![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1021 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1022 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1023 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Die vent is echt ongelooflijk. Taal-nazi vond ik niet slecht gevonden.
In zijn eigen uit wikipedia geknipt en hier geplakte bijdrage worden Huizinga en Vestdijk geciteerd als gebruikers van de uitdrukking lulletje rozenwater... Twee Nederlandse auteurs met enige autoriteit, maar die we hier bij ons eigenlijk niet hadden mogen lezen, want ze worden allicht als "geleend" beschouwd door het grote, glorende licht uit Het Oosten... Pech voor mij, want naast de Vlaamse Louis Paul Boon is de entartete Willem Frederik Hermans mijn favoriete auteur uit ons taalgebied. Een Amsterdammer! Hoort, wie klopt daar, kinderen? Die Gedankenpolizei staat al voor de deur! |
![]() |
![]() |
![]() |
#1024 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 oktober 2014 om 21:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1025 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Wel van het bestaan van zelfgeschapen vijandsbeelden van éne Mauste. ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 oktober 2014 om 21:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1026 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 oktober 2014 om 22:27. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1027 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 oktober 2014 om 22:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1028 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn er nochtans heel wat. Toch een beetje bijscholen, moest ik in uw plaats zijn.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 oktober 2014 om 07:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1029 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Noem er dus eens heel wat...???
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 oktober 2014 om 08:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1030 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een pertinente leugen! De mythe dat in WO I 80% van de gesneuvelden Vlamingen waren. Een pertinente leugen! Heel het mythisch verhaal van de gebroeders van Raemdonck, zogezegd gestorven in mekaars armen. Een pertinente leugen! Het opgeklopte verhaal van de repressie. Voor een groot stuk een leugen! Het Vlaams droeg in grote mate bij tot de vorming ABN. Voor een groot stuk een leugen! Vlamingen en Nederlanders zijn één volk. Een pertinente leugen! Staf de Clercq behartigde de belangen van Vlaanderen; Een pertinente leugen! De Belgische staat trad hardvochtig op tegen collaborateurs. Een pertinente leugen! Enz, enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1031 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1032 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1033 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1034 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 oktober 2014 om 08:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1035 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mate waarin het "Vlaams" (welk Vlaams mag dat dan wel zijn, er zijn ettelijke soorten...) bijdroeg tot ons hedendaags Nederlands is voor de modale Vlaming misschien wel een leuk weetje maar heeft voor het dagelijks gebruik van het AN volstrekt geen belang. Net zoals het voor een Waal ook niet het minste belang heeft of het Waals het formele Frans al of niet heeft beïnvloed. Wat uw geneuzel betref omtrent WO1, WO2 en de repressie dat is ondertussen 100, respectievelijk 70 jaar geleden. Uw zielige Belgicistisch gemotiveerde pogingen om de Vlaamsgezinden daarmee te jennen hebben geen effect meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1036 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1037 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is in ieder geval voor mij een hele opluchting dat ik nog nooit op een Nederlander ben gebotst die de intentie had mij "met harde hand" het Nederlands op te dringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1038 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U antwoordt weer eens naast de kwestie. Uw naamkaartje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1039 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1040 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Van opkloppen gesproken ! Bovendien, als men met betrekking tot 5° het predikaat 'Vlaamse taalnationalistische mythe' gebruikt dan veronderstelt dit dat al de taalkundigen die het tegendeel beweren, dat doen vanuit een intentie tot manipulatie en een verdoken politieke agenda. Want die zouden dan natuurlijk de 'Vlaamse taalnationalistische mythe geschapen hebben. Of hoe men spoken zien kan....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |