Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 mei 2010, 21:06   #10401
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U moet goed lezen.Ik spreek over de cijfers van 1995 volgens de Kredietbank, Eonomische en Financiële berichten:

"In vergelijking met 1979 zijn de huidige
hogere woningprijzen minstens gedeeltelijk
te verklaren door kwaliteitsverbeteringen.
Woningen zijn vandaag gemiddeld beter uitgerust
en groter dan twintig jaar geleden. In 1981
bedroeg in België de gemiddelde oppervlakte
per woning 4,5 are, in 1995 was dat opgelopen
tot 5,4 are."
U wéét toch dat een are 100m2 is mijn beste .....

Uw 5.4 are zijn dus goed voor 540 m2....

En woningen van 540 m2 ,mijn beste, dat zijn al serieuze bouwwerken,veel groter dan de gemiddelde villa's in de nieuwbouwwijken

Héél wat minder ,niet...

Rekenen is duidelijk Uw sterkste kant niet...

Laatst gewijzigd door Svennies : 8 mei 2010 om 21:10.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 21:09   #10402
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
U wéét toch dat een are 100m2 is mijn beste .....

Uw 5.4 are zijn dus goed voor 540 m2....

Héél wat minder ,niet...

Rekenen is duidelijk Uw sterkste kant niet...
Ja dat klopt. En dat zal nu gezien de grondprijzen een smak geld kosten.

Laatst gewijzigd door system : 8 mei 2010 om 21:16.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 21:18   #10403
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja dat klopt. En dat zal nu vermoedelijk nog minder zijn.
Die kleinste villagronden zijn uiteraard in de nieuwe woonwijken waar de gronden rond de 15 meter breed zijn en een kleine 40 meter diep ...

Zo'n 600 m2 of 6 are dus...

Maar de meesten zitten tussen de 600 en de 1000 m2 ...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 21:19   #10404
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja dat klopt. En dat zal nu gezien de grondprijzen een smak geld kosten.
Reken daar waar ik woon maar op een bedrag van 200 euro per vierkante meter,en dan heet dat nog een koopje te zijn...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 21:20   #10405
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Reken daar waar ik woon maar op een bedrag van 200 euro per vierkante meter,en dan heet dat nog een koopje te zijn...
Het is overal in Vlaanderen duur. Hier en daar een uithoek of een familie die in geldnood zit en dringend geld moet hebben en haar stuk grond vlug van de hand probeert te doen. Daar kan men nog een koopje doen. Bovendien vervalsen bouwpromotoren vaak de prijs.

Laatst gewijzigd door system : 8 mei 2010 om 21:24.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 21:37   #10406
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het is overal in Vlaanderen duur. Hier en daar een uithoek of een familie die in geldnood zit en dringend geld moet hebben en haar stuk grond vlug van de hand probeert te doen. Daar kan men nog een koopje doen. Bovendien vervalsen bouwpromotoren vaak de prijs.
Vervalsen zou ik het niet noemen,maar ze vragen er indaardaad maar op los...

En alles is maar zovéél waard als een gek ervoor wil geven....

Wij hebben er ééntje verkocht in Reet mijn beste,12 meter breedte én 50 meter diep,nu zo'n 6 jaar geleden voor 100.000 euro..

In minder dan één uur was die bouwgrond verkocht...

En wéét U wat die mensen zeiden,het is een koopje,dank U wél ,omdat wij niet het uiterste uit de kan wilden halen...

En wéét U voor welk bedrag wij die grond destijds aankochten....voor welgeteld 53.000 belgische franken...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 21:40   #10407
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Vervalsen zou ik het niet noemen,maar ze vragen er indaardaad maar op los...
En alles is maar zovéél waard als een gek ervoor wil geven....

Wij hebben er ééntje verkocht in Reet mijn beste,12 meter breedte én 50 meter diep,nu zo'n 6 jaar geleden voor 100.000 euro..

In minder dan één uur was die bouwgrond verkocht...

En wéét U wat die mensen zeiden,het is een koopje,dank U wél ,omdat wij niet het uiterste uit de kan wilden halen...

En wéét U voor welk bedrag wij die grond destijds aankochten....voor welgeteld 53.000 belgische franken...
Wel vervalsen. In de betekenis dat ze soms ver boven de aanvaarde prijs bieden. Wanneer iemand een stuk grond kwijt wil en hij krijgt 10% van een bouwpromotor dan van een particulier, dan noem ik dat wel 'vervalsen'.

Laatst gewijzigd door system : 8 mei 2010 om 21:51.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 21:42   #10408
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Vervalsen zou ik het niet noemen,maar ze vragen er indaardaad maar op los...

En alles is maar zovéél waard als een gek ervoor wil geven....

Wij hebben er ééntje verkocht in Reet mijn beste,12 meter breedte én 50 meter diep,nu zo'n 6 jaar geleden voor 100.000 euro..

In minder dan één uur was die bouwgrond verkocht...

En wéét U wat die mensen zeiden,het is een koopje,dank U wél ,omdat wij niet het uiterste uit de kan wilden halen...

En wéét U voor welk bedrag wij die grond destijds aankochten....voor welgeteld 53.000 belgische franken...
Maar dat moet toch in de jaren stilletjes geweest zijn. In denk zo in de jaren '50 of '60. Misschien begin jaren '70.

Laatst gewijzigd door system : 8 mei 2010 om 21:43.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 21:46   #10409
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar dat moet toch in de jaren stilletjes geweest zijn. In denk zo in de jaren '50 of '60. Misschien begin jaren '70.
Begin de jaren 60 mijn beste.....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 21:47   #10410
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Begin de jaren 60 mijn beste.....
Ja, dat was dan een prima investering.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 22:02   #10411
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja, dat was dan een prima investering.
Inderdaad...

Mijn zus kocht in 1975 haar bouwgrond in Reet aan voor 500.000 fr voor een plek van 15 op 50 meters diep...

Mijn nicht kocht in een nieuwe verkaveling in datzelfde Reet in 1977 voor een plek van ook 15 meter op slechts 37 meter diep voor een prijs van 1.400.000 frank..

En mijn plek bouwgrond in Muizen in 1987 van 10 meter breed op 67 meter diep voor slechts 450.000 frank...

En het betreft hier allemaal gronden voor halfopen bebouwingen...

Mijn kameraad was de laatste om een koopje te doen midden de jaren 90 toen hij ook in muizen een plek van 20 meter op 50 meter diep kocht voor de prijs van 1.000.000 frank voor een open bebouwing....
En sindsdien zijn de grondprijzen hier als een raket de hoogte ingeschoten...

En betaal je voor een grond zoals in het laatste aangehaalde voorbeeld immers al snel het achtvoudige én meer...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 22:09   #10412
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja dat klopt. En dat zal nu gezien de grondprijzen een smak geld kosten.
al tijd gehad om even naar het grafiekje te kijken?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 07:32   #10413
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
al tijd gehad om even naar het grafiekje te kijken?
Ja, maar dat is de gemiddelde woninggrootte volgens deze statistiek. Ik neem aan dat hier ook de huizen inbegrepen zijn van de steden, huizen die al lang bestaan. Anders valt deze statistiek niet uit te leggen. Ik woon bij de Nederlandse grens en het is nu eenmaal een feit dat de huizen in België, zeker de huizen die in België gebouwd werden de laatste 20 jaar, gemiddeld veel groter zijn dan de huizen die gebouwd zijn in Nederland over dezelfde periode. Dat kan men gewoon met het blote oog zien. Trouwens, de Nederlanders die ik soms thuis op bezoek krijg, zijn altijd verbaasd hoe groot de mensen hier nog kunnen bouwen en mogen bouwen.

Mijn indruk wordt trouwens ook bevestigd door het internationale Europees onderzoek van de vastgoedmakelaarsketen Era. Die zeggen gewoon dat de Belgische huizen ruimer zijn dan elders. Het beste is misschien dat u maar eens de proef op de som maken, en hier in België komen kijken naar de huizen en het dan vergelijken met Nederland. En dan hebben we het wel over de huizen die gebouwd werden, laat ons zeggen, in de laatste 25 jaar.

