Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2021, 17:17   #1021
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Semantische spelletjes.

Helaas, u bewijst enkel uw ongelijk.
Een ernstig argument heb ik anders van uw kant nog niet gehoord.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2021, 17:18   #1022
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Een ernstig argument heb ik anders van uw kant nog niet gehoord.
Stop.
Oud 1 oktober 2021, 17:19   #1023
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als de Vlaams-nationalstjes al hun kruid hebben verschoten en niet meer weten wat te antwoorden, beginnen ze op de man te spelen. Ze zijn toch zo voorspelbaar die rakkertjes.
Oei, heeft u een patent op dat woord? Dat wist ik niet. Sorry. Kost dat veel zo een patent?
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2021, 17:19   #1024
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het niet mee eens. Als ik mag zeggen dat mijn prof een eikel is (in de betekenis van 'een nietsnut'), dan mag ik ook zeggen dat hij een dief is. Want beide aantijgingen kunnen als laster beschouwd worden indien deze twee 'ephiteta ornantia' vals zijn. Neen, noch de een noch de andere aantijging is goed te keuren. Natuurlijk is de term 'eikel' minder zwaar beladen dan 'dief', maar het is wel een vorm van laster. De rechter zal het uitmaken.
Het is irrelevant of eikel minder zwaar beladen is dan dief.

Het cruciale verschil is dat het ene een kwestie van persoonlijke mening is (vind ik iemand een eikel of niet) en het andere een feitelijke kwestie (heeft die persoon al dan niet gestolen).

Als uw professor nooit iets heeft gestoren, is hij geen dief. Het concept 'diefstal' is nu eenmaal gedefinieerd.

Dat is geen kwestie van mening, dat is een kwestie van waar of niet waar.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2021, 17:23   #1025
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het niet mee eens. Als ik mag zeggen dat mijn prof een eikel is (in de betekenis van 'een nietsnut'), dan mag ik ook zeggen dat hij een dief is. Want beide aantijgingen kunnen als laster beschouwd worden indien deze twee 'ephiteta ornantia' vals zijn. Neen, noch de een noch de andere aantijging is goed te keuren. Natuurlijk is de term 'eikel' minder zwaar beladen dan 'dief', maar het is wel een vorm van laster. De rechter zal het uitmaken.
Neen want over het woord dief bestaan geen verschillen. Iedereen die iets steelt van iemand anders is een dief. Over het begrip nietsnut en de mate waarin dat woord geldt kan iedereen een verschillend idee hebben.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
Oud 1 oktober 2021, 17:25   #1026
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het Oosten?
Ik vind dat schabouwelijke racistische en antisemitische memes niet thuishoren op een forum van een land dat de humanistische (of dat nu christelijke of vrijzinnige humanistische waarden zijn, maakt niet uit) waarden poneert. Dat is wat ik vind.

En nu kan men vergoeilijken en zeggen : 'ja maar het is maar voor te lachen, het is niet zo erg, men tilt hier veel te zwaar aan', en nog van die zeemzoeterige praat.

Niets van. Neen, voor mij kan het niet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 oktober 2021 om 17:29.
Oud 1 oktober 2021, 17:26   #1027
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is irrelevant of eikel minder zwaar beladen is dan dief.

Het cruciale verschil is dat het ene een kwestie van persoonlijke mening is (vind ik iemand een eikel of niet) en het andere een feitelijke kwestie (heeft die persoon al dan niet gestolen).

Als uw professor nooit iets heeft gestoren, is hij geen dief. Het concept 'diefstal' is nu eenmaal gedefinieerd.

Dat is geen kwestie van mening, dat is een kwestie van waar of niet waar.
Vwala, dat is net zoals uw moeder is een hoer en uw moeder is een lelijke vrouw
Oud 1 oktober 2021, 17:30   #1028
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik vind dat schabouwelijke racistische en antisemitische memes niet thuishoren op een forum van een land dat de humanistische (of dat nu christelijke of vrijzinnige humanistische waarden zijn, maakt niet uit) waarden poneert. Dat is wat ik vind.
U zegt het. Maar dat is een van de vele meningen daarover. Misschien zijn andere mensen die mening niet toegedaan, zeker niet als het in besloten kring is.
Nog.aals u bent God deVader niet. Besef dat eens.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 1 oktober 2021 om 17:31.
Oud 1 oktober 2021, 17:30   #1029
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En nu kan men vergoeilijken en zeggen : j'a maar het is maar voor te lachen, het is niet zo erg, men tilt hier veel te zwaar aan',en nog van die
zeemzoeterige praat.

Niets van. Neen, voor mij kan het niet.
Samengevat zeg je dus dat grappen verboden moeten zijn en dat er in geen geval mee mag gelachen worden.
Oud 1 oktober 2021, 17:35   #1030
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Samengevat zeg je dus dat grappen verboden moeten zijn en dat er in geen geval mee mag gelachen worden.
Behalve als het over Vlaams-nationalisten en Bartje, Tommeke of Theoke gaat natuurlijk.
Een voorbeeld:

Oud 1 oktober 2021, 17:42   #1031
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Concrete vraag:

In het K&K forum zijn al vaak memes over joden etc. gedeeld.

