![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: De toekomst van Vlaanderen: | |||
Een onafhankelijk Vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
12 | 25,00% |
Een hereniging met Nederland |
![]() ![]() ![]() |
24 | 50,00% |
Voortzetting België |
![]() ![]() ![]() |
12 | 25,00% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1041 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ten tijde van de republiek werd het katholicisme gedoogd.
In het latere verenigde koninkrijk was er wel degelijk godsdienstvrijheid; ingevoerd door Willem I. Sla de geschiedenisboeken er maar op na.... ik zou alleen dat ene (sprookjes) boek in de kast laten staan ; ) Laatst gewijzigd door DeZeeuw : 6 juni 2020 om 10:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1042 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
" Oesters uit Zeeland" De tekst was in het Nederlands en het Frans. Toch heb ik ze niet gekocht ,want er zit geen "R" in de maand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1043 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() TIP: Oesters bewaren niet zoals wijn!
![]() |
![]() |
#1044 | |
|
![]() Citaat:
De meest mensen drinken hierbij koffie of thee en de karnemelk voor de liefhebber mag niet missen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1045 |
|
![]() Het kistje ligt vandaag in de winkel hier.
Laatst gewijzigd door cato : 6 juni 2020 om 10:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1046 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1047 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van winkel veranderen. Ze naaien oren aan.
(Goede raad van nonkel Jay-P. ![]()
![]() |
#1048 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens, moet men niet denken dat het slechts een exode was van Zuid naar Noord. Na de val van Antwerpen was dit natuurlijk zeker het geval. Alles hing af van de militaire toestand. Wanneer de toestand rijp was keerden ook mensen terug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1049 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even offtopic als ik mag: voor wanneer is de Hollandse Nieuwe 2020? Ik ben het niet zo zeker, maar ik meen ergens gehoord te hebben dat die vanaf 12 juni aangeboden wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1050 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1051 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bang om genaaid te worden met ouwe haring i.p.v. Hollandse Nieuwe, Kjoe?
Zo voorkom je dat!
![]() |
#1052 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Weyland : 6 juni 2020 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1053 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
P.s. weet je de naam van de auteur nog wel? Laatst gewijzigd door DeZeeuw : 6 juni 2020 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1054 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1055 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Spaanse furie in Antwerpen was tijdelijk. En daarna was de kust veiliger. Mensen keerden terug. Zo stelt Asaert in zijn boek wanneer hij het heeft over de misvattingen , de -wit-zwart opvattingen dienaangaande: De uitwijking was geen eenrichtingsverkeer van Zuid naar Noord. Afhankelijk van politieke en militaire omstandigheden keerden emigranten terug... (Geciteerd in Het Historisch Dagblad.nl) Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 juni 2020 om 11:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1056 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1057 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zegt dat de Nederlanders het gelukkigst zijn in Europa. Ik ben van mening dat het hier gaat om geforceerd geluk. Ik had het over restaurants op de vakantiebestemmingen, en niet over de restaurants in Nederland zelf. Daar wordt in de massaal aanwezige Hollandse caravans Nederlands eten klaargemaakt. Nederlanders zijn ook erg luidruchtig als ze op vakantie zijn. Het enige wat goed van zoals ik me herinner uit mijn jeugd was het feit dat ze meestal ook lekkere dochters bijhadden. Dat maakte het voor een stuk toch weer goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1058 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet u nog altijd de naam van een auteur van een boek wanneer u ooit een verhaal gelezen hebt over een bepaald onderwerp. U misschien dan, maar ik niet. Meestal vind ik het na een tijdje wel terug. Wanhoop niet.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 juni 2020 om 11:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1059 | |
|
![]() Citaat:
De eerste decennia na de oorlog hadden mensen niet veel geld te besteden en ze waren al blij dat ze met een caravan naar Frankrijk of Spanje op vakantie konden gaan. Dus deze babyboomers/ caravan generatie ,ging niet vaak naar een restaurant. Sinds de jaren '70 hebben mensen veel meer geld en welvaart en sinds de jaren '90 gaan de meeste vakantiegangers met het vliegtuig. U bewaart uw herinneringen uit het verre verleden van uw jeugd en de mooie meiden. Een discussie over het huidige Nederland is niet aan u besteed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1060 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een lijst uit 2015 waren van de eerste tien landen die het meeste medicatie namen tegen depressies er 4 Scandinavische landen. In Nederland is het niet veel beter: 1,1 miljoen Hollanders slikken antidepressiva. In 2016. Zo gelukkig zullen ze daar dan toch niet zijn. Besluit. Wie deze enquêtes nog gelooft die peilen naar het 'gelukkig zijn' van de bewoners van landen, is een oen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 juni 2020 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |