Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 september 2011, 14:22   #10621
karo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 1.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
En wanneer ga je beginnen iets te doen aan dat probleem?
Willen...zo zijn er veel mensen...iets kunnen doen, dat is iets heel anders.

Op de rest reageer ik niet...liegen kan iedereen.


Er zijn veel mensen die iets doen, er zijn er spijtig genoeg meer die het erger maken en vooral erger doen lijken.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 14:35   #10622
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Feiten

- eerst ga je zeuren om mijn buurt te mogen weten (die ken je nu), ik dacht dat je uit Antwerpen kwam. Vanwaar anders die interesse? Je gaf namelijk zelf aan Antwerpen te kennen. De rand erond was niet gelijk zei jij??

- nu ga je over tot het weten van de straatnaam waar ik woon?

- je blijft het debat ontlopen en blijft persoonlijk gezever schrijven?

Dit debat is dus nog steeds dood.
Illwill wenst geen discussie.
http://forum.politics.be/showthread....76#post5434376
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 14:44   #10623
karo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 1.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Heel deze draad is blijkbaar zo?
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 14:49   #10624
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.457
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Illwill wil wel een discusie. Dat is het probleem niet.

1 van de dingen die een positieve noot in deze topic zou kunnen brengen is het ontkrachten van de berichten die Illwill en geestesgenoten hier brengen met aantoonbare, bewezen "tegenfeiten".

Maar dat is te moeilijk, vandaar de Artisjokaanse afleidings, verstrooiings en debiliteitstaktieken toegepast door de apologetengoegemeente.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 28 september 2011 om 14:50.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 14:59   #10625
karo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 1.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Illwill wil wel een discusie. Dat is het probleem niet.

1 van de dingen die een positieve noot in deze topic zou kunnen brengen is het ontkrachten van de berichten die Illwill en geestesgenoten hier brengen met aantoonbare, bewezen "tegenfeiten".

Maar dat is te moeilijk, vandaar de Artisjokaanse afleidings, verstrooiings en debiliteitstaktieken toegepast door de apologetengoegemeente.
Hat gaat toch niet over ontkennen? Het gaat hem over het probleem, waarom en hoe lossen we dat op? Ilwill woont nog niet eens in een probleemwijk dus hij kent het probleem enkel uit de kranten.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 15:02   #10626
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.457
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Hat gaat toch niet over ontkennen? Het gaat hem over het probleem, waarom en hoe lossen we dat op? Ilwill woont nog niet eens in een probleemwijk dus hij kent het probleem enkel uit de kranten.
Moet iemand tussen de problemen wonen om te weten dat ze bestaan?

Indien zo, waarom maken we ons dan zorgen over die arme Somalierkes?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 15:06   #10627
karo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 1.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Moet iemand tussen de problemen wonen om te weten dat ze bestaan?

Indien zo, waarom maken we ons dan zorgen over die arme Somalierkes?
Heb ik dat geschreven dan? Ik zeg u alleen dat Ilwill enkel de problemen uit de kranten leest. Het probleem dat hij heeft is dus van anders dan het probleem van de mensen die daar wonen. Begrijp je Maddox?

Laatst gewijzigd door karo : 28 september 2011 om 15:07.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 15:12   #10628
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.457
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Heb ik dat geschreven dan? Ik zeg u alleen dat Ilwill enkel de problemen uit de kranten leest. Het probleem dat hij heeft is dus van anders dan het probleem van de mensen die daar wonen. Begrijp je Maddox?
Ik begrijp U compleet.
Citaat:
Vandaar de Artisjokaanse afleidings, verstrooiings en debiliteitstaktieken toegepast door de apologetengoegemeente.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 15:17   #10629
karo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 1.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik begrijp U compleet.
Wat was dat voor een stomme opmerking? Er is geen sprake van dat soort gedoe, zeker niet door mijn toedoen. Uw kritiek is dus zeker niet op zijn plaats.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 15:18   #10630
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.457
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Wat was dat voor een stomme opmerking? Er is geen sprake van dat soort gedoe, zeker niet door mijn toedoen. Uw kritiek is dus zeker niet op zijn plaats.
Ik denk dat mijn punt aangetoond is.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 15:21   #10631
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Wat was dat voor een stomme opmerking? Er is geen sprake van dat soort gedoe, zeker niet door mijn toedoen. Uw kritiek is dus zeker niet op zijn plaats.
Heeft U soms een één-eiige tweelingzuster?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 15:28   #10632
karo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 1.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik denk dat mijn punt aangetoond is.
Je hebt geen punt.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 15:47   #10633
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Illwill wil wel een discusie. Dat is het probleem niet.
Ach zo, en waarover mag die discussie dan wel gaan?
Wat is het onderwerp waarover mag gediscussieerd worden?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 16:39   #10634
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Jij kan zagen als de beste. Waarom zou je een vraag beantwoorden? Als jij ze wel of niet zou beantwoorden, maakt mij niet uit.
Weer inhoudelijk zeer sterke reactie! En u wilt een debat voeren?

Kunt u nu eindelijk eens inhoudelijk reageren op het onderwerp en uitleggen wat uw probleem ermee is?
Wanneer dat niet lukt is dat geen schande, maar wat doet u hier dan precies?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 16:42   #10635
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
De enige die hier belachelijk is dat ben jij, je kunt of kan niet reageren op mijn post. Ik woon op L.O Antwerpen beste Illwill nog meer details ga ik u echt niet geven.

Reageer nu eens inhoudelijk in plaats van te lullen.
Misschien eens op jezelf toepassen en mijn vraag aan u beantwoorden?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 16:43   #10636
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Waarom? Welke zijn er dan beter, waar werken ze, wat doen ze en vooral wat doe jij buiten kritiek geven?
Ja zeg, een cursus sociale kaart moet toch niet per internet hier geleverd worden hoop ik?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 17:31   #10637
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad Bekijk bericht
Interessante anekdotes, maar u plaats "en deden hun best zich aan te passen", zonder argumenten. Vooreerst vind ik een debat allochtoon/autochtoon, totaal nutteloos omdat men dit niet kan veralgemenen in de tijd of een locatie. Uw punt over de kennismaking met de eerste gastarbeiders mag iets meer toelichting hebben. Neem de situatie in de steenkoolmijnen. Onze overheid heeft die mensen collectief geronselt in het buitenland, en hen ondergebracht in werkkampen, met slechte sociale voorzieningen en moeilijke werkomstandigheden. Om een vergelijking te maken, waren de sociale voorzieningen van de Congolezen in toenmalig Belgisch Congo, in de grote mijnbouw, veel beter dan de eerste gastarbeiders in de Belgische mijnbouw. Dat komt omdat een plan voor integratie in België niet aan de orde was. Het was niet de bedoeling dat die mensen zouden blijven. Op dit vlak is het eens interessant om een gesprek te hebben met de oude mijnwerkers. Velen zullen zeggen dat er geen problemen waren met de gastarbeiders. En dat komt omdat men een gezamelijke sociale motivatie vond voor een economische activiteit. Het is dus de economische activiteit dat de grenzen van etniciteit overstijgt. Toen die gastarbeiders later werden gehuisvest in cites rond de mijnbouw, in het kader van betere arbeidsomstandigheden en integratie, waren er nog steeds geen noemenswaardige problemen, want men bleef binnen de economische activiteit. Het is eenmaal dat de gastarbeiders buiten hun gezamelijke economische activiteit, en een totaal ander sociaal veld kwamen, dat het spanningsveld begon.

In het hedendaagse migrantenbeleid word zelden juist gesproken over etniciteit. De overheid zegt; "wij zijn allemaal gelijk". Dit wordt veroorzaakt door de internationale regelgeving zoals de universele rechten van de mens e.a. . De realiteit is dat wij niet gelijk zijn, wij zijn verschillend en dat is geen discriminatie, dat is erkenning.... Etniciteit is ook een vorm van identiteit en daar horen bepaalde rechten bij.
Het is de combinatie van een oververtegenwoordiging van migranten in een een gemeenschap, met het minimalizeren van hun etnische identiteit en het ontbreken van een gezamelijk project dat de etnische spanningen overstijgt, dat de muliculturele samenleving een totale mislukking is en mee de blijvende verzuring aanwakkerd.
Ik kende persoonlijk geen mijnwerkers in de jaren ’50, ’60. Het is echter een feit dat zij hier gebleven zijn. In hun thuisland zal het dan zeker niet beter geweest zijn.
Ik ken wel kinderen en kleinkinderen van die mijnwerkers. De meesten – dus van degenen die ik persoonlijk ken – zijn heel goed terecht gekomen. Ik geloof niet dat zij uitzonderingen zijn.

Inderdaad, wij zijn niet allemaal gelijk. En als we echt zouden evolueren naar een mokka-mensheid zoals karo ergens zegt zou ik dat persoonlijk erg jammer vinden. Wat een eentonige wereld zal dat zijn!
Nee hoor, diversiteit mag. Maar inwijkelingen moeten zich aanpassen aan het land dat zijzelf hebben uitgekozen om hun verdere leven in door te brengen. Ik heb niets tegen de Turkse dame die haar kindje naar school brengt, ik heb wel iets tegen Turken die de eremoorden die in hun land normaal zijn ook hier willen uitvoeren. Ik heb niets tegen moslims an sich, ik heb wel iets tegen Noord-Afrikaanse moslims die halal eten willen opdringen in de scholen enzovoort.
Ja, er is zeker een oververtegenwoordiging van immigranten, dat kan niet blijven duren. Ik ben dan ook voor een immigratiestop.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 17:37   #10638
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.457
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ach zo, en waarover mag die discussie dan wel gaan?
Wat is het onderwerp waarover mag gediscussieerd worden?
Omdat U het bent, en ik ondertussen al weet dat U een enorm probleem hebt met begrijpend lezen. Hierbij een herhaling. 't is trouwens een stuk dat U van mijn posting hebt afgeknipt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
1 van de dingen die een positieve noot in deze topic zou kunnen brengen is het ontkrachten van de berichten die Illwill en geestesgenoten hier brengen met aantoonbare, bewezen "tegenfeiten".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 18:05   #10639
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Jij kan zagen als de beste. Waarom zou je een vraag beantwoorden? Als jij ze wel of niet zou beantwoorden, maakt mij niet uit.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
De enige die hier belachelijk is dat ben jij, je kunt of kan niet reageren op mijn post. Ik woon op L.O Antwerpen beste Illwill nog meer details ga ik u echt niet geven.

Reageer nu eens inhoudelijk in plaats van te lullen.
Wel de moeite om die twee posts eens na mekaar te lezen ! 't Wordt tijd dat u uw eigen raad eens opvolgt.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 18:29   #10640
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Omdat U het bent, en ik ondertussen al weet dat U een enorm probleem hebt met begrijpend lezen. Hierbij een herhaling. 't is trouwens een stuk dat U van mijn posting hebt afgeknipt.
Noem je dat een discussie? Krantenartikels plaatsen!

Ik vroeg : "Wat is het onderwerp waarover mag gediscussieerd worden?".
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be