Vindt u dat zoiets strafbaar moet zijn? Vindt u dat Eduard Khil etc. (ook ik heb al wel eens jodenmemes gedeeld) voor een correctionele rechtbank moeten worden gedagvaard voor het posten van zulke memes op dit forum?
Ik weet niet waarover het gaat. Die Hitler persiflages?

Dat hangt van de inhoud en de context af. Dat is de racismewet. In dat verband bijvoorbeeld vind ik Aalst Carnaval niet racistisch.

Negationisme is specifiek, dus als in die memes een bewust negationistische inhoud hebben dan is het strafbaar.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2021, 17:43   #1032
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn grappen en grappen. En dat soort grappen zijn voor mij geen grappen meer. En dan heb ik het hier over gore en grove antisemitische en racistische memes.

En meer valt er niet over te zeggen. Maar natuurlijk, het is uw goed recht daar een andere mening over te hebben.
Oud 1 oktober 2021, 17:44   #1033
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Behalve als het over Vlaams-nationalisten en Bartje, Tommeke of Theoke gaat natuurlijk.
Een voorbeeld:

Dat valt onder beledigingen van gezagshebbers. Daar dient een rechter zich over uit te spreken.
Oud 1 oktober 2021, 17:45   #1034
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik weet niet waarover het gaat. Die Hitler persiflages?

Dat hangt van de inhoud en de context af. Dat is de racismewet. In dat verband bijvoorbeeld vind ik Aalst Carnaval niet racistisch.

Negationisme is specifiek, dus als in die memes een bewust negationistische inhoud hebben dan is het strafbaar.
Negationisme is een leugen. Gaan we alle leugens voor Assisen brengen?
Oud 1 oktober 2021, 17:46   #1035
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er zijn grappen en grappen. En dat soort grappen zijn voor mij geen grappen meer. En dan heb ik het hier over gore en grove antisemitische en racistische memes.

En meer valt er niet over te zeggen. Maar natuurlijk, het is uw goed recht daar een andere mening over te hebben.
Goor en grof zijn subjectief. Wat snapt u niet?
Oud 1 oktober 2021, 17:48   #1036
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dan behoor jij niet tot zijn volk.
De notie 'volk' is niet meer die van de 18e eeuw : de natievorming is in Europa nu toch als wel een hele poos geleden en kreeg onderlinge:wederzijdse erkenning zodat die discussie op definitieve basis kon geslecht worden. Eindelijk...

De tijden dat 'het volk' mee (moest...) evolueren met de eindstand in de tribale oorlogen van het ancien regime zijn voorbij.
Geografische grenzen bepalen wie lid is van een volk. De rest is culturele nostalgie die niet spoort met de bestaande realiteit en in sommige gevallen gewoon opportunisme omdat men de onheilsprofeten die secessie prediken wil geloven als die rijkdom en geluk voorspellen voor de 'ware volgelingen'.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 1 oktober 2021 om 17:48.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2021, 17:49   #1037
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat zeg ik niet. Ik had het over gore en grove antisemitische en racistische memes. Enfin het soort memes waar Driesje zo tuk op is. Dat zijn dus in mijn ogen geen grappen meer, maar beledigingen aan het adres van desbetreffende personen of groepen.

Zo, en dat was het weer eens.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 oktober 2021 om 17:51.
Oud 1 oktober 2021, 17:49   #1038
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat valt onder beledigingen van gezagshebbers. Daar dient een rechter zich over uit te spreken.
Ik durf wedden dat u of enkelen van uw kliek dat bijzonder grappig vonden. Ik niet. Maar ik vraag niet dat die pipo's van Jong-Ecolo daarvoor gestraft moeten worden. Dat is aan Theo zelf om dat aan te klagen als hij dat kan.
Oud 1 oktober 2021, 17:50   #1039
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De notie 'volk' is niet meer die van de 18e eeuw : de natievorming is in Europa nu toch als wel een hele poos geleden en kreeg onderlinge:wederzijdse erkenning zodat die discussie op definitieve basis kon geslecht worden. Eindelijk...

De tijden dat 'het volk' mee (moest...) evolueren met de eindstand in de tribale oorlogen van het ancien regime zijn voorbij.
Geografische grenzen bepalen wie lid is van een volk. De rest is culturele nostalgie die niet spoort met de bestaande realiteit en in sommige gevallen gewoon opportunisme omdat men de onheilsprofeten die secessie prediken wil geloven als die rijkdom en geluk voorspellen voor de 'ware volgelingen'.
Ha, daar heeft u het weer. De Eurpese staten van nu zijn voor eeuwig.
En het land der dappere en vooral echte Belgen zeker.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 1 oktober 2021 om 17:51.
Oud 1 oktober 2021, 17:54   #1040
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Ik durf wedden dat u of enkelen van uw kliek dat bijzonder grappig vonden. Ik niet. Maar ik vraag niet dat die pipo's van Jong-Ecolo daarvoor gestraft moeten worden. Dat is aan Theo zelf om dat aan te klagen als hij dat kan.
Neen, ik vond het niet echt grappig. Maar volgens mijn mening is dit niet strafbaar. Het is vrij duidelijk dat Francken nooit een SS of Wehrmachtsoldaat is geweest en dat het satirisch-beledigend is.
Francken heeft er trouwens geen proces voor aangespannen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be