Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
|
Discussietools |
13 december 2009, 01:18 | #1041 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Zelfs Mendel, de diepgelovige monnik (oh gruwel!) die de basis van de genetica heeft gelegd had al twee principes nodig, nietwaar? Citaat:
Ik ben te slim om in dat soort slecht opgezette valkuilen te trappen. Laatst gewijzigd door fonne : 13 december 2009 om 01:22. |
|||
13 december 2009, 01:21 | #1042 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Zoals al gezegd: blijven schelden jongens, blijven schelden. |
||
13 december 2009, 01:34 | #1043 |
Secretaris-Generaal VN
|
En kan jij dan eens zeggen waar Darwin een bewijs heeft geleverd van zijn hypothes over de vorming van soorten? Kan jij aantonen dat Darwin in zijn boek niet voortdurend appelleert aan het inbeeldingsvermogen van zijn lezers? Heb jij één sluitend bewijs?
Blijven schelden jongens, blijven schelden. |
13 december 2009, 09:12 | #1044 | |||
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
13 december 2009, 09:19 | #1045 | ||||
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
13 december 2009, 09:21 | #1046 |
Minister
|
Nee, omdat je zaken die zo klaar zijn als pompwater verdraait en misbruikt.
13 december 2009, 09:25 | #1047 |
Minister
|
Hier en in andere posts al meer dan eens aantgetoond (bacteriën die nylonase produceren, overgang primaat-mensachtige door fusie van twee chromosomen,...), met elk bewijs genegereerd omdat je gezeur enkel neerkomt op het volgende: Jij wil de verandering van een soort voor je neus zien gebeuren vooraleer jij iets gaat aannemen als bewijs. Dat getuigt enkel maar van naïviteit en een gebrek aan kennis omtrent de materie.
13 december 2009, 10:42 | #1048 | |
Europees Commissaris
|
Citaat:
Deze is grappig. Vooral omdat er steeds meer en meer ateisten bijkomen. Ten eerste bewijst fonne dat er een omgekeerde relatie is tussen geloof en vooruitgang. En ten tweede insinueert hij dat geloof enkel kan voortgezet worden door voortplanting. (wat nog waar is ook, zonder brainwashing kan dat niet blijven bestaan) Blijven jullie maar kansarme kindertjes maken, we zullen wij ze wel informeren Laatst gewijzigd door Travis66 : 13 december 2009 om 10:45. |
|
13 december 2009, 15:50 | #1049 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk dat de evolutie-hypothese onderhevig is aan een soort onzekerheidsprincipe. Je stelt wel dat ze perfect alles verklaart, maar als gevolg daarvan weet je niet meer wat de hypothese inhield. En van zodra je weer een klein stukje van de hypothese waarneemt smelt het verklaringsvermogen weg als sneeuw voor de zon. |
|
13 december 2009, 16:01 | #1050 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die tijd is voorbij man, iedereen vandaag ziet wat de idee van de "Verlichting" allemaal heeft aangericht in de wereld en beseft dat het een waanidee was die honderden miljoenen mensenlevens heeft geëist. Laatst gewijzigd door fonne : 13 december 2009 om 16:10. |
|||
13 december 2009, 16:14 | #1051 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
E = m * c^2 dat kan ik begrijpen, en op geen enkele manier verdraaien. Maar dat de hypothese van Darwin enige geldigheid zou hebben, daar zie ik nergens ook maar één bewijs van. |
|
13 december 2009, 16:26 | #1052 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
13 december 2009, 16:59 | #1053 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En zelfs voor micro-evolutie is het geen goed voorbeeld, want waar kwam de natuurlijke selectie er nu eigenlijk aan te pas? Hopla, het gen was verdubbeld en/of verschoven en de soort begon een of ander gemakkelijk splitsbaar afvalproduct van de nylonfabricage te eten. Iets wat dat gen waarschijnlijk al dikwijls had gedaan om te testen wat er te verhapstukken valt, en nu bruikbaar bleek te zijn voor het eten van Amicar. Niets selectie dus. Wel een ingebouwd mechanisme van genetische aanpassingen die regelmatig uitgeprobeerd worden. Zelfde soort voorbeeld als dat van die e.coli bacterie die citroensap begon te drinken. Citaat:
Citaat:
|
|||
13 december 2009, 17:13 | #1054 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar buiten wat micro-evolutie verklaart de genetica niets. Ik heb hier al veel bijgeleerd in deze draad Spijtig genoeg niet over de evolutie-hypothese. |
||||
13 december 2009, 19:09 | #1055 | ||
Minister
|
Citaat:
Citaat:
13 december 2009, 19:13 | #1056 | |
Minister
|
Citaat:
Ahja, uit die creationistische boekskes ga je een deftige uitleg niet vinden. Obscuur en vaag, daar zijn jullie goed in.
