![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1041 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() The Underdark nog wat verder verkend en op nog twee bosses gestoten: de Spectator en Auntie Ethel.
![]()
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 30 september 2023 om 17:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1042 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de Wetlands waar Ethel's theehuis zich bevindt, bovengronds, zijn er nog andere interessante dingen te ontdekken, met betrekking tot Kharga en de druids.
![]() |
![]() |
#1043 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Edit: en ik heb bovengronds ook nog niet alles verkend. Ik ben de voorbije 20 uur bezig geweest in om en onder het Goblin Camp.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 30 september 2023 om 22:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1044 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1045 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 30 september 2023 om 23:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1046 |
Minister
|
![]() Blijkbaar was ik mis en begreep ik niet wanneer de verschillende Acts beginnen en eindigen. Ben nu op de weg naar Baldur's Gate, dus ik denk dat hier Act 3 echt begint.
Heb pas net het nut van potions en sommige spells beginnen inzien, vooral Speed/Haste is een game changer. Drow poison is ook heel handig om iemand tijdelijk uit te schakelen. In het begin van het spel verkocht ik die potions altijd omdat ik niet begreep wat ik ermee moest aanvangen. Waarschijnlijk heb ik nog een heleboel items verkocht die eigenlijk wel nuttig zouden zijn. Ik heb ondertussen meer companions dan ik nodig heb. Karlach en La'ezel zijn min of meer verwisselbaar, maar voor Wyll en Astarion kan ik moeilijk een rol bedenken die past in mijn speelstijl. Jaheira zit in mijn kamp terwijl ik haar uitdrukkelijk heb gevraagd om dat niet te doen. En nog die twee hitsige gothwijven die ik bij nader inzien liever had laten creperen... Halsin daarentegen is ergens verloren in een andere dimensie ![]() ![]()
![]() |
#1047 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1048 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ontmoeting met "de schapen" zou toch ook nog een verschil moeten maken in Ethel's confrontaties. Mja. Ik ben ondertussen toch door mijn bossfight geraakt na een poging of vier. Alleen Lae'zel stond nog recht aan het einde. Al de rest was doder dan dood en moest herrijzen. Geluk met de dobbelstenen is in deze veldslag wel erg doorslaggevend. Daarna door de boss zijn stulp gaan zoeken is ook niet simpel. Dit spel gaat nooit eindigen denk ik. Het vervelende is dat al de "volgers" in je kamp een persoonlijk doel hebben in Baldur Gate, maar je kan ze niet allemaal tegelijk meenemen. Dus kan je belangrijke dingen missen als je niet switcht tussen NPC's, hetgeen ik wreed irriterend vind.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 1 oktober 2023 om 23:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1049 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1050 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En na een "bezoek" van "bepaalde figuren" in mijn kamp denk ik dat ik ook een keer Astarion zal moeten meenemen. (De andere die ik wreed onsympathiek vind)
![]() |
![]() |
#1051 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik speel BG1 nu, sinds lange tijd. Vroeger - begin jaren 2000 - enkel tot Chapter 6 gespeeld. Nu zit ik aan Chapter 7 en doe ik de high end content (Durlag's Tower). Ik ben eigenlijk zeer benieuwd naar Siege of Dragonspear uit 2016 dat de gebeurtenissen tussen BG1 en BG2 dekt. Critici verguizen de schrijvers omwille van hun vermeende SJW-gehalte, maar ik denk dat dat best meevalt. De die hard-fans van old school BG zijn nogal rare figuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1052 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1053 |
Minister
|
![]()
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down. Laatst gewijzigd door Johan217 : 4 oktober 2023 om 23:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1054 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begin enige BG3 moeheid te ondervinden. Zit nu toch al een week of 2 in act 3 en het aantal quests is overweldigend. Bovendien zijn er verschillende koppelingen onderling en met de main quest. Ook nieuw in dit deel is dat er voor sommigen een tijdlimiet is. Als je ze niet op tijd uitvoert dan sluit de queeste vanzelf af en zijn er blijkbaar consequenties voor de party.
Je gaat dan 1 opdracht afwerken, maar botst toevallig op een informatie van een andere queste (bijv.een verborgen deur ergens) maar gaat dan toch maar door om de eerste queeste af te werken, maar als het zover is weet je helemaal niet meer waar die verborgen deur nu weer juist zat. Ik zou misschien een pauze moeten inlassen, maar dan vergeet ik waarschijnlijk alles van wat ik tot nu toe vernomen heb.
![]() |
#1055 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet zoveel kunnen spelen voorbije week. Ben via de Underdark in de Shadow Cursed Lands geraakt en meteen ook via de patrouille in de Moonrise Tower. Ben dan beginnen twijfelen en ben de streek wat gaan verkennen en dan pas het Refugee camp (de Inn) ontdekt en merkte dat ik,daar eerst wat quests moest oppikken. Het is dikwijls nogal verwarrend te weten wat je best eerst doet.
![]() |
#1056 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vind het wel mooi dat je quests op verschillende manieren kunt afhandelen en sommige gewoon kunt weigeren. Ik vind het heel vervelend wanneer in andere spellen een quest wordt getriggerd gewoon doordat een personage iets zegt wanneer je voorbijloopt. Dat gebeurt in BG3 gelukkig nooit.
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down. Laatst gewijzigd door Johan217 : 8 oktober 2023 om 08:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1057 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik ben er toch al 1 tegengekomen waar je nietsvermoedend iemand aanspreekt en een ambetante opdracht opgezadeld krijgt die je niet kan weigeren en die je bovendien moet voltooien voor je een "long rest" neemt. Als je gaat rusten is de quest automatisch mislukt en zit je met de gebakken peren. ![]()
![]() |
![]() |
#1058 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben nu bezig met Rosymorn Monastery en Githyanki Creche. Dacht dat ik beter eerst die questline deed voor ik verder ga met Moonrise Tower.
![]() |
![]() |
#1059 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1060 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben ik wel van plan nadat ik de Mountain Pass afgewerkt hebben. Ben daar trouwens ook al op dat nest ‘monsters’ gestoten. Mijn party was eraan voordat ze iets konden doen…