Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2020, 21:25   #1021
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
50% zegt Jan.
Iemand liegt...
Ja, dat heeft Jan geschreven, maar dat is een vergissing.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2020, 21:29   #1022
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ook logisch, want het zijn ook niet de besturen die eigendom zijn van al die gebouwen.
Zo is dat, lusten en lasten moeten strikt gescheiden blijven.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2020, 21:30   #1023
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo is dat, lusten en lasten moeten strikt gescheiden blijven.
Hoezo? Wilt u dat gebouwen en terreinen die indertijd met eigen kapitaal zijn verworven, plotseling genationaliseerd kunnen worden?
Oud 10 juni 2020, 21:46   #1024
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoezo? Wilt u dat gebouwen en terreinen die indertijd met eigen kapitaal zijn verworven, plotseling genationaliseerd kunnen worden?
Ik zou niks opdringen.
Maar dat zou wel een voorwaarde zijn om tot het eenheidsnet (liefst stedelijk/gemeentelijk georganiseerd) te mogen behoren, wie dat niet wenst mag uiteraard zijn 'project' verderzetten, maar volledig op eigen kosten (dus ook personeel).

Moest ik voor het zeggen hebben, hè Jan!
Oud 10 juni 2020, 22:39   #1025
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
U wil zeggen dat men de sociale media moet muilkorven zodat de officiële gesubsidieerde media ongestoord zijn leugenpers kan voorzetten, anti-Vlaamsracisme niet uitgezonderd...
Mensen hebben geen muil. Alleen beesten hebben dat.

Laatst gewijzigd door kojak : 10 juni 2020 om 22:40.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2020, 22:39   #1026
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat derde kind linksboven heeft precies serieuze nekkramp.
Ja, maar die kleine ketter is dat ook niet gewoon, eh.
Citaat:
Dat noem ik dan weer wel kindermishandeling.
Tuttut, vijf keer per dag oefenen en ge gaat eens zien hoe snel die dat gewoon gaat worden.
Citaat:
De rest ook, puur verderfelijk.
Helaba, islam is wel záligheid, eh, want den imam daar die zei dat, alleen hebben wij daar als onreine ketters uiteraard geen snars weet van en net daarom zijn wij onverdraagzame racisten en moeten onze (klein-) kinderen meer naar de moskee gaan, om islamitische verdraagzaamheid aan te leren.
Dan gaan wij allemaal en mettertijd ook de islam beter leren verdragen.
Klinkt logisch, toch ?

Zo, ik ga nu ’n dankmaileke sturen naar die schooldinges van de Vlaamse overheid, want zo’n weldoordachte beslissingen om de doctrine van de maatschappelijke diversiteit verder uit te bouwen (begin bij de jongsten), verdienen ’n complimentje, quoi.
Oud 10 juni 2020, 23:17   #1027
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ja, maar die kleine ketter is dat ook niet gewoon, eh.

Tuttut, vijf keer per dag oefenen en ge gaat eens zien hoe snel die dat gewoon gaat worden.

Helaba, islam is wel záligheid, eh, want den imam daar die zei dat, alleen hebben wij daar als onreine ketters uiteraard geen snars weet van en net daarom zijn wij onverdraagzame racisten en moeten onze (klein-) kinderen meer naar de moskee gaan, om islamitische verdraagzaamheid aan te leren.
Dan gaan wij allemaal en mettertijd ook de islam beter leren verdragen.
Klinkt logisch, toch ?

Zo, ik ga nu ’n dankmaileke sturen naar die schooldinges van de Vlaamse overheid, want zo’n weldoordachte beslissingen om de doctrine van de maatschappelijke diversiteit verder uit te bouwen (begin bij de jongsten), verdienen ’n complimentje, quoi.
Hoe jlnger, hoe makkelijker te beïnvloeden.

Ik denk dat 'n heleboel mensen niet weten wat er zoal gepland wordt met de kinderen in 't onderwijs.
Stemgedrag zou zeker en vast daaraan aangepast worden.

Wie hebben dat zoal bekonkeld, om op slinkse wijze kwaadaardige ideologieën te implementeren?
Ik kan misschien m'n kleine steentje bijdragen om onwetenden in te lichten?

Waar moet ik zijn voor zo'n "bedankmailke"?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2020, 23:19   #1028
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Is nochtans 'n legitiem woord vermeld in van Dale.

https://www.vandale.nl/gratis-woorde...n#.XuFcGlNcKdM
Oud 11 juni 2020, 07:10   #1029
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik denk dat 'n heleboel mensen niet weten wat er zoal gepland wordt met de kinderen in 't onderwijs.

Wie hebben dat zoal bekonkeld, om op slinkse wijze kwaadaardige ideologieën te implementeren?

mailto:[email protected]

Alstublieft!
Doe het voor de jlngeren.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 11 juni 2020 om 07:14.
Oud 11 juni 2020, 14:38   #1030
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Zo is dat.
Citaat:
Ik vermoed dat veel ouders er liever het zwijgen toedoen, aangezien klachten mss een invloed kunnen hebben op de cijfers van hun kinderen.
Je kind zal maar in een klas zitten, waar de onderwijzer(es) het multigekke gedoe aanhangt.
Citaat:
Het ethisch/intellectueel gelijkwaardig stellen van álle culturen en denkwijzen is begin vorige eeuw in Duitsland bedacht, door leden van een minderheidsgroep die het Marxisme genegen waren.
Sindsdien heeft die doctrine een gestage opmars gekend in het onderwijs, de media en de politiek, waarbij vooral de focus wordt gelegd op het slachtofferschap van minderheden en het daderschap bij de witmensen.
Citaat:
De Zjaak heeft er precies al voor gezorgd.
Oud 12 juni 2020, 02:48   #1031
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo is dat.

Ik vermoed dat veel ouders er liever het zwijgen toedoen, aangezien klachten mss een invloed kunnen hebben op de cijfers van hun kinderen.
Je kind zal maar in een klas zitten, waar de onderwijzer(es) het multigekke gedoe aanhangt.

Het ethisch/intellectueel gelijkwaardig stellen van álle culturen en denkwijzen is begin vorige eeuw in Duitsland bedacht, door leden van een minderheidsgroep die het Marxisme genegen waren.
Sindsdien heeft die doctrine een gestage opmars gekend in het onderwijs, de media en de politiek, waarbij vooral de focus wordt gelegd op het slachtofferschap van minderheden en het daderschap bij de witmensen.

De Zjaak heeft er precies al voor gezorgd.
Ik bedoelde; heeft de huidige Vlaamse regering dat beslist, of was dat al langer van kracht?

Ik weet dat de school van de tweeling van mijn broer ooit 'n moskeebezoek gepland had.
Hij hield hen die dag gewoon thuis.
Oud 12 juni 2020, 04:30   #1032
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar geloof ik niks van.
Het zijn de netten die naast mekaar bestaan en identiek hetzelfde doen die geldverslindend zijn.
In tegendeel, dat is een van de redenen waarom het onderwijs in Belgie trager de kelder in zakt, dan in een centralistisch systeem zoals Frankrijk. Die concurrentie en de vrije keuze is altijd een kwaliteitsverbeteraar.

De voornaamste reden om "diversiteit" te hebben is dat grote stommiteiten in 1 systeem niet direct overal toegepast worden in het andere, en er dus tijd is om vast te stellen hoe groot de stommiteit wel niet is. Hierdoor vertraagt het tempo van de stommiteiten (het legt dat niet stil, onderwijs gaat tenslotte binnen niet zo lange tijd totaal futiel worden want totaal idioot gemaakt ; tenslotte komt het toch wel grotendeels van de staat he).

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 juni 2020 om 04:33.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2020, 12:37   #1033
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Ik bedoelde; heeft de huidige Vlaamse regering dat beslist, of was dat al langer van kracht?

Ik weet dat de school van de tweeling van mijn broer ooit 'n moskeebezoek gepland had.
Hij hield hen die dag gewoon thuis.
Goede beslissing van uw broer.
Ik weet niet of in het belgo-onderwijs een moskeebezoek verplicht is, (in NL wel blijkbaar: https://sceptr.net/2018/10/ophef-ove...-basisscholen/) maar die onduidelijkheid speelt al van in 2016:

Schooluitstappen naar moskeeën - Evaluatie

http://docs.vlaamsparlement.be/pfile?id=1158830
Oud 12 juni 2020, 13:20   #1034
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goede beslissing van uw broer.
Ik weet niet of in het belgo-onderwijs een moskeebezoek verplicht is, (in NL wel blijkbaar: https://sceptr.net/2018/10/ophef-ove...-basisscholen/) maar die onduidelijkheid speelt al van in 2016:

Schooluitstappen naar moskeeën - Evaluatie

http://docs.vlaamsparlement.be/pfile?id=1158830
Volgens Zjaak wel, vanaf volgend schooljaar.

We kunnen hem echter niet meer interpelleren, ik zie dat hij 't weer vlaggen heeft.

Oud 12 juni 2020, 13:30   #1035
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens Zjaak wel, vanaf volgend schooljaar.
We kunnen hem echter niet meer interpelleren, ik zie dat hij 't weer vlaggen heeft.
Dedju? Wat heeft 'm nu weeral gedaan?
Ik heb zelfs niet meer de tijd om 'm aan haring in 't zuur in zijn frans cafeke van net over de grens te laten snuiven.
Miljaar!
Oud 12 juni 2020, 21:27   #1036
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Dedju? Wat heeft 'm nu weeral gedaan?
Ik heb zelfs niet meer de tijd om 'm aan haring in 't zuur in zijn frans cafeke van net over de grens te laten snuiven.
Miljaar!
Ik weet 't niet.

Begint zowaar 'n slechte gewoonte te worden.
Zomaar vertrekken, telkens opnieuw, zonder afscheid te nemen.

Zeg nu zelf, zijn dat nog manieren?
Oud 12 juni 2020, 21:30   #1037
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Juist ja, alleen beesten worden gemuilkorfd; mensen niet... Maar dat gaat blijkbaar niet op in dit land...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 10:39   #1038
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Is al erg dat hulpje van Sint Nikolaas is verlaagt naar schouwveger.
Dat hulpje woonde vroeger in een hut en had niets , dank zij de goede Sint heeft die een opleiding gekregen en daarvoor hielp hij de goede sint, niet meer of minder.
Maar nu door roep van publieke opinie van racisme is die moeten opstappen en vervangen door blanke mensen die zich zwart maken en het originele hulpje naspelen.
Moraal van verhaal, iedereen had de "hulpjes" in hun hut moeten laten zonder opleiding of aangebrachte beschaving dan konden ze daar betogen met speren en hakmessen tegen elkaar.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 13:50   #1039
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Is al erg dat hulpje van Sint Nikolaas is verlaagt naar schouwveger.
Dat hulpje woonde vroeger in een hut en had niets , dank zij de goede Sint heeft die een opleiding gekregen en daarvoor hielp hij de goede sint, niet meer of minder.
Maar nu door roep van publieke opinie van racisme is die moeten opstappen en vervangen door blanke mensen die zich zwart maken en het originele hulpje naspelen.
Moraal van verhaal, iedereen had de "hulpjes" in hun hut moeten laten zonder opleiding of aangebrachte beschaving dan konden ze daar betogen met speren en hakmessen tegen elkaar.
Dat had inderdaad misschien beter geweest.

Het klinkt als: dat ze tegen hun eigen leiders gaan vechten om hun Afrika terug leefbaar te maken ze zijn groot en sterk genoeg wat is dan het probleem dat ze het op een ander gaan uithangen.

Waar zit de logica?

Moeten wij die paters en anderen die het daar op stelten zijn gaan zetten in Afrika (daar 'mooie' verhaaltjes gaan vertellen zijn) niet veroordelen?

p.s.

Naast héél die heisa stel ik mij de vraag of het standbeeld van Jozef Deveuster of Pater Damiaan ook 'voorzien' zal worden van een pot verf?

De racistische noot die men de EUropeanen opsteekt de laatste tijden is dat terecht?

Hoeveel gelden zijn er niet richting landen gegaan waar wij eigenlijk totaal niets aan hebben buiten hun volk dat het komt uithangen in de EU?

Proberen wij Europeanen op huidig ogenblik onze vrijheid/veiligheid niet te vrijwaren?

Elk psycholoog/psychiater zal tegen zijn client zeggen:

"Het verleden moet je laten rusten (hoe zwaar dat ook geweest is) en je moet naar de toekomst kijken.

Nu zou ik er in dat geval niet van verschieten dat de dokters hun patiënt dan zegt: "Ja maar dokter, die toekomst ziet er ook niet al te best uit hé "

Laatst gewijzigd door Universalia : 13 juni 2020 om 14:01.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 16:57   #1040
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Heeft dalibor ondertussen al bewijzen aangebracht voor wat hij hier beweerde?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
At your service

Nog niet zo lang geleden was de 'vijand' van het Vlaams Belang niet de 'vijand' van vandaag (allochtonen en migranten). Destijds werden de vijandige pijlen van het VB voornamelijk gericht op homo's, waarbij er nog niet zo lang geleden, regelmatig homo's in stadsparken in elkaar werden geslagen door groepjes VB sympathisanten inclusief heren die ondertussen VB politici zijn. Het tij begon te keren toen bleek dat er af en toe homo's waren die werden in elkaar geslagen door allochtonen. Dat gebeurde net op het moment dat het VB zich meer profileerde als partij tegen allochtonen, waarna men regelmatig riep dat het toch ongehoord is dat homo's in elkaar werden geslagen door allochtonen. Dat resulteerde uiteindelijk in steeds meer homo's die sympathie kregen voor de partij. Na enkele jaren was daar ene Tom Van Grieken, die voorzitter werd van de partij, en hij had het meteen begrepen. Holebi's kunnen een bondgenoot zijn van de partij in de strijd tegen niet Vlamingen of te wel allochtonen en migranten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be