud 23 juni 2013, 16:52   #1030
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dit is rond de pot draaierij. Blijkbaar heeft u ook Etienne Vermeersch nooit goed begrepen. jammer voor U.
Ik dacht dat het juist 'to the point' was.

Citaat:
Joden hebben mijn kinderen nooit verplicht om op school kosher te eten.
Goed voor u. Is dat voor alle scholen in het Antwerpse zo?

Citaat:
De koran is al iets ouder dan ik. Vraag rijst dus wie de veroorzakers zijn van deze onmogelijkheid tot integratie? Blijkbaar is het enkel weggelegd voor niet-moslims om zich te kunnen aanpassen na zelfgekozen emigratie.
Nee hoor. Bekijk de menonietengemeenschappen hier in Bolivia bv.. Dat is nog 19 de eeuw, met meervrouwendom, een soort Duits als taal. Dat is ook allesbehalve integratie.

Een nog beter voorbeeld zijn de Spanjaarden zelf. Hebben die zich geïntegreerd in Latijns America? Nee, geen sikkepit zelfs na honderden jaren. Die hebben de lokalen gewoon verdrongen of uitgemoord. Het zijn de lokalen die zich hebben moeten aanpassen aan de Europese christenen. Idem met de Europeanen die in Noord America geland zijn.

Citaat:
Nog een een paar lieve vredelievende koranversjes lezen met opdracht hoe ze zich moeten gedragen tegen ongelovigen zoals ik?
Och komaan. In de Joodse religieuze boeken staat eveneens racisme. Ongelovigen zijn daar ook minderwaardige honden waar tegen gelogen mag worden. Waarom toch steeds pogen de inferioriteit van de islam te prediken? Zoek beter naar hoe het wel kan om samen te leven.

Citaat:
Ik zie dat ik mijn werk dus nog moet verderzetten en de mensen nog beter informeren.
Laten we wel proberen eerlijk te blijven zou ik zeggen.

Citaat:
u bedoelt dat mijn familie beter de nazi's hadden gevolgd zodat we hier nu allemaal een gesteven armpje hadden en Duits spraken (enfin, binnenkort Arabisch zoals in heel de maghreb en de levant nietwaar).
Helemaal niet. Hoe komt u daarbij?
Citaat:
Bon, dan weet ik ook weer aan welke zijde van het spectrum U staat.
Ooit van Chamberlain gehoord? of sta je liever in de schoenen van Pétain?
Het minste kritiek en je bent een antisemiet. Ik ken dat. De belediging doet me pijn maar ik zal ermee moeten leren leven.

Website
Oud 23 juni 2013, 16:55   #1031
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik bedoelde eigenlijk dat het misschien niet slecht zou zijn om een religie tot zijn normale proportie te herleiden : strict persoonlijk en zonder ongemakken voor de omgeving.
Een kleine anecdote (die ik hier al meermaals aanhaalde, maar steeds actueel blijft) verduidelijkt misschien : Een vriend van mij, zelfstandige in sanitaire installaties (badkamers, chauffage..etc) hengelde naar nieuw personeel en er kwam een moslim op af voor een gesprek. Wel het eerste dat die vent vroeg, was of hij lichter werk kon krijgen tijdens de ramadan.

Het zal u niet verbazen dat dat sollicitatiegesprek snel was afgelopen.
Ik bedoel maar, reduceer het belang van een godsdienst tot zijn normale proporties, zeker in landen waar die godsdienst meer uitzondering dan regel is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 23 juni 2013 om 16:56.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 16:59   #1032
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Zou het dan echt niet kunnen zijn dat volgens de islam -en daarmee bedoel ik dan elke strekking- , een wereldbeschouwing bestaat, die de wereld opsplitst in enerzijds de islamitische- en anderzijds de heidense wereld? Beter bekend onder de islamitsiche termen dar al-islam en de dar al-harb ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Dar_al-...en_dar_al-harb) Ook al bestaan daar verschillende visies op bestaan binnen de islam?
Maar dat doet u als christen toch ook. Abrahamische religies zijn nu eenmaal agressief en expansionistisch. Het is misschien de secularisering die het westen op dit moment iets minder fanatisch maakt in religieus opzicht, maar als we kijken naar de buitenlandse politiek van het westen (kolonialisme, wereldoorlogen, huidige veroveringsoorlogen,...) is van die eventueel zachtaardigere aard toch maar weinig te merken.

Ik denk ook dat de radicale Islam ten dele een antwoord is op het kolonialisme. Niet dat dat antwoord niet zorgwekkend kan genoemd worden dikwijls.

Website
Oud 23 juni 2013, 17:01   #1033
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Omdat wij er bij staan en naar kijken, toelaten, onze politici niet afstraffen voor hun beslissingen ...

Zelden zo'n goede samenvatting gezien van ''Vlaamse cultuur'' .

Nu snapt iedereen waarom Vlaanderen er al 183 jaar niet in slaagt onafhankelijk te worden.

En voor die cultuur zouden migranten respect moeten hebben??

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 23 juni 2013 om 17:01.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 17:03   #1034
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Eens goed nadenken, wat zou ik gedaan hebben moest ik het vermoeden hebben gehad dat mijn kleuter in een kleuterschool door een juf zou zijn gemolesteerd ?
De juf om uitleg vragen ?
Indien niet voldaan...
Eens aan andere ouders vragen of zij iets 'weten'?
Indien niet voldaan...
De directie om uitleg vragen ?
Indien niet voldaan....
Mijn kind thuis houden en eens bij de flikken passeren ?
Indien niet voldaan...
De pers contacteren ?
Dedju, waar pas ik nu eigenlijk 'voor de school gaan staan demonstreren' in ?
Oud 23 juni 2013, 17:04   #1035
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat het juist 'to the point' was.
Neen. U heeft het duidelijk niet begrepen.

Citaat:
Goed voor u. Is dat voor alle scholen in het Antwerpse zo?
Niet in het katholieke net. Maar de stads- en staatsscholen zijn al helemaal om nu. Enkel nog onverdoofd geslachte vleeswaren en géén varkensvlees.
Ies niet goet foor de meisje.

Citaat:
Nee hoor. Bekijk de menonietengemeenschappen hier in Bolivia bv.. Dat is nog 19 de eeuw, met meervrouwendom, een soort Duits als taal. Dat is ook allesbehalve integratie.
Klopt. Kleine afgesloten gemeenschap neem ik aan, zoals er zovelen bestaan. Of krijgen ze ook kindergeld en extra uitkeringen per wijf?

Citaat:
Een nog beter voorbeeld zijn de Spanjaarden zelf. Hebben die zich geïntegreerd in Latijns America? Nee, geen sikkepit zelfs na honderden jaren. Die hebben de lokalen gewoon verdrongen of uitgemoord. Het zijn de lokalen die zich hebben moeten aanpassen aan de Europese christenen. Idem met de Europeanen die in Noord America geland zijn.
En U raadt me dus aan om me gewoon koest te houden en me te onderwerpen (islam = onderwerping) aan een 7de eeuwse ideologie die ons met sneltreinvaart terug naar de middeleeuwen gaat brengen?
Nota: hier in Bolivia : nu begrijp ik je al een pak beter.

Citaat:
Och komaan. In de Joodse religieuze boeken staat eveneens racisme. Ongelovigen zijn daar ook minderwaardige honden waar tegen gelogen mag worden. Waarom toch steeds pogen de inferioriteit van de islam te prediken? Zoek beter naar hoe het wel kan om samen te leven.
ik ga koppensnellerij promoten! blijkbaar moet alles toch kunnen "om mee smane te leven". Waarom niet ineens het kannibalisme invoeren, en hun kinderen aan mijn honden voeren. Blijkbaar is dat evenmin inferieur als islam, die levertjes opeten en aan wie wordt duidelijk gemaakt dat het eten van het lichaam van de onthoofde vijand kracht geeft! Heil Allah ! (doe ik het goed zo?)

Citaat:
Laten we wel proberen eerlijk te blijven zou ik zeggen.
yeps!

Citaat:
Helemaal niet. Hoe komt u daarbij?
Het minste kritiek en je bent een antisemiet. Ik ken dat. De belediging doet me pijn maar ik zal ermee moeten leren leven.
ik zeg helemaal niet dat je antisemiet bent. Maar jij propageert dat wij ons hier moeten aanpassen aan de binnenvallende hordes met een kannibalistische mentaliteit uit de 7de eeuw. Dan had ik me liever aangepast aan de Keltische normen van den Dolf! Die hingen ook de schedels van de overwonnenen aan hun deuren. Capito?

Laatst gewijzigd door circe : 23 juni 2013 om 17:05.
Oud 23 juni 2013, 17:05   #1036
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Tiens, "wij" hebben dan enkel een probleem met de o zo flexibele moslims want Italianen, Spanjaarden, Brazilianen, Chinezen, Japanners, Hongaren en zo'n beetje ALLE andere migranten zijn op één generatie netjes geintegreerd. ZONDER extra subsidies voor allerlei groepjes... straf hé. Misschien toch al eens al die marokkaanse en turkse soepsidieslurpende organizaties afschaffen, dan gaat het vast veel beter gaan.
Met die andere volkeren zou het ook niet zo vlotjes gaan moesten we er continu oorlog tegen voeren omwille van grondstoffen.

Ik wil niet zeggen dat dit de enigste verklaring is. Wat ik wil zeggen is dat het probleem niet enkel op de moslims kan afgeschoven worden.

Citaat:
ik stel voor dat je even PROBEERT om zonder geld, zonder job, zonder talenkennis, zonder opleiding en zonder enige wil tot integratie naar de VS te emigreren. Vergeet ginds vooral geen levenslange OCMW uitkering, ziekteuitkering of na een aantal dagen werken levenslange werkloosheidsuitkering te eisen. Buiten een goedkope sociale woning, aangepast aan uw normen uiteraard (WC in de juiste richting, genoeg deuren om de vrouw(en) in hun keuken op te sluiten zodat ze nog naar het WC kunnen zonder langs het mannenvertrek te komen en zo.
Jij en ik wij hebben kinderen op de wereld gezet, meer dan het gemiddelde (vermoed ik). Ons is minder te verwijten in dat opzicht. De VS kan zich permitteren te kiezen. Moest Europa sterker staan het zou hetzelfde doen.

Citaat:
Of anders smoor je nog een jointje en fantaseer je verder. Dat zal dichter bij de realiteit liggen vrees ik.
U beschuldigt me van druggebruik?

Website
Oud 23 juni 2013, 17:08   #1037
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met die andere volkeren zou het ook niet zo vlotjes gaan moesten we er continu oorlog tegen voeren omwille van grondstoffen.

Ik wil niet zeggen dat dit de enigste verklaring is. Wat ik wil zeggen is dat het probleem niet enkel op de moslims kan afgeschoven worden.

Jij en ik wij hebben kinderen op de wereld gezet, meer dan het gemiddelde (vermoed ik). Ons is minder te verwijten in dat opzicht. De VS kan zich permitteren te kiezen. Moest Europa sterker staan het zou hetzelfde doen.

U beschuldigt me van druggebruik?
Ah ok, zo ene ben je.
Oud 23 juni 2013, 17:09   #1038
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Eens goed nadenken, wat zou ik gedaan hebben moest ik het vermoeden hebben gehad dat mijn kleuter in een kleuterschool door een juf zou zijn gemolesteerd ?
De juf om uitleg vragen ?
Indien niet voldaan...
Eens aan andere ouders vragen of zij iets 'weten'?
Indien niet voldaan...
De directie om uitleg vragen ?
Indien niet voldaan....
Mijn kind thuis houden en eens bij de flikken passeren ?
Indien niet voldaan...
De pers contacteren ?
Dedju, waar pas ik nu eigenlijk 'voor de school gaan staan demonstreren' in ?
U bent de "allah gehaktbar"-fase van enkele extremistische, ongeciviliseerde moslims vergeten die walgen van het land waar ze te gast zijn.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 17:09   #1039
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik bedoelde eigenlijk dat het misschien niet slecht zou zijn om een religie tot zijn normale proportie te herleiden : strict persoonlijk en zonder ongemakken voor de omgeving.
Een kleine anecdote (die ik hier al meermaals aanhaalde, maar steeds actueel blijft) verduidelijkt misschien : Een vriend van mij, zelfstandige in sanitaire installaties (badkamers, chauffage..etc) hengelde naar nieuw personeel en er kwam een moslim op af voor een gesprek. Wel het eerste dat die vent vroeg, was of hij lichter werk kon krijgen tijdens de ramadan.

Het zal u niet verbazen dat dat sollicitatiegesprek snel was afgelopen.
Ik bedoel maar, reduceer het belang van een godsdienst tot zijn normale proporties, zeker in landen waar die godsdienst meer uitzondering dan regel is.
Ik denk ook dat het van belang is een seculiere maatschappij te verdedigen. Niet dat we niets van moslims kunnen leren en zelfs overnemen, maar we kunnen ons niet permitteren de verlichting om te draaien terwijl ondertussen de Chinezen ermee gaan lopen.

Website
Oud 23 juni 2013, 17:10   #1040
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ah ok, zo ene ben je.
Vanwaar anders die "bollen" in zijn naam...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be