Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2005, 10:56   #1041
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Toch wel.
Als alle, of de meeste partijen die voor democratisch willen doorgaan dit ook daadwerkelijk worden. Misschien zelfs als één (incontournabele) partij dit wenst en weigert in een regering te stappen zonder.......
Maar dan moeten wel eerst alle andere 'prioriteiten' ondergeschikt gemaakt worden aan het democratische principe.

Is dat bij de nationale unie zo Rudy van Nespen?
Dan krijgt gij mijn stem zoals vroeger Vivant om dezelfde reden.

Wij kiezen voor een resolute en rechtlijnige strijd voor de invoering van het BROV en de afschaffing van de kiesPLICHT.

Zoals ik al in de discussie omtrent SPIRIT tegen Egidius heb gezegd: We zijn een Belgicistische partij, maar als de bevolking via een referendum beslist dat België ophoud te bestaan, dan zullen we ons daarbij neerleggen.

Ik denk dat dit duidelijk bewijst dat wij voor democratie eerst gaan?

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 10:58   #1042
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Wij kiezen voor een resolute en rechtlijnige strijd voor de invoering van het BROV en de afschaffing van de kiesPLICHT.

Zoals ik al in de discussie omtrent SPIRIT tegen Egidius heb gezegd: We zijn een Belgicistische partij, maar als de bevolking via een referendum beslist dat België ophoud te bestaan, dan zullen we ons daarbij neerleggen.

Ik denk dat dit duidelijk bewijst dat wij voor democratie eerst gaan?
Voil�*!
Een partijprogramma op mijn maat gesneden.

Kan er ook nog iets in over vrije menigsuiting in het algemeen en afschaffing van alle censuurwetten in het bijzonder?

Link me eens naar de omstandige programmatekst, en als het allemaal zuivere koffie is, dan heb je alvast één stem gewonnen.
Oud 26 augustus 2005, 10:59   #1043
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Voil�*!
Een partijprogramma op mijn maat gesneden.

Kan er ook nog iets in over vrije menigsuiting in het algemeen en afschaffing van alle censuurwetten in het bijzonder?

Link me eens naar de omstandige programmatekst, en als het allemaal zuivere koffie is, dan heb je alvast één stem gewonnen.
Eén adres: http://www.nationaleunie.be/programma.htm

Oud 26 augustus 2005, 11:03   #1044
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

amai, dat voor iemand die nooit wist op wat ie moest stemmen. allé superstaaf, eindelijk een vaste stek gevonden dan
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 11:04   #1045
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De reden van de juistheid van jouw stelling, en dus het voortbestaan van het ondemocratische België, ligt dus weldegelijk ook bij de onwil van de flamingantische partijen om democratie in te voeren. Dat is eigenlijk waar ik naartoewil.
Dat is zo.
Historische redenen en zo. Ik kan me best inbeelden dat de Vlaamse volksziel niet echt vertrouwd is met de democratie. Het Vlaamsnationalisme dus ook niet.

Citaat:
Geef toe: als het VB ervan overtuigd zou zijn dat echte democratie België kan doen splijten, dan behoeft zedat éné punt maar bovenaan te zetten, en de rest van hun progje in te slikken.
Als mijn tante wielen had...

Citaat:
Maar ik verwacht niet dat er ooit één partij de democratie zo ernstig zal nemen. Zelfs niet al beweren ze dat dit hun zou voeren naar genoegdoening van hun andere verzuchtingen.
Je zegt het zelf. Het zal, uit de aard der dingen, niet gebeuren.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 11:12   #1046
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel een hoofdstukje over instellingen en democratie.
Lijkt okay, maar niet echt prioritair punt.
De koppelverkoop staat me niet aan met de rest.

Maar ik hou het in gedachten.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Supe®Staaf on 26-08-2005 at 12:16
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Maar ik hou het in gedachten.[/size]

[size=1]After edit by Supe®Staaf on 26-08-2005 at 12:15
Reason:

Citaat:
De koppelverkoop staat me niet aan met de rest.[/size]

[size=1]After edit by Supe®Staaf on 26-08-2005 at 12:14
Reason:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®staaf
Citaat:
Niks over democratie en op vele punten een VB-doorslagje.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ambiorix
amai, dat voor iemand die nooit wist op wat ie moest stemmen. allé superstaaf, eindelijk een vaste stek gevonden dan
Te vroeg blij geweest met een dooie mus.
Oeps.
De koppelverkoop staat me niet aan met de rest.[/size]

[size=1]After edit by Supe®Staaf on 26-08-2005 at 12:14
Reason:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®staaf
Citaat:
Citaat:
Te vroeg blij geweest met een dooie mus.
Oeps.
De koppelverkoop staat me niet aan met derest.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Citaat:
Te vroeg blij geweest met een dooie mus.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 26 augustus 2005 om 11:16.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 11:18   #1047
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:

Maar ik hou het in gedachten.
Dit is het programma 'as is'. Een droge tekst in nummers ingedeeld.
Uit die tekst komen dus geen prioriteiten naar voor.
Welke punten staan U niet aan?

Oud 26 augustus 2005, 11:20   #1048
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Je doet me waarlijk tekort, door het voor te stellen alsof ik pariteiten pas nu als ondemocratisch toegeef.
Dat is niet fijn!
On nee!
Hier heb je een punt.
Sorry.

Maar ik was effe in de war door het feit dat het er bij mij niet ingaat hoe je enerzijds vóór democratie kan ijveren (hetgeen jij op onnavolgbare wijze doet) en anderzijds heult met de antithese.

Citaat:
Hij moet geen moeite doen om daarvoor naar het andere eind van de wereld te komen.
Hola, maar hij zal dat zeer graag doen!
Hij zal als versbakken internationale politieke ster overal hartelijk ontvangen worden na zijn heldhaftige bevrijding van Vlaanderen.

Ik ga hem trouwens adviseren om zijn "blijde intredes" overal ter wereld wegens economische redenen samen te organiseren met Mandela, de Daila Lama en dergelijke...

Dan kan hij trouwens ook andere werelddelen laten meegenieten van de verlichting en kan hij zo ook elders zijn visionaire bevrijdingstheologie propageren.
Oud 26 augustus 2005, 11:27   #1049
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is het programma 'as is'. Een droge tekst in nummers ingedeeld.
Uit die tekst komen dus geen prioriteiten naar voor.
Welke punten staan U niet aan?
Bij zowat alle punten.
Het meeste is summier en vaag uitgewerkt, veelal een Vb-prog-doorslagje en waar het concreet wordt, stuit het me tegen de borst (Immigratie b.v.)
Oud 26 augustus 2005, 11:28   #1050
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler

Hier heb je een punt.
Sorry.

Maar ik was effe in de war door het feit dat het er bij mij niet ingaat hoe je enerzijds vóór democratie kan ijveren (hetgeen jij op onnavolgbare wijze doet) en anderzijds heult met de antithese.
Primum vivere, deinde filosofare.

Citaat:
Hola, maar hij zal dat zeer graag doen!
Hij zal als versbakken internationale politieke ster overal hartelijk ontvangen worden na zijn heldhaftige bevrijding van Vlaanderen.

Ik ga hem trouwens adviseren om zijn "blijde intredes" overal ter wereld wegens economische redenen samen te organiseren met Mandela, de Daila Lama en dergelijke...

Dan kan hij trouwens ook andere werelddelen laten meegenieten van de verlichting en kan hij zo ook elders zijn visionaire bevrijdingstheologie propageren.
Jij hebt echt een 'bad trip'
Oud 26 augustus 2005, 11:30   #1051
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bij zowat alle punten.
Het meeste is summier en vaag uitgewerkt, veelal een Vb-prog-doorslagje en waar het concreet wordt, stuit het me tegen de borst (Immigratie b.v.)
U heeft hiermee een probleem?

Citaat:
3) Immigratie

Hoewel het uiterst riskant is om hierover uitspraken te doen, zonder een vervolging door het Belgische gerecht te riskeren, willen we toch enige punten formuleren.

De Nationale Unie is niet afkerig van immigranten, op voorwaarde dat zij zich houden aan de wetten en normen van dit land. Tevens moeten zij, die zich permanent in ons land willen vestigen, verplicht één van onze drie landstalen kennen én gebruiken in de communicatie met Belgen.

De Nationale Unie wil de afschaffing van de Snel-Belg-Wet en wil deze vervangen door een systeem waarbij de nationaliteit wordt verkregen na een burgerschapsexamen in combinatie met een proeftijd van 5 jaar, waarin een veroordeling van min. 6 maanden voorwaardelijk, tevens de intrekking van de nationaliteit tot gevolg heeft.

De Nationale Unie verlangt een effectief herstel van de nationale grenzen, wat trouwens toegestaan wordt door de Schengen-akkoorden.
Wat is daar, volgens U, stuitend aan?

Oud 26 augustus 2005, 11:37   #1052
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NU
Hoewel het uiterst riskant is om hierover uitspraken te doen, zonder een vervolging door het Belgische gerecht te riskeren, willen we toch enige punten formuleren.

De Nationale Unie is niet afkerig van immigranten, op voorwaarde dat zij zich houden aan de wetten en normen van dit land. Tevens moeten zij, die zich permanent in ons land willen vestigen, verplicht één van onze drie landstalen kennen én gebruiken in de communicatie met Belgen.

De Nationale Unie wil de afschaffing van de Snel-Belg-Wet en wil deze vervangen door een systeem waarbij de nationaliteit wordt verkregen na een burgerschapsexamen in combinatie met een proeftijd van 5 jaar, waarin een veroordeling van min. 6 maanden voorwaardelijk, tevens de intrekking van de nationaliteit tot gevolg heeft.

De Nationale Unie verlangt een effectief herstel van de nationale grenzen, wat trouwens toegestaan wordt door de Schengen-akkoorden.
U heeft hiermee een probleem?

Wat is daar, volgens U, stuitend aan?
Het opleggen van een taal aan een immigrant, is stuitend.
Dat doe je ook niet met Belgen van geboorte.
Dat is dus geen gelijkberechtiging.

Ik ben ook tegen het afschaffen van de Snel-Belg-Wet.
Ik wil integendeel dat iedereen die hier wil voor langere tijd verblijven (na geboorte of immigratie-beiden even willekeurig criterium) ASAP Belg wordt.
Alleen zo kan je gelijke rechten en plichten voor iedereen op het Belgisch grondgebied afdwingen en garanderen.

En dan die proeftijden!
Horrible!
Die leg je toch ook niet op aan Belgen van geboorte?

Ook het deporteren na criminele feiten is geen gelijkberechtiging.

Heel dit punt is een pure wens tot ongelijkberechtiging vanwege de overheid op basis van geboorteplaats.
Walgelijk.

De vlieger gaat dus niet op.
Eerst directe democratie, zodat dergelijke aberrante zaken als uw immigratiebeleid kunnen verhinderd worden of afgeschoten, mochten jullie erin slagen ze in wetten om te zetten.
Oud 26 augustus 2005, 11:42   #1053
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is dus geen gelijkberechtiging.

Ik ben ook tegen het afschaffen van de Snel-Belg-Wet.
Ik wil integendeel dat iedereen die hier wil voor langere tijd verblijven (na geboorte of immigratie-beiden even willekeurig criterium) ASAP Belg wordt.
Alleen zo kan je gelijke rechten en plichten voor iedereen op het Belgisch grondgebied afdwingen en garanderen.

En dan die proeftijden!
Horrible!
Die leg je toch ook niet op aan Belgen van geboorte?

Heel dit punt is een pure wens tot ongelijkberechtiging vanwege de overheid op basis van geboorteplaats.
Walgelijk.

De vlieger gaat dus niet op.
Eerst directe democratie, zodat dergelijke aberrante zaken als uw immigratiebeleid kunnen verhinderd worden of afgeschoten, mochten jullie erin slagen ze in wetten om te zetten.
Tja Superstaaf: Aangezien onze partij blijkbaar de enige is, die nog resoluut voor de directe democratie gaat, erkennen wij ook uw recht om onze eigen programmapunten, via referendum, te verhinderen van wet te worden.

U zal voor Uzelf moeten uitmaken wat U prioritair stelt: directe democratie en voor ons stemmen of particratie en voor anderen stemmen.

Ik heb U reeds gezegd dat DIREKTE DEMOCRATIE voor ons voorop staat en dit in die mate dat ons andere principe, Belgicisme, daaraan ondergeschikt is!

Oud 26 augustus 2005, 11:47   #1054
An VdS
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Tja Superstaaf: Aangezien onze partij blijkbaar de enige is, die nog resoluut voor de directe democratie gaat, erkennen wij ook uw recht om onze eigen programmapunten, via referendum, te verhinderen van wet te worden.

U zal voor Uzelf moeten uitmaken wat U prioritair stelt: directe democratie en voor ons stemmen of particratie en voor anderen stemmen.

Ik heb U reeds gezegd dat DIREKTE DEMOCRATIE voor ons voorop staat en dit in die mate dat ons andere principe, Belgicisme, daaraan ondergeschikt is!
Nationale Unie ... RVN ... de enige partij voor de directe democratie ... Geert Hoste is er niets tegen!
An VdS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 11:54   #1055
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An VdS
Nationale Unie ... RVN ... de enige partij voor de directe democratie ... Geert Hoste is er niets tegen!
Toon mij dan aan dat een andere partij voor directe democratie is?
En niet alleen met woorden in een programma, maar wel qua besluiten in het beleid!

Oud 26 augustus 2005, 12:07   #1056
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Onzin.
Ambtenaar is een nine-to-five-job.
Zowel voor Vlaming als voor Waal.
Iedereen werkt dus even lang en verdient evenveel.
Gelijk loon naar gelijk werk.
Ik vraag mij af of het superioriteitslabel dat jij onbeschaamd op de Vlamingen durft te plakken (en dan nog "allemaal" dankzij jouw individu-benadering) omdat zij dus volgens jou (en gelijk heb je) in dezelfde tijdsunit tot 30% meer werk verzetten niet strafbaar is volgens de huidige racismewetten al was het maar omdat je overschot van gelijk hebt.

Aan de andere kant kan ik als trotse Vlaams-Nationalist uiteraard niet anders dan dit compliment met diepe herkenning maar ook met de gepaste erkentelijkheid aannemen.

Citaat:
Dat kan je niet hardmaken: ze verdienen evenveel als ze eenzelfde functie hebben.
Er is dus geen transfer van individu naar individu.
En daarenboven bevestig jij hier dan nog eens dat ze ondanks het grote verschil in rendement slechts hetzelfde verdienen.

Als dat geen transfer is van individu tot individu dan weet ik het niet hoor.

Citaat:
Je bent verblind omdat je je laat een foute zienswijze opdringen van de stokende flamingantische politici.
Wat zou het!
De flamingantische politici mogen geeneens via de linkse en belgicistische media hun punt maken dank zij het establishmentsgestuurde mediacordon...

Citaat:
Vergeet niet dat ze met 'Eigenvolkeerst' iets heel anders bedoelen dan wat ze je voorspiegelen.
Ik kan mij levendig voorstellen dat je er zo over denkt als je naar de riooljournalistiek kijkt zoas "Vlaamse Choc" van Peter Boeckx nadat hij tot tweemaal toe werd gesommeerd om het nog eens te cutten om onze meest charismatische flamingantische leider te proberen in een slecht daglicht te plaatsen.

Citaat:
De Belgische gelijkenis zou je wel eens hard aan het schrikken kunnen brengen.
Dat kan je wel zeggen!
Oud 26 augustus 2005, 12:13   #1057
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Het opleggen van een taal aan een immigrant, is stuitend. Dat doe je ook niet met Belgen van geboorte. Dat is dus geen gelijkberechtiging.

Ik ben ook tegen het afschaffen van de Snel-Belg-Wet. Ik wil integendeel dat iedereen die hier wil voor langere tijd verblijven (na geboorte of immigratie-beiden even willekeurig criterium) ASAP Belg wordt. Alleen zo kan je gelijke rechten en plichten voor iedereen op het Belgisch grondgebied afdwingen en garanderen.

En dan die proeftijden! Horrible! Die leg je toch ook niet op aan Belgen van geboorte?

Heel dit punt is een pure wens tot ongelijkberechtiging vanwege de overheid op basis van geboorteplaats. Walgelijk.

De vlieger gaat dus niet op. Eerst directe democratie, zodat dergelijke aberrante zaken als uw immigratiebeleid kunnen verhinderd worden of afgeschoten, mochten jullie erin slagen ze in wetten om te zetten.

1. Als je wil deel uitmaken van een gemeeschap pas je je aan aan die gemeenschap en niet omgekeerd.

2. Taal is communcatie ! We hebben drie officiële talen Nederlands (Vlaams) Frans en Duits ! Ook als toerist moet taalvaardig zijn in het buitenland, dat helpt.

3. Snelbelgweg lijkt mij passender voor mensen die zich niet willen inpassen of integreren, in voetbal speel je geen basketbal en omgekeerd... of zoals Tobback zei : "lid worden van een club... leef je de reglementen na"

4. iedereen die hier wil werken, wonen, een leven opbouwen, echt politiek vluchteling is of dergelijk is hier welkom, misbruiken moeten tegengegaan worden en gepaste maatregelen genomen worden.

5. Criminelen sluiten zichzelf uit de maatschappij. Onze hotels zitten overvol... vraag eens aan de jetskier hoe Antalya was ! kom daarna nog eens zagen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 12:18   #1058
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
1. Als je wil deel uitmaken van een gemeeschap pas je je aan aan die gemeenschap en niet omgekeerd.
Dat bekt lekker, maar het blijft totale onzin.
Ook bij Belgen van geboorte heb je mensen die zich niet willen aanpassen.
Waarom moeten die anders behandeld worden dan Belgen die hier een paar jaar na hun geboorte komen?
Gelijkberechtiging behoort er te zijn. voor alle 'onaangepasten' ongeacht hun afkomst of plaats van geboorte.

Citaat:
2. Taal is communcatie ! We hebben drie officiële talen Nederlands (Vlaams) Frans en Duits ! Ook als toerist moet taalvaardig zijn in het buitenland, dat helpt.
Je kan 'al wat helpt' niet verplicht stellen.
Gedroogde pruimen helpen tegen opstopping, maar je kan het geen verplichte kost maken.

Citaat:
3. Snelbelgweg lijkt mij passender voor mensen die zich niet willen inpassen of integreren, in voetbal speel je geen basketbal en omgekeerd... of zoals Tobback zei : "lid worden van een club... leef je de reglementen na"
Okay, maar je moet ook het recht op transfer incalculeren.
Snapje?
Oud 26 augustus 2005, 13:10   #1059
robert t
Europees Commissaris

Standaard

[quote=Supe®Staaf]
Citaat:
Is dat zo? Ik zie het eerder als sociale bescherming. De immigrant die alleen het Arabisch machtig is zal het ver brengen.
Citaat:
Nogal wiedes. Belgen van geboorte krijgen automatisch één van de drie erkende landstalen onder de knie, door onderwijs en sociale contacten. Tenzij ze tot hun 20 op de zolder opgesloten worden.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 14:05   #1060
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Salmon L.A.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
De Waalse industrie hield enkel de Waalse industrie overeind.
NOOIT waren er immers transfers van Wallonië naar Vlaanderen!!!
Hier trapt u in uw eigen val: de "transfers" waar VB en N-VA het over hebben gaan over statistische saldi tussen inkomsten en uitgaven van de federale staat. Die waren er ook in de tijd van de Waalse bloei. En de saldi waren toen gewoon omgekeerd. Zoals trouwens ook in 2040, naar alle verwachtingen, de Vlaamse vergrijzing voor een deel zal bekostigd worden door de pensioen- en SZ-bijdragen van de Walen en de Brusselaars (als je diezelfde - volgens mij onverantwoorde - statistische trucjes toepast).
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Salmon L.A. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be