Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2021, 15:35   #10421
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
De lock down wordt een kat en muis spelletje met de politie.
Voorstel; wie denkt dat "hij of zij" boven de wet staat en gevat wordt geen hospitalisatie in geval van Covid besmetting.
Wie toch wil verzorgd worden betaald een borgsom van 25.000€ en wordt dan opgenomen als er plaats over is.
Wie meerdere malen gevat wordt boetes van 10.000€ per geval en de 3de keer burgerrechten en rijbewijs kwijt voor 5 jaar.

Nu betalen we ons rot aan interventies, de politie word het beu en moet binnenkort met scherp schieten om zich te verdedigen.
Ondertussen blijven alle anderen braaf afwachten wanneer de 4de 5de enz. golf komt en gaan er alsmaar meer zaken over kop.
Weinig mensen zijn akkoord met alle maatregelen maar houden zich er min of meer aan ten einde deze pandemie achter ons te krijgen, ook die mensen worden het beu.
Allemaal het gevolg van theoretische Lockdowns die in praktijk niks voorstellen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 15:36   #10422
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is door U aan de maatregelen te houden dat de pandemie blijft duren he. Dat is wat velen niet snappen. Het zijn de niet-besmetten die de pandemie laten duren, niet die die reeds geimmuniseerd zijn.
Wie houdt zich aan de maatregelen dan ?? De helft van de mensen en de andere helft niet ?? Hou jij je dan aan de maatregelen ? Uw zoon alvast niet dacht ik ?
Als iedereen er steeds de kantjes afloopt en gebruik maakt van alle achterpoortjes kunnen we niet spreken van maatregelen volgen.

Nu zijn er maatregelen maar ze kruipen als haringen in een trein om te gaan slenteren op een lap beton.....Zolang mensen hun gedrag niet aanpassen dienen die maatregelen tot niets.

Waar mensen de maatregelen wel streng volgden hadden ze het na 3 maanden volledig onder controle. Dat wil jij niet weten of zien.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 april 2021 om 15:41.
Oud 2 april 2021, 15:40   #10423
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Voorstel; wie denkt dat "hij of zij" boven de wet staat en gevat wordt geen hospitalisatie in geval van Covid besmetting.
Wie toch wil verzorgd worden betaald een borgsom van 25.000€ en wordt dan opgenomen als er plaats over is.
Wie meerdere malen gevat wordt boetes van 10.000€ per geval en de 3de keer burgerrechten en rijbewijs kwijt voor 5 jaar. ...
Gezien de hospitalisatie van covid besmetten slechts 5 % van de gevallen uitmaakt, zal dat niet veel zoden aan de dijk zetten. Het beangstigt wel de mensen, die daarvoor vatbaar zijn en dit zijn net de mensen, die angstvallig alle maatregelen nauwgezet opvolgen.

Verder zijn de borgsommen en boeten te laag om enige indruk te maken.
Iemand kan ook verschillende maatregelen ter zelfder tijd overtreden. Die dienen afzonderlijk geteld en afzonderlijk beboet.
Bovendien als men bij zo'n overtreding de instructies van de politie niet opvolgt of deze beledigt of weerstand biedt dan moeten de straffen verdubbeld worden of worden de overtreders automatisch tot een werkstrafkamp veroordeeld.
De mogelijkheid om de nationaliteit af te nemen en de burgerlijke dood verklaring zijn tevens het overwegen waard.
Hardnekkige recidivisten bestrijdt men best met verbanning of als het moet met een openbare terechtstelling.
Hard maar fair!
Oud 2 april 2021, 15:47   #10424
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie meerdere malen gevat wordt boetes van 10.000€ per geval en de 3de keer burgerrechten en rijbewijs kwijt voor 5 jaar.
Mij gaat het over het feit dat mensen die er nu de gek mee houden ook gaan willen verzorgd worden desnoods in een IC afdeling wanneer ze iets anders ernstigs overkomt dan corona. Roepen en tieren gaan ze dan doen.
Die baldadige jongeren zouden moeten begrijpen dat als zij morgen betrokken worden in een zwaar verkeersongeval ze er ook alle belang bij hebben dat ze terecht kunnen op een IC afdeling. Zij hebben er ook alle belang bij dat hun ouders na een hartaanval terecht kunnen op IC.
Alles is in functie om onze gezondheidszorg niet in het gedrang te laten komen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 april 2021 om 15:48.
Oud 2 april 2021, 16:09   #10425
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

De Hollanders stoppen nu ook met AZ vaccinaties.

