Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 juli 2010, 06:29   #1041
Antoooon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juli 2010
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Schelden is natuurlijk wel een teken van volwassenheid.
Als je dat denkt ben je helemaal gek!
Antoooon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 06:30   #1042
Antoooon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juli 2010
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Je komt toch wel steeds terug.
Is dat de masochist in je ?
nee, maar er is wel iets anders aan de hand.
Maar jou lukt het hier blijkbaar niet zo goed he?
Antoooon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 08:25   #1043
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoooon Bekijk bericht
nee, maar er is wel iets anders aan de hand.
Maar jou lukt het hier blijkbaar niet zo goed he?
Jou ondertussen blijkbaar weer wel
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 19:41   #1044
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Dat is laatste een dogma van jewelste. Het is niet omdat bepaalde delen van de hersenen geactiveerd worden als je aan iets specifieks denkt, dat daarom bewustzijn uberhaupt zijn oorsprong vindt in de hersenen. Zeker met de "bovennatuurlijke" verschijnselen (die eigenlijk perfect natuurlijk zijn) die aantonen dat dat niet zo is.
Het omgekeerde stellen ondanks de absentie en steeds maar blijven claimen dat er zoiets als 'bovennatuurlijke' verschijnselen zouden zijn zonder dit te kunnen staven en vervolgens dat nog als argument nemen voor het gestelde lijkt me nog van een grotere orde 'dogma van jewelste'.



Citaat:
Een sluitende theorie daar zijn we nog niet. Hoeveel tijd heeft er niet tussen Newton en Einstein gezeten wat betreft de zwaartekracht. Maar we kunnen wel zaken observeren met ons bewustzijn die aantonen dat het huidge model niet alles kan verklaren.
Zoals ?
... dat zaken die niet te verifieren maar waar men wel van beweert dat ze zouden bestaan niet in dat model ( en eendere welk ) thuishoren ?


Citaat:
Als je het over verschillende dimensies (of trillingen hoe je het ook noemt) hebt, dan kunnen die ook oneindig zijn. Je hebt het hier over een trilling in de fysische realiteit. Er kan ook zoiets bestaan als een trilling dat realiteiten overspant, en niet te maken heeft met de energie-inhoud van de fysische realiteit.
zuivere speculatie... typisch gebruik van allerhande 'dure' wetenschappelijke termen om het pseudo-gevalletje wat meer cachet, als ware het wetenschappelijk, te geven.
Bovendien benadruk je nogmaals dat het niet kan geverifieerd worden ... we moeten het maar accepteren omdat jij het zegt

Citaat:
We kunnen het zien in onze fysische realiteit omdat de link ons bewustzijn is omdat we zelf ook in die hogere realiteiten bestaan, echter gedurende de tijd van onze fysicshe incarnatie daar meestal niet bewust van zijn.

Gewoonweg omdat die een grotere range heeft. Ze komt zelf uit de hogere realiteiten.
Ook dat is weer een pure veronderstelling.
Nu ga je waarschijnlijk weer komen afdraven met stringtheorie ed die zou moeten aantonen dat er zou zijn van meer dimensies dan diegenen waar we normalerwijs onze wetenschappelijke waarnemingen op toevertrouwen en er daarom geen benul van hebben....

Citaat:
Het geeft te denken dat zij op de vraagstukken van leven en dood meer inzicht hadden dan onze hoogtechnologische westerse cultuur.
zoals ?
.....de niet te verifiëren claim dat er zoiets als 'leven' is na de dood ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 23:08   #1045
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Have you ever been there praha?
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 01:20   #1046
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Have you ever been there praha?
Op wat mag dat slaan, 420yeahbaby ?

1) have you ever experienced it ?
2) of was het eerder een vraag of ik ( bewustzijn whatever ) er steeds ben geweest ?

Ik neem aan dat je 1) bedoelde en daar kan ik je kortweg op antwoorden ( dat zover ik er benul van heb ) ik aardig in de buurt kwam.
Of het ook iets concreets betekend ( toen leek dat wel zo ) of eerder een trick of the mind was blijft voor mezelf een raadsel ( tenslotte was ik tezelfdertijd waarnemer en subject ) maar gegeven het vele onderzoek lijkt me dat eerder het laatste.

