Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 oktober 2009, 14:31   #1061
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Mijn bron is de hier teentoongespreide en haast algemene Walenhaat.
En die enkele forummers zijn representatief voor de gehele Vlaamse bevolking en de Vlaamse Regering?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 14:32   #1062
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Mijn bron is de hier teentoongespreide en haast algemene Walenhaat.
ah? dus dit forum is representatief voor de gehele Vlaamse bevolking? je bent zeker dat je nog een leven hebt naast dit forum?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 14:32   #1063
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
En die enkele forummers zijn representatief voor de gehele Vlaamse bevolking en de Vlaamse Regering?
Dus het vlaams nationalisme stelt dan volgens U niets voor ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 14:34   #1064
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dus het vlaams nationalisme stelt dan volgens U niets voor ?
dus volgens jou is Vlaams-nationalisme = Walenhaat???
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 14:35   #1065
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dus het vlaams nationalisme stelt dan volgens U niets voor ?
Dit forum is volgens jou het hele Vlaams-nationalisme? Wil jij je vandaag werkelijk zo belachelijk maken of scheelt er iets anders met jou?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 14:36   #1066
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Dit forum is volgens jou het hele Vlaams-nationalisme? Wil jij je vandaag werkelijk zo belachelijk maken of scheelt er iets anders met jou?
Leg jij me dan voor alle duidelijkheid eens uit wat vlaams nationalisme dan wel is.
Waar het voor staat, hoeveel soorten er zijn, enz....
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 14:38   #1067
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Leg jij me dan voor alle duidelijkheid eens uit wat vlaams nationalisme dan wel is.
Waar het voor staat, hoeveel soorten er zijn, enz....
Heeft het überhaupt zin dat ik daar aan begin? Met jouw vooringenomenheid staat iedere verzuchting tot meer Vlaams zelfbestuur sowieso altijd gelijk aan 'Walenhaat'.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 14:40   #1068
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Heeft het überhaupt zin dat ik daar aan begin? Met jouw vooringenomenheid staat iedere verzuchting tot meer Vlaams zelfbestuur sowieso altijd gelijk aan 'Walenhaat'.
Het komt er wel iedere keer op neer andere Belgen te benadelen.
Of wilt U dat wegwuiven ?

Doe eens een poging.
Dan weet ik met welke vlaams nationalisten ik voor mijn leven moet vrezen en voor welke ik mijn kinderen moet binnen halen als ze door de straat komen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 14:40   #1069
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dus al die vlamingen die vandaag de dag nog werken voor Waalse bedrijven en er soms hoge functies bekleden doen dat voor een hongerloon of in ruil voor 1 brood per dag ?

Wees zelf eerst eens ernstig aub.
Waar haal je dat nu weer? Ik heb dat gezegd over de mijnwerkers destijds, en daarvoor is dat juist, ja.

De afstammelingen van de negerslaven in de VS die nu hoge functies bekleden zijn er ook beter aan toe dan hun voorvaders. Dat maakt het allerminst een frisse periode uit de geschiedenis, en ik denk ook niet dat het terecht is om te spreken over de welwillende "solidariteit" van de plantage-grootgrondbezitters destijds. Die deden dat om er geld mee te verdienen, en om geen andere reden dan dat.

Citaat:
Waar ik me aan stoor is dat alle redenen hier blijkbaar goed zijn om Walen af te breken. Jullie doen maar, maar wel binnen de regels van de redelijkheid a.u.b.
Wel een beetje eerlijk blijven over de discussie, he. JIJ hebt beweerd dat het feit dat Vlamingen in de mijnen mochten gaan werken voldoende bewijs is van Waalse solidariteit.

Het evidente antwoord van de zinnige wereld daarop is dat dat op geen enkele manier, met de beste wil van de wereld, onder de noemer van solidariteit valt.

Als dat daaropvolgend "de Walen afbreken" moet genoemd worden, dan moet jij maar minder zwakzinnig absurde stellingen over de Walen maken.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 14:42   #1070
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Waar haal je dat nu weer? Ik heb dat gezegd over de mijnwerkers destijds, en daarvoor is dat juist, ja.