Wat weten ze in het buitenland wat wij niet weten?
En waarom publiceert HLN niet over de 45% AZ weigeraars in het Brusselse?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 16:10   #10426
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mij gaat het over het feit dat mensen die er nu de gek mee houden ook gaan willen verzorgd worden desnoods in een IC afdeling wanneer ze iets anders ernstigs overkomt dan corona. Roepen en tieren gaan ze dan doen.
Die baldadige jongeren zouden moeten begrijpen dat als zij morgen betrokken worden in een zwaar verkeersongeval ze er ook alle belang bij hebben dat ze terecht kunnen op een IC afdeling. Zij hebben er ook alle belang bij dat hun ouders na een hartaanval terecht kunnen op IC.
Nog eens, waarom krijgt een corona patient dan voorrang op andere patienten?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 16:13   #10427
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
omdat dokters dat het best weten
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 16:31   #10428
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard moet iemand die zich geen kloten aantrekt van de maatregelen verzorgd kunnen worden, als die bv een werk- of verkeersongeval meemaakt, gezien het ene niks met het andere te maken heeft.
Citaat:
Die baldadige jongeren zouden moeten begrijpen dat als zij morgen betrokken worden in een zwaar verkeersongeval ze er ook alle belang bij hebben dat ze terecht kunnen op een IC afdeling.
Als de IC-afdelingen volgepropt zitten met besmetten, dan betekent dat dat die mensen zich niet aan de regels gehouden hebben, anders waren ze daar in de eerste plaats niet terecht gekomen.
Maar kom, als het gestelde doel is om de IC-s voor te behouden voor Covid-besmetten en dat zo gecommuniceerd wordt naar de bevolking toe, dan zullen de meeste mensen hun risicogedrag afwegen tegen het risico om, indien nodig, niet verzorgd te kunnen worden.
Gezond verstand haalt het dan van Darwin.
Citaat:
Zij hebben er ook alle belang bij dat hun ouders na een hartaanval terecht kunnen op IC.
Die kunnen dan terecht waar jongeren met verstand hun eigen opname hebben kunnen vermijden.
Citaat:
Pech, maar als alle treinen vol zitten, dan moogt gij nog zo een dringende afspraak hebben als ge wilt, maar vol is vol.
Bonneke trekken en uw beurt afwachten. Next please.
Oud 2 april 2021, 16:35   #10429
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Klaar met de lockdown

Sepa ft Alex Soze | ALLES KAN KAPOT april 2021
https://www.youtube.com/watch?v=Stn_LvVlp74
Oud 2 april 2021, 16:39   #10430
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie houdt zich aan de maatregelen dan ??
Die 99.9% die die willen he.

Citaat:
De helft van de mensen en de andere helft niet ?? Hou jij je dan aan de maatregelen ?
Uiteraard, mocht ik een boete riskeren.

De voornaamste plek waar ik mij niet aan de regels houd is op mijn werk, waar de kaders van de dienst waar ik toe behoor allemaal samen in een verdoken lokaal eten, omdat we niet in de kantine met plastiek willen gaan. Als er daar ene van ons het zitten heeft, hebben we het allemaal vlaggen, en dat is onze een voor allen, allen voor een spreuk

Citaat:
Uw zoon alvast niet dacht ik ?
Hij is een slachtoffer he.

Citaat:
Als iedereen er steeds de kantjes afloopt en gebruik maakt van alle achterpoortjes kunnen we niet spreken van maatregelen volgen.
De mensen die de maatregelen willen, dus 99.9% volgens sommigen, volgen die. Bij die 0.1% waar mijn zoon en ik toe behoren, zijn er dan nog zoals ik die proberen om boetes te vermijden. Ik wel, mijn zoon minder.