Niettemin, het was wel verdomme de moeite en ik kan me voorstellen (uit de enkele ervaringen die heb ik mogen genieten ) dat mensen die voortdurend of regelmatig op zulke grenzen balanceren :

1) pas 'voelen' dat ze leven
2) ervaren dat ze beschikken over meer dan de klassiek gekende zintuigen die ze zelf maar met moeite kunnen omschrijven en als ze dat willen doen noodzakelijkerwijs vervallen in wat hier als 'pseudo-wetenschappelijk gewauwel' wordt aanzien.
Dus ik hou daar bewust rekening mee dat personen beperkt zijn in hun taal en termen.
Ik neem het echter niet dat er ongebreideld 'gegoocheld' wordt met die termen en dat liefst in combinatie met de laatste wetenschappelijke inzichten om in een poging wat te gaan 'bewijzen'
3) een veel ruimer iets als boven-onder, links-rechts, voor-achter ervaren.
4) een gevoel van verbondenheid, alles-is-één, geborgenheid ervaren
5) regelmatig flitsen krijgen waaruit blijkt dat ze het 'plaatje' ( dat voornamelijk met hoe de wereld er voor normale stervelingen uitziet en draait ) volledig vatten incluis de vele misleidingen en mis-concepties.
Helaas was het in mijn geval _ ik weet niet of dat altijd zo is_ achteraf niet meer te reproduceren
6) de zekerheid dat het niet zal eindigen bij enkel die 5) die ik mocht ervaren

Perfecte omschrijving van een trip of wat anders ?

Laatst gewijzigd door praha : 15 juli 2010 om 01:21.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 01:21   #1047
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Alvast slaapwel 420YeahBaby ... ik kruip er eens in
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 06:27   #1048
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Niettemin, het was wel verdomme de moeite en ik kan me voorstellen (uit de enkele ervaringen die heb ik mogen genieten ) dat mensen die voortdurend of regelmatig op zulke grenzen balanceren :
Je hebt blijkbaar een soort buitenlichamelijke ervaring gehad, Praha? Of toch in ieder geval een soort bewustzijnsverruiming. Hoe kwam dit tot stand? Teveel wiet gerookt? Grapje hoor.

Als je ooit een boek van John Davidson te pakken kunt krijgen:
http://www.johndavidson.org/

Geen zweverig gedoe, Davidson bestudeert de mogelijkheid van het bestaan van wat hij noemt 'subtiele energie'. Hij linkt ook naar tal van andere wetenschappers die daar ook mee bezig zijn. Heel verfrissend en verruimend.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 06:34   #1049
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Je hebt blijkbaar een soort buitenlichamelijke ervaring gehad, Praha? Of toch in ieder geval een soort bewustzijnsverruiming. Hoe kwam dit tot stand? Teveel wiet gerookt? Grapje hoor.

Als je ooit een boek van John Davidson te pakken kunt krijgen:
http://www.johndavidson.org/

Geen zweverig gedoe, Davidson bestudeert de mogelijkheid van het bestaan van wat hij noemt 'subtiele energie'. Hij linkt ook naar tal van andere wetenschappers die daar ook mee bezig zijn. Heel verfrissend en verruimend.

Fred.
'subtiele energie' term nummer 658 om hetzelfde aan te duiden. Namelijk: niets.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 07:18   #1050
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
'subtiele energie' term nummer 658 om hetzelfde aan te duiden. Namelijk: niets.
Blijf jij nu maar lekker vastzitten in je vertrouwde materialistische wereldje.


Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 07:24   #1051
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Blijf jij nu maar lekker vastzitten in je vertrouwde materialistische wereldje.


Fred.
Vastzitten?
Elke dag opnieuw kijk ik vol bewondering naar deze wondere materiële wereld.
Hij is op zich al zo boeiend genoeg dat ik geen nep hoef te creeren.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 juli 2010 om 07:24.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 07:52   #1052
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Vastzitten?
Elke dag opnieuw kijk ik vol bewondering naar deze wondere materiële wereld.
Hij is op zich al zo boeiend genoeg dat ik geen nep hoef te creeren.
Beste Jack,

Ik vind het prachtig dat jij nog kunt bewonderen. Echt, ik meen dat.

Maar je bewondert volgens mij het gevolg van iets anders. De werkelijke aard van deze materiële wereld is niet materiëel maar energetisch! Is dit ook niet de essentie van wat Einstein bewezen heeft?

Dit gezegd zijnde maakt het eigenlijk niet zoveel uit of je dat nu gelooft of niet. Wat wij nodig hebben in deze tijden zijn positief ingestelde mensen. Want dat is een positieve energie. En materie volgt die energie. Of je het nu gelooft of niet. Het bewijs? Een positief ingesteld mens kan zelfs kanker overwinnen, dit is reeds vele malen bewezen.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 08:02   #1053
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Beste Jack,

Ik vind het prachtig dat jij nog kunt bewonderen. Echt, ik meen dat.