De afstammelingen van de negerslaven in de VS die nu hoge functies bekleden zijn er ook beter aan toe dan hun voorvaders. Dat maakt het allerminst een frisse periode uit de geschiedenis, en ik denk ook niet dat het terecht is om te spreken over de welwillende "solidariteit" van de plantage-grootgrondbezitters destijds. Die deden dat om er geld mee te verdienen, en om geen andere reden dan dat.


Wel een beetje eerlijk blijven over de discussie, he. JIJ hebt beweerd dat het feit dat Vlamingen in de mijnen mochten gaan werken voldoende bewijs is van Waalse solidariteit.

Het evidente antwoord van de zinnige wereld daarop is dat dat op geen enkele manier, met de beste wil van de wereld, onder de noemer van solidariteit valt.

Als dat daaropvolgend "de Walen afbreken" moet genoemd worden, dan moet jij maar minder zwakzinnig absurde stellingen over de Walen maken.
Ik heb het niet alleen over mijnwerkers.
Ik heb het ook over de staalindustrie.
Ik heb het over de talloze "modelmakers".
Ik heb het over tweetalige vertegenwoordigers en telefonistes.
Ik heb het over vlamingen die de bussen van de TEC rijden tussen Tongeren en Luik.
Enz....

Dus niet alles op de mijnen afschuiiven aub.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 14:44   #1071
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het komt er wel iedere keer op neer andere Belgen te benadelen.
Of wilt U dat wegwuiven ?

Doe eens een poging.
Dan weet ik met welke vlaams nationalisten ik voor mijn leven moet vrezen en voor welke ik mijn kinderen moet binnen halen als ze door de straat komen.
jouw haat voor alles wat naar Vlaams-nationalisme neigt, is stuitend en volgens mij op het randje van strafbaar.

Is een beter bestuur vragen voor Vlamingen EN Walen dan echt een voorbeeld van Walenhaat??

is het vragen van respect voor de Nederlandse taal in Vlaanderen echt een voorbeeld van Walenhaat??

is het vragen om de grondwet te respecteren echt een voorbeeld van Walenhaat??
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 14:56   #1072
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik heb het niet alleen over mijnwerkers.
Ik heb het ook over de staalindustrie.
Ik heb het over de talloze "modelmakers".
Ik heb het over tweetalige vertegenwoordigers en telefonistes.
Ik heb het over vlamingen die de bussen van de TEC rijden tussen Tongeren en Luik.
Enz....

Dus niet alles op de mijnen afschuiiven aub.
De zware industrie vertegenwoordigde het gros van de werkgelegenheid in de periode waar we het over hadden, sorry als ik een paar telefonisten of schoolmeesters vergeten ben.

Het punt is echter dat werkgelegenheid geen solidariteit is. Er is maar één reden waarom een bedrijf een werknemer aanneemt, en dat is omdat het denkt dat het meer geld kan verdienen aan die werknemer dan de kost van zijn of haar loon. Klaar. Het is een economische overeenkomst, waar beide partijen beter van worden, geen liefdadigheid of gulheid van de werkgever.

De suggestie dat wij Wallonie dankbaarheid, laat staan eeuwigdurende miljardentransfers verschuldigd zijn omdat er op dat moment werkgelegenheid was in haar bloeiende industrie is zeer zwak.

Er was bijzonder veel gelegenheid voor een rijk Franstalig Belgie om Vlaanderen bij te staan, en ze hebben dat niet gedaan, omdat ze dat niet wilden.

Dat betekent niet dat Vlaanderen nu niet meer solidair met de Walen kan zijn. Solidair zijn betekent namelijk het eigenbelang overstijgen.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 15:02   #1073
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het komt er wel iedere keer op neer andere Belgen te benadelen.
Of wilt U dat wegwuiven ?

Doe eens een poging.
Dan weet ik met welke vlaams nationalisten ik voor mijn leven moet vrezen en voor welke ik mijn kinderen moet binnen halen als ze door de straat komen.
In voorkomend geval zijn uw kinderen dan wellicht veiliger buiten dan binnen, Henri1.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 16:06   #1074
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Uiteraard was de levensstandaard van toen niet te vergelijken met die van nu. Maar, gaan beweren, zoals Azert het doet, dat Vlaanderen een verarmde streek was, dat is er wel flink over.
Wat mijn graad van wijsheid betreft, daarvoor vertrouw ik liever op het oordeel van anderen dan op het uwe. De kans dat ik er een objectief en intelligent antwoord op krijg is bij u niet bijster groot.
Het beste is toch maar -uw handtekening alludeert er tenminste toch al op - te vertrouwen op de Heer.

