Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Vinden jullie dit document goed?
Ja 28 35,44%
Neen 46 58,23%
Geen mening 5 6,33%
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juli 2009, 11:58   #1041
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Waarom kunnen de Vlamingen niet gewoon eerlijk en nuchter zeggen ,wat hun houding tegenover Nederland en hun broederen in Nederland ,is
daar gaat het toch niet om? dit topic gaat over die mannen hun plan en hun gedrag hier.

wat mij betreft zijn vlaanderen en Nederland gewoon buurlanden en blijft dat best zo. binnen het kader vd EU kunnen we rustig samenwerken maar voor mij is er geen verschil tussen de buurlanden Nederland, Frankrijk of Duitsland. zelfs binnen het Europees kader is er voor mij geen verschil tussen pakweg Nederland of Italie. Nederland heeft wat mij betreft geen speciale positie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Geschiedvervalsing moet eens recht gezet worden.
verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Pas toen Nederland zijn fiat gaf is Belgie echt ontstaan.
da kunt ge toch niet menen? Verlangen dat Vlamingen hun geschiedenis aanpassen aan de hollandse koppigheid is gewoon te zot voor woorden.
kan het nog arroganter?

Laatst gewijzigd door 1207 : 4 juli 2009 om 11:59.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 12:08   #1042
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
daar gaat het toch niet om? dit topic gaat over die mannen hun plan en hun gedrag hier.

wat mij betreft zijn vlaanderen en Nederland gewoon buurlanden en blijft dat best zo. binnen het kader vd EU kunnen we rustig samenwerken maar voor mij is er geen verschil tussen de buurlanden Nederland, Frankrijk of Duitsland. zelfs binnen het Europees kader is er voor mij geen verschil tussen pakweg Nederland of Italie. Nederland heeft wat mij betreft geen speciale positie.

verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Pas toen Nederland zijn fiat gaf is Belgie echt ontstaan.
da kunt ge toch niet menen? Verlangen dat Vlamingen hun geschiedenis aanpassen aan de hollandse koppigheid is gewoon te zot voor woorden.
kan het nog arroganter?
1207: er is een groot verschil met wat er echt in 1830 gebeurt is en wat in de geschiedenisboeken staat.

dat staat ook in mijn document.

met dit plan wil ik ten eerste de geschiedsvervalsing rechtzetten en de vlamingen laten inzien dat België één grote leugen is!
opgezet door de franstalige bourgeoisie om België bij Frankrijk te voegen.
(wat ze nu nog altijd willen aangezien de eerste stap nog altijd het volledig verfransen van België is: in Wallonie ist al gelukt, in Brussel is het bijna voltooid, nu nog de rest)

Laatst gewijzigd door Shadowke : 4 juli 2009 om 12:08.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 13:21   #1043
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Henri1: op jouw posten reageer ik niet, aangezien er geen enkel opbouwend is, allemaal afbrekend.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 14:58   #1044
Leo
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 augustus 2003
Locatie: Lage Landen
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
inderdaad, er is maar 1 reden waarom ik die gevoeligheden aanhaal. Ik hoop dat de 2 auteurs eindelijk eens gaan beseffen dat het water gewoon veel te diep is om 1 staat te vormen. we spreken ongeveer dezelfde taal, al klopt dat eigenlijk ook voor geen meter, en dat zou dan volstaan. Dat 1830 misschien verkeerd was kan ik nog inkomen maar ge kunt 175j + nog ettelijke eeuwen uiteengroeien d'ervoor niet zomaar van tafel vegen.

en natuurlijk is het bijzonder irritant om te zien hoe groot de onwetendheid bij beide auteurs is.
gewoon de geschiedenis herschrijven, de vlaamse eigenheid, cultuur en eigenheden van tafel vegen en doen alsof vlamingen verloren gelopen hollanders zijn. gewoon zonder enige schaamte verwachten dat vlamingen een decennialange onafhankelijkheids/zelfbeschikkingsstrijd voeren enkel en alleen om bij holland aan te sluiten.

ge moet die argumenten van dat document eens rustig doorlezen. de zogezegde voordelen bvb
1 een grotere markt voor produkten en diensten. hebben die 2 nog nooit vd EU gehoord ofzo? da's maw nu al het geval
2 lagere belastingen en hogere pensioenen. presies de holle slogans vd CVP.
2 tegengaan verengelsing of verfransing van brussel. sorry maar daarvoor een hereniging aangaan is iets te weinig.