Citaat:
Nu zijn er maatregelen maar ze kruipen als haringen in een trein om te gaan slenteren op een lap beton.....Zolang mensen hun gedrag niet aanpassen dienen die maatregelen tot niets.
Ik dacht dat 99.9% die maatregelen wilde ? Ik wil die niet. De strikt enige reden om mij daaraan te houden zijn de boetes. Mocht het telkens dezelfde boete zijn, dan zou het mij zelfs niet kunnen schelen, maar het is oplopend:

de eerste keer 250 Euro, de tweede keer 3000 Euro en de derde keer 6 maanden gevangenis straf.

Ik wil dus mijn "joker" houden voor als het nodig is.

Het piepkleine deeltje van de bevolking dat die maatregelen niet zou willen, waarvan dan nog een deel ze toch wat volgt om aan de boetes te ontkomen,zal er toch niet voor zorgen dat het niet werkt, zou ik denken ?

Citaat:
Waar mensen de maatregelen wel streng volgden hadden ze het na 3 maanden volledig onder controle. Dat wil jij niet weten of zien.
Welnee, dat is zever in pakskes. Nergens heeft dat gewerkt waar het eerst laaide zoals hier.

Ik heb U het plotje laten zien (cijfers gehaald uit de WHO rapporten) waar je ziet dat het rapper daalt in het deel van China dat NIET in lockdown zat, dan in Hubei.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 april 2021 om 16:44.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 16:41   #10431
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Uiteraard moet iemand die zich geen kloten aantrekt van de maatregelen verzorgd kunnen worden, als die bv een werk- of verkeersongeval meemaakt, gezien het ene niks met het andere te maken heeft.
Inderdaad is het ziekenhuis niet van covid patienten alleen he.

Ik stelde voor om alle maatregel adepten juist een boete laten te betalen als ze NIET opgenomen worden. Want zij hebben dus NUTTELOOS anderen beperkt in hun vrijheden, voor een plaats die ze uiteindelijk NIET gebruikt hebben.
Oud 2 april 2021, 16:42   #10432
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
omdat dokters dat het best weten
Wat is dat nu voor zever ? Hoe kan een dokter nu "best weten" wie hij moet verzorgen als het om totaal verschillende dingen gaat ?
Oud 2 april 2021, 16:49   #10433
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad is het ziekenhuis niet van covid patienten alleen he.

Ik stelde voor om alle maatregel adepten juist een boete laten te betalen als ze NIET opgenomen worden. Want zij hebben dus NUTTELOOS anderen beperkt in hun vrijheden, voor een plaats die ze uiteindelijk NIET gebruikt hebben.
Haha, alle voorstanders zouden een borg van 1000 euro moeten storten in een fonds, die ze pas zullen terugkrijgen als ze (ooit eens) op een IC terecht komen.
Eens zien hoelang ze dan nog die idioterie zullen steunen.
Oud 2 april 2021, 16:54   #10434
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat zeg jij maar ik heb geen weet dat dat zo is. Stel er liggen 2 patiënten op spoed. Een met corona en een ander levensgevaarlijk zwaargewonde van een verkeersongeval. Wie krijgt voorrang ?
Oud 2 april 2021, 16:57   #10435
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Welnee, dat is zever in pakskes. Nergens heeft dat gewerkt waar het eerst laaide zoals hier.
Nergens ? Als je je nooit buiten Grenoble begeeft is het je vergeven.
Oud 2 april 2021, 17:10   #10436
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Haha, alle voorstanders zouden een borg van 1000 euro moeten storten in een fonds, die ze pas zullen terugkrijgen als ze (ooit eens) op een IC terecht komen.
Eens zien hoelang ze dan nog die idioterie zullen steunen.
Je kunt ook gewoon de wedde van elke minster inhouden voor elke dag dat er een lockdown is, gewoon uit solidariteit met de horeca en de commerçanten. En omdat we het "samen doen" nietwaar?

Dan is het ook rap gedaan
Oud 2 april 2021, 18:07   #10437
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Allemaal het gevolg van theoretische Lockdowns die in praktijk niks voorstellen.
Omdat er niet echt handhaving is.
De slachtoffers zijn wel de zelfstandigen, die zijn gemakkelijk te controleren en bestraffen.
Tevens de mensen die hun best doen deze pandemie achter ons te krijgen maar blijven hangen in wanbeleid dat langs geen kanten werkt.
Oud 2 april 2021, 18:12   #10438
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat er niet echt handhaving is.
Nee. Zelfs die maatregelen die "gehandhaafd" zouden worden zouden niet veel doen. In feite zouden die de zaak erger maken.

Citaat:
Tevens de mensen die hun best doen deze pandemie achter ons te krijgen maar blijven hangen in wanbeleid dat langs geen kanten werkt.
Je kan geen pandemie 'achter je laten' zonder immuniteit. Nu begint vaccinatie binnen te druppelen, maar de rapste manier om een pandemie achter zich te laten is van ze zo veel mogelijk laten te woekeren.

Al dat gemaatregel maakt het enkel LANGER en dat was er de bedoeling van. Hoe meer gemaatregel dus werkt, en afgedwongen wordt, hoe langer het duurt.

Je kan niet "heel goed maatregelen", dat "heel hard afdwingen" en dan "laten gaan". Dan ontploft het.

Je moet naar immuniteit. De vaccinale immuniteit gaat traag, en hoe meer die gesteund wordt door infectie immuniteit, hoe sneller het (voor deze ronde) achter de rug is. Maar hadden wij het een jaar geleden laten waaien, dan was het al veel en veel langer gedaan. Zelfs hadden wij een tweede golf gehad in november, hadden wij die ook laten waaien, dan was het OOK weer rapper voorbij.

Gemaatregel maakt het enkel maar langer.
Oud 2 april 2021, 18:25   #10439
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee. Zelfs die maatregelen die "gehandhaafd" zouden worden zouden niet veel doen. In feite zouden die de zaak erger maken.

Je kan geen pandemie 'achter je laten' zonder immuniteit. Nu begint vaccinatie binnen te druppelen, maar de rapste manier om een pandemie achter zich te laten is van ze zo veel mogelijk laten te woekeren.

Al dat gemaatregel maakt het enkel LANGER en dat was er de bedoeling van. Hoe meer gemaatregel dus werkt, en afgedwongen wordt, hoe langer het duurt.

Je kan niet "heel goed maatregelen", dat "heel hard afdwingen" en dan "laten gaan". Dan ontploft het.

Je moet naar immuniteit. De vaccinale immuniteit gaat traag, en hoe meer die gesteund wordt door infectie immuniteit, hoe sneller het (voor deze ronde) achter de rug is. Maar hadden wij het een jaar geleden laten waaien, dan was het al veel en veel langer gedaan. Zelfs hadden wij een tweede golf gehad in november, hadden wij die ook laten waaien, dan was het OOK weer rapper voorbij.

Gemaatregel maakt het enkel maar langer.
Dat is "uw" visie maar die heb ik nog geen enkele wetenschapper horen verkondigen.
In het begin was er twijfel, juist, maar dat ging rap over.
Kijk alleen al naar Engeland en Brazilië bvb.
Den Boris is rap terug gekeerd van zijn het kan geen kwaad visie en Bolsonaro kan ze momenteel niet op tijd onder de grond krijgen en smeekt om vaccins en hulp.

En nu eens ernstig, als er op elke hoek van de straat een ander idee is over de aanpak van de pandemie.
Men zich dan aan zijn idee vastklampt en de rest kan stikken strategie toepast, denk je dat we er dan uit geraken?

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 2 april 2021 om 18:35.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 18:38   #10440
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Je kunt ook gewoon de wedde van elke minster inhouden voor elke dag dat er een lockdown is, gewoon uit solidariteit met de horeca en de commerçanten. En omdat we het "samen doen" nietwaar?

Dan is het ook rap gedaan
Zeker een goed idee, misschien zal de handhaving dan wat beter werken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be