Maar je bewondert volgens mij het gevolg van iets anders. De werkelijke aard van deze materiële wereld is niet materiëel maar energetisch! Is dit ook niet de essentie van wat Einstein bewezen heeft?

Dit gezegd zijnde maakt het eigenlijk niet zoveel uit of je dat nu gelooft of niet. Wat wij nodig hebben in deze tijden zijn positief ingestelde mensen. Want dat is een positieve energie. En materie volgt die energie. Of je het nu gelooft of niet. Het bewijs? Een positief ingesteld mens kan zelfs kanker overwinnen, dit is reeds vele malen bewezen.

Fred.
Waarom zou een materialist niet kunnen bewonderen?
Over kanker: Ik ken eigenlijk meer positief ingestelde mensen die aan kanker bezweken zijn dan ik er ken die het overwonnen hebben...
Een positief ingestelde mens kan kanker niet overwinnen is bij deze dan ook reeds vele malen bewezen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 juli 2010 om 08:02.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 08:09   #1054
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Over kanker: Ik ken eigenlijk meer positief ingestelde mensen die aan kanker bezweken zijn dan ik er ken die het overwonnen hebben...
Ik ken er andere hoor. Verschillende zelfs. Het maakt zelfs verschil hoe je tegen die ziekte aankijkt. Er te hevig tegen vechten is zelfs nadelig. Het is veel beter te aanvaarden wat er gebeurt en dan te zien wat er kan aan gedaan worden.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 08:21   #1055
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
'subtiele energie' term nummer 658 om hetzelfde aan te duiden. Namelijk: niets.
Correct :
Citaat:
It discusses mysticism, the elements, energy, the chakras, healing, polarity, harmony, Pulsors, crystals, magnetic therapies, electromagnetic pollution, bioelectricity, biomagnetism, subtle energy interface, Feng Shui, pyramids, shape, colour, geopathic stress, the aura, charisma, dowsing, radiesthesia, detection of subtle energies, animals and subtle energy, money and energy, miasms, vibrational science, harnessing and photographing subtle energies, modern physics ... and more!
Door die laatste probeert hij er een wetenschapp draai aan te geven
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 08:23   #1056
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Beste Jack,

Ik vind het prachtig dat jij nog kunt bewonderen. Echt, ik meen dat.

Maar je bewondert volgens mij het gevolg van iets anders. De werkelijke aard van deze materiële wereld is niet materiëel maar energetisch! Is dit ook niet de essentie van wat Einstein bewezen heeft?

Dit gezegd zijnde maakt het eigenlijk niet zoveel uit of je dat nu gelooft of niet. Wat wij nodig hebben in deze tijden zijn positief ingestelde mensen. Want dat is een positieve energie. En materie volgt die energie. Of je het nu gelooft of niet. Het bewijs? Een positief ingesteld mens kan zelfs kanker overwinnen, dit is reeds vele malen bewezen.

Fred.
Dat is helemaal niet "bewezen".
Kankers zijn enorm verschillend en vele zijn te genezen.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 08:32   #1057
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Correct : Door die laatste probeert hij er een wetenschapp draai aan te geven
Een wetenschap die al deze fenomenen hardnekking negeert en ontkent, is geen wetenschap meer, maar een dogmatisch geloof.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 08:35   #1058
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Een wetenschap die al deze fenomenen hardnekking negeert en ontkent, is geen wetenschap meer, maar een dogmatisch geloof.

Fred.
A ja, dogmatisch geloven in de wetenschappelijke methode. Is daar iets mis mee dan?

een wetenschap die het aanvaardt zonder wetenschappelijk bewijs is dan ook geen wetenschap. Dat noemt men pseudowetenschap.
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 08:36   #1059
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Een wetenschap die al deze fenomenen hardnekking negeert en ontkent, is geen wetenschap meer, maar een dogmatisch geloof.

Fred.
De wetenschap houd zich bezig met waarneembare fenomenen.

Straks gaan ze nog god onderzoeken.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 08:37   #1060
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Ik ken er andere hoor. Verschillende zelfs. Het maakt zelfs verschil hoe je tegen die ziekte aankijkt. Er te hevig tegen vechten is zelfs nadelig. Het is veel beter te aanvaarden wat er gebeurt en dan te zien wat er kan aan gedaan worden.

Fred.
Je moet er je beroep van moeten maken. Je zou zo veel mensenlevens kunnen redden.

Wanhopige kankerpatiënten een hart onder de riem steken en hen de juiste manier aanleren om hun ziekte "aan te kijken".

Wanneer begin je?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be