Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 13 april 2005, 13:32   #1041
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote
Kinderlijke fantasie.

Je wil zeker nog piloot worden ?
Haha ben ik eigenlijk al geweest. Ik kan met verschillende types vliegen - zoek nu een paar goeie simulators eigenlijk.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 april 2005 om 13:33.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 13 april 2005, 13:44   #1042
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Die Mitgard meent dat niet, maar het is werkelijk een goed idee, King.
en waarom zou ik dat wel niet menen?
nuja, dat van die discriminatiewet is een overstatement natuurlijk.
maar toch, 't gaat hem om de ethiek erachter.
Mitgard is offline  
Oud 13 april 2005, 17:35   #1043
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

update vierde wereld syndicaat

[size=4]uit de ontwerpstatuten ![/size]

4.3. Zonder dat deze opsomming beperkend is zal de vereniging haar activiteiten op de volgende doelgroepen toespitsen. Doelgroepen van het vws : Kinderen die het slachtoffer zijn of dreigen te worden van armoede, Daklozen (wegens accuut probleem) - bedelaars - straatmuzikanten - krakers - nomaden - mensen zonder papieren - slachtoffers van huisjesmelkers, Gewone huurders omdat zij meestal tot de zwakste groepen behoren, - ex-gedetineerden - Steuntrekkers - Prostituees - alsook mensen met een klein brugpensioen. - Arbeiders, bedienden, kleine zelfstandigen en kleine ondernemers allemaal onder voorbehoud dat ze met armoede worden geconfronteerd of dreigen ermee geconfronteerd te worden en daarnaast eenieder die om eender welke andere reden met armoede geconfronteerd wordt of dreigt ermee geconfronteerd te worden.


ik post dit fragment uit de ontwerpstatuten hier even omdat we er nu over aan t brainstormen zijn en we willen vragen of jullie vinden dat we niemand vergeten !
Dat willen we namelijk zeker niet doen.
Alle suggesties zijn welkom.
met dank bij voorbaat
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 april 2005 om 17:36.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 13 april 2005, 17:57   #1044
malinois
Gouverneur
 
malinois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2005
Berichten: 1.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
sorry hoor maar wie is tom boonen ?
Hela, nu niet pretentieus worden hé
(Tom Boonen is wielrenner en sinds zijn prachtige overwinningen in De Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix op 3 en 10 april, op zijn 24 jaar, is hij uitgeroepen tot de nieuwe Rik Van Looy. Sommigen zeggen zelfs: de paus van de Vlaamse wielersport. Alle vrouwen vallen voor hem en de kranten raken er niet over uitgepraat. Kortom, hij kwam, zag en... de wereld lag aan zijn voeten.)

Laatst gewijzigd door malinois : 13 april 2005 om 17:57.
malinois is offline  
Oud 13 april 2005, 17:58   #1045
malinois
Gouverneur
 
malinois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2005
Berichten: 1.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
en waarom zou ik dat wel niet menen?
nuja, dat van die discriminatiewet is een overstatement natuurlijk.
maar toch, 't gaat hem om de ethiek erachter.
Ik vreesde dat je het ironisch bedoelde, maar zoniet: zovel te beter.
malinois is offline  
Oud 13 april 2005, 18:56   #1046
malinois
Gouverneur
 
malinois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2005
Berichten: 1.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AEvanLoon
(...)Wel is zij van oordeel dat armen het recht moeten hebben om te wonen waar zij willen, bijvoorbeeld in een zelfgemaakte hut op een camping of in een ander braakliggend stuk natuur (waarom niet een strand, nietwaar?). Als dat zou toegelaten worden, zouden de huisjesmelkers snel hun inkomsten in elkaar zien schrompelen.

Dat zij geen reden zag om daar een revolutie voor te ontketenen, kan te maken hebben met het feit dat zij zelf sinds kort een zeer goedkope woning heeft kunnen kopen, waarvoor zij per maand minder afbetaalt dan de huur van het vervallen studioke van 5 op 8 meter waarin zij daarvoor woonde. In haar nieuwe woning heeft ze geen warm water en de muren zijn vochtig, maar ze is er zo blij mee als Rik Daems met zijn pompeuze villa.
(Het was wel niet simpel om die lening te vinden. Ik geloof dat een zus of broer van haar daar borg voor gestaan heeft.)
King, zou dat geen interessant strijdpunt zijn:
oprichting van een lening-borg-fonds, om mensen te steunen die een woning kopen waarvoor de lening minder kost dan een bepaald bedrag - bijvoorbeeld 200 euro per maand (kan wisselen per lokale situatie). Zodat pandjesmelkers afgeremd worden om meer te vragen dan dat. Er moeten natuurlijk wel leefbare koophuizen of -appartementen voor die prijs beschikbaar zijn.

Laatst gewijzigd door malinois : 13 april 2005 om 18:57.
malinois is offline  
Oud 13 april 2005, 18:58   #1047
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
update vierde wereld syndicaat

[size=4]uit de ontwerpstatuten ![/size]

4.3. Zonder dat deze opsomming beperkend is zal de vereniging haar activiteiten op de volgende doelgroepen toespitsen. Doelgroepen van het vws : Kinderen die het slachtoffer zijn of dreigen te worden van armoede, Daklozen (wegens accuut probleem) - bedelaars - straatmuzikanten - krakers - nomaden - mensen zonder papieren - slachtoffers van huisjesmelkers, Gewone huurders omdat zij meestal tot de zwakste groepen behoren, - ex-gedetineerden - Steuntrekkers - Prostituees - alsook mensen met een klein brugpensioen. - Arbeiders, bedienden, kleine zelfstandigen en kleine ondernemers allemaal onder voorbehoud dat ze met armoede worden geconfronteerd of dreigen ermee geconfronteerd te worden en daarnaast eenieder die om eender welke andere reden met armoede geconfronteerd wordt of dreigt ermee geconfronteerd te worden.


ik post dit fragment uit de ontwerpstatuten hier even omdat we er nu over aan t brainstormen zijn en we willen vragen of jullie vinden dat we niemand vergeten !
Dat willen we namelijk zeker niet doen.
Alle suggesties zijn welkom.
met dank bij voorbaat
Dat is zo ongeveer de helft van belgie denk ik, dus dat zit wel snor.
Mambo is offline  
Oud 13 april 2005, 19:00   #1048
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
King, zou dat geen interessant strijdpunt zijn:
oprichting van een lening-borg-fonds, om mensen te steunen die een woning kopen waarvoor de lening minder kost dan een bepaald bedrag - bijvoorbeeld 200 euro per maand (kan wisselen per lokale situatie). Zodat pandjesmelkers afgeremd worden om meer te vragen dan dat. Er moeten natuurlijk wel leefbare koophuizen of -appartementen voor die prijs beschikbaar zijn.
Wat ik beter zou vinden is renteloos lenen!
De islam doet dat. Rente vragen is verboden, je mag wel vrijwillig een gift geven.
Ze denken er zelfs aan hier zulke banken te installeren. Ik weet nu niet of je islam moet zijn om daar binnen te mogen.
In elk geval wil ik best eens een dagje een tulband aandoen.
Mambo is offline  
Oud 13 april 2005, 19:02   #1049
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Wat ik beter zou vinden is renteloos lenen!
De islam doet dat. Rente vragen is verboden, je mag wel vrijwillig een gift geven.
Ze denken er zelfs aan hier zulke banken te installeren. Ik weet nu niet of je islam moet zijn om daar binnen te mogen.
In elk geval wil ik best eens een dagje een tulband aandoen.
Er zijn idd zeker ook zaken die we van de islam kunnen opsteken - en dat is er zeker een van.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 13 april 2005, 19:05   #1050
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
King, zou dat geen interessant strijdpunt zijn:
oprichting van een lening-borg-fonds, om mensen te steunen die een woning kopen waarvoor de lening minder kost dan een bepaald bedrag - bijvoorbeeld 200 euro per maand (kan wisselen per lokale situatie). Zodat pandjesmelkers afgeremd worden om meer te vragen dan dat. Er moeten natuurlijk wel leefbare koophuizen of -appartementen voor die prijs beschikbaar zijn.
Ik zal het eens aan de leden vragen tesamen met de opmerking van mambo ! Voorlopig hebben we het echter nog een beetje te druk met de statuten - de visietekst enzovoort. ik laat het je nog wel weten.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 april 2005 om 19:06.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 13 april 2005, 19:07   #1051
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

modern vertaalt zou ik zeggen dat het islamgebod erop neerkomt dat het onethisch is om te speculeren op iemands basisbehoeften. Indien iemand dus leent voor een huis = basisbehoefte dan is rente vragen onethisch. De prive kan dat echter niet en dus zouden er overheidsfaciliteiten voor moeten zijn zoals het lening-woning waarborgfonds dat je voorstelt. Het probleem dat ik daarbij zie is dat het weer de werkmens dreigt te zijn die voor de kosten daarvan opdraait.
Vandaar ben ik altijd voorstander van structureler hervormingen - op voorwaarde dat ze haalbaar zijn !

Een structureler oplossing zou zijn dat eenieder die op ons grondgebied geboren wordt zowieso een klein lapje grond met een aansluitpunt gas -water en elektriek toegewezen krijgt. Waardoor ie geen lening meer nodig heeft en zich niet twintig jaar moet afhankelijk maken van de bank of de staat.

Wie ervoor kiest om minder landelijk te leven kan dan ook een sociaal appartement toegewezen KRIJGEN !

De kosten van dit alles kunnen betaald wordt door een belasting te heffen op overdadig gebruik van de natuurlijke hulpbronnen - wil je een riante villa met veel grond dan neem je veel ruimte weg voor de andere - en de ruimte - de plaats - de grond IS van iedereen ! Niet meer dan normaal dat je dan een schadevergoeding daarvoor moet betalen aan diegenen die de ruimte die je in je decadentie in beslag neemt kwijt zijn = de gemeenschap - hetzelfde zou moeten gelden voor diegenen die de beschikbare ruimte in beslag nemen voor het neerpoten van een stinkfabriek die louter draait voor eigen gewin.

salaam ' wa aleikum
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 april 2005 om 19:19.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 13 april 2005, 19:17   #1052
malinois
Gouverneur
 
malinois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2005
Berichten: 1.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Wat ik beter zou vinden is renteloos lenen!
Terechte opmerking: met mijn voorstel blijven de banken onbekommerd poen scheppen. Ik trek het sito presto in.

Laatst gewijzigd door malinois : 13 april 2005 om 19:19.
malinois is offline  
Oud 13 april 2005, 19:28   #1053
malinois
Gouverneur
 
malinois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2005
Berichten: 1.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Wat ik beter zou vinden is renteloos lenen!
De islam doet dat. Rente vragen is verboden, je mag wel vrijwillig een gift geven.
Tot in de middeleeuwen waren ook de christenen tegen het lenen met rente. Woeker, noemden ze dat. Maar ze waren wel zo hypocriet om joden (die geen ethische bezwaren hadden tegen rente) in te schakelen als bankiers, toen het kapitalisme op gang kwam. Tot ze dan weer de joden zijn gaan vervolgen, op het moment dat ze hun eigen "geweten" hadden omgeturnd.
malinois is offline  
Oud 13 april 2005, 19:45   #1054
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Tot in de middeleeuwen waren ook de christenen tegen het lenen met rente. Woeker, noemden ze dat. Maar ze waren wel zo hypocriet om joden (die geen ethische bezwaren hadden tegen rente) in te schakelen als bankiers, toen het kapitalisme op gang kwam. Tot ze dan weer de joden zijn gaan vervolgen, op het moment dat ze hun eigen "geweten" hadden omgeturnd.
Dat de christenen er vroeger ook tegen waren wist ik niet. Vraag me af waarop ze zich daarvoor precies baseerden ?
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 april 2005 om 19:47.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 13 april 2005, 19:49   #1055
malinois
Gouverneur
 
malinois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2005
Berichten: 1.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Dat de christenen er vroeger ook tegen waren wist ik niet. Vraag me af waarop ze zich daarvoor precies baseerden ?
Ergens een passage in een van de evangeliën geloof ik.
Zal ik eens opzoeken.
malinois is offline  
Oud 13 april 2005, 19:58   #1056
@lpha
Parlementsvoorzitter
 
@lpha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 2.356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Wat ik beter zou vinden is renteloos lenen!
De islam doet dat. Rente vragen is verboden, je mag wel vrijwillig een gift geven.
Ze denken er zelfs aan hier zulke banken te installeren. Ik weet nu niet of je islam moet zijn om daar binnen te mogen.
In elk geval wil ik best eens een dagje een tulband aandoen.
IK ben een groot voorstander van dergelijke banken. Het zijn participatiebanken. Ipv interest hebben ze een aandeel in de zaak waarvoor je leent. Ze delen in de winst maar ook in het eventueel verlies en nemen dus risico. Verder stellen ze hun know-how ter beschikking. Uit eigenbelang uiteraard maar zelf profiteer je er ook van.
@lpha is offline  
Oud 13 april 2005, 21:32   #1057
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Terechte opmerking: met mijn voorstel blijven de banken onbekommerd poen scheppen. Ik trek het sito presto in.
een voorstel is nooit direct perfect
maar je hebt intussen wel iets gelanceerd denk ik.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 april 2005 om 21:32.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 13 april 2005, 22:52   #1058
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

tenminste 1 groep die we toch nog vergaten
vandaar opnieuw
denk indien u tijd heeft aub allemaal mee na !
zodat we zeker niemand over het hoofd zien.
het zou stom zijn om daarvoor opnieuw te moeten publiceren in het staatsblad
kost minstens elke keer 75 euro
vandaar

update vierde wereld syndicaat

uit de ontwerpstatuten !

4.3. Zonder dat deze opsomming beperkend is zal de vereniging haar activiteiten op de volgende doelgroepen toespitsen. Doelgroepen van het vws : Kinderen die het slachtoffer zijn of dreigen te worden van armoede, Daklozen - bedelaars - straatmuzikanten - krakers - nomaden - mensen zonder papieren - slachtoffers van huisjesmelkers, Gewone huurders omdat zij meestal tot de zwakste groepen behoren, - ex-gedetineerden - Steuntrekkers - Prostituees - [size=3]toxicomanen[/size] - alsook mensen met een klein (brug)pensioen. - Arbeiders, bedienden, kleine zelfstandigen en kleine ondernemers allemaal onder voorbehoud dat ze met armoede worden geconfronteerd of dreigen ermee geconfronteerd te worden en daarnaast eenieder die om eender welke andere reden met armoede geconfronteerd wordt of dreigt ermee geconfronteerd te worden.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 april 2005 om 23:02.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 13 april 2005, 23:18   #1059
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

en weer opnieuw

uit de ontwerpstatuten !

4.3. Zonder dat deze opsomming beperkend is zal de vereniging haar activiteiten op de volgende doelgroepen toespitsen. Doelgroepen van het vws : Kinderen die het slachtoffer zijn of dreigen te worden van armoede, Daklozen - bedelaars - straat[size=3]artiesten [/size]- krakers - nomaden - mensen zonder papieren - slachtoffers van huisjesmelkers, Gewone huurders omdat zij meestal tot de zwakste groepen behoren, - ex-gedetineerden - Steuntrekkers - Prostituees - Toxicomanen - alsook mensen met een klein (brug)pensioen. - Arbeiders, bedienden, kleine zelfstandigen en kleine ondernemers allemaal onder voorbehoud dat ze met armoede worden geconfronteerd of dreigen ermee geconfronteerd te worden en daarnaast eenieder die om eender welke andere reden met armoede geconfronteerd wordt of dreigt ermee geconfronteerd te worden.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 april 2005 om 23:18.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 14 april 2005, 06:13   #1060
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Wat ik beter zou vinden is renteloos lenen!
De islam doet dat. Rente vragen is verboden, je mag wel vrijwillig een gift geven.
Ze denken er zelfs aan hier zulke banken te installeren. Ik weet nu niet of je islam moet zijn om daar binnen te mogen.
In elk geval wil ik best eens een dagje een tulband aandoen.
Nu begrijp ik pas waarom fortis de grootste turkse bank heeft overgenomen. Zij hadden een verliespost nodig om de woekerwinsten van hier te compenseren.

Je moet hier overigens ook geen rente betalen hoor. Het is ook een vrijwillige gift. Wanneer ze niet groot genoeg is krijg je natuurlijk wel geen lening
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011
Bece is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be