Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 november 2011, 11:47   #1041
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Als leraars merken dat kinderen met taalachterstand slechter presteren, dan is dat een objectieve vaststelling en kan er daar in geïnvesteerd worden.
Precies wat ik zeg. Het is reeds vastgesteld, vandaar de maatregelen.


Citaat:
Inderdaad.
Bedankt om het te bevestigen. Hopelijk kom je er nu niet meer op terug.


Citaat:
Aan etniciteit kunt ge niets doen, Paulus, aan leerachterstand, talenkennis, en andere parameters waarover we het al de hele tijd gehad hebben wel.
Onder etniciteit, verstaan we volgens u:

Citaat:
Etniciteit

Een etniciteit is een sociaal-culturele identiteit, die een bepaalde groep mensen of een aantal bevolkingsgroepen verbindt.

Het concept etniciteit wortelt in het idee dat de leden van bepaalde bevolkingsgroepen zich identificeren met gezamenlijke factoren, zoals nationaliteit, stamverwantschap, religie, taal, cultuur of geschiedenis. Het gemeenschappelijke "erfgoed" vormt de etniciteit. Het woord komt van Grieks ethnikos "behorende tot een ethnos (volk)".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Religie valt daar dus, zoals eerder al aangegeven, ook onder.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Etniciteit
En daar kunnen we weldegelijk iets aan doen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 12:11   #1042
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Wel zoals je ziet heeft Alboreto intussen al bevestigd, dat men inderdaad bij bepaalde groepen een taal achterstand heeft vastgesteld.

Paulus.
Waar lees je die bevestiging?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 12:13   #1043
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waar lees je die bevestiging?
heb je niet gelezen dat hij vond dat de meeste Vlamingen geen arabisch kennen of kunnen spreken? Dat is dus een hele etnische groep hé.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 12:17   #1044
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waar lees je die bevestiging?
Hier: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1024

En tracht een beetje te volgen wil je?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 13:04   #1045
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Er wordt niet voldoende geïnvesteerd. Vlaanderen staat in de top voor ongelijke kansen in het onderwijs.
De socio-economische afkomst is de meest bepalende factor voor het behalen van een diploma. Dat geldt niet alleen voor allochtonen maar ook voor autochtonen. Vind jij dat normaal?
Is de thuissituatie ongelijker in Vlaanderen dan in andere landen, die het wel beter doen?

De maximum inkomensgrens voor een studiebeurs, als je 2 kinderen hebt, is 33.749,13euro belastbaar inkomen. (kadastraal inkomen meegerekend belastingen nog niet afgetrokken.)
Dat is een belastbaar inkomen van 2410,64 per maand. Dan moeten je 2 studenten zeker niet op kot gaan, hé.
Indien je recht hebt op een studiebeurs, dan bedraagt die € 3.622,42 als u kotstudent bent, € 2.174,15 als u geen kotstudent bent.
http://www.ond.vlaanderen.be/studiet...ogeronderwijs/
Ik vind dat verhaal van ongelijke kansen onzin en lichtte ook al toe waarom,verminderde inschrijfgelden, maximumfactoren, studiebeurzen,waarbij het bedrag hoger is wanneer je kinderen op kot zitten, dus wat zeurt u nu?
Veel studies kosten minder dan de studiebeurs betaald, mensen verdienen er nog aan!

Wel is er ongelijkheid in thuissituaties, daar wordt de socio economische situatie van kinderen en jongeren bepaald, niet op school!
Ik vind het inderdaad niet normaal dat die ongelijkheid zo groot is maar de samenleving is niet maakbaar, wij kennen grote individuele vrijheid en dus ook keuzes die tot sociaal economische achterstand leiden. Maar scholen zijn daar in ieder geval helemaal niet verantwoordelijk voor, of die sociaal economische achterstelling binnen thuissituaties verschillend is met landen zoals Duitsland, Frankrijk of Nederland weet ik niet, in ieder geval biedt Vlaanderen veel meer kansen dan Nederland.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 13:16   #1046
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik vind dat verhaal van ongelijke kansen onzin en lichtte ook al toe waarom,verminderde inschrijfgelden, maximumfactoren, studiebeurzen,waarbij het bedrag hoger is wanneer je kinderen op kot zitten, dus wat zeurt u nu?
Veel studies kosten minder dan de studiebeurs betaald, mensen verdienen er nog aan!

Wel is er ongelijkheid in thuissituaties, daar wordt de socio economische situatie van kinderen en jongeren bepaald, niet op school!
Ik vind het inderdaad niet normaal dat die ongelijkheid zo groot is maar de samenleving is niet maakbaar, wij kennen grote individuele vrijheid en dus ook keuzes die tot sociaal economische achterstand leiden. Maar scholen zijn daar in ieder geval helemaal niet verantwoordelijk voor, of die sociaal economische achterstelling binnen thuissituaties verschillend is met landen zoals Duitsland, Frankrijk of Nederland weet ik niet, in ieder geval biedt Vlaanderen veel meer kansen dan Nederland.
Inderdaad.

Bovendien vraag ik al jaar en dag opdit forum, welke kansen allochtonen niet krijgen die autochtonen wél hebben. Nooit kwam daar antwoord op.

Het omgekeerde aantonen is vrij eenvoudig. Daartoe werd de term "Positieve discriminatie" geboren.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 2 november 2011 om 13:16.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 13:22   #1047
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Inderdaad.

Bovendien vraag ik al jaar en dag opdit forum, welke kansen allochtonen niet krijgen die autochtonen wél hebben. Nooit kwam daar antwoord op.

Het omgekeerde aantonen is vrij eenvoudig. Daartoe werd de term "Positieve discriminatie" geboren.

Paulus.
Inderdaad ! IK kreeg alvast geen studiebeurs voor mijn kinderen. Ik moest als alleenstaande zo'n 7 kinderen ten laste hebben om in aanmerking te komen. Het vriendinnetje van mijn dochter daarentegen, wiens papa veearts was en die in een prachtige villa woonden kregen er wel eentje (vier kinderen waaronder eentje gehandicapped).
Ik eis positieve discriminatie! volgende keer ga ik onder de zonnebank en leer ik "marokvloms".
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 13:47   #1048
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Precies wat ik zeg.
Nee, dat het ge niet gezegd.
Ge stelde het in vraag omdat het volgens u niet vastgesteld was.
Ik toonde aan dat dat wel het geval was.

Maar bedankt om het te bevestigen. Hopelijk komt ge er nu niet meer op terug.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Onder etniciteit, verstaan we volgens u:
En daar kunnen we weldegelijk iets aan doen.
Hoe?
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 13:48   #1049
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Wel zoals je ziet heeft Alboreto intussen al bevestigd, dat men inderdaad bij bepaalde groepen een taal achterstand heeft vastgesteld.
Nee, dat heb ik niet gezegd, Paulus.
Ik schreef 'kinderen met taal achterstand'.

Ik denk niet zo in hokjes gelijk gij.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)

Laatst gewijzigd door Alboreto : 2 november 2011 om 13:48.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 13:49   #1050
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat staat er dus niet hé.
Probeer uw stropoppen wat achterwege te laten, Paulus.
Met uw woordspelletjes verlamt ge alweer een tot nu toe serene discussie.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 13:53   #1051
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Hier: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1024

En tracht een beetje te volgen wil je?

Paulus.
Ik zie daar niet staan dat Alboreto bevestigt dat men inderdaad bij bepaalde groepen een taal achterstand heeft vastgesteld.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 13:55   #1052
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik zie daar niet staan dat Alboreto bevestigt dat men inderdaad bij bepaalde groepen een taal achterstand heeft vastgesteld.
Ik ook niet moet ik zeggen.
Maar ja, zo kennen we onze Paulus.
Kan hij de mening van zijn tegenstander niet weerleggen, dan maakt hij wel een weerlegbare mening.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 14:01   #1053
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Nee, dat heb ik niet gezegd, Paulus.
Ik schreef 'kinderen met taal achterstand'.

Ik denk niet zo in hokjes gelijk gij.
"kinderen" zijn natuurlijk geen groep
en de vlaamse kinderen hebben allemaal een taalachterstand.... in de arabische les zeker? Is dat dan ook geen groep?

en in de Nederlandse les blinken de Turkskes en Marokkaantjes uit door hun kennis, tegenover die vlomse boerkes die de juf niet verstaan.

zoiets?

met wat zit ik me hier nu in feite bezig te houden mensen!

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 november 2011 om 14:02.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 14:04   #1054
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik vind dat verhaal van ongelijke kansen onzin
Dat is vriendelijk van jou. Jij negeert liever de feiten.

Citaat:
en lichtte ook al toe waarom,verminderde inschrijfgelden, maximumfactoren, studiebeurzen,waarbij het bedrag hoger is wanneer je kinderen op kot zitten, dus wat zeurt u nu?
Het bedrag voor kotstudent is hoger.
Ik gaf ze toch beide.
De maximum inkomensgrens voor een studiebeurs, als je 2 kinderen hebt, is 33.749,13euro belastbaar inkomen. (kadastraal inkomen meegerekend belastingen nog niet afgetrokken.)
Dat is een belastbaar inkomen van 2410,64 per maand. Dan moeten je 2 studenten zeker niet op kot gaan, hé.
Indien je recht hebt op een studiebeurs, dan bedraagt die € 3.622,42 als u kotstudent bent, € 2.174,15 als u geen kotstudent bent.
http://www.ond.vlaanderen.be/studiet...ogeronderwijs/
Je krijgt dus 1448,27 euro per jaar meer voor een kotstudent.
Waar vind jij een kot voor 1448,27 euro per jaar.
Als je maar een belastbaar inkomen van 2410,64euro hebt en geen recht op een studiebeurs, hoe ga jij dan 1 of 2 koten betalen voor je 2 kinderen?
Citaat:
Veel studies kosten minder dan de studiebeurs betaald, mensen verdienen er nog aan!
Welke studies zijn dat?
Citaat:
Wel is er ongelijkheid in thuissituaties, daar wordt de socio economische situatie van kinderen en jongeren bepaald, niet op school!
Ik vind het inderdaad niet normaal dat die ongelijkheid zo groot is maar de samenleving is niet maakbaar, wij kennen grote individuele vrijheid en dus ook keuzes die tot sociaal economische achterstand leiden. Maar scholen zijn daar in ieder geval helemaal niet verantwoordelijk voor, of die sociaal economische achterstelling binnen thuissituaties verschillend is met landen zoals Duitsland, Frankrijk of Nederland weet ik niet, in ieder geval biedt Vlaanderen veel meer kansen dan Nederland.
Uiteraard is er ongelijkheid in thuissituatie. Maar die ongelijkheid is toch niet groter dan die in andere landen, en toch zijn wij zowat de slechtste voor gelijke kansen in het onderwijs.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 14:12   #1055
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Inderdaad ! IK kreeg alvast geen studiebeurs voor mijn kinderen. Ik moest als alleenstaande zo'n 7 kinderen ten laste hebben om in aanmerking te komen. Het vriendinnetje van mijn dochter daarentegen, wiens papa veearts was en die in een prachtige villa woonden kregen er wel eentje (vier kinderen waaronder eentje gehandicapped).
Jij wil dus ook een gehandicapped kind.

Citaat:
Ik eis positieve discriminatie! volgende keer ga ik onder de zonnebank en leer ik "marokvloms".
Een studiebeurs is niet afhankelijk van je huidskleur of taalvaardigheid.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 14:16   #1056
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
"kinderen" zijn natuurlijk geen groep
en de vlaamse kinderen hebben allemaal een taalachterstand.... in de arabische les zeker? Is dat dan ook geen groep?

en in de Nederlandse les blinken de Turkskes en Marokkaantjes uit door hun kennis, tegenover die vlomse boerkes die de juf niet verstaan.

zoiets?
Circe, er zijn Vlaamse kinderen met taalachterstand en er zijn Turkse en Marokkaanse kinderen met taalachterstand.
Zo zijn er ook Vlaamse kinderen die geen taalachterstand hebben en er zijn Turkse en Marokkaanse kinderen die ook geen taalachterstand.

Citaat:
met wat zit ik me hier nu in feite bezig te houden mensen!
Ja. Ik vraag me dat ook af.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 14:39   #1057
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
"kinderen" zijn natuurlijk geen groep
Klopt.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
met wat zit ik me hier nu in feite bezig te houden mensen!
Stropoppen en azijn vooral.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 14:41   #1058
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Jij wil dus ook een gehandicapped kind.
uw gevolgtrekking zijn fantastisch!

ik BEN gehandicapped.

Citaat:
Een studiebeurs is niet afhankelijk van je huidskleur of taalvaardigheid.
neen van je aantal kinderen en je inkomen.
Dus mijnheer en madame El Moefti hebben met hun 4.5 kinderen véél meer kans dan mijnheer en madame Jan Janssens.

En mijnheer de veearts gaat écht niet minder verdiend hebben dan ik, wel wat minder in het wit veronderstel ik. Een gehandicapte telt voor twee.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 november 2011 om 14:43.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 14:42   #1059
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Nee, dat heb ik niet gezegd, Paulus.
Ik schreef 'kinderen met taal achterstand'.

Ik denk niet zo in hokjes gelijk gij.
En hoeveel kinderen denkt u dat er vanuit van origine Vlaamse gezinnen met taalachterstand naar scholen trekken?
Denkt u dat taalachterstand binnen gezinnen waar één of beide ouders de taal niet spreken te vergelijken is met gezinnen waar de taal door beide ouders actief gesproken wordt?
Waar denkt u, zal taalachterstand dan het meeste voorkomen, is dit bij van origine Vlaamse kinderen die thuis volledig in het Vlaams worden opgevoed, is dit bij andere gezinnen waar ook Vlaams wordt gesproken of is dit bij gezinnen die niet, amper of nooit thuis Nederlands spreken? Wat zou het zijn, denkt u en zouden die gezinnen waar niet, amper of nooit Vlaams wordt gesproken van Vlaamse origine of niet Vlaamse origine zijn?
Wat denkt ge, gaat het dan over hokjesdenken of gewoon logisch denken?
Niet doen alsof je heiliger ban dan de paus hoor, niemand gelooft dat!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 14:43   #1060
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Circe, er zijn Vlaamse kinderen met taalachterstand en er zijn Turkse en Marokkaanse kinderen met taalachterstand.
Zo zijn er ook Vlaamse kinderen die geen taalachterstand hebben en er zijn Turkse en Marokkaanse kinderen die ook geen taalachterstand.


Ja. Ik vraag me dat ook af.
Nee echt?
Denkt u dat dit gelijk is in aantal?
Voor het geval u het niet begrijpt, denkt u dat de vertegenwoordiging van Turkse, Marokkaanse, Algerijnse, Vlaamse kinderen gelijk is bij taalachterstand?
Wat denkt ge...

Laatst gewijzigd door alice : 2 november 2011 om 14:44.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be