Een poster uit Diepenbeek verwoordt het zeer treffend:

"Of het nog de gewoonte is, weet ik niet, maar enkele jaren geleden kwamen Nederlanders speciaal naar België toe om huisjes te bekijken. Huisjes, dat zal wel een zeer oneigenlijk gebruikt diminutief zijn, want wij bouwen nonchalant woningen die drie tot vier keer groter zijn dan de Nederlandse. Bovendien willen we allemaal een huis met een tuin. Aan pasgetrouwde stellen vragen de wederzijdse schoonouders eerst bezorgd of ze al bouwgrond hebben gekocht, vervolgens pas of er al een kleine op komst is. De Belg heeft een baksteen in zijn maag, het is hier te lande een vaak gehoorde kreet.
Die kreet behoeft een verklaring. Nederland is zeker zo dicht bevolkt als België, zo niet dichter, en toch ziet het er veel leger uit. Nederland bouwt zich een ongeluk en toch klagen Nederlanders altijd over woningnood en wij nooit. Nederland bouwt in onze ogen eentonig, wij bouwen bijna wulps. De manier waarop in België en Nederland gewoond wordt, verschilt zo sterk dat je het onmiddellijk, na één meter, ziet als je over de grens komt. Slagbomen en douaniers heb je niet nodig. De overgang tussen België en Noord-Frankrijk is veel geleidelijker. Je hebt al een geoefend oog nodig om uit te vissen welke elementjes de huizen van Halluin en Bailleul (Halewijn en Belle) Frans maken en die van Rekkem of Dranouter Belgisch. Maar wie het verschil tussen de huizen van Vroenhoven en Maastricht niet ziet of tussen die van Teuven en Slenaken, moet dringend naar de oogarts toe. Telkens als ik de trein neem naar Nederland begin ik voorbij Essen gespannen uit te kijken naar de huizen. Het effect vermindert met de jaren, toch blijft het een kleine schok, altijd opnieuw. Je ziet de grens tussen de huizen door lopen. Dit is een Belgisch huis, onmiskenbaar, dat is een Hollands huis, al even onmiskenbaar"

Laatst gewijzigd door system : 9 mei 2010 om 08:02.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 08:17   #10414
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja, maar dat is de gemiddelde woninggrootte volgens deze statistiek. Ik neem aan dat hier ook de huizen inbegrepen zijn van de steden, huizen die al lang bestaan. Anders valt deze statistiek niet uit te leggen. Ik woon bij de Nederlandse grens en het is nu eenmaal een feit dat de huizen in België, zeker de huizen die in België gebouwd werden de laatste 20 jaar, gemiddeld veel groter zijn dan de huizen die gebouwd zijn in Nederland over dezelfde periode. Dat kan men gewoon met het blote oog zien. Trouwens, de Nederlanders die ik soms thuis op bezoek krijg, zijn altijd verbaasd hoe groot de mensen hier nog kunnen bouwen en mogen bouwen.

Mijn indruk wordt trouwens ook bevestigd door het internationale Europees onderzoek van de vastgoedmakelaarsketen Era. Die zeggen gewoon dat de Belgische huizen ruimer zijn dan elders. Het beste is misschien dat u maar eens de proef op de som maken, en hier in België komen kijken naar de huizen en het dan vergelijken met Nederland. En dan hebben we het wel over de huizen die gebouwd werden, laat ons zeggen, in de laatste 25 jaar.

Een poster uit Diepenbeek verwoordt het zeer treffend:

"Of het nog de gewoonte is, weet ik niet, maar enkele jaren geleden kwamen Nederlanders speciaal naar België toe om huisjes te bekijken. Huisjes, dat zal wel een zeer oneigenlijk gebruikt diminutief zijn, want wij bouwen nonchalant woningen die drie tot vier keer groter zijn dan de Nederlandse. Bovendien willen we allemaal een huis met een tuin. Aan pasgetrouwde stellen vragen de wederzijdse schoonouders eerst bezorgd of ze al bouwgrond hebben gekocht, vervolgens pas of er al een kleine op komst is. De Belg heeft een baksteen in zijn maag, het is hier te lande een vaak gehoorde kreet.
Die kreet behoeft een verklaring. Nederland is zeker zo dicht bevolkt als België, zo niet dichter, en toch ziet het er veel leger uit. Nederland bouwt zich een ongeluk en toch klagen Nederlanders altijd over woningnood en wij nooit. Nederland bouwt in onze ogen eentonig, wij bouwen bijna wulps. De manier waarop in België en Nederland gewoond wordt, verschilt zo sterk dat je het onmiddellijk, na één meter, ziet als je over de grens komt. Slagbomen en douaniers heb je niet nodig. De overgang tussen België en Noord-Frankrijk is veel geleidelijker. Je hebt al een geoefend oog nodig om uit te vissen welke elementjes de huizen van Halluin en Bailleul (Halewijn en Belle) Frans maken en die van Rekkem of Dranouter Belgisch. Maar wie het verschil tussen de huizen van Vroenhoven en Maastricht niet ziet of tussen die van Teuven en Slenaken, moet dringend naar de oogarts toe. Telkens als ik de trein neem naar Nederland begin ik voorbij Essen gespannen uit te kijken naar de huizen. Het effect vermindert met de jaren, toch blijft het een kleine schok, altijd opnieuw. Je ziet de grens tussen de huizen door lopen. Dit is een Belgisch huis, onmiskenbaar, dat is een Hollands huis, al even onmiskenbaar"
Bovenstaand citaat van deze poster komt van Geert Van Istendael's boek:
'Het Belgisch labyrinth of De schoonheid der wanstaltigheid'.

Laatst gewijzigd door system : 9 mei 2010 om 08:18.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 18:18   #10415
Europahater
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 december 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 763
Standaard

In Nederland is tenminste wel alles ordelijk en net, dit in tegenstelling tot Vlaanderen.
Europahater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 18:31   #10416
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europahater Bekijk bericht
In Nederland is tenminste wel alles ordelijk en net, dit in tegenstelling tot Vlaanderen.
Toch maar wat relativeren.

Volkskrant.

"Vroeger, heel vroeger, was Nederland een onvoorstelbaar schoon land. Buitenlanders keken hun ogen uit. In hun eigen land gooide iedereen zijn rommel gewoon op straat. Kwamen ze hier, dan zagen ze op zaterdag vrouwen hun straatje vegen en schrobben. Schrobben, met een emmer water erover!
Kinderen die een klokhuis van een appel op straat gooiden, kregen van ouderen een standje. Een standje! Weet iemand nog wat dat betekent? En kun je het je voorstellen?
Als je nu een groep jongeren hun blikjes en pakjes frisdrank, hun sigarettenpakjes op straat ziet gooien, kijk je wel uit om er wat van te zeggen.

Al een halve eeuw geleden is dat begonnen. Ik kwam toen voor het eerst in Engeland, en zag tot mijn verbazing dat je daar 25 pond boete kreeg als je ‘litter’ op straat gooide (weer een woord geleerd). Dat hielp, want de straten zagen er netjes uit. Van toeristen die in Singapore geweest zijn, hoor je dat dit boetesysteem werkt, ze durven daar nog geen peuk weg te gooien.
Nederland werd smeriger en smeriger. Boetes, daar zag de overheid niets in. Vriendelijke campagnes, veel afvalbakken, dat was beter. En dan mocht het bedrijfsleven de actie ‘Nederland wordt steeds schoner’ betalen, dat scheelde voor de belastingbetaler. Maar de gemeentes laten de overvolle afvalbakken staan, want geregeld leegmaken is natuurlijk veel te duur."



Huisvuil. Straat in Tilburg.




Amersfoort: gedumpt afval.


Zwolle.

Laatst gewijzigd door system : 9 mei 2010 om 18:37.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 14:38   #10417
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Een strijdlied van de Nederlandse studenten.

Het Strijdlied der weerbaren is een studentikoze variant op de buste van Marie, een oud soldatenlied dat ontstaan is rond 1840, dat wordt gezongen door de Nederlandse studentenweerbaarheden. De tekst is herleidbaar op de Tiendaagse Veldtocht, een militaire expeditie ten tijde van de Belgische Revolutie.

