![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1021 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
![]() Yipie! Onze Superman heeft eindelijk door dat pariteit moet verboden worden wegens antidemocratisch... Ik zal je binnenkort voordragen voor een lintje voor verdienste door onze president FDW persoonlijk op de fiere borst te prikken onmiddelllijk na zijn inauguratie als fiere president van de al even fiere Vlaamse Natie.
![]() |
![]() |
#1022 | |
|
![]() [quote]
Citaat:
Daarenboven gaat het gedeelte dat wordt afgeroomd voor een groot gedeelte naar zijn waalse collega ipv naar de regio waar zijn familie woont terwijl van die waalse collega alles naar "eigen volk" afvloeit. Dus: het is niet alleen onrechtvaardige diefstal, het is ook nog eens ondemocratisch en contraproduktief.
![]() |
![]() |
#1023 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is niet fijn! On nee! ![]() Citaat:
Als ik binnen duizenden jaren na ineenstorting van het Belgische Koninkrijk nog leef, dan verhuis ik immers toch als die straatvechter de macht grijpt (op democratische wijze komt die toch niet aan de bak)
![]() |
![]() |
![]() |
#1024 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ambtenaar is een nine-to-five-job. Zowel voor Vlaming als voor Waal. Iedereen werkt dus even lang en verdient evenveel. Gelijk loon naar gelijk werk. Citaat:
Er is dus geen transfer van individu naar individu. Citaat:
Vergeet niet dat ze met 'Eigenvolkeerst' iets heel anders bedoelen dan wat ze je voorspiegelen. De Belgische gelijkenis zou je wel eens hard aan het schrikken kunnen brengen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 26 augustus 2005 om 09:26. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1025 | |
|
![]() Citaat:
Jos Verhulst is iemand die jij nooit waarschijnlijk nooit zal leren kennen, omdat je een maat te klein bent. En zo is het goed. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1026 | |
|
![]() Citaat:
Velen van ons zijn trouwens tot hetzelfde inzicht gekomen: België verdraagt geen democratie (zoals Di Rupo onlangs zelf zei), en de dag dat de democratie hier ingevoerd wordt is de laatste Belgische dag. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1027 | |||||
|
![]() Citaat:
Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 26 augustus 2005 om 10:10. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1028 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vat de essentie samen. Als partijen die van België vanaf willen, de ambitie hebben om dit democratisch te verwezenlijken, dan moeten ze als eerste (liefst enige) programmapunt het invoeren van democratie vooropstellen. De rest van hun programmapunten behoren ze dan ondergeschikt én afhankelijk te maken van de burgerwil. Op die wijze kan zelfs via particratische weg duidelijk worden waar de echte democraten huizen, en kan nadien ook duidelijk worden of er behoefte tot secessie leeft bij een meerderheid van een bevolking((s)groep)) De andere voordelen van die werkwijze kan je in detail in de vorige post hieromtrent lezen......[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 26 augustus 2005 om 10:35. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1029 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het compiceren van die situatie gebeurt enkel ten bate van flamingantsiche politici die met hun cijfertjes de mensen willen opjutten en voor hun kar spannen. Remember 15% van 6.000.000 is 100.000 méér dan 20% van 4 miljoen. Afhankelijk van de intentie gebruikt de ene het %, de andere het absolute getal............[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 26 augustus 2005 om 10:37. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1030 | |||||
|
![]() Citaat:
Maar dat had je al door hé, je wéét dat ik al jaren mijn activiteiten in Vlaamse Beweging stopgezet heb en alleen nog militeer in de democratische beweging. Voor mij is dat gewoon hetzelfde, maar efficiënter: de invoering van de democratie betekent het einde van België. Onmiddellijk en onomkeerbaar. Pas op, niet omdat ik meen dat er rap rap een Vlaamse meerderheid zal gevonden worden voor secessie. Dat zal vermoedelijk niet gebeuren. Wel omdat ik zeer hard weet dat de dag waarop de burgers van België zelf beslissen over hun staat, de essentie van die staat (de franstalige dominantie) gebroken is. En dat zal meteen het einde van die staat betekenen. Het echte machtsestablishment in dit land weet dat overigens zeer goed en is al enkele decennia bezig de laatste restjes representatieve democratie op te ruimen. Of nog korter: de dag dat er tot een nationaal referendum (over om het even wat) beslist wordt, is de dag dat de francofonen het land verlaten. Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 26 augustus 2005 om 10:42. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1031 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is niet serieus uw wensen voor realiteit te aanzien. De mogelijkheid bestaat ook dat uw Vlaamse wensen, ook via referenda en directe democratie, geen vervulling gaan krijgen... Daarom steun ik ook de directe democratie: de burger moet kunnen beslissen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1032 | |
|
![]() Citaat:
![]() Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1033 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Braven Aegidius!!! ![]() Citaat:
Je weet ook dat ik geen (groot) probleem zou hebben om me neer te leggen bij een democratische beslissing, zelfs al is die olie-dom zoals het opdoeken van België, het afvoeren van de monarchie of het bestendigen van censuurwetten. Maar ik denk niet dat ook mits echte democratie de soep nooit zo heet gegeten wordt als jij ze voor sommige zaken wenst op te dienen. Afwachten wiens glazen bol van het beste merk zal blijken......
![]() |
![]() |
![]() |
#1034 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1035 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Diep binnen mij schuilt een echte asceet. Héél diep. En bedekt met sporen van gruwelijke uitspattingen en ontsporingen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1036 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1037 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als alle, of de meeste partijen die voor democratisch willen doorgaan dit ook daadwerkelijk worden. Misschien zelfs als één (incontournabele) partij dit wenst en weigert in een regering te stappen zonder....... Maar dan moeten wel eerst alle andere 'prioriteiten' ondergeschikt gemaakt worden aan het democratische principe. Is dat bij de nationale unie zo Rudy van Nespen? Dan krijgt gij mijn stem zoals vroeger Vivant om dezelfde reden.
![]() |
![]() |
![]() |
#1038 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Egidius |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1039 | |
|
![]() Citaat:
![]() Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1040 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef toe: als het VB ervan overtuigd zou zijn dat echte democratie België kan doen splijten, dan behoeft zedat éné punt maar bovenaan te zetten, en de rest van hun progje in te slikken. Dan zijn ze niet meer cordon-fähig, incontournable, en kunnen ze democratie installeren. Dan is het afwachten wiens bol het klaarste is. Maar ik verwacht niet dat er ooit één partij de democratie zo ernstig zal nemen. Zelfs niet al beweren ze dat dit hun zou voeren naar genoegdoening van hun andere verzuchtingen.
![]() |
![]() |