13 december 2009, 19:22 | #1057 | ||
Minister
|
Citaat:
Je kan niet vatten dat genetische aanpassingen de motor zijn, de omgeving de bestuurder. DAT is selectie. Kan ik het helpen dat jij dat niet kan snappen? Je negeert trouwens de fusie van twee primaten-chromosomen als bewijs van overgang naar mensachtige. Citaat:
Denk jij nu echt dat ik op mn knieën val voor wat Darwin gezegd heeft? Alles dat verder voortkwam uit de natuurwetenschappen ondersteunt zijn oorspronkelijke hypothese. Als je al niet beseft dat het begrip 'soort' een abstract begrip is, tja.
13 december 2009, 19:27 | #1058 | ||||
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Grappig om dat te horen van iemand die zijn leven laat voorschrijven door een fictief verhaaltje. Je gelooft neit in wicca of esoterie maar kunt wel aannemen dat een bebaarde ouwe vent met z'n vingers knipte en poef...daar is alles. De christelijke boodschap brengt niets dan mentale slavernij. Wicca's of esoteristen gaan niet aan zieltjeswinnerij doen. Citaat:
Citaat:
En de massamoorden nog niet zo heel lang geleden wuif jij weg? Terug naar de middeleeuwen. Daar wacht de pest op u. Als je er al in gelooft tenminste.
13 december 2009, 20:18 | #1059 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
dan heb ik zo al mijn bedenkingen link Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 13 december 2009 om 20:20. |
||
13 december 2009, 20:39 | #1060 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
wauw ... wat een logica Citaat:
En ik heb daar netjes op geantwoord dat termen en begrippen nooit volledig 'correct' zijn en vooral tijdsgeestafhankelijk zijn en dat dat geldt voor elke wetenschappelijke theorie. En voor alle duidelijkheid : Deze termen en begrippen zijn héél wat duidelijker dan jij wilt doen uitschijnen want ze worden netjes uit de doeken gedaan. Waar jij vooral problemen mee hebt is dat die termen en begrippen niet kortweg en haarfijn door behulp van taal kunnen weergegeven worden en op zichzelf bestaande anders kunnen geïnterpreteerd worden. Citaat:
Je hebt gelijk ik ben eerlijk ... té eerlijk dat ge er maar al te graag misbruik wenst van te maken. Eerlijkheidshalve zie ik me dan ook ergens verplicht jou te melden dat ik niet hetzelfde kan zeggen over jou. Jouw soort 'eerlijkheid' daar heb ik al genoeg staaltjes van gezien. Wat zei je nu ook alweer over christenen, atheïsten, liegen ed ? Maar voor de goede orde kunnen we in de rest van de draad misschien spreken over het Darwinisme (volgens het boekje van de charles), het Neo-Darwinisme (integratie van de genetica) en het Prahaïsme (alles evolueert of soms ook niet).[/quote] Leuk om te weten dat je me nu ook al een theorie toedicht.... Gek hoor, terwijl ik nergens maar dan ook nergens daar enig gewag van maak. fonneïsme daarentegen... |
|||