En eens dan komt de dag
Waarop wij allen wachten,
Dan gaan wij naar de grens,
Om Belzen af te slachten.

Dan schiet het zevenvelds,
Met welgemikte schoten,
Dat godvergeten tuig,
Kartetsen voor de kloten.

De mannen rukken wij,
De lullen van de lijven,
En ’s avonds in ’t kwartier,
Schofferen wij de wijven.

En mocht er onverhoeds,
Nog kindertjes van komen,
Dan hangen wij dat tuig,
Aan d’allerhoogste bomen.

Want mochten wij dat tuig,
Als vaders gaan beminnen,
Dan konden wij wel weer,
Van voor ’n af aan beginnen.




We nemen er akte van en we zijn dus verwittigd.

Laatst gewijzigd door system : 10 mei 2010 om 14:40.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 14:47   #10418
Fetai
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2008
Locatie: Lotryk
Berichten: 766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Een strijdlied van de Nederlandse studenten.

Het Strijdlied der weerbaren is een studentikoze variant op de buste van Marie, een oud soldatenlied dat ontstaan is rond 1840, dat wordt gezongen door de Nederlandse studentenweerbaarheden. De tekst is herleidbaar op de Tiendaagse Veldtocht, een militaire expeditie ten tijde van de Belgische Revolutie.

En eens dan komt de dag
Waarop wij allen wachten,
Dan gaan wij naar de grens,
Om Belzen af te slachten.

Dan schiet het zevenvelds,
Met welgemikte schoten,
Dat godvergeten tuig,
Kartetsen voor de kloten.

De mannen rukken wij,
De lullen van de lijven,
En ’s avonds in ’t kwartier,
Schofferen wij de wijven.

En mocht er onverhoeds,
Nog kindertjes van komen,
Dan hangen wij dat tuig,
Aan d’allerhoogste bomen.

Want mochten wij dat tuig,
Als vaders gaan beminnen,
Dan konden wij wel weer,
Van voor ’n af aan beginnen.




We nemen er akte van en we zijn dus verwittigd.
Heeft u misschien de noten erbij? Nu weet ik niet hoe ik dit nummer moet spelen.
Fetai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 14:52   #10419
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Een strijdlied van de Nederlandse studenten.

Het Strijdlied der weerbaren is een studentikoze variant op de buste van Marie, een oud soldatenlied dat ontstaan is rond 1840, dat wordt gezongen door de Nederlandse studentenweerbaarheden. De tekst is herleidbaar op de Tiendaagse Veldtocht, een militaire expeditie ten tijde van de Belgische Revolutie.

En eens dan komt de dag
Waarop wij allen wachten,
Dan gaan wij naar de grens,
Om Belzen af te slachten.

Dan schiet het zevenvelds,
Met welgemikte schoten,
Dat godvergeten tuig,
Kartetsen voor de kloten.

De mannen rukken wij,
De lullen van de lijven,
En ’s avonds in ’t kwartier,
Schofferen wij de wijven.

En mocht er onverhoeds,
Nog kindertjes van komen,
Dan hangen wij dat tuig,
Aan d’allerhoogste bomen.

Want mochten wij dat tuig,
Als vaders gaan beminnen,
Dan konden wij wel weer,
Van voor ’n af aan beginnen.




We nemen er akte van en we zijn dus verwittigd.
Heb je het Franse volkslied gelezen? Die is nog veel erger. Dit is slechts een leuk studentikoos strijdliedje. Overigens was het Studentencorps Katholiek. Dat u er akte van neemt.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 14:58   #10420
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Heb je het Franse volkslied gelezen? Die is nog veel erger. Dit is slechts een leuk studentikoos strijdliedje. Overigens was het Studentencorps Katholiek. Dat u er akte van neemt.
Leidens studentengenootschap naar het schijnt. Volledig verhollandst. Waarschijnlijk gezongen met een zwaar accent zoals dat van Harry Jekkers (Harry Klorkestein), maar dat was dan Den Haags.

Laatst gewijzigd door system : 10 mei 2010 om 15:06.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be