wat hebde nog zoal? politiek, cultureel, economisch, sociologisch?
verschillen zijn te groot en water is te diep. de denkoefening is leuk maar laat het ons gewoon bij samenwerken houden.
__________________
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande;
Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen,
Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit.
Leo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 14:59   #1045
Leo
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 augustus 2003
Locatie: Lage Landen
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
inderdaad, er is maar 1 reden waarom ik die gevoeligheden aanhaal. Ik hoop dat de 2 auteurs eindelijk eens gaan beseffen dat het water gewoon veel te diep is om 1 staat te vormen. we spreken ongeveer dezelfde taal, al klopt dat eigenlijk ook voor geen meter, en dat zou dan volstaan. Dat 1830 misschien verkeerd was kan ik nog inkomen maar ge kunt 175j + nog ettelijke eeuwen uiteengroeien d'ervoor niet zomaar van tafel vegen.

en natuurlijk is het bijzonder irritant om te zien hoe groot de onwetendheid bij beide auteurs is.
gewoon de geschiedenis herschrijven, de vlaamse eigenheid, cultuur en eigenheden van tafel vegen en doen alsof vlamingen verloren gelopen hollanders zijn. gewoon zonder enige schaamte verwachten dat vlamingen een decennialange onafhankelijkheids/zelfbeschikkingsstrijd voeren enkel en alleen om bij holland aan te sluiten.

ge moet die argumenten van dat document eens rustig doorlezen. de zogezegde voordelen bvb
1 een grotere markt voor produkten en diensten. hebben die 2 nog nooit vd EU gehoord ofzo? da's maw nu al het geval
2 lagere belastingen en hogere pensioenen. presies de holle slogans vd CVP.
2 tegengaan verengelsing of verfransing van brussel. sorry maar daarvoor een hereniging aangaan is iets te weinig.

wat hebde nog zoal? politiek, cultureel, economisch, sociologisch?
verschillen zijn te groot en water is te diep. de denkoefening is leuk maar laat het ons gewoon bij samenwerken houden.
Geen "verloren gelopen Hollanders", maar onvoerde Nederlanders. Denk daar maar eens diep over na.
__________________
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande;
Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen,
Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit.
Leo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 15:03   #1046
Leo
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 augustus 2003
Locatie: Lage Landen
Berichten: 1.088
Standaard

Het spijt me en het is écht niet de bedoeling mijn bijdragen aan dit forom kunstmatig op te krikken. Ik zit alleen in de knoop met mijn toetsenbord dat buiten mijn medeweten kladjes als dokumnet bestempelt. Ik heb het foute bericht nog binnen de tijdslimiet kunnen aanpassen maar misschien kunnen de moderatoren behalve "edit" ook nog "verwijderen" als keuze voorzien?
__________________
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande;
Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen,
Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit.

Laatst gewijzigd door Leo : 4 juli 2009 om 15:14.
Leo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 16:13   #1047
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo Bekijk bericht
Het spijt me en het is écht niet de bedoeling mijn bijdragen aan dit forom kunstmatig op te krikken. Ik zit alleen in de knoop met mijn toetsenbord dat buiten mijn medeweten kladjes als dokumnet bestempelt. Ik heb het foute bericht nog binnen de tijdslimiet kunnen aanpassen maar misschien kunnen de moderatoren behalve "edit" ook nog "verwijderen" als keuze voorzien?
is niets Leo
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 19:20   #1048
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo Bekijk bericht
Geen "verloren gelopen Hollanders", maar onvoerde Nederlanders. Denk daar maar eens diep over na.
ontvoerde nederlanders bedoel je waarschijnlijk?
ik heb geen idee wat je daarmee bedoelt.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2009, 09:44   #1049
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Henri1: op jouw posten reageer ik niet, aangezien er geen enkel opbouwend is, allemaal afbrekend.
Waar heb ik dat nog gehoord ?

Wie niet voor ons is, is tegen ons ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2009, 13:41   #1050
JP Coen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 27 februari 2008
Berichten: 2.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Waar heb ik dat nog gehoord ?

Wie niet voor ons is, is tegen ons ?
Post je hier nog steeds zonder argumenten?
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2009, 13:43   #1051
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Waar heb ik dat nog gehoord ?

Wie niet voor ons is, is tegen ons ?
ah dat zal dan in Le Soir of La Libre geweest zijn.

elke Vlaming die voor meer bevoegdheden voor Vlaanderen is, is per definitie een nazi, een separatist, een facist en dus tegen de Walen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2009, 13:45   #1052
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ah dat zal dan in Le Soir of La Libre geweest zijn.

elke Vlaming die voor meer bevoegdheden voor Vlaanderen is, is per definitie een nazi, een separatist, een facist en dus tegen de Walen.
idd, de leer van Henri1
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2009, 14:24   #1053
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
elke Vlaming die voor meer bevoegdheden voor Vlaanderen is, is per definitie een nazi, een separatist, een facist en dus tegen de Walen.
En als hij, in het verlengde daarvan geen onderdaan van NEderland wil zijn is hij een racist, ollanderhater,...
http://www.trouw.nl/nieuws/Wetenscha...otdicht__.html

Laatst gewijzigd door 1207 : 5 juli 2009 om 14:25.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2009, 14:51   #1054
Sidharta
Minister
 
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
En als hij, in het verlengde daarvan geen onderdaan van NEderland wil zijn is hij een racist, ollanderhater,...
http://www.trouw.nl/nieuws/Wetenscha...otdicht__.html
Dat veel Vlamingen Hollanderhaters zijn, dat zijn feiten.
Dat zij racisten zijn, dat zijn waandenkbeelden.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2009, 14:57   #1055
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Dat veel Vlamingen Hollanderhaters zijn, dat zijn feiten.
en voor de walen vh FDF is het een feit dat alle VLamingen die zelfbeschikkingsrecht willen racisten, nazi's en separatisten zijn.
tussen jou en dat FDF is weinig verschil.
maar goed, jij, Spinoza, Schadow en Niessen behoren gelukkig tot een randfenomeen binnen de Ndl maatschappij. de overgrote groep Ndl beseffen wel degelijk dat er een paar serieus onoverkomelijke meningsverschillen bestaan tussen beide volkeren. Ook al zien ze dat idee zitten, ze beseffen dat het niet zal lukken
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2009, 15:10   #1056
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
en voor de walen vh FDF
eh?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2009, 15:35   #1057
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
eh?
zowel de hollanders hier als de walen vh FDF maken zichzelf wijs dat vlamingen hen zouden haten. de Vlaming mag blijkbaar geen mening hebben

ik zie geen verschil tussen een Maingain of zo'n Niessen, shadow of Spinoza.
ze spreken een andere taal maar beiden voelen zich nogal superieur tov de vlaming. beiden tonen geen respect en liggen altijd weer te schofferen als een vlaming het niet met hen eens is.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2009, 15:37   #1058
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
zowel de hollanders hier als de walen vh FDF maken zichzelf wijs dat vlamingen hen zouden haten. de Vlaming mag blijkbaar geen mening hebben

ik zie geen verschil tussen een Maingain of zo'n Niessen, shadow of Spinoza.
ze spreken een andere taal maar beiden voelen zich nogal superieur tov de vlaming. beiden tonen geen respect en liggen altijd weer te schofferen als een vlaming het niet met hen eens is.
ik ben GEEN Nederlander.
ik ben een Vlaming die woont tegen de taalgrens.
laat dat nu duidelijk zijn!

en ik voel me totaal niet superieur tov andere Vlamingen.
ik wil juist dat het Nederlands niet ten prooi valt van het Frans zoals Mangain en het FDF het wensen want de opmars van het Frans is hier ook bezig.
en de Belgische federale overheid (vooral door de MR en PS) steunt dit!
daarom wil ik af van België en terug aansluiten bij onze broeders en zusters van Nederland. ik kan met hen beter overweg dan met de arrogante Walen.

dus, 1207, als je iemand totaal niet kent, zwijg dan over die persoon.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 5 juli 2009 om 15:59.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2009, 16:22   #1059
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
de walen vh FDF
* zucht *
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2009, 18:25   #1060
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Post je hier nog steeds zonder argumenten?
Alsof jij altijd de wijsheid in pacht hebt ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be