Laatst gewijzigd door system : 26 oktober 2009 om 16:06.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 18:52   #1075
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het beste is toch maar -uw handtekening alludeert er tenminste toch al op - te vertrouwen op de Heer.
Bezie dat als een "strohalm".
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 19:27   #1076
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het komt er wel iedere keer op neer andere Belgen te benadelen.Of wilt U dat wegwuiven ?
Leg eens uit mijn beste, welke "belgen" er hier zoal benadeeld worden....

Daar kan U vast een machtig linkje ter voorbeeld voor geven....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Doe eens een poging.
Dan weet ik met welke vlaams nationalisten ik voor mijn leven moet vrezen en voor welke ik mijn kinderen moet binnen halen als ze door de straat komen.
Kijk eens, die oude reflex blijkt er nog altijd niet uit te zijn....

Wéét U,dat zei men destijds ook in de industriële centra van wallonië als de sales flamands ginds toekwamen om in waalse loondienst hun schamele boterham te komen verdienen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 19:28   #1077
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
In voorkomend geval zijn uw kinderen dan wellicht veiliger buiten dan binnen, Henri1.
Hehe, touché....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 21:24   #1078
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
In voorkomend geval zijn uw kinderen dan wellicht veiliger buiten dan binnen, Henri1.
Zegt de 'Vlaming' die in Frankrijk woont...

Laatst gewijzigd door system : 26 oktober 2009 om 21:29.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 21:31   #1079
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 41.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1
Het komt er wel iedere keer op neer andere Belgen te benadelen.
Of wilt U dat wegwuiven ?

Doe eens een poging.
Dan weet ik met welke vlaams nationalisten ik voor mijn leven moet vrezen en voor welke ik mijn kinderen moet binnen halen als ze door de straat komen.
Je poogt ons hier gewoon aan het lijntje te houden door allerlei zinloze vragen op ons af te vuren. Kijk, het is zeer eenvoudig. Wij Vlamingen zijn dit Belgique grondig beu, spuugzat...Steeds meer onder ons geven er de voorkeur aan zonder jullie en buiten la Belgique voort te boeren. Wij zullen ons wel uit de slag trekken. Jullie moeten dat dan ook maar doen. Dat er dan niet zoveel Vlaamse centen als voorheen in jullie richting zullen vloeien, daar moet je dan maar leren aan gewennen. Jullie kunnen nog steeds pogen Europese steun te krijgen. Daar betalen wij Vlamingen ook wel voor. Maar hou op met ons, tegen onze zin, in het Belgisch keurslijf gevangen te houden. Het is genoeg geweest. Au revoir!
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 21:44   #1080
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je poogt ons hier gewoon aan het lijntje te houden door allerlei zinloze vragen op ons af te vuren. Kijk, het is zeer eenvoudig. Wij Vlamingen zijn dit Belgique grondig beu, spuugzat...Steeds meer onder ons geven er de voorkeur aan zonder jullie en buiten la Belgique voort te boeren. Wij zullen ons wel uit de slag trekken. Jullie moeten dat dan ook maar doen. Dat er dan niet zoveel Vlaamse centen als voorheen in jullie richting zullen vloeien, daar moet je dan maar leren aan gewennen. Jullie kunnen nog steeds pogen Europese steun te krijgen. Daar betalen wij Vlamingen ook wel voor. Maar hou op met ons, tegen onze zin, in het Belgisch keurslijf gevangen te houden. Het is genoeg geweest. Au revoir!
O,o. Niet te snel. Niet te snel. Tenzij u de pluralis majestatis gebruikt (ik zou niet weten waarom in uw geval), praat u alweer in naam van 'Wij Vlamingen'.

Ik zou maar eens alvast die 'wij ' vervangen door een kleine 'ik'.

Bovendien zou ik 'Wij Vlamingen' in passant ook maar vervangen door 'ik, wouldbe grootnederlander'. Dat lijkt me meer accuraat.

Laatst gewijzigd door system : 26 oktober 2009 om